Oohh!! Jij hebt gewoon een vakantie om naar uit te kijken! Lekker zeg!! Goede aankoop gedaan vandaag zeg,scheelt een hoop! Drunense duinen is inderdaad heerlijk,voor mij maar 15 minuutjes rijden dus we zijn er veel te vinden,en ook in de Efteling zijn we vaak te vinden hihi. Ik heb net week 2 afgerond,dus ik heb nog even te gaan haha! Is inderdaad nog best pittig,maar vindt dat vooral pittig omdat ik het leren al lang niet meer heb gedaan,en ben al geen geweldige leerling... maargoed,de motivatie is er dus dat komt vast goed! Wel fijn dat jij ook gastouder bent,mocht vragen hebben ergens over dan weet ik je te vinden Ik heb net een bestandje geopend met een namenlijstje.. het is toch erg?!
zeker als je vragen hebt, weet je me te vinden. vooral belangrijk dat je moet weten dat je inkomen bruto is en dat je je eigen verzekeringen moet afsluiten ( pensioen en ziekte) Namen lijstje?? Voor als je zwanger bent?
Oh heerlijk de drunense duinen. Wilde er vandaag nog heen maar voelde me toch nog een beetje te ziek van vannacht. En het is voor mij een ruim uur rijden helaas. Kom er graag! Lijkt me heerlijk als je er vlakbij woont. *Jaloers* En namenlijstje?? Ehhh dan ben ik erger... bij ons staan de namen al vast
haha echt waar Neffie? Dan ben jij erger Ik heb altijd wel namen in mijn hoofd hoor,veranderd alleen steeds whaha! Simoontje,fijn dat ik altijd dingen aan je kunt vragen! Dat van ziekte en bruto loon wist ik inderdaad! Hoop dat ik straks zodanig vol kom te zitten dat ik er een fulltime loon uit kan halen.Of meer natuurlijk En inderdaad,een namenlijstje voor als ik zwanger ben. Heel vreemd,eerst kwam ik alleen op meisjesnamen,en nu zijn het alleen jongensnamen die in me opkomen.. dik me alvast in... Bij mijn zoontje wist ik zeker dat het een meisje was,en ik kreeg midden in de nacht de naam Julia in mijn hoofd. Toen bleek er toch een piemeltje aan te hangen.. en moesten we even een andere naam bedenken,toeval was dat we paar weken daarvoor een rockbandje zagen waarin Julian-Sas optrad,vandaar dat het toen Julian werd. Hadden we toch Julia,alleen dan in een jongensvorm haha! Ik ben zo benieuwd of ik nu al vruchtbaar zou kunnen zijn... Ik heb al een kind,maar dit is voor mij echt nieuw haha!
Julian is een leuke naam . Ik had ook altijd verwacht dat ik nooit een naam zou kunnen verzinnen, maar mijn vriend en ik waren het er direct allebei over eens. LOL... laat ik eerst maar eens zwanger worden . Waarom vraag je je dat af sandra? Bedoel je je eisprong? Gebruik je testjes?
Wij hebben de namen in principe ook klaar. In principe, want als we een nog leukere naam tegenkomen dan kan het natuurlijk nog veranderen. En mijn opleiding duurt inderdaad wel wat langer dan tien weken, twee jaar als het goed is. Het valt me wel zwaar hoor!
@ Anneke; vriendin wil graag samen zwanger zijn omdat ze haar eerste zwangerschap het gevoel had erg alleen te zijn omdat geen van haar vriendinnen zwanger was etc.. Haar zwangerschap werd ook niet zo heel positief ontvangen, was pas een paar weken samen met haar vriend enzo... Welke opleiding doe je? @ Neffie; hoe voel je je nu? Haha ik heb het ook al met mn vriend over namen gehad en zelf al allerlei leuke manieren bedacht om te vertellen dat ik zwanger ben haha... Eerst maar eens zwanger worden
@Deesjedees: Bleef jij na de innesteling ook kwaaltjes houden: Weet je die nog en zou je die met me willen delen Ben zo onzeker. Ene moment zwaar overtuigd van ja en daarna weer van, maar wat nou als het niet zo is. Mijn vriend weet niets van mijn kwaaltjes, maar zei zaterdag tijdens het avondeten dat hij gewoon zeker weet dat ik zwanger ben, dat gevoel heeft hij. Dat helpt ook niet echt hahaha Hier ook 2eiige tweeling in de familie en ik ben dus aan de beurt hahaha. Ja je zult denk ik nooit zeker weten van welke keer het was tenzij je maar 1 keer een feest hebt gebouwd haha @Saskia: ik duim voor je dat je aankomend weekend vruchtbaar bent! Ik heb ook periodes dat ik super veel droom over zwanger zijn en posititieve zwangerschapstesten. Hoort erbij hihi @Neffie: Ik merk ook bijna niets aan mijn borsten. Alleen dat ze naarmate de dag vorderen gevoeliger worden. En dan alleen aan de kant van de borstkas, dus de diepe laag. Ben ook niet misselijk ofzo en gister had ik bijna geen klachtjes behalve het plassen, maar vandaag voel ik dus wel weer meer. Heel vaag. Ow das niet zo'n aardige reactie van je vriendin. Hopelijk kan ze straks toch wel gewoon blij met jou zwangerschap zijn. Waarom heeft ze dan een hekel aan zwangere vrouwen??? @Winddanser: geen probleem hoor. Heb het een plekje gegeven! Ik voel wel overeenkomsten Steken in mijn buik had ik toen ook. Het plassen kan ik me niet herinneren dat dat meer was. Wel dat ik veel meer water dronk (ik vind water normaal niet echt lekker) en dat doe ik nu ook weer. Geen zin in fris. Ja vandaag ineens superzin in cassis, omdat ik verrekte zin in zoetigheid had ineens. Over je vriendin: ik kan me heel goed voorstellen dat je dat zo voelt! Een vriendin van mij (heb ik al eens verteld) wilde eerst ook nooit kinderen en als het niet zou lukken wilde ze ook geen medische molen in en vond ze het ook prima. Ik heb dus ook het idee dat zij nooit een dezelfde sterke kinderwens als mij heeft gehad. Mijn schoonzus wilde ook nooit een tweede en hebben na de eerste verscheidene dingen verkocht. Nu is ze (gepland) zwanger van een tweede en moeten ze die dingen weer kopen hahaha. Alleen zij heeft het dus verkocht voordat ze besloten hadden voor een tweede te gaan. Vind het echt super raar dat ze je dingen wil verkopen terwijl ze die (hopelijk) zelf ook weer nodig zal zijn. Mijn beste vriendin is nu zwanger en met haar had ik wel graag zwanger willen zijn, maar wij zitten ook meer op 1 lijn. Ach wie weet zijn we toch nog een tijdje samen zwanger hihi.. Ik kan me voorstellen dat je denkt aan vroege miskraam hoor. Het ging ook allemaal zo raar bij jou. @Pendelen: Ik weet niet meer voor wie het allemaal zou doen dus als ik iemand vergeten ben moet je maar even gillen Smiley Krijg niet echt duidelijk antwoord over geslacht en 1 of een 2 ling:x Anneke Geslacht: 1 Meisje. Simoontje positest: Juli Geslacht: Tweeling jongen en meisje Deesjedees Geslacht: Tweeling jongen meisje Ik vraag me af of het allemaal wel klopt hoor vandaag, want is wel erg veel tweelingen, want ik schijn zelf nu ook zwanger te zijn van een tweeling jongen/meisje. Heb het bij iedereen paar keer nagevraagd, maar kwam uiteindelijk toch hier op uit. @All: Ik word hier langzaamaan een beetje gek. Ene moment zwaar overtuigd dat het raak is en andere moment weer ja, maar stel nou dat het niet zo is dan maak ik mezelf helemaal gek om niks. Mijn vriend zei voordat ik vertelde dat ik klachtjes had uit het niets; Ik weet zeker dat het raak is. Dus dat helpt ook niet echt om me rustig te houden hahaha. Gister voor de grap een testje gedaan, maar negatief natuurlijk. Mijn vriendin teste een week na innesteling positief. Heb me vandaag in kunnen houden haha en morgen is mijn vriend thuis dus ga ik ook niet testen (ik test liever alleen) dus woensdag ga ik weer testen (weg voornemen om niet voor NOD te testen hahaha). Ben benieuwd wat jullie zeggen van mijn klachtjes. Ik weet dat je sommige dingen ook kunt hebben als je niet zwanger bent hoor. Maar gewoon nieuwsgierig naar jullie mening. Overzicht van klachtjes die ik heb -donderdag en vrijdag dus wat roze/rodige afscheiding afgewisseld met doorzichtig slijm met rode draadjes (net alsof het cervixslijm was met hele kleine bloedvaatjes erin) - Steken en drukgevoel in liezen. ene moment meer dan andere moment. -Vaak plassen, soms hele watervallen soms maar een klein beetje en dan aandrang alsof ik heel veel moet. - Soms een vol gevoel onderin. - 2 dagen 2x op een dag ontlasting, zaterdag 1 x zondag niets en vandaag wel weer, maar beetje hard terwijl ik wel goed drink. -Dorst/droge mond. (Vorige keer ook) - Enorme zin in zout en daarna in zoet (vorige keer ook) - Sinds 2 dagen niet echt super zin in eten, maar als ik dan iets gevonden heb kan ik maar door blijven eten. (vorige keer ook) - Sterkere geur, ruik op 5 meter afstand de aarde die aan aardappels zit in de supermarkt, ruik de 2 door verpakkingen heen terwijl ik er gewoon langs loop en als klapper op de vuurpijl, ik vind vis normaal echt verschrikkelijk vies ruiken en als ik nu vis ruik denk ik ow vis en anders altijd iel gatverdamme vieze gore ranzige vislucht - Ene moment smooorheet (zaterdag in de winkel zonder jas gelopen tijdens boodschappen doen, mensen keken me echt aan van voel jij je wel goed). En dan ineens krijg ik het steeenkoud, bijna niet warm te krijgen en dan na een tijdje als ik alles heb geprobeerd krijg ik het weer een beetje warmer en dan slaat het weer door naar smoorheet (volgens mij had ik dit de vorige keer ook) - Pijnlijke borsten op de plaats waar ze aan je lichaam zitten. Eerst alleen 's avonds, sinds vandaag heb ik er nu al last van en na het slapen is het weer weg/stukken minder. - Stijgende temp. Ik hou voor de grap sinds vorige week dinsdag mijn temp bij. - Af en toe steken in vagina. - Af en toe steken van binnenuit naar bekkenbodem/zitvlak toe. - Soms pijn in rechteronderrug - Soms pijn in overgang van re bil naar re bovenbeen
Dankjewel Stokstaartje, ik heb zelf ook een sterk meisjes gevoel, maar ik weet niet waar dat vandaan komt. Maar even afwachten, ik hou jullie op de hoogte. Je hebt wel veel klachten die lijken op een zwangerschap en een aantal daarvan herken ik ook van een paar weken terug. Wanneer is je NOD? Probeer niet te snel achter elkaar te testen he? Je hcg moet wel kans hebben om te verdubbelen, anders ben je elke keer teleurgesteld en misschien wel voor niets.
En dan ben ik ook nog vergeten dat ik best wel moe ben en hele dag door aan het gapen ben en vandaag het gevoel heb dat ik wat vocht vast houdt ofzo. Dat had ik de vorige keer ook al erg snel voelde ik aan mijn ringen. Tussen zondag en woensdag is toch wel lang genoeg? Vandaag heb ik het de hele dag al weer stervenskoud huispak met pantoffels aan, kachel op 20 onder een dekentje en niet warm te krijgen, maar wel temp van 37,19. Heb ook een keer gemeten toen ik het zo vreselijk warm had 37,77!! En toen deed ik niets bijzonders. Ik ga even de was ophangen en dan, maar eens huiswerk voorbereiden voor volgende week en die week erna. Heb ik weer wat afleiding haha.
Jeetje Stokstaartje,als jij niet zwanger bent dan weet ik het ook niet meer Wat een waslijst aan kwaaltjes!! Ik duim in ieder geval! Zou je voor mij ook willen pendelen misschien?
Zo stokstaartje, wat een waslijst!! Zoveel kwaaltjes heb ik niet hoor . Ik twijfel ook nog steeds. Al is vandaag mijn NOD en heb ik nog niks gezien. maar dat zegt niks, kan nog komen. Mijn klachtenlijstje sinds 2 weken: - Bolle buik, trekt ook niet weg en lijkt boller te worden. (Misschien verbeeld ik het me wel, geen idee ) - Krampjes en steekjes in onderbuik, voornamelijk links. - Veel plassen, ik lijk ook constant mijn blaas heel licht te voelen. - Sinds vandaag spierpijn in mijn buik (en heb ze niet getraind met de revalidatie, had 3 dagen vrij). - Misselijk sinds zaterdag nacht (maar kan ook toeval zijn hoor, we hadden een verjaardag, dus lekker gegeten), weinig trek in eten, maar aan de andere kant ook wel weer honger dus eet wel gewoon. - Veel boeren na het eten. Verder van mijn borsten niet echt last, maar ze zijn bij mij altijd wel een beetje gevoelig, wat erg kan wisselen dus kan er echt niks over zeggen. En ik zou vandaag ongesteld moeten worden, maar heel soms verschilt het wel eens tot max 2 dagen extra. @ Winddanser: Vanmorgen was ik wat misselijk (alweer) maar niet zo erg meer als die nacht. Ben er ook niet wakker van geworden vannacht. Verder nog steeds een bolle onderbuik met wat steekjes erin en sinds vandaag wat spierpijn in mijn buik aan de zijkanten. Vind het zo spannend. iedere keer als ik naar de wc ga hoop ik niks roods aan te treffen .
Nou Stokstaartje dat is inderdaad een hele waslijst haha! Vooral van die geurtjes dat vind ik echt zo'n typisch zwangerschapsding, pijntjes enzo kunnen altijd nog van andere dingen komen (hou ik mezelf ook altijd maar voor anders maak ik mezelf gek want dan voel ik de hele tijd overal wat) maar veranderende smaak en reuk dat hoort er echt bij. Hoop voor je dat het raak is, zou top zijn! Zou je voor mij ook willen pendelen? @ Namen, wij hebben onze jongensnaam al klaar liggen, we willen beide (aanstaande) opa's vernoemen, voor een meisje hebben we nog niks. Alleen de tweede naam want onze moeders hebben dezelfde naam en die willen we dan als tweede naam doen als we een meisje krijgen. Heb wel echt al een hele lijst met namen en daar komt af en toe wat bij en gaat af en toe weer een naam af. Oh jongens net naar de supermarkt om oranje breezers (is een traditie bij ons ) te halen voor koninginnedag, vragen ze om legitimatie. Ben verdorie 26! Heel leuk als je er jong uit ziet maar dit vind ik wel een beetje overdreven
Zo wat is er een hoop gekletst zeg. Ik zal het eens bij gaan lezen. @ saskia, je woont denk ik vlak bij mij in de buurt. Toevallig.
Er wordt hier inderdaad lekker gekletst. Dan woon je ook redelijk dichtbij mij! Waar woon je dan?? Pbtje mag ook als je niet openbaar wilt vertellen.
Ik heb het allemaal bij gelezen. Ik reageer niet op iedereen. Sorry hiervoor. @ stokstaartje, het eerste wat me opviel was dat ik vollere borsten kreeg, meer afscheiding en ik alles beter rook. Sinds mijn nod ben ik ontzettend moe. Word steeds erger. Kan hier zo mijn kop op het bureau leggen en slapen. Oei een tweeling met pendelen. Zou wel verklaren waarom ik nu zo ontzettend moe ben. Dit heb ik dus echt niet gehad met de zwangerschap van mijn zoontje. @ klachtjes, wat een hoop bekende klachten zeg. Volgens mij moet de lijst binnenkort aangepast worden met zwangere. @ hier, gaat het zijn gangetje. Het hele weekend moeten werken. Nu ook aan het werk tot morgen ochtend 10 uur. Woensdag dagje vrij en dan donderdag de slaapdienst weer in. Daarna heb ik gelukkig een vrij weekend.
Deesjdedees,waar woon je? Ik in Dongen. Hippydepippy,haha dat is wel ernstig zeg! Op je 26ste nog legitimatie laten zien Nu niet zo leuk,hopelijk later profijt van! Neffie,voor jou ook spannende tijden dan! Hoop inderdaad dat er de lijst met zwangere groter mag worden!