Leuk Stokstaartje hoe je het aan je vriend hebt verteld! En mooi hoe intensief je het nu al moet verbergen! Winddanser: het is met twee oudere kindjes wel lastiger om zo nu en dan even te slapen en zo de extra rust te krijgen die ik nodig heb, maar het lukt toch wel zo nu en dan. Het is wel heel leuk dat de oudste er zo mee bezig is... superlief! En Suus hoe is het met jou? Weet je hele omgeving het inmiddels? En heb je al veel gekocht?
En Suus hoe is het met jou? Weet je hele omgeving het inmiddels? En heb je al veel gekocht? gaat wel goed, Mijn hele omgeving weet het en iedereen is er blij mee alleen dat het nog echt binnen komt weet ik niet denk dat dat pas gebeurt als de kleine op de wereld is nee ik heb eigenlijk niets meer gekocht haha ik ga nu wachten tot we het geslacht weten en lekker op vakantie naar tenerife!
@ Stokstaartje: Ja dat zijn lastige momenten, maar stiekem ook wel leuk. En ach als het BBQ vlees is wil ik ook altijd doorbakken, dat vertrouw ik nooit Leuk hoe je het je vriend hebt verteld. De mijne wil heel graag bij het testen zijn, dus ik kan niet origineel doen. @Suus: Lekker op vakantie! Het is ook voorjaar he, in mei leggen we allemaal een ei haha.
@vertellen van t mannetje, ik heb t boek van kluun gekocht: help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!! Erg grappig boek, heb m stiekem al uit gelezen.
@ Simoontje: Die is zeker erg leuk! Met oud/nieuwjaar was de theater versie op tv. Was ook erg leuk. Sorry voor mijn gemiep hoor. Maar zit mezelf echt gek te maken hier. Wil gewoon of die posi test in handen, of dat de menstruatie doorbreekt, want dit wachten maakt me zo gefrustreerd. Ik ben voor mijn doen natuurlijk al op zijn minst 4 dagen over mijn nod. Nu ben ik weer misselijk en draaierig. Boeren gaat ook nog steeds door. Mijn buik is zo bol dat ik een elastiekje om het knoopje heb gedaan, want als ik anders ga zitten, is mijn broek veel te strak. Ik vind dit echt een rare bolle buik, heb wel eens een opgeblazen gevoel gehad, maar dit voelt heel anders. Echt opgezette darmen. Gezien ik licht ondergewicht heb, valt dit ook best wel op. Verder ook al de hele tijd krampjes en steekjes. Afgelopen maandag dacht ik echt, ik word ongesteld. Maar dat is er nu nog niet. Ik ben al de hele week erg moe, presteer niks meer tijdens het sporten, wil om 21:00 uur mijn bed al in, maar probeer langer wakker te blijven (normaal rond 23:30), slaap de hele nacht door (normaal ook niet) maar word niet echt uitgerust wakker. In de ochtend moet ik 3 keer naar de wc, vlak na elkaar. Normaal 1 keer. Maar verder valt het wel mee. Mijn borsten zijn niet groter ofzo, sinds een paar dagen wel weer wat gevoelig, maar dat kan ook gebeuren vlak voor de menstruatie. Mijn temp ligt nu tussen de 37/37.2. Kan natuurlijk ook voor de menstruatie, heb nog niet eerder getempt dus kan er weinig over zeggen. Dan mijn nod die normaal op 21 tot 23 dagen is en ik zit nu op dag 27. Dat is voor mij echt al erg lang. Ik zou bijna over mezelf zeggen, ja ik ben echt zwanger. Maar die test zegt negatief. Dat is zo frustrerend. Heb ik nou gewoon een virusje onder de leden? Of zit ik mezelf voor de gek te houden? Ik snap dat jullie mij geen antwoord kunnen geven, dat kan niemand . Maar vind dit wachten zo frustrerend dus moet even klagen hier . Morgen maar weer testen denk ik. Tot maandag wachten gaat mij niet lukken .
Fijne vakantie Suus, geniet er lekker van! Als je weet wat je krijgt, laat je het ons dan ook weten of is het een geheimpje? @Neffie: lijkt me inderdaad heel frustrerend dit, kan je idd niet aan de antwoorden helpen, hoop dat het snel duidelijk is voor je. En over het boek van Kluun: gaaf he? Ik heb er zo om moeten lachen, vooral het stuk over seks tijdens de zwangerschap...
Haha seks tijdens de zwangerschap.... Lege bladzijde, haha, ik was alleen thuis tien ik t boek las, maar denk dat de buren me hebben horen lachen!!
Fijne vakantie Suus, geniet er lekker van! Als je weet wat je krijgt, laat je het ons dan ook weten of is het een geheimpje? Nee hoor geen geheim maar jullie moeten nog wel even wachten en ik ook want geslachts bepaling doen we tussen de 17 en 18 weken ja heel veel zin in de vakantie we vertrekken de 20ste en komen de 28ste terug!
@ Suus, fijne vakantie ! Lekker genieten van de zon! @ Stokstaartje, wat een leuke manier om het aan je vriend te vertellen! Ik denk al na over manieren om het familie en vrienden te vertellen, eerst maar eens zwanger zijn haha. @Simoontje, ook een leuke manier om t te vertellen! Ik zag bij t kruidvat vorige keer een boek liggen vab Carry Slee " mam, je word oma". Ik dacht leuk voor aankomende oma's @ Neffie, vervelend he, die onzekerheid, ij herken het van afgelopen maand, allerlei kwaaltjes en negatieve testen en t duurde allemaal maar. Daarom ook een week lang elke dag getest hoezo behoefte aan duidelijkheid En omdat er bij de Action 2 testen voor 1.50 of iets zijn was het geld ook niet zo'n probleem haha. @ Anneke; leuk dat je kinderen er zo mee bezig zijn. Hoe oud zijn ze? Sorry als dat ale ergens staat en ik ht gemist heb! Gaan jullie nog bijzondere dingen doen 5 mei? Ik ga zo werken en iets leuks doen met het kindje waarbij ik werk. Verder niks bijzonders.
Geen probleem hoor, mijn oudste is bijna drie en een half, de jongste is twee. De oudste zegt ook regelmatig dat ze ook een baby in de buik heeft en vindt het prachtig dat ze een broertje of een zusje krijgt. Haar broertje begrijpt het iets minder goed, maar weet wel wat er in mijn buik zit. Vanmorgen alvast Moederdag gevierd, omdat we volgende week weg zijn voor een vrijgezellenfeest. Ik heb een mooie picknickmand gekregen, dus we gaan tussen de middag picknicken en dan vanmiddag naar het Bevrijdingsfestival...
Leuke plannen allemaal voor vandaag . Hier gaan we verder met het huis, bezig om de trap te schuren, etc, Ik ga een fotoreportage doen van 2 kinderen. Vanmorgen weer getest, weer helemaal blanco.
@Simoontje: En heb je vandaag getest??? Ben benieuwd wat de uitslag was. @Hippydepippy: ik had de cadeautjes voor iedereen al in huis voordat ik wist dat ik zwanger was hihi. Wij doen alleen cadeautje aan de opa's en oma's. Dus mijn ouders, zijn ouders en onze opa's en oma's. Heb allemaal sokjes gekocht met I love opa en I love oma en dan in elke doosje 1 van beide sokjes gedaan zodat er 1 sokje met I love opa en 1 sokje met I lover oma in zit hahaha. Alleen mijn vader krijgt 2 sokjes met I love opa, omdat hij nog maar net weer een nieuwe vriendin heeft en voelt voor mij niet echt alsof zij er al bij hoort Ik heb het mijn moeder al verteld, maar de rest wacht ik minstens tot een goeie echo.....Ze was zo blij, ze werd direct emotioneel en ging me heel hard knuffelen hihi. @Anneke: Ja het voelde echt heel gek hoor om zo stiekum te doen, maar was ook wel weer leuk hihi. 's Middags op de BBQ vond ik het maar niets. Maar 's avonds tijdens het etentje met mijn schoonfamilie en dat mijn vriend het wist vond ik het heel bijzonder om samen zo'n groot en spannend geheim te hebben.... @Neffie: ik heb vanmorgen getest toen hij thuis was en ging hij allemaal vragen stellen van en is ie donkerder enz en daar kan ik dan helemaal niet tegen, omdat ik zenuwachtig ben. Maar ja dat is hij natuurlijk ook haha. Pff meis wat een onduidelijkheid voor jou zeg. En die kwaaltjes die je allemaal hebt helpen ook niet echt....Hoop echt dat je snel duidelijkheid hebt. ALs je ongi nou te lang uitblijft en testen negatief blijven zou ik een bloedtest aanvragen bij de huisarts. Heel soms zijn vrouwen wel zwanger, maar komt er op 1 of andere manier geen HCG in urine terecht.. @Boek van Kluun: heb hem ook gezien en wilde hem in eerste instantie kopen voor mijn vriend. Maar mijn vriend heeft dyslexie en houdt daarom niet bepaald van lezen hihi. @All: Ik geloof dat mijn streepjes duidelijker worden Bekijk bijlage 322858 Bekijk bijlage 322859 Dus ik denk dat ik maar op zoek ga naar een VK praktijk die bij me past Ik wil eigenlijk ook wel mee doen aan moeders voor moeders. Ik denk alleen wel dat ik nog even wacht met aanmelden. Als ik 5 weken ben ofzo...Het vervelende is dat ik niet precies weet hoe ik moet rekenen. Want volgens de laatste datum van ongesteldheid ben ik nog maar 3 weken en 3 dagen. maar als je uit gaat van conceptie ben je op 14 DPO toch 4 weken zwanger?
@ stokstaartje, gefeliciteerd. Ik zou gewoon over paar dagen nog een keer met ochtend urine testen. Streepje word dan donkerder als het goed is. @ suusd, fijne vakantie alvast. Kan ik het dan niet vergeten. @ neffie, klagen mag hier altijd he. Gooi het er maar gewoon uit. Zou er ook gek van worden. @ hier, Ik heb gisteren de vk gebeld. Ik had s morgens wat bloedverlies en daarna roze afscheiding. Ik had het er echt niet op. Ze heeft me gelukkig gerust gesteld. Nu moet ik morgen ochtend naar de praktijk bellen om een echo in te plannen. Ze gaat kijken of ik deze week nog terecht kan.
@stokstaartje, ik heb ook dyslexie en heb het boek gelezen. Het leest heel makkelijk weg en je moet er vaak om lachen. Sex tijdens de zwangerschap zijn lege bladzijdes. Hi hi. Je moet als je de verloskundige belt vertellen wanneer de eerste dag van je laatste menstruatie was en hoe lang je cyclus heeft geduurd. Vanuit daar rekenen ze wanneer je uitgerekende datum is. Dat doen ze hier ieder geval.
@Deesjedees: wat vervelend zeg dat je bloedverlies had. Hopelijk betekent het niets en was het gewoon een vaatje die geknapt is, omdat je baarmoeder nu zo goed doorbloed is! Dat klinkt wel als een erg leuk boek dus. Maar ik denk niet dat het voor hem zo hoeft. Toen ik weer met een boek thuis kwam zei hij nog een boek....je hebt er toch al 1. Ja lieverd maar die was voor tijdens de zwangerschap en deze voor als de baby er is haha.
Wat een lieve reacties allemaal, thanks! @ Stokstaartje: Wanneer is je nod dan? Je test nu voor je nod toch? Ze worden wel donkerder! Ik snap dat je graag een knaltest wil zien, anders doe je een clearblue digi? Duidelijker kan dan niet toch? En wat leuk hoe je moeder reageerde! Mijn ouders weten wel dat we er mee bezig zijn en mijn schoonouders ook. Dit hebben we gedaan omdat we wilde weten of ik dan 2 daagjes zou kunnen blijven werken. Alleen ben benieuwd hoe ze reageren als ik ook daadwerkelijk zwanger ben. @ Deesjedees: Dankje! En wat schrikken van het bloed en roze afscheiding. Wel heel fijn dat je snel gerust gesteld bent en dat ze ook snel een echo plannen. Ik hoop dat alles goed is, maar het schijnt vaker voor te komen zonder iets is toch? Knuffel voor de schrik!
@Neffie: NOD is beetje ingewikkeld deze maand. Als ik 27 dagen aanhoud van mijn normale cyclus zou mijn NOD 8 Mei zijn. Maar ik heb mijn eisprong 3 dagen eerder gehad dus is naar mijn idee NOD ook 3 dagen eerder en dat is dus vandaag Ik ga dinsdag of woensdag nog weer met de laatste kruidvat testen. Verder heb ik nog 4 actiontesten liggen. Weet nog niet of ik die op ga gebruiken. Wil misschien ook nog wel een digitale doen, omdat ik het zo leuk vind om zo'n foto te hebben voor in het plakboek...
Hallo Dames... Wat is er weer veel geschreven, heb nog niet alles kunnen lezen... druk met huis slopen ( en weer opbouwen natuurlijk ) Heb straks om 22h een weekje vakantie, dinsdag jarig en dan woensdag 3 dagen met vriendlief naar zandvoort!! Heb er erg veel zin in! Stokstaartje, ik zie ook zeker de strepen!! Wauw, wat goed hoe je het hebt verborgen!! En wat een leuke manier om het je vriend te vertellen! Hoe gaat het met de rest ?? en met de zwangeren onder ons? Zodra ik tijd heb ga ik alles bijlezen Bij ons in de vriendenkring weer eentje zwanger :O. pffffff... Hoop dat het hier ook snel raak is.. dit is erg frustrerend.. kan geeneeens leuk reageren! Najaaaaa... van de week maar weer eens even flink aan de klus ik ga nog weer even aan het werk ( tis even rustig, even het forum checken hihi) liefsss
Deesjedees : Oeii wat schrikken!! Dikke knuffel!! Ik hoop dat alles goed is! Neffie : ik hoop voor jou dat je snel meer duideljikheid hebt ; geen bloed geef moed, toch ?? Nu ga ik echt weer ff werken hihi xxxx