Ik ben de gastouder waar je het over heb. Al een paar jaar trouwens, wat wil je weten? Ik heb de drie jarige opleiding gedaan.
@hippydepippy: ik hoop dat je wordt aangenomen. Wanneer hoor je het? Jammer dat je ongesteld bent geworden, maar dan komende maand maar weer lekker verder klussen! @Saskia: ik was de vorige keren ook wel misselijk, niet extreem, maar dat is het nu ook niet hoor. Soms zou ik wel willen dat ik wat gemakkelijker kon overgeven, dat lijkt me wel een opluchting! Leuke dag gehad vandaag, zijn naar de voorstelling van Woezel en Pip geweest. Was super, de kinderen hebben genoten!
Jammer Hippydepippy,op naar de volgende ronde! Anneke,leuk Woezel en pip! Hopelijk ben je snel van je misselijkheid af,want dat is echt niet fijn weet ik ook uit ervaring hihi.. Neffie,ik vindt het persoonlijk best pittig,maar dat komt wellicht ook wel omdat ik niet geweldig kan leren van nature. Omdat alles in 10 weken is gepropt moet je alle informatie echt opzuigen als het ware,en daar krijg je dan opdrachten over. Zoals ik al zei,ik vindt het vrij pittig maar andere misschien weer niet. Ach,het is maar 10 weken buffelen,daarna als het goed is een diploma! Suus,inderdaad bij de gastouderroute! Wel heel fijn,ze leggen echt veel uit en je hebt wekelijks contact met een leercoach. Wij hebben vandaag de eerste BBQ gehad van dit jaar! Heerlijk!
Saskia: Goed om te weten, dan moet ik zeker nog even wachten tot ik meer tijd vrij heb. Waar ga je je inschrijven als je klaar bent? Simoontje: Waar sta jij ingeschreven? Of regel je alles zelf? 3 jarige opleiding klinkt logischer, ik begrijp niet hoe alles in 10 weken gepropt kan worden. Waar heb jij de 3 jarige opleiding gedaan? Anneke: Leuk, woezel en pip Nou ik weet wel zeker dat straks die rode duiveltjes eraan komen, en op wat voor manier. Werd wakker met gigantische "rode duiveltjes buikpijn". Ik onder de douche gestapt, daar moest ik op een gegeven moment gaan zitten, kon niet meer rechtop blijven staan. Nog nooit zo erg gehad, maar ja, mijn BMtje moet natuurlijk van die overige dagen nu ook iets eruit gooien Het is nu gelukkig weer weggetrokken. Maar dan verwacht ik zo wel iets roods te zien . Gelukkig... kan ik weer verder
Dag dames, Staan jullie open voor een nieuweling?? Wij hebben afgelopen maandag besloten de condooms achterin de kast te leggen en voor een eerste kindje te gaan. Ben sinds 1 oktober 2012 gestopt met de pil Las ook het e.e.a. over een opleiding tot gastouder. Ik ben nu in week 7 van de opleiding van de gastouderroute, bijna klaar dus voor het praktijkexamen in de eerste week van juni
Dank je Neffie! Of de opleiding me bevalt.. Nou eigenlijk niet hahaha, maar dat is meer dat ik het te langzaam vindt gaan. Ik zou graag in een ruk doorgaan met alle lesstof en zo snel mogelijk richting het praktijkexamen gaan. Het is wel vrij pittig. Alle lesstof wat je normaal in 1,5 jaar doet, wordt in 8 weken gepropt. Maar het is niet moeilijk. Als je er gewoon voldoende tijd in steekt is het geen probleem. Ben wel blij als alles achter de rug is en ik mijn diploma op zak heb. Des te eerder kan ik starten als gastouder. Dat wordt nu op zijn vroegst september..
Nou ik weet wel zeker dat ik deze opleiding wil gaan doen! 10 weken is goed te doen voor mij, ik heb namelijk geen mbo opleiding op zak en vind dat wel belangrijk. Maar zoals ik al zei, eerst de revalidatie. Die duurt nog tot eind augustus.
Welkom Kira! Spannend voornemen hebben jullie ook! En grappig dat je ook met de gastouderroute bezig bent! Ik zit in week 5 nu. neffie,balen van je buikpijn zeg! Hopelijk snel 9 maanden zonder En ik weet nog niet waar ik me in ga schrijven,je mag je als gastouder bij meerdere bureau's inschrijven dus ik ga dat tegen die tijd maar bekijken. Ik schrijf me wel in bij het bureau waar ik nu gebruik van een GO maak. Puur omdat het een goed bureau is,wel heel duur.
Welkom Kira! Gezellig Spannend hoor, ook voor de eerste ronde dus! Hadden jullie al langer plannen aangezien je gestopt was met de pil al? Oh oh Neffie dat had ik gisteren ook.. Lange cyclus en het lijkt dan idd wel extra heftig te komen ofzo. Was naar de supermarkt, wilde daar gewoon op de grond gaan zitten van de buikpijn. Pfff kun je nagaan wat een pijn weeën doen Leuk, gastouderopleiding heb ik ook nog over nagedacht. Mocht ik nou niet aangenomen worden is het altijd nog een optie! We wonen in een hele jonge buurt dus denk dat er wel een markt voor is Maar nu ik uit het raam kijk zie ik achterbuur-broer-en-zus elkaar aan de haren naar de grond trekken, oh mijn god.. Weet niet of ik het weer aankan hoor Heb paar jaar terug in de kinderopvang gewerkt en dat vond ik toen geweldig! @ Hier gisteren het bekerkampioenschap van AZ gevierd, oh oh wat een feest (sorry als hier PSV'ers zijn ) en we vertrekken zo heerlijk voor een weekendje naar mijn schoonouders. Fijn weekend iedereen!
het bureau mag je zelf uitkiezen. Ik sta bij meerdere bureaus ingeschreven, maar bij twee bureaus ben ik actief. je mag bij zoveel bureaus jezelf inschrijven dat je wilt. Zelf denk ik: bij hoe meer bureaus ik ben ingeschreven hoe meer kans op werk ik heb. ben gastouder bij mensen in huis. Niet bij mijn eigen huis. De opleiding heb ik in Eindhoven gedaan bij roc zorg en welzijn. Was een leuke opleiding alleen wel jammer dat je ook van gehandicapten en ouderen dingen leert. Daar ligt mijn interesse helemaal niet namelijk
Ik heb ook geen MBO opleiding op zak, dus toen ik deze kans kreeg, heb ik 'm met beide handen direct aangegrepen. En ach, nog 4 weekjes, dan is alles voorbij Leuk Saskia, dan loop je 2 weekjes achter mij! Goed contact met je leercoach? En heb je je nederlands-rekenen toets al gehad? Hippydepippy, Mijn kinderwens is er al vrij lang, naja wat is lang.. Een jaartje Maar daarnaast was ik ook niet zo goed met het slikken van de pil. Het maakte me ook nog een beetje emotieloos en het voelde gewoon niet goed om door te gaan met het gebruik van de pil. Dus gestopt, ook met het oog op onze kinderwens. Dan zou ik al ontpilt zijn op het moment dat vriendlief er ook klaar voor zou zijn. Of ik helemaal ontpilt ben weet ik niet hoor. Ik heb in elk geval geen klachten, maar het is wel fijn dat ik al inzicht heb in mijn cyclus
@kira: welkom hier en succes! Wat leuk dat jullie allemaal met dezelfde opleiding bezig zijn, hebben gedaan of over na denken. Hier weinig nieuws, vandaag op kraamvisite geweest bij oud collega van me en vanavond even met man en kids naar de kermis geweest. Dat vonden ze geweldig! Morgen vrijgezellenfeest van een goede vriendin, geen idee wat we gaan doen, is ook voor ons een verrassing.
@ Hippydepippy: Oef in de supermarkt is helemaal niet fijn. Blij dat ik het thuis had! En inderdaad, dat was ook mijn gedachte. Ik dacht ohjee, dan zijn weeen helemaal verschrikkelijk, hahaha! Lol, leuk zo'n toffe broer-zus relatie. Je wil niet weten hoe het "vroeger" bij ons thuis ging. (ook een broer) Waren de hele dag aan het vechten Arme ouders... @ Saskia, kira, simoontje: Bedankt voor de ervaringen. Wat leuk zeg, allemaal dezelfde interesses! Heb het met mijn vriend overlegd en die is ook erg enthousiast, zegt dat ik het zeker moet doen. Dus ik ga me in september inschrijven. Slim idee ook om bij meerdere bureau's in te schrijven. Simoontje: je past dan denk ik gewoon op bij 1 gezin? Wat is het verschil tussen een gastouder en een oppas aan huis? En als je straks een kindje erbij hebt, gaat die dan gewoon mee naar die mensen thuis? Hoe combineer je dat? @ Anneke: Gezellig naar de kermis geweest . Je bent leuke dingen aan het doen de afgelopen dagen . Hier is het nog niet echt doorgebroken. Beetje heeeeeeeeeeeeel licht bruinige afscheiding. Heb je zulke krampen... dan verwacht je ook wel wat... Trouwens, waar is stokstaartje nou? Al een paar daagjes niet gezien hier. Ben wel benieuwd hoe het gaat!
Je kan gastouder zijn(in je eigen huis). En gastouder( oppas) aan huis. Dan ga je naar de vraaggezinnen toe. Ik hoop dat ik mijn kind in de toekomst mee kan nemen. Ik werk 10 uur bij het ene gezin en 32 bij een ander gezin. En dat doe ik in vier dagen. Het is wel een beroep waar je lange dagen moet werken om er een goed salaris uit te halen. Vind ik dan.
Ja dat klinkt best pittig! Zag inderdaad dat het salaris niet zo hoog is. Maar dat maakt me niet uit, een extraatje is gewoon prettig, i.p.v. helemaal niet werken.
Dat is waar. Een extraatje is fijn. Nu is bij mensen in huis voordeliger. Aangezien ik nu ongeveer op 1300 zit.
dat is netjes! ik zou ook liever bij andere thuis zijn. heb hier ook beestjes lopen en denk dat die de drukte niet waarderen.
Nou het is vandaag dan eindelijk doorgebroken... hehe! Met flinke krampen ook weer helaas. Nou was ik gister ook nog eens aan de racerij . Dus ben ook echt al 2 weken aan het tobben geweest daarmee, denk dat ik daarom die symptomen had. Was natuurlijk misselijk, bolle buik en boeren. Heb ze alle drie nog steeds dus heb gewoon echt een virusje te pakken ofzo. Hopen dat dat snel over is, wie weet is daarom mijn ei ook later geweest dan normaal? Zou dat kunnen? Dit is echt heel erg lang voor mijn doen. In de week dat mijn ei zou moeten zijn geweest ook helemaal niet geklust, want toen was mijn vriend 6 dagen weg voor werk.