@stokstaartje vorig jaar gestopt met de kunstacademie omdat met mijn adhd en dyslectie de studie te zwaar voor me was ik ben gestopt toen er bij mij adhd werd gevonden ik ben al grafisch vormgever en ben bezig binnenkort mijn eigen bedrijfje op te starten in geboortekaartjes, uitnodigingen, trouwkaarten, wenskaarten en huisstijlen maar nu heb ik in het dagelijks leven niets zo veel te doen doe het huishouden en richt mij vooral op het omgaan met mijn adhd hoe ik dat dus het beste kan doen met mindfulness en ik ga elke week naar de psygoloog voor congnitieve gedrags thearapie samenvatting : aan mijzelf werken, eigen bedrijfje en daarna huismoeder met eigen bedrijf en natuurlijk lekker veel freubelen en de babykamer klaarmaken
Oh wat is dat erg he ADHD Suus. Ik heb pas de testen gehad maar omdat ik PTSS heb kunnen ze niet helemaal hun vinger op de ADHD leggen. Helaas ben ik wel volledig afgekeurd door dat in combi met reuma. Mijn dochter van 11 heeft een hele zware vorm van ADHD en zit nu tijdelijk door de weeks intern. Ze zijn nu bezig om te kijken welke vorm van medicatie het beste aanslaat daar wij niks merkten van de huidige medicatie vorm. Jammer dat je daardoor de kunstacedemie niet af hebt kunnen maken? Helpen medicijnen bij jou niet? Leuk hoor, een eigen bedrijfje starten, dat zou ik ook graag willen. Wat doe je als grafisch vormgever? Een vriendin van mij was dat ook en heeft heel lang als reclame ontwerper gewerkt. Lekker dat je nog eerder zou kunnen testen!! Moet je al veel voor je opleiding doen Stokstaartje? Oei jullie wonen inderdaad wel klein ja. Maarja aan alles valt een mouw te passen. Spannend hoor, op zoek naar een koophuis! In deze tijd sta je als starter met biedingen sterk alleen zijn de regels voor de hypotheek weer scherper.
wat goed zeg dat je hulp hebt gezocht. En knap dat je die keus hebt gemaakt om te stoppen met je opleiding. Dat is echt een moeilijke beslissing lijkt mij. Gelukkig had je al een opleiding. Je bedrijfje had je idd al even genoemd...spannend zeg hoe dat uit gaat pakken. De babykamer klaarmaken is ook een goede afleiding hihi. Ik had een oproepcontract en heb vorige week en deze week "vrij" genomen. Ik dacht nu kan ik nog even rustig aan doen haha. Straks wordt het al druk genoeg...
@ Marieke: zo wat heftig allemaal zeg met jou en je dochter. Hopelijk vinden ze snel iets waardoor je dochter zich wat beter gaat voelen en ze weer lekker de hele tijd bij jullie thuis kan wonen. Ik ben gewoon de eerste les week aan het voorbereiden. Ik moet dan voorbereidend werk doen als vragen maken en dingen bestuderen.. Ja we staan idd sterk op de huizenmarkt, maar dan moet je er wel eerst opkomen hihi en dat wordt helaas steeds moeilijker
@ Marieke geboortekaarten,uitnodigingen,wenskaarten en huisstijlen ik kan ook folders flyers enzo opmaken dus wat die vriendin ook kan Ja de opleiding stoppen vind ik eigenlijk nog steeds een moeilijke beslissing geweest ook omdat je een hele intake procedure moest doorstaan wil je aangenomen worden het ergste is dat ze zeiden dat ik nog terug mag komen en dat moet ik dan in juni vertellen maar mijn besluit staat wel vast
op zich wel fijn dat de keuze niet meteen definitief hoefde te zijn, maar je voor jezelf kon bepalen of dit echt de juiste beslissing was met mogelijkheid dat je terug kon komen...
Hallo meiden, Wat is er veel geschreven zeg! Ik ben bang dat ik het hier nooit bij kan houden! Mijn nod is 2 maart, al ga ik er vanuit dat het deze maand gewoon mijn od wordt. Ik heb er ook helemaal zin in om straks weer allemaal babyspullen te kopen en zelfs positiekleding. En ik verheug me op de reactie van de kinderen! @Suus: knap dat je zo aan jezelf werkt! Best pittig lijkt me, goed hoor! @Marieke: lijkt me heel zwaar dat je dochter niet thuis kan wonen, helpt deze woonvorm haar om rust te vinden?
@ Anneke, Heb jij de spullentjes van je kinderen niet bewaard? Hier ligt alles achter het schot en een groot deel wordt nog gebruikt door Lily. In haar slaapkamer staat een groot bed waar ze s'nachts in ligt en voor haar middagslaapje staat ook haar ledikant er nog. Dat lukt nog niet in het grote bed. Ook al mijn positiekleding is opgeslagen achter het schot Mijn oudste heeft helaas nog geen rust. Maar ze zit daar ook intern op school en dat doet haar wel goed gelukkig. Half April komt ze weer thuis maar het kan zijn dat ze nog een keer terug gaat voor een paar maanden als ze denken dat ze een geschikte behandeling voor haar gedrag hebben. In de weekenden is ze sowieso thuis. Ze zit daar net een maand. 't Was een moeilijke keuze om haar daar te laten opnemen maar ik merk nu pas hoeveel ik met haar bezig was en hoe vreselijk onze jongste ondersneeuwde. Oh dat is wel fijn dat het niet helemaal definitief is Suus. Nu kun je rustig tot plannen komen en bedenken wat je met je opleiding gaat doen maar zo te lezen heb je het allemaal goed op de rails. Stokstaartje ga je volgende week weer als oproepkracht aan het werk of begint dan je opleiding? Ik ben even kwijt of dat maart of april begon. Ik ben een avondje alleen thuis. Helemaal raar want mijn man is niet zo uithuizig meer maar een vriendin van hem had een ongeluk met de auto gehad dus hij is daar heen om te helpen. Haar man spreekt alleen Frans en hij heeft een hoop contacten in de autowereld dus is van alles voor hun auto aan het regelen. Ik hoop dat hij wat voor ze kan betekenen. Ze was gisteren door de gladheid de macht over het stuur verloren en op zijn kop in een greppel beland, zo naar. Gelukkig is ze er op flinke kneuzingen na goed vanaf gekomen.
@ Marieke: gelukkig maar dat het geen ernstig ongeluk was! Volgende week begint mijn opleiding. @All: Vanavond heeft in mijn omgeving zwangerschap nummer 4 zich aangekondigd.....hopelijk ben ik over een paar maandjes nummer 5 in de rij Ik merk dat ik het nu veel minder erg vind om te horen dat er iemand zwanger is in de omgeving. Komt vast omdat het er voor mij binnenkort ook eindelijk aan zit te komen. Of in elk geval er voor mag gaan.....
Waarom ik op maart gokte is dat ik niet verwacht dat ik mijn ei heel snel zal hebben. Ik geloof sowieso eigenlijk niet in een "normale" cyclus bij mij, en omdat ik net ben gestopt met de pil is de kans sowieso wel heeeeel erg klein dat ik uberhaubt een ei krijg in februari, vandaar (als ik zo over ei praat, voel ik me net een kip ) Hallo Lori! Leuk dat je mee komt kletsen! Ik kan ook lang niet altijd mee kletsen gezien ik een erg drukke baan heb die veel energie vraagt, dus dat is denk ik niet zo erg hoor
@Bloem: ja ik snap het hoor meis, maaar we gaan uit van het positieve Enneh ja dat van dat ei heb ik ook hahaha. @Bloem en Lori: Dat is helemaal niet erg hoor dat je wat minder tijd hebt om hier te kletsen. Ik heb nu vakantie dus gewoon veel tijd haha. Vanaf volgende week is dat bij mij ook gedaan en zal ik hier ook minder zijn..
Ik merk dat ik nou al erg bang ben dat het bij mij niet gaat lukken.. Stom joh, ik krijg nou zo sterk jet gevoel dat we "te laat" begonnen zijn
dat gevoel heb ik ook meis. Op zich een heel normaal gevoel, maar snap dat bij jou dat gevoel nog wat sterker is door je voorgeschiedenis, maar het hoeft echt niets te zeggen hoor...
Dat is een naar gevoel Bloem. Hopelijk kun je het gevoel een beetje loslaten. Ik heb het ook hoor. Ik word in April 35 en voel me zo'n last minute mens ook al heb ik dan al 2 kinderen. Bij Lily was ik ook heel bang te laat te zijn maar toen was ik toch in ronde 1 al zwanger, ik gun je hetzelfde. Weten ze waarom je geen normale cyclus hebt? Oh spannend Stokstaartje, volgende week al beginnen. Is het eerst theoretisch of heb je ook al een stageplek? Hier een drukke ochtend gehad. Lily was weer helemaal blij dat ze weer naar de peuterspeelzaal mocht na een week vakantie. Rende meteen op haar juffen af. Heerlijk. Nu even wachten totdat Dora is afgelopen op tv en dan kan ze even lekker naar bed en ik denk dat ik er zelf ook even bij kruip. Beetje last van de reuma vandaag, gelukkig heb ik de boodschapjes voor vandaag al binnen.
Het is een werken en leren opleiding. Ik start eerst met een half jaar theorie en aan het einde van dat half jaar heb ik een paar weken stage. Daarna zal ik 4 dagen naar school gaan en 1 dag in de week op de werkplek. Wat fijn dat ze het zo naar haar zin heeft op de psz. Ja het is beetje vochtig weer buiten, ik heb ook last van mijn astma vandaag...
Zo weer even up to date hahah hoe ziet jullie dag eruit vandaag? Ik heb echt een zeurende buikpijn en ben echt misselijk ik hoop zo dat mijn eerste ronde raak is !!
spannend hoor SuusD! Ik duim voor je mee, wanneer ga je precies testen? In de lijst staat namelijk zondag 5 maart, maar dat bestaat niet in 2013 @Marieke, oei reuma, dat is niet fijn! "Beterschap" gewenst! Ik denk dat iedereen idd wel twijfelt of ze wel zwanger wordt. Ik probeer mezelf niet gek te maken, want juist dan zal het helemaal niet lukken. Reden m.b.t. mijn cyclus kun je hier lezen. Ik zit te twijfelen of ik een link naar mijn topic in mijn onderschrift zal zetten. Misschien kom ik wel iemand tegen die er meer vanaf weet, of in een zelfde situatie zit. Dat zou ik eigenlijk wel fijn vinden...
Bezig zwanger te raken Naam: SuusD Leeftijd: 23 jaar Kindje: eerste kindje Ronde: 1 NOD: 9 maart (gaat testen dinsdag 5maart) Start datum: 1 februari 2013 Naam: Bloem Leeftijd: 26 jaar Kindje: eerste kindje Ronde: 1 NOD: ? 13 maart ? Start datum: Februari 2013 Nog niet begonnen met zwanger raken Naam: Anneke Leeftijd: 34 jaar Kindje: derde kindje Ronde: 1 NOD: ? Start datum: 1 maart 2013 Naam: Marieke3 Leeftijd: 34 jaar Kindje: derde kindje Ronde: 1 NOD: ? Start datum:eind maart 2013 Naam: Stokstaartje Leeftijd: 27 jaar Kindje: eerste kindje Ronde: 1 NOD: 16 Maart Start datum: 13 april 2013 Naam: Lori Leeftijd: 32 jaar Kindje: tweede kindje Ronde: 1 NOD: ? Start datum: april 2013 Zwanger! - Afspraken - Echo's & Controles - _________________________________________________ Test datum niet zondag 5 maart maar dinsdag 5 maart