PCOS, hopeloos opzoek naar lotgenoten.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Faith030, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Na lang twijfelen toch een account aangemaakt. Ik wil mijn verhaal over pcos graag met jullie delen.
    Ik ben nu precies 1jr bezig om zwanger te worden. Eerst 6 maanden zelf en ben vervolgens naar de huisarts geweest omdat mijn cyclus sinds het stoppen van de pil erg ontregeld is. Dit is iets waar ik nooit in mijn leven last van heb gehad. Na verschillende onderzoeken te hebben gehad bij de gynaecoloog is er sinds maart dit jaar pcos bij mij geconstateerd.
    Dit was een grote klap omdat ik normaliter elke maand menstrueer, zelfs nu ik pcos heb, menstrueer ik gewoon elke maand?! De symptomen die ik heb zijn: veel kleine eitjes en vaak dus geen eisprong. Hoe ik dan toch elke maand bloed verlies, is een raadsel voor iedereen. De artsen noemen het een bloeding en schoonmaak van dik slijm. Goed... Inmiddels gestart met clomid 50mg, geen van de eitjes, 100mg, geen groei van de eitjes.
    Deze week ben ik begonnen met 150mg en ik moet eerlijk toegeven dat het ontzettend zwaar is.
    Ik heb er geen goed gevoel bij, waarom zou deze kuur nu wel aanslaan?
    Bij 100mg waren mijn eitjes max 6mm.

Is er iemand die zich in mijn verhaal herkent? Reageer dan aub....

Groetjes,

Faith...

2. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

50 en 100 sloegen ook niet aan bij mij
    150mg wel 1x had 1 eitje helaas niet raak
    nog een keer 150mg geprobeert maar niets meer
    dus er is wel een kans met 150mg

helaas bij mij niet gelukt en begin ik volgende week met hormooninjecties

3. Suuzanna

Suuzanna Actief lid

16 feb 2014
    256
    0
    16
    Bij mij sloeg 50 en 100 mg ook niet aan.
    Ik had er geen vertrouwen in, maar toen sloeg 150 mg wel aan en kreeg ik grotere follikels. Ik ben zelfs kort zwanger geweest, helaas een vroege miskraam.

Geen vrouw is het zelfde en ik hoop voor je dat ook voor jou 150 wel kan aanslaan. Het is gewoon aftasten welke hoeveelheid bij jou past.. als het geen clomid is, zijn er nog andere hormonen ed.
    Er is veel mogelijk en houd moed!!

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Bij mij sloeg clomid helemaal niet aan.

Uiteindelijk met spuiten wel en ook zwanger.
    Helaas is het misgegaan. Nu in de 2de ronde na MA maar helaas ineens teveel eitjes??

Vermoeiend deze aandoening..

5. linda1987

linda1987 Actief lid

2 jul 2014
    176
    1
    18
    Hier is je lotgenoot ;)

Ik zit op de moment ook op clomid 150. 50 en 100 hielpen bij mij ook niet.
    Balen he! Heb ook niet zoveel hoop meer maar het kan echt!
    Hoop dat deze ronde een goede ronde is voor je!
    Neem anders eens een kijkje bij het pcosforum.
    Dan zie je dat er helaas meer lotgenoten zijn.

6. Leaf

Leaf Niet meer actief

Wat gek dat je wel menstruaties hebt. Wat frustrerend! Ik denk dat we allemaal kunnen zeggen dat we weten hoe zwaar het is om te weten dat je lichaam niet doet wat het "hoort te doen".
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je er even doorheen zit en er niet in gelooft. Maar er zijn genoeg verhalen dat het uiteindelijk wel aanslaat. De weg er naar toe is alleen geen makkelijke weg.
    Ik hoop dat de 150mg wel voor je zal aanslaan! Laat je het ons weten?

Wij zijn het nu een half jaar aan het proberen en heb pas te horen gekregen dat ik PCOS heb. Krijg nog geen clomid omdat ze eerst nog mijn schildklier willen nakijken. Die werkt namelijk iets te snel en dat zou gevaarlijk kunnen zijn voor de baby later. Dus ik moet eerst een omweg maken en dan eindelijk eens beginnen.
    Ik word gek van het eeuwige gewacht.

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Zenuwslopend he Faith!

Ik hoop voor je dat de 150 wel gaat aanslaan. Ik begin binnenkort aan de 100.
    De 50 deed helaas niets!

Ik klets in het clubje pcos zonder andere symptomen. Heb er erg veel steun aan.

8. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Super bedankt voor jullie reacties. Ik voel steun. Helemaal omdat "jullie" mij echt snappen. Word zo moe van reacties uit me omgeving: hou hoop en het komt wel goed. Niemand weet hoe dun dat lijntje hoop en wanhoop is. Ik ben zelfs bang dat ik licht depressief aan t worden ben. Ik kan me geen leven zonder kinderen voorstellen, alsof ik verder nergens voor te leven heb. Moeilijk om te omschrijven, dat gevoel.
    Wat mij ook nog zo frustreert, is dat ik voor de rest gezond ben. Geen grote eierstokken, geen verklevingen, menstruatie komt gewoon elke maand (wel onregelmatig, 21-31) , geen cystes, geen te hoge insuline, geen overgewicht en echt 24 jaar lang geen problemen gehad met mijn cyclus. Ik kon er werkelijk waar de klok opzetten, zo strak was het.
    Het is echt wen harde klap, nu voel ik me dus helemaal hopeloos omdat 50mg en 100mg niet aansloegen. Al ben ik nu met 150 bezig, ik denk alweer vooruit... Wat als k moet spuiten? En wat als dat ook niet aanslaat? Zo gaat het maar door in mijn bovenkamer... Im drivin crazy :(...

Hopelijk gebeurt er voor ons alle een wonder. Probeer goed voor jezelf te zorgen ondanks de zorgen die wij hebben.

Heel heel heel veel succes en kracht gewenst vanuit mij. (Al kan ik t zelf ook heel erg gebruiken).

Ps. Ik moet de pagina nog een beetje uitvinden.

9. DutchDiamond

bij 9/10 slaan spuiten wel aan maar zo dacht ik eerst ook
    waar ik nu heel erg bang voor ben is overstimulatie straks heb ik in een keer 6 eitjes ofzo en krijgen wel klusverbod
    ik moet nog even wachten om ermee te beginnen maar zie er nog erg tegenop
    maarja tot nu toe ga ik al best ver over mijn grenzen voor een kleine dus we gaan gewoon door!

maar meid het is echt een moeilijk/zwaar traject maar ook voor jou komt dat wondertje wel daar moet je je aan vast zien te houden

10. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dutch diamond,

Hopelijk ben je snel zwanger. En stiekem toch fijn om te horen dat 150mg misschien nog een kans oplevert. Ik denk ook al vooruit en zit zelf dus ook echt tegen het spuiten op. Heb begrepen dat je het zelf moet doen en/of iemand uit je omgeving als je het zelf niet durft. Dat zal bij mij dan sowieso een ramp zijn aangezien me vriend als de dood is voor naalden en ik er zelf ook niks van moet hebben.

11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Bij mij deed 50 en 100 ook niets. Bij 150 ineens teveel eitjes. Vandaag weer een echo gehad voor 125. Dit slaat wel goed aan! Heb 1 eitje van 15,5mm

Dus het kan echt nog hoor! En anders zijn er genoeg andere opties. Hou daar aan vast.. En de hoop niet opgeven.

Succes!

12. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Hier nog een lotgenoot :) Ter geruststelling: Ik ken iemand die pas baat had bij de hoogste dosering clomid en inmiddels zwanger is!

13. DutchDiamond

je moet het zelf doen inderdaad
    bij mij werd er ook duidelijk gezegt van leer het zelf en probeer het zelf te doen want niet altijd is er iemand die dit voor je wil en kan doen
    ik ben ook als de dood voor naalden maar als je echt iets wil heb je het er echt wel voor over
    en moet zeggen met de prikinstructies viel het wel mee en hier en daar wat tips gelezen over een ijsklontje dan voel je het ook niet zo
    ik ga er gewoon voor en ik weet zeker stel het komt zover dat jij er ook echt voor gaat

je mag altijd een prive berichtje sturen ;)

14. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Kom anders gezellig mee kletsen bij pcos zonder andere symptomen. Hopelijk kom je maar kort mee kletsen.. Duim voor een zwangerschap voor je! Ik heb morgen eerste follikel metin van 100 mg maar ik denk dat 100 ook niet aan gaat slaan. Maarja even afwachten

15. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Hey meis, Ik zal mijn verhaal ook even doen.. hopelijk kan je er kracht uitputten en krijg je weer wat meer hoop!

Ik ben in 2011 getrouwd met mijn lieve man en ik ben juni 2011 gestopt met de pil.. na 6 maanden nog niet zwanger te zijn kwam ik in een depressie terecht.. deels omdat het zwanger worden niet lukte en deels een andere oorzaak (had te maken met mijn werk) we bleven proberen en in januari 2012 heb ik de huisarts gebeld.. we kregen een verwijsbrief voor de gyn want mijn moeder had pcos en mijn oma ook.. dus grote kans dat ik het ook had.. uiteindelijk in mei 2012 bij de gyn terecht gekomen en inderdaad.. ik had ook pcos.. dus aan de duphaston want ik had zulke rare cyclussen.. (variërend van 30 tot 51 dagen) en toen aan de clomid 50 mg.. die sloeg aan bij mij.. maar niet zwanger.. ronde 2 met clomid 50 mg sloeg aan.. weer niet zwanger.. ronde 3 met clomid 50 mg.. sloeg ineens niet meer aan... de gyn vertelde dat ze nog 1 ronde wilde proberen met 100 mg en een samenlevingstest.. die samenlevingstest uitslag was redelijk.. maar niet heel goed te noemen.. ik had echt de hoop opgegeven want onze gyn had gezegd dat als het nu weer niet aansloeg we over ivf moesten gaan nadenken.. maar goed.. toch maar weer aan de clomid.. en mijn temp bleef hoog.. dus toch maar met de teleurstelling al in mijn vooruitzicht een zwangerschapstest gedaan... HUH? daar stond echt een 2e streep! mijn man zei heel droog 'is ie niet gewoon stuk?' nee ik was echt zwanger!!!

Dus lieve schat, wat ik met mijn verhaal wil zeggen is dat je de hoop echt echt echt niet mag opgeven!!! ik ga duimen voor je dat de clomid 150 mg WEL bij je aan slaat! en dat je net als ik toen in okt 2012 verbaast een positieve test is je handen kan houden!

Dikke knuf en onthoud dat je op dit forum altijd je verhaal kwijt kan! je mag me zelfs een privé bericht sturen als je behoefte hebt om te kletsen met iemand :)

Liefs!!

16. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    He beste Elles,

Ik wens je vanuit de grond van mijn hart ontzettend veel succes.
    GO GO GO !

Je bericht geeft mij ook hoop.

17. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie hartverwarmende en positieve berichten. Ik heb spijt dat ik dit niet eerder heb gedaan. Het is zo lastig, je weet gewoon niet waar je aan toe bent en wat het beste bij je past. En of je uberhaupt wel vruchtbaar bent?
    Het pakt bij elke vrouw zo anders uit. Sommige worden bij de 1e ronde clomid 50mg al direct zwanger.. dan baal ik gewoon soms dat ik denk: waarom nou bij mij niet?!
    Ik hoop dat wij alle snel blij kunnen zijn. :):)

Weet je wat mij ook zo heeft laten schrikken? In het begin werd niet aan PCOS gedacht omdat ik gewoon menstrueerde nadat ik was gestopt met de pil. Weliswaar onregelmatig, maar er was wel elke maand een bloeding. De gyneacologe vermoedde dat ik een vroege eisprong had en adviseerde mij om vanaf dag 8 met ovu testen ad slag te gaan. Toen niets uit deze testen kwam, zijn we verder gaan onderzoeken. Inwendige echo's wezen uit dat ik veel eitjes heb en dus allemaal klein. Verder heb ik totaal geen pcos klachten? Alhoewel de fertiliteitsarts nu zegt, dat mijn plaatje wel in het pcos beeld past. Geen groei vd eitjes ondanks de dosis 50 en 100mg clomid, wel een verhoogde LH, wel een menstruatie? Morgen slik ik het laatste pilletje van clomid en moet dan volgende week op dag 12 terug voor een echo.. btw.. mijn man is kerngezond en heeft heeeeeeeeeeel veel goeie zwemmers! dus dat is wel positiefs voor hem.. en uiteindelijk voor ons natuurlijk.

Zijn hier ook meiden die door dit probleem onzeker zijn geworden over hun relatie? Hoe veel jullie van elkaar ook houden, begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op mn vent en hij op mij. Maar ik voel me soms wel zo schuldig, al weet ik dat ik er niks aan doen. Er komt gewoon te vaak een boze wolk met de gedachte: wat als t nooit zal lukken, wat dan? ....

18. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL

Veel succes lieverd! ik ga zo eens een kijkje nemen in dat onderwerp.... het allerbeste! xxx

19. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks, bedankt voor de eventuele pre-informatie. Hoop dat god mij zegent en ik niet hoef te spuiten. Ik wens jou hier veel kracht en moed bij. dikke kus x

20. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL

Bedankt dat je de moeite wilde nemen om jouw inspirerende verhaal te typen. Jullie hebben van mijn avond, een positieve avond gemaakt. Echt geweldig dit.

GOOD LUCK EVERYONE!

Deel Deze Pagina