Eerste ronde begint in oktober, wie ook?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Droommama, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinder

Cinder Lid

9 okt 2014
    98
    0
    0
    Ja idd wensmama, verjaardag van mijn oudere zus wordt moeilijk zij zal gelijk iets doorhebben omdat ze zelf ook de wens heeft. Tweede verjaardag wordt makkelijker hoop ik ;), trouwens heb ook soms steken in mijn lies beetje een rare plek misschien weten jullie iets daarvan af? Mamadeluxe5 ja kan heel goed hoor ik zou vandaag maar van bil gaan je weet maar nooit ;)

2. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

27 nov 2012
    248
    0
    0
    Het is ook best koud. Als ik het hier koud heb gaat de verwaming aan maakt me niet zoveel uit welke maand het is :)

3. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

27 nov 2012
    248
    0
    0
    Didi gefeliciteerd!! Hopelijk volgt de rest ook zo snel :)

4. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Een vervelende situatie Cinder.
    Ik begrijp precies wat je bedoelt want als je juist niks gaat drinken en/of roken dan hebben ze gelijk vermoedens.
    Misschien dat je toch een beetje vaag kunt zijn.

Ik heb morgen een etentje twijfel ook of ik een wijntje neem. Ik kijk gewoon hoe de avond loopt en als ik het gevoel heb dat ik een wijntje wil nemen doe ik dat. Ik weet nog niet eens of er überhaupt iets groeit ;).

5. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Gefeliciteerd Didi! Echt geweldig nieuws!!

6. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Toen ik van de 1e zwanger wad wist ik dat pas na 4 weken en heb toen nog uitbundig koninginnendag gevierd. Wanneer je weet dat je daadwerkelijk zwanger bent dan zou ik het niet doen. Maar zolang ik niet (weet) zwanger ben ga ik daar nog geen rekening mee houden.

7. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

27 nov 2012
    248
    0
    0
    Ik heb geluk dat ik sowieso al nooit drink en een paar maanden geleden weer gestopt ben met roken. Gelukkig valt het bij mij niet zo op.

8. nootje1

nootje1 Lid

15 sep 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wouw gefeliciteerd!!!! Hopelijk is het bij de rest ook zo snel raak!!

en wat betrefr drinken en roken. Ik let erop dat ik niet te veel drink. En roken doe ik gelukkig niet! Doe waar je je prettig bij voelt

9. Lilliesleaf

Lilliesleaf Actief lid

1 okt 2014
    253
    1
    18
    Ik drink gewoon af en toe een glaasje ;) Kan je niet beetje alsof doen? Wijntje oid nemen en beetje van nippen en ergens laten staan enzo? En roken, neem aan dat je naar buiten gaat voor het roken, dan steek je er toch gewoon 1 op en zonder daar echt trekjes van te nemen.. Gewoon in 'diep' gesprek raken met degene die naast je staat ;)

10. Bosmaan

Bosmaan Niet meer actief

@didi Gefeliciteerd!

@cinder ik maak dankbaar gebruik van het fijt dat het stoptober is en wieweet bevalt me dat wel zo goed, dat ik gewoon gestopt blijf;)

11. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ja ik drink ook af en toe een glaasje wijn, maar merk wel dat ik er meer bij stilsta voordat ik wat drink. Voorheen wilde ik doordeweeks nog weleens een glas wijn nemen, maar nu we proberen zwanger te worden drink ik doordeweeks sowieso niks meer (niet dat ik voorheen veel dronk, maar toch :p). In het weekend drink ik dan soms een glaasje (ook omdat het anders opvalt bij bepaalde vrienden), maar dat is het ook wel. Roken heb ik gelukkig nooit gedaan.

Houden jullie rekening met medicijngebruik? Ik ben een migrainepatiënt en ik gebruik Imigran (een triptaan) als ik een aanval heb. Sommige maanden heb ik dagelijks migraine, waardoor mijn medicijngebruik dan vrij hoog is :(. Op internet las ik echter dat triptanen worden afgeraden tijdens de zwangerschap, omdat er onvoldoende onderzoek naar is gedaan. Toevallig heb ik de afgelopen week nauwelijks last gehad, maar een aanval kan zomaar weer de kop op steken. Anyway, wat zouden jullie doen? Pas ermee stoppen wanneer je positief test? Of alvast de huisarts inlichten over je kinderwens en informeren naar een alternatief medicijn? Ik vind het zo lastig, want ik ben bang dat de dokter dan helemaal geen Imigran meer voorschrijft terwijl tot nu toe Imigran het enige medicijn is dat werkt... Bovendien weet je nooit hoe lang het duurt voordat je zwanger bent (hoop super snel uiteraard ;)).

12. Appeltje2

Appeltje2 Bekend lid

23 sep 2014
    773
    176
    43
    #232 Appeltje2, 10 okt 2014
    Laatst bewerkt: 10 okt 2014
    Goede morgen meiden,

Als ik een test heb gedaan daar staat op dat ik zwanger ben. Dan hou ik er wel rekening mee met het drinken. Daarvoor niet.

Zelf ben ik al een paar dagen aan het testen. De ovulatie testen van de CB komt geen smile op. 2 testen van kruitvat gedaan. Ik zie een streepje maar die is best wel licht. Die van gisterenavond is lichter dan de avond ervoor. Foto staat in fotoalbum.

Zelf had ik de smile gisteren ochtend verwacht. Vorig jaar ook met ovulatie testen gedaan een maand gedaan. Daar ga ik een beetje vanuit.

Ik ben wel deze maand 2 dagen langer ongesteld geweest. De eerste dagen zetten het niet door.

Misschien heeft het ook wel daar mee te maken.
    Ik heb sinds vanochtend last van mijn rug aan de rechter kant onder.
    kan dat een eisprong zijn?

Op dit moment klussen we wel om de dag.
    Het is pas de eerste ronde. We zien wel.

13. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Ik rook niet en drink af en toe een wijntje o.i.d. Nu drink ik helemaal niet meer, maar in mijn omgeving valt dat toch niet op dus dat scheelt wel!

Hier ook vage klachten, steken in mijn buik, rechterkant en een beetje een weeïg gevoel.

mijn eisprong is geen pijl op te trekken..

1,5 week geleden 2 pillen uit mijn pilstrip gemist, toen nog 1 genomen op vrijdag, om vervolgens die dag ook te beslissen dat, dat mijn laatste was. :D

Diezelfde vrijdagochtend is ook mijn onttrekkingsbloeding begonnen, welke normaal 7 dagen duurt en dit keer maar tot maandag/dinsdag.

misschien mijn eisprong gehad tijdens of vlak na mijn onttrekkingsbloeding, al weet ik niet of dit mogelijk is! :cool:

14. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @appeltje: dat is nog wel een heel licht streepje, ik zie hem wel, maar heel licht aanwezig, misschien dan morgen sterker?

Ik test sinds vorige maand op 2 momenten. Namelijk als ik net uit bed ben (dit verschilt per dag) en rond half 12. Het maakt niet heel veel verschil uit, maar vooral als ik de piek heb is het duidelijker zichtbaar.

15. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Ik ben nog niet bezig met de ovulatie testen. Dit weekend is ml een weekend weg en rond deze tijd zou mijn sprong moeten zijn als ik voldoe aan het 'normaal' plaatje ;)

Hebben dus gister avond geklust en dan zondag avond als hij weer terug is.

@ appeltje Ik begreep overigens dat bij een ovulatietest het streepje er echt uit moest knallen toch? Dat het net zo donker of donkerder moest zijn als de teststreep. zou dus nog even door testen dan.

16. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik lees al een week mee en twijfel steeds om ook mee te gaan schrijven. Ik weet van de eerste dat ik daar niet zo goed in ben, maar meer een lezer ben.

Maar omdat ik toch veel mee lees, wil ik het toch gaan proberen!

Gisteren is mijn spiraaltje eruit gehaald en gaan we voor een tweede wondertje. Ik ben al moeder van een heel lief mannetje van 2 jaar!

17. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Dat klopt ja, maar een licht streepje geeft wel aan dat de piek eraan zit te komen. Ik heb altijd:
    geen streepje -licht streepje - knal streepje - licht streepje - geen streepje

18. Haakmuts1988

30 sep 2014
    95
    65
    18
    Phoe ik word gek hier. Ik voel vanalles en ik weet niet wat er aan de hand is.

Afgelopen week sloeg ook ineens de paniek toe wat nou als ik diegene ben die helemaal nooit niet zanger kan raken (lijkt me verschrikkelijk ik heb vanaf jongs af aan al een hele grote kinderwens).

Ik heb vanaf dinsdag last van mn buik en ben gigantisch moe en giga rugpijn. Wat is het. Ben ik aan het ontpillen.. is mijn normale menstruatie.. of zou het misschien al zo ver zijn... Nee dat gewoon nog niet zo zijn dan zou het wel heel snel zijn. Verschrikkelijk dit ik weet niet wat er met mn lichaam aan de hand is. Voor ik aan de pil (11 jaar geleden) was kon ik de klok erop zetten wanneer en hoe laat.

Laat het maar snel volgende week zondag zijn dan kan er getest worden (en misschien dat ik nog wel een sensitive test haal om eerder te weten wat er in mijn lichaam gebeurd.

19. YvjuhXx

YvjuhXx Actief lid

3 jul 2011
    105
    0
    16
    Pedagogisch Medewerkster
    Zuid-Holland
    Wat een leuke verhalen allemaal!
    @Didi gefeliciteerd, spannend!
    @Cinder Ik zit ook al te denken hoe ik het ga doen met roken en drinken. Nou krijg ik binnenkort andere collega's en die roken allemaal niet, ik dacht dat is voor mij het teken, en de smoes, om eindelijk te stoppen met roken! Nou kwam ml gister dat hij na dit pak shag gaat stoppen, nog makkelijker voor mij! ;) En drinken, agh voordat je zwanger bent kunnen een paar glaasjes toch geen kwaad, maar drink met mate :)

Wat ik veel lees is dat iedereen rond zijn eisprong om de dag klust. Kan iemand mij uitleggen waarom om de dag zo effectief zou zijn? Ik las laatst trouwens dat sperma lang kan overleven in de vrouw (weet niet meer precies hoe lang), dus dat is ook een leuk feitje :)

20. Appeltje2

Appeltje2 Bekend lid

23 sep 2014
    773
    176
    43
    #240 Appeltje2, 10 okt 2014
    Laatst bewerkt: 10 okt 2014
    @wensmamma,

Hoop dat het zo is. Ik verschuif wel mijn nod die staat nu op 25-10
    Zal ik nog kruitvat testen kopen? Op dit moment heb ik wel genoeg CB testen nog.

@Jelle28

Ja dat klopt. Moet bijna even donker zijn dan het controle streepje.
    Wat ik raar vind dat het streepje gisteren lichter is dan eergisteren. Maar bij de CB test is het streepje iets donkerder.
    Bij CB mag je eigenlijk niet naar streepjes kijken.

Deel Deze Pagina