Eerste ronde begint in oktober, wie ook?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Droommama, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Ben aan het meelezen :)
    Over roken en drinken als je net zwanger bent: Je hebt voorlopig nog geen bloedband met je kindje, dus die krijgt daar niets van mee. Maar het is wel mogelijk dat het de innesteling wat dwarszit, waardoor je een hele vroege miskraam kunt krijgen.
    Daarom denk ik dat je nu je weet dat j wellicht zwanger bent, beter misschien geen risico kunt nemen.
    Je kunt zeggen dat je een antibioticakuur hebt en daarom geen wijn drinkt. En roken, ik weet niet of je vriend/man rookt? Steek er één op, maar trek er niet aan. Of neem een trekje zonder te inhaleren en geef hem dan aan je partner. Valt vast niemand op. Of iemand moet je wel heel scherp in de gaten houden...

2. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Welkom! En wat leuk dat je voor een tweede wondertje gaat :D

3. PrinsesBelle

PrinsesBelle Actief lid

30 sep 2014
    112
    0
    0
    @roken en drinken: ik doe beide al een lange tijd niet meer omdat ik destijds ben gestopt voor onze toekomstige kinderen. Ik ben hoer nog steeds erg blij mee.

@medicijnen: ik heb de huisarts gebeld en de kinderwen nogmaals doorgegeven. Ik kijg vaker medicijnen en dit isdaarvoor belangrijke informatie. :)

Verder zit ik zelf in een dubio om het misschien wat uit te stellen. Ik zou graag nog wat afvallen en dan wordt zwangerschap afgeraden. Hebben jullie hier ervaring mee?

4. Bloemhartje

30 sep 2014
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden 23 sept was mijn laaste pil en daarna gestart met foliumzuur Wij gaan voor ons eerste wondertje ben heel benieuwd Wil graag mee kletsen groetjes

5. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    @bloemhartje: Welkom!

@princesbelle: afvallen is inderdaad niet goed, als je afvalt komt er een stofje vrij in je lichaam en dat is heel slecht!

Ik heb het idee dat ik een beginnen blaasontsteking heb... balen!

6. Lilliesleaf

Lilliesleaf Actief lid

1 okt 2014
    253
    1
    18
    Hier beginnende oorontsteking ook niet bevordelijk :)

@ appeltje: ik heb hier digi testen van cb gedaan en die smiley zag ik niet, toen ze op waren heb ik de gewone met streepjes van cb gedaan en die vond ik veel duidelijk er, dan kan je het streepjes mooi op zien lopen!

@ prinsesBelle: te veel te snel afvallen is niet goed, maar als je het geleidelijk aan doet is het volgens mij ok, vriendin van mij is juist zwanger geworden toen ze meer ging bewegen en rusting aan wat pondjes kwijtraakte

Wel spannend nu de nod dichterbij komt!! Al heb ik nog helemaal niks gevoeld (behalve ovulatie) geen gevoelige borsten oid :(

7. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Hallo dames,
    Jeetje wat een hoop is er alweer bij geschreven! Voor mij iets te veel om alles te beantwoorden.

Alle nieuwe dames welkom!!

Nadat ik afgelopen woensdagavond had getest, nog een paar tegen aan gegooid. Vanochtend ook. En je ziet echt dat het mooi aan het oplopen is. Na die 2 testen kan ik tegen mezelf zeggen, jaa ik ben zwanger whaha. Echt spannend allemaal. A.s dinsdag de VK bellen.

IMG_1887.jpg

IMG_1888.jpg

8. nootje1

nootje1 Lid

15 sep 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ nieuwe meiden
    WELKOM

@ mamadelux: ben net van me blaasontsteking af. vorige week was me antibiotica kuur klaar.

@ DIDI: dat is idd duidelijk te zien zeg! nogmaals gefeliciteerd en houd ons op de hoogte!! hoe reageerde je vriend??

pff over 4 dagen me NOD... ben erg benieuwd en kan echt niet meer wachten!!

9. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    zo dames. ben een paar dagen niet geweest.. en de pagina's zijn hier flink gevuld.

Ik snap niets van ovulatie testen.
    3 dagen een licht streepje. dag 4 een negatieve en dag 5 weer een donkerder streepje dan de 3 dagen daarvoor.. Gek hoor..
    Kan iemand het me uitleggen??
    (ik heb het iedere dag op dezelfde tijd gedaan zonder ochtendurine!)

Didi, wat lopen je testen mooi op zeg!

nieuwe meiden, welkom.

Dames met de medicijnen : Ik zou zeker naar de dokter gaan, die kan je adviseren.

Hier heeft mijn vriend door laten schemeren dat we voor een 2e gaan bij sommige vrienden. Daar baal ik toch wel een beetje van.. Maar goed, betekent vooral dat hij er ook naar uit kijkt.

Zit tegen mijn eisprong aan, dus we houden het de komende dagen maar gezellig ;)

Liefs

Jullie nog weekendplannen??

10. Bosmaan

Bosmaan Niet meer actief

@lisettevers ik weet het ook niet precies, maar ik deed op de dag dat ik een licht steepje had 's avonds een tweede test diei was toen erg duidelijk. Verder kan ik me voorstellen dat hormoonwaardes kunnen schommelen. Temperatuur je ook? Dan kun je je testresultaten naast je temperatuur leggen.

Ik ben vandaag ongesteld geworden. Aan de ene kant jammer, maar heb nu wel een hele cyclus gehad (26 dagen) en weet nu de komende maand een beetje beter hoe en wat. Het was ook pas mijn eerste maand na het stoppen met de nuvaring. Maar had wel leuk geweest als het in 1 keer gelukt was.

11. Appeltje2

Appeltje2 Bekend lid

23 sep 2014
    773
    176
    43
    Hallo meiden,

Zelf heb ik het idee dat ik deze maand geen eisprong heb. De testen blijven negatief CB digitaal en die van kruitvat 2 testjes gedaan. Waarvan de laatste ook lichter was. Net van de action gedaan die is nog lichter.
    Ik weet niet dat action de ovulatie testen te vertrouwen zijn.
    Denk dat ik morgen nog test en dan hou ik er mee op. Ben ik dat te vroeg om er mee op te houden?
    Mijn rug is nu wel minder.

Denk dat deze ronde niet raak is.

@Lilliesleaf

Welke test is dat dan van de CB? Ik ken alleen die van digitaal.
    Vorig jaar heb ik wel een smile gehad en toen was ik gelijk zwanger.

@Didi5

Gefelciteerd!! Mooie testen.

12. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Dankjewel iedereen!!!:D

@ Nootje1 bij de eerst test was mijn man, nog een beetje terughoudend. Testen waren nog aardig licht. Maar toen hij de testen bij het ontbijt zag liggen, kwam er een brede glimlach op zijn gezicht:D Het is allemaal nog zo onwerkelijk. Vooral omdat ik het niet zo snel heb verwacht. Maar toch lijkt het enigszins op mijn eerste zwangerschap. Ik ga nu vooral genieten van deze zwangerschap en wachten tot we de kleine beeb op de echo mogen zien:)

13. leutjj

leutjj Niet meer actief

Halo danes,
    Deze topic zocht ik.
    Wij hebben vandaag besloten voor onze tweede wonder te gaan! Deze maand eerste ronde.
    Mijn cyclus is nu 40 dagen steeds, vor de eerste was het 28 dagen. Maar geef dochterlief nog bv (13 maand)

14. Bloemhartje

30 sep 2014
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Meiden
    Ik Heb zin vanavond afscheiding doorzichtig plakkerig is dat het slijm van de eisprong ??
    Ben zins 1 okt gestopt met de pil
    Kan ik nu Al vruchtbaar zijn ? Laatste menstruatie was 28 sept

15. Bloemhartje

30 sep 2014
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    @leutjj Leuke meis spannend :)

16. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Er zijn weer veel reacties binnen gekomen, gezellig:)
    Welkom allemaal!!

@Bloemhartje helaas kan ik je niet helpen. Ik zit in mijn eerste ronde en ben voornamelijk aan het lezen. Volgende cyclus ga ik mijn eigen lichaam maar eens goed in de gaten houden. Ik lees ook veel over je temperatuur meten. Gebruiken jullie een bepaalde soort meter?

@ Didi mooie testen hoor!
    @ Lana hoe is het gegaan dit weekend met de feestjes?

Ik heb gisteren een etentje gehad en heb 1 wijntje gedronken. Was met de auto dus een goede reden ;).

Morgen lekker een relax dagje.

minimiep jammer maar je nieuwe ronde gaat weer beginnen. Heel veel succes. Ik moet nog een paar dagen wachten.

17. Bloemhartje

30 sep 2014
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lovely29 Thanx voor je reactie
    Nee ik hou geen templijst bij ik ben ook 1ste ronde bezig
    We wachten het gewoon af hihi

18. sneeuwwitje27

3 okt 2014
    5
    0
    0
    Wij doen deze maand weer mee. Cyclus was afgelopen maand wat langer waardoor ik dacht dat het zover was. Net weer ongesteld geweest. Zit nu te wachten op mn vruchtbare dagen. Vanaf nu gaan we gebruik maken van ovulatie testen. Weer een spannende ronde!

19. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    @Didi: zeker mooie testen! Had je trouwens al symptomen voordat je positief testte? Ik kan officieel morgen al testen, maar wacht voor de zekerheid tot dinsdag of woensdag aangezien ik m'n cyclus nog niet weet ;).

@Lovely29: geen feestjes gehad, haha. Bij familie langs geweest en het bij een glaasje wijn gehouden. Zie trouwens dat jij over 4 dagen mag testen, spannend! Ga jij dan gelijk testen als je nog niet ongesteld bent of wacht je ook nog 1 of 2 dagen langer voor de zekerheid? :p

20. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @lovely: ik gebruik een thermometer met 2 cijfers achter de komma. Schijnt beter te zijn dan 1 cijfer.

Deel Deze Pagina