Ik heb ook nog geen uitnodiging gehad dus ik wacht ook af. Denk dar ik mijn ovu nu ook heb gehad en mijn vruchtbare periode voorbij is (aan mijn afscheiding af te lezen wel ik doe geen ovu testen). Dus nu afwachten. Spannend!
Hey allemaal! Ben inderdaad wat minder online door vakantie. Om de een of andere reden krijg ik niet alle berichtjes binnen rn komen uitnodigingen ook niet allemaal door. Heel apart! Misschien kunnen jullie bij clubs de oktober club opzoeken en dan aanmelden, dan kan ik dat accepteren. Hopelijk werkt het dan wel!
Hallo Ladies Wat een leuk topic! Zou ik ook nog bij de oktober club mogen? Ik ben 35 je de mama van een energiek mannetje van 2,5 jaar oud. Ik heb sinds mijn bevalling van hem last van mijn bekken. Dit was 1 van de reden dat we hadden we besloten om niet voor een 2e te gaan. Ook heeft het een paar jaar geduurd voor ik blijvend zwanger was. Ik heb een aantal miskramen gehad en een missed abortion. Nu ging er in het heetst van de strijd even iets mis de afgelopen week, doordat we zh in en uit lopen met mijn man omdat hij open hart operatie moet onder gaan, was ik mijn cyclus even helemaal kwijt ik gebruik geen pil word ik doodziek van en normaal gebruiken we condooms en die waren we vergeten. Ik ging een dag later terug tellen en ik was midden in mijn eisprong tijd Nu maar afwachten of er een klein cadeautje onderweg is. Mocht dit niet zo zijn willen we als mijn man hersteld is toch voor een 2e gaan. We hebben beide het gevoel dat we er spijt van krijgen als we het toch niet gaan proberen als het al niet raak is
Hallo dames, Mag ik ook bij de oktoberclub? ik ben 35 jaar, moeder van een dochter van bijna 1,5 jaar. Na de bevalling van mijn dochter heeft het zowat een jaar geduurd voordat ik 'mezelf' weer wat was betreft hormonen en vitamine d etc. Ik was algauw na de bevalling regelmatig (voor de zwangerschap was ik altijd stipt) ongesteld tot de zomervakantie. Daarnaast krijg ik allemaal vreemde symptomen voor de menstruatie en het is sinds de zomervakantie onregelmatig. De huisarts raadde mij aan niet meer zolang te wachten met een tweede, mochten wij die wens hebben ook gezien mijn leeftijd. Ik heb met deze mededeling een tijdlang geworsteld, ik wilde mijn man hier niet mee belasten, omdat we het zo in eerste instantie eerst wel even'goed' vonden, maar die wens voor een tweede is zo sterk dat we het weekend er over hebben gesproken en besloten om voor een tweede te gaan. En het voelt gewoon net als toen we voor het eerst gingen 'klussen'. Zooooo spannend!! Ik heb gisteren stiekem foliumzuur gehaald, ik werk in een supermarkt dus moest het sneaky doen
Gezien je leeftijd? Zo oud ben je toch nog niet? @marsonny: spannend!! Ik ga voor je duimen! Ik heb ondertussen al 3 inseminatie pogingen achter de rug. Vrijdag, zondag, gisteren en we doen vanavond ook nog maar even. Ben er wel klaar mee nu . Maar goed na vandaag dus op het wachtbankje.
@wensmama haha ik voel me in elk geval nog niet zo oud hoor. En wat ontzettend spannend allemaal.... ik hoop voor jullie dat het lukt!
Ja kwam meer door dit zinnetje hoor: Ik ben zelf ook al 34 namelijk (voel me ook lekker jong ). Op zich heb je nog wel even te gaan.
Het is maar net hoe je het zelf ziet hihi, maar ja, de huisarts hamerde meer op mijn leeftijd. En aangezien mijn menstruatie ineens verandert qua cyclus komt er nu wat 'druk' op te staan. (ik gebruik verder geen pil of spiraaltje)
Ja de pogingen zijn, op de 1e na, helemaal goed gegaan. De 1e poging zat/lag ik niet goed waardoor het pijn deed om het spuitje in te brengen. Maar de andere 2x ging het wel goed. Moet gewoon half liggen. Kussen onder de heupen en dan een half uur blijven liggen. Ik vraag me alleen af of het wel genoeg sperma is hihi, maar goed hij heeft 2x zijn zwemmers laten testen dus dat zal vast wel goed zitten. Hoeveelheid sperma zegt nog niet zoveel over de hoeveelheid spermacellen die erin zitten natuurlijk. Vanavond nog 1x en dan ben ik er vanaf. Ik vind het heel gezellig met J., maar 3x achter elkaar ben ik zat nu
Katrinke Spannend hoor weer klussen voor een 2e Wensmama Ook spannend voor jou op de wachtbank dat vind ik de vervelendste periode dat wachten ---------- Hier ook er rommelt van alles, maar ik weet ook dat het nog niks hoeft te betekenen. Tot nu toe is er wel iets gelukt maar of het blijft is bij mij altijd de grote vraag
Hai Marsonny en Katrineke, leuk dat jullie mee kletsen. @katrineke ik begrijp wel dat je huisarts dat aangeeft, het is volgens mij niet zo zeer dat je al (te)oud wordt voor een zwangerschap, maar het is natuurlijk wel zo dat de kans op complicaties en/of vermindert vruchtbaarheid groter wordt. Leuk dat jullie voor een tweede kindje gaan. @wensmamma succes op het wachtbankje en hopen dat het in 1 x raak is. Ik heb vandaag mijn eerste ovu test gedaan en die was nog negatief, wel een licht streepje, dus hopelijk morgen of overmorgen een knaller. Ik moet het komende weeken vrijdag en zaterdag op uitje met mijn werk, lekker onhandige timing.
Vandaag, precies op de juiste dag, ongesteld geworden. Mijn man en ik hebben besloten een ander doel voor te laten gaan, namelijk mijn gewichtsverlies. Ik wil graag wat afvallen en omdat het deze maand niet is gelukt zwanger te raken hebben we gezegt dat ik eerst ga afvallen. Ik wil graag een gezond gewicht voor mijzelf maar ook voor de zwangerschap/baby. Voor ons betekent dit dat we het minimaal 2 à 3 maanden zullen uitstellen en in het begin van het nieuwe jaar verder zullen gaan. Het doet me best pijn, want dit is al de 2de keer dat we onze wens op pauze zetten. Het doet me extra veel pijn omdat onze beste vrienden (2 koppels) de afgelopen maand beide een baby hebben gekregen. We ontkomen er momenteel niet aan en het horen van de gevoelens die de kersverse mama's nu hebben valt me erg zwaar. Ik heb dan ook besloten hier eventjes weg te gaan en me aan te sluiten bij de 'afvallen' groep. Ik wens jullie allemaal veel succes en plezier en ik hoop dat ik jullie niet tegenkom over een paar maanden maar dat jullie allemaal in de volgende fase zitten! Groetjes
Spannend! Ook ik maak deze maand voor het eerst de spanning mee van: zou het wel/zou het niet? Maar goed, de kans dat het direct raak is is natuurlijk niet zo groot, dus ik probeer mezelf niet helemaal gek te maken... -- Sterkte Prinsesbelle!