Ongesteldheid of Innestelling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door metans, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. metans

metans Actief lid

28 aug 2014
    354
    113
    43
    Vrouw
    hallo

ik had een vraagje.. mischien een rare vraag.
    Ik ben anderhalf maand geleden gestopt met de pil, en niet meer ongesteld geworden. Nu snap ik dat de boel ontregeld is door te gaan stoppen met de pil, maar heb zaterdag (lichtroze/donkere) bloeding gehad van maar 2 daagjes ipv 5 dagen menstruatie. Ook heb ik hele pijnlijke borsten en voel me echt supermoe smiddags. (gevoel heb ik sinds 2 weken) Zal het een menstuatie zijn of kan het ook een innestelling zijn geweest? Zijn er meer mensen die een (zware) innestelling gehad hebben die dat gemerkt hebben? Ik heb zoiets nog nooit gevoeld.. dus weet het niet!
    nou hoor graag over de ervaringen etc!!

2. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken maar weinig mensen die echt een bloeding hebben gehad van de innesteling... misschien zijn ze hier op het forum wel hoor, maar ik heb vaak het gevoel dat "innestelingsbloeding" gebruikt wordt als laatste stro halmpje hoop op een zwangerschap, maar meestal achteraf toch een menstruatie blijkt te zijn...

Heb je zelf het idee dat je een eisprong hebt gehad?
    ...het enige wat je kunt doen is denk ik even 2 weken afwachten en dan een test doen als je nog steeds twijfelt!
    (en je zou evt over 8-10 dgn ook kunnen beginnen met ovlatie testen, mocht dit een menstruatie zijn geweest dan komt er binnen nu en 2-3 weken waarschijnlijk wel een eisprong!)

3. metans

metans Actief lid

28 aug 2014
    354
    113
    43
    Vrouw
    nou ik heb dus geen idee! maar meer de klachten eromheen ook, maar goed je lichaam kan jezelf ook goed voor de gek houden dat weet ik! we zullen zien, ik laat het wel over me heenkomen! maar was even benieuwd hoe andere mensen die ervaren.

4. Anjou

Anjou Niet meer actief

Innestelingsbloeding kan, Ongesteldheid kan. Dat is ook het lastige met stoppen met de pil. Als het een innesteling was zou je zaterdag wel een zwangerschapstest kunnen doen. Een week na innesteling zou die wel positief aan moeten geven. Het beste kan je dan de kruidvat 2voor €5 testen kunnen kopen. Die zijn betrouwbaar en niet te duur.

Succes

5. Anjou

Anjou Niet meer actief

Wil hier nog wel even op inhaken. Innestelingsbloeding kan heel goed hoor. het is geen stro-halm maar vaak ook iets wat dan later opgemerkt wordt. Hé dus toch geen ongesteldheid geweest. En na innesteling kan je een week later al positief testen

Als het een ongi was zal een eisprong (bij een ideale cyclus van 28 dagen) 14 dagen na start ongesteldheid weer plaats vinden. Een paar dagen daarvoor kan je dan het beste beginnen met testen.

6. metans

metans Actief lid

28 aug 2014
    354
    113
    43
    Vrouw
    nou we zullen zien inderdaad. Omdat ik gister ook iets apart heb meegemaakt had me dat aan het denken gezet. een 4-jarige meisje (die komt weleens bij me langs) riep tegen mij " doeii angela! tot volgende keer, met een baby in je buik"... Toen schrok ik wel, want dat had ze ook tegen dr moeder gezegt... en die bleek ook zwanger te zijn. haha, dat zo kind je dan aan het twijfelen kan maken he.. maar vond het wel grappig ... zal toch wel apart wezen. We zullen zien, en hee! anders gaan we vrolijk veder! Bedankt in elk geval!! fijne dag vandaag!

7. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Dat is moeilijk te zeggen! Die klachten kunnen door het ontpillen komen. Je kunt testjes kopen bij de action 2 voor 1,49 en zijn betrouwbaar. Ik zou ( ik weet dat het moeilijk is) na een weekje testen.

8. BabyMaantje

BabyMaantje Actief lid

23 jun 2014
    319
    0
    0
    Muziek op Schoot docent in Rotterdam
    Ik heb geen innestelingsbloeding gehad, maar dat kan wel lees je hier veel. Je had nog niet getest toch? Wel grappig dat zo'n meisje dat zegt. (als ze het goed zegt dan! :p)

Mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil was trouwens ook maar erg kort en weinig. ook 2 dagen waar ik normaal met de pil zeker 5 dagen flink ongesteld was. Doordat er wel iets van troepjes meekwamen, en het niet alleen maar helder bloed was ben ik er toch gewoon vanuit gegaan dat het mn menstruatie was. De test toen was ook negatief. Succes!!

9. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Hi Angela,

Ik heb net mijn eerste 'echte' menstruatie achter de rug en die was ook maar 3.5 dag. De conclusive dat het een menstruatie was trok ik idd net zoals Babymaantje zegt. Maar je kan natuurlijk altijd een testje doen over een week om het zeker te weten dan weet je in elk geval 100% zeker wat het was! :)

Groetjes, Luna

10. metans

metans Actief lid

28 aug 2014
    354
    113
    43
    Vrouw
    Ga er ook vanuit dat het een menstruatie was hoor! maar je weet maar nooit.. ik ga even wachten en kijken hoe ik me voel!!

Deel Deze Pagina