IVeeF, oftewel Eef's weg in de wereld van de IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eef16, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Dag allemaal,

eindelijk... heb ik dan besloten om ook een eigen topic over onze weg in de MMM te maken!

Ik zal een kleine samenvatting maken van onze weg tot nu toe:

-In mei 2006 heb ik mijn Mirena spiraal laten verwijderen
    -11 maanden later, in april 2007 gingen we voor het eerst naar de huisarts: zaad van mannetje was goed, mijn cyclus was regulair, wacht maar weer 3mnd af
    -in Juli 2007 zijn we voor het eerst naar het ziekenhuis gegaan: nogmaals zaad (weer goed), temperatuurcurves goed, uitstrijkjes, inwendig onderzoek en inwendige echo en bloed op FSH en Chlamydia: allemaal goed: ga maar 6 maanden proberen
    - Januari 2008: HSG: brrr, wat een ellendig onderzoek: beide eileiders lijken dicht!!! Maar het zou wel kramp zijn, dat kunnen we met een kijkoperatie miscchien beter bewijzen, want dan ben je verslapt
    - maart 2008: kijkoperatie: weer dichte eileiders, verder een beetje endometriose, dus dat zou bewijzen dat de eileiders toch wel open zijn???
    - mei 2008: extra echo 'eitjestelling' en extra lab FSH: ben ik echt 33 of doet mijn lijf of het al 43 is? Ik ben echt 33.
    - de discussie over open of dichtzijn van de eileiders duurt voort: de gyn wil opnieuw een (ander type) HSG doen; maar wij zien hiervan af, we willen uit de onderzoeksfase en in de behandelfase!
    - dus vanaf juni 2008 op de wachtlijst voor IVF, niet IUI, want zolang de eileiders niet bewezen open zijn heeft dat geen zin
    - juli 2008: hysteroscopie: met een camera in de baarmoeder: het is een mooi bedje voor IVF, maar die eileiders lijken echt dicht, er zit een soort weefsel voor? Doen ze niks mee, we starten met IVF bij de volgende cyclus :D !!!

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meid
    wens je alvast heel veel succes met de ivf
    hopelijk heb je aan 1 poging genoeg
    wij beginnen 17 aug weer aan onze ivf behandeling ;)

3. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Spannend Eef...eindelijk met positieve dingen bezig zijn jullie hadden helemaal gelijk!

Veel sterkte en geluk in het IVF traject!

4. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Dankje Caruli en Sens (brabants onderonsje zo, ik groeide op in Brab.),

het is inderdaad spannend, maar ook fijn te weten dat we eindelijk een behandeling krijgen ipv alweer een onderzoek...

Ook voor jullie: succes met de volgende stappen/behandelingen!

5. eindelijk kan je beginnen!
    uit je eerste verhaal op te maken heb je eigenlijk vooral gewacht.
    nou, als voor de rest alles goed is, hoop ik dat jullie aan één behandeling genoeg hebben :D

6. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    HI Rach, ja inderdaad, opgeteld zitten we een jaar in de MM en zijn nu pas de onderzoeken afgerond en gaan we eindelijk een behandeling krijgen!

Jij succes met afwachten tot je kunt testen! Nog 9 nachtjes he?
    Ik duim voor je,
    Eef

7. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    fijn eef16 dat je nu eindelijk aan de behandeling mag beginnen, na maanden onderzoek heb je er dan ook wel genoeg van.
    heel veel succes met jullie ivf.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Fijn dat je eindelijk mag beginnen met de IVF. Op een gegeven moment zijn alle onderzoeken gewoon genoeg geweest!

Succes met jullie weg door de IVF!

Liefs,
    Wup

9. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Fijn dat je al zo snel mag beginnen!

Ik ben ook een jaar na het stoppen met de pil begonnen met IUI.
    Helaas sta ik nog steeds met lege handen.... :cry:

Hopelijk heb jij meer geluk! :p

10. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Ook tenks, Ginny, Lisa en Wup.

Ginny, houd moed, doen wij ook en we zijn al bijna 2 1/2 jaar onderweg nu voordat de 1e behandeling gaat beginnen...(IUI heeft voor ons geen zin, gezien mijn eileiders potje dicht zitten). Ik zie dat jij nu ICSI doet inmiddels? Spannend ook !

Ik houd jullie op de hoogte,
    de 1e volgende afspraak is de prikinstructie, op 7 augustus! :)

Eef

11. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Hi Eef, ik zou het wel leuk vinden om samen af te tellen, want wij beginnen op 11 aug met hormonen en dan dus een week of 2 later de IVF. Ook mijn 1e. Ik heb 1 dichte eileider en cervixfactor en mijn lief heeft wel goed, maar weinig zaadcellen. Al met al erg weinig kans op natuurlijke zw, maar ben wonder boven wonder een jaar geleden zw geraakt vlak na de kijkoperatie (denk dat het doorspoelen een handje geholpen heeft). Helaas kreeg ik na 10 weken een miskraam. Sindsdien 4 IUI gehad, na de 4e moest ik er eigenlijk nog 2, maar dat kon ik niet meer aan, bovendien hadden wij erg weinig kans met IUI. Sinds mei op de wachtlijst voor IVF en nu eindelijk eindelijk eindelijk mogen we daarmee beginnen! Dat wil ik al zo ontzettend lang! We zijn begonnen in sep '05. Ik vond het onderzoekstraject vreselijk frustrerend en lang duren, eindeloos voordat we eindelijk een behandeling kregen. Kijk erg uit naar de IVF, want ik heb het gevoel dat we dan eindelijk echt serieus kans maken. Ben ook wel beetje bang. Goed, ik ben nu even 2 weekjes met vakantie, maar 6 aug terug voor de 1e echo en prikinstructie. Dan kom ik wel weer eens langs op je topic! Sterkte en groetjes en we duimen! Eva

12. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Hi EvaZ,
    ja goed plan samen aftellen! :D
    Goede vakantie voor nu en alvast veeeeeel succes met jullie IVF

Eef

13. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    ik heb nog een klein vraagje:
    heb afgelopen maandag een hysteroscopie gehad,
    dat ging goed (zeker als je het met een HSG vergelijkt),
    maar nu heb ik nog steeds een klein streepje rood bloed samen met helder slijm.

Is dat normaal? Voel me verder helemaal prima, tis maar heel weinig en heb geen koorts en ben al lang weer aan het werk..maar toch.

14. hey eef, ik weet niet wat dat is, sorry, dus ik kan je helaas niet helpen.
    voor jou is 7 augustus weer een mijlpaal. zie je er tegenop?

15. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Hoi Rach,
    nee gek genoeg zie ik er niet echt tegenop, maar kijk ik er juist naar uit,
    heb de voorbereidingen bijna rond (de contracten met het ziekenhuis, brief aan de verzekeraar, bij de apotheek de medicijnen bestellen)
    dus laat maar komen die ongesteldheid (gek he, zeggen wij hier toch liefst niet, hihi)

En jij, houd je het wachten nog uit? Voor je het weet is het vrijdag hoor! Ik duim voor je,

Eef

16. ik kan me wel voorstellen dat je er naar uitkijkt hoor :D EINDELIJK actie! :D
    altijd een beetje jammer dat de tijd zo langzaam gaat als je aan het wachten bent (net als bij mij)

17. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Hoi Eef,

Jullie zitten ook in het UMC las ik? We zijn elkaar afgelopen maandag net misgelopen dan, want ik had toen ook mijn hysteroscopie ;). Hoe ging deze bij jou? Ik vond het een crime, heb liggen puffen van de pijn. Maar dat schijnt heel verschillend te zijn.

Annerie

18. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Hoi Annerie,

nou da's ook toevallig dan! En jullie beginnen met je 1e ICSI zie ik, spannend hoor.
    Wij hebben 7/8 prikinstructie voor IVF.

Ik vond eerlijk gezegd de hysteroscopie heel erg meevallen, ik was er heel erg bang voor, omdat de HSG bij mij echt gruwelijk was....maar dit viel alles mee, ik was alleen al zeer aangenaam verrast toen ze niet eens een eendebek bleken te gebruiken.

Balen voor je dat je er veel pijn bij had, ik kan het me nog goed herinneren van mijn hsg, brrrr.

Wel had ik gisteren, een week erna dus, ineens bleodverlies, zo raar...

Succes in ieder geval met jullie 1e icsi!

Eef

19. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Hmm gek dat bloedverlies. Ik had het wel een weeklang na de ingreep zelf, maar nu niet meer... even afwachten en je kan altijd even bellen toch?

20. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Ja kweet ook niet wat het is geweest, het is nu weer over en heb inderdaad even de poli nog gebeld maar die zeiden dat het wel nog van de scopie zou zijn, of anders vd eisprong.

Ik heb het er maar bij gelaten, ben allang blij dat het geen gevolgen heeft voor de start vd IVF!

Deel Deze Pagina