He Moon geef de moed nog niet op hoor! Ik heb 4 dagen voor mn NOD getest en die was nog niet eens positief! Blijf voor je duimen, het kan alle kanten nog op!
Nou ik probeer voorzichtig te zijn hoor. Heb sinds dinsdag steeds last van wat rozig verlies dus het is even spannend. Wel alle kwaaltjes gelukkig, maar wil gewoon erg graag de echo afwachten komende vrijdag. Nog 5 dagen!
Hey Mj, Denk dat het slijm nog komt. Is eerst waterig en gaat vanzelf over in slijm, tenminste bij mij het geval. Lees dat ook altijd op die sites. Maar kan zo zijn dat het bij jou minder is, maar het zou vanzelf moeten veranderen in slijm ivp waterachtig. Hoop dat je er wat aan hebt. Ik had vanmorgen temp van 36.6! Gistermorgen 36.1! Dus wie weet, kan al niet meer wachten tot morgenochtend. Zou toch wat zijn, Shaar ook een ei! Nog nieuwe zwangeren onder ons? Marit!? Moon nog even afwachten, spannend hoor. En Marjo, hele dikke knuffel en hou je rustig he, je weet het....kalmte kan ons redden...! Boek 7, vers 2....hahahah X-je. Shaartje
@shaar....hoop voor je, dat het eindelijk je ei is! @mj... ik heb ook niet dat slijm, dat vruchtbare, waar iedereen het over had... in ieder geval vorige maand niet...
1E RONDE CLOMID Alies : maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. 17/1/7 menstruatie. 19/1/7 start clomid 50 mg Cindy: 19 januari begonnen met Provera, nu 1e ronde Clomid. Hopenlijk slaat ie aan!! Kreeftje: 15 januari 07 PCO geconstateerd. 30 jan gestart met Provera. 2E RONDE CLOMID Simba : juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2. Puksem : 5 jan 07 ongesteld, 5 dagen overtijd. Nu 75 clomid. Dieseltje : mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december. start 2e ronde clomid 12 januari. MJ24 : in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. nu duphaston en daarna 100 mg Wendy : Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid. zondag 21/1 beginnen met ronde 2. Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari. 20-01 ongi geworden. 22-01 gestart met de tweede ronde clomid 50 mg. 31-1 ( CD12 ) FM, eitje van 11 mm links. 03-02 ( CD 15 ) eitje links nog steeds 11 mm, eitje rechts 13,5 mm. Dinsdag ( CD 18 ) de volgende FM. 3E RONDE CLOMID Chrizzzzy : jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 26 dec duivels, nette cyclus en dus meteen door 3e ronde clomid (100mg), zonder tussentijdse controle. 3-1 gyn French : feb 06 gestopt met de pil....pco vastgesteld. zaadonderzoek=uitstekend.....samenlevingtest=goed. clomid 50mg en 100mg werken niet.....nu 150mg clomid Jody : in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde. 20-01 start 3e ronde Moon85 : april 06 gestopt pil, geen eisprong, 22-11-06 mk 2ling...^ Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. 2e ronde 100 mg, op CD 25 een eisprong gehad! Nu 3e ronde (100mg) zonder controles.... 4E RONDE CLOMID Shaartje : 4e ronde, waarvan 3 x Clomid. Na cystes 2 jan. begonnen met 50 mg. Clomid Bengel : PCO: 150 mg ronde 2: start datum 20 jan. 1 februari evaluatie gesprek, waarschijnlijk 3 maanden geen echo's zelf proberen. Esthertje80 : 4eronde clomid dit keer 100 mg, vorige cyclus 35 dagen. 5 februari terug bij gyn komen. 5E RONDE CLOMID Sam mv kylian ;PCO, provera kuur, nu weer clomid, maar verhoogd naar 100mg. en hopen op een eitje Patje20 : Misschien verder met clomid, moet dinsdag naar de gyn om te horen hoe en wat. 6E RONDE CLOMID Cath : Na eisprong op 9 januari geen menstruatie gekregen. Niet zwanger, dus nu weer een 10-daagse primolutkuur en hopen op de volgende ronde, nummer 6 alweer, meer geluk! 20E RONDE Annika: hormoonpompje NOD Patje : NOD 2 februari Puksem : NOD 3 Februari Moon85 NOD 3 Februari??? Dieseltje :NOD 7 februari Annika :NOD 8 februari Alies : NOD ?!?!?!? afwachten Jody : NOD 20 februari. Smurfin : NOD 22 februari ?!?!? Esthertje : NOD 25 februari ?!?!? EISPRONG Dieseltje : 24 januari Annika: 26 januari Jody : 4 februari Smurfin : 8 februari ?!?!? VOORSPELLINGEN, wie is het eerst zwanger: Esther: Moon Cath: Esther, Bengel Wendy: Esther, Moon Moon: Marjo Moon had gelijk!!! ZWANGER Marjo83
Als je 6 maanden clomid hebt geslikt en nog niet zwanger bent geraakt mag je dan langer clomid gebruiken tot je wel zwanger bent? groetjes vruchtje
@vruchtje, volgens mij staat er in de bijsluiter dat dat niet mag, maar zeker weten doe ik het niet, heb het lege doosje al weggegooit.. @ all, succes met wachten, en anders volgende ronde beter..
mijn gyn vertelde me toen in met clomid begon dat ze onder begeleiding ook na 6 maanden als het nog goed werkt doorgaan. Het kan wel zijn dat ze dan nog wat extra onderzoeken doen (bij ons bijv. ook nog geen samenlevingstest oid gedaan).... Nou ja, eerst maar afwachten tot het spul echt zijn werk gaat doen voor mij....
@ jody: ja het verleiden is gelukt..heb nog een nieuw setje in de kast...dus kan nog een keer verleiden! @ maritt...ik zie dat je weer op dag 1 zit..jammer, maar succes weer in ronde 2 met 100 mg! Gr Bengel
Oké meiden in iedere geval bedankt voor jullie antwoorden en hopelijk is het niet aan de orde natuurlijk. Groetjes Vruchtje Allemaal nog een hele fijne zondag!
@Bengel, ja dat klopt. Ik baal er echt van! Ik begin vanaf morgen maar met temperaturen... Ook al hebben sommigen van jullie daar ook geen goede ervaringen mee, maar volgens mij gaat het echt lastig worden zonder controles! Nou ja, ik ga het gewoon deze ronde proberen.
Ow marit...Balen! Niet de moed opgeven hoor! Komt allemaal goed! Ik heb net heel wild mijn kast opgeruimd, zoveel weggegooid, werd tijd, paste er allemaal niet meer in! Was zelfs gestopt met het strijken van de schone was omdat het allemaal niet meer in de kast paste (en dat is een hele grote) Nu heb ik alles gestreken, hubbie zelfs zijn eigen overhemden!? (apart...) en nu past het er weer in, en is er natuurlijk ruimte voor de nieuwe collectie, waar ik de hele dat mee geconfronteerd word op mijn werk! Biedt Perspectieven....ik voel het! Heerlijk! Wat ben je toch een bengel, Bengel, als het niet goedschiks kan dan maar.......verleiden...! Goed zo! Lekker op tijd eten vanavond, nog even een stukje wandelen denk, lekker weer! Frisse neus halen op het strand misschien, ook lekker. Lekker alle ramen open in huis, dan ruikt het altijd zo lekker naar lente! Doet de mens toch goed. Verder voel ik niet zo veel, hoop morgen op een hoge temp! Liefs Shaartje
@Shaartje, zo zo heb jij het voorjaar in je bol? Wat een mooie foto's zeg! Waar ben je getrouwd? En werk je in de mode? Meiden, ik ga vanaf morgen temperaturen. Hoe zit dat.. stijgt of daalt je temp naarmate je verder in je cyclus komt? Nog tips verder? 's ochtends voor je het bed uit komt en altijd op hetzelfde tijdstip toch?
Balen Maritt.... Hoop dat het volgende maand raak is! Voor je ovulatie daalt je temp iets, na de ovulatie is hij hoger dan voor de ovulatie, hij blijft dan hoog tot je menstruatie of, als je zwanger bent, blijft hij hoog.. Inderdaad, elke dag op hetzelfde tijdstip tempen, voordat je uit je bed komt..... Direct na het wakker worden. Succes!
Hey Marit, Heb je al eens op fertilityfriend.com gekeken? Is heel uitgebreid maar dan hoef je niet te doen hoor. Ik temp elke morgen om 7 uur, moet inderdaad wel opdezelfde tijd, en na minimaal 3 uur slaap. Dus niet eerder gaan plassen ofzo, dan maar meten en de tijd aanpassen in je schema, zie f.friend.com. Je temp zal op de eerste dagen van je cyclus hoger zijn, en wat dalen en dan redelijk constant blijven met wat ups en downs. Dan vlak voor je eisprong gaat ie naar beneden, om na de eisprong omhoog te gaan met ongeveer 0.5 graden. je kan bij ffriend ook aangeven wat voor afscheiding je hebt en of je "samenleving" hebt gehad, zij geven aan met groene kleurtjes of je in je vruchtbare dagen zit. Je krijgt als je je daar aanmeld ook elke dag een mailtje met een lesje over tempen en andere zaken, even een beetje in verdiepen en dan gaat het vanzelf. Succes. Heb het inderdaad in mijn bol. Zat ook lekker foto's te kijken van de zomer enzo en al mijn zomerkleren weer gezien.....hhhhuuuummmm, was het maar alvast lente...!
Bedankt Dieseltje. Maar hoeveel daalt je temperatuur dan ongeveer? Is het makkelijk uit je overzicht af te leiden wanneer je je eisprong hebt? Oke, ik het het antwoord van Shaartje nog niet gezien . 0,5 graden dus ongeveer. Ik ga weer eens kijken op die website van fertility friend. Ik vond het er vorige keer nogal ingewikkeld uitzien. Maar ik ga me erin verdiepen! @Shaartje, werk je in de mode? En waar ben je nou getrouwd? Wat een nieuwsgierigheid he?!
Het is niet altijd bij iedereen gelijk. Bij mij daalde hij niet, de stijding was bij mij 0,4 graden. Kijk maar eens in mijn album daar staat hij.... (1e cylus).