Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik kom net van de gyn en ik heb geen goed nieuws....de clomid 150mg slaat ook niet aan en ik moet volgende week dinsdag een hsg laten maken.
    pffff viel wel een beetje zwaar op mn dak zeg!
    ik heb van die horror verhalen gelezen maar mijn gyn zegt dat het allemaal wel meevalt.
    als ik dat onderzoek heb gedaan mag gaan beginnen met spuiten.
    ik voel me op dit moment zwaar k*t maar ik heb er ook rekening mee gehouden maar als het zover is valt het toch wel tegen maar we gaan ervoor!

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    He wat vervelend meis!

Dikke knuffel!

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    wat gebeurd er met hsg precies French.. hoe werkt dat?

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    HSG:

Doel
    Om zwanger te kunnen worden moeten de eileiders open zijn om de ontmoeting van eicel en zaadcellen mogelijk te maken, waarna de bevruchting tot stand kan komen. Door het inspuiten van het contrastmiddel kan worden gezien of de weg via de eileiders vrij is. Tevens kunnen vormafwijkingen van de baarmoederholte worden vastgesteld.

Een H.S.G. (hysterosalpingogram) is een röntgenfoto van de baarmoeder en de eileiders.
    Via de baarmoedermond wordt contrastmiddel in de baarmoeder gespoten. In de normale situatie loopt dit contrastmiddel via de beide eileiders naar de buikholte. Tijdens het inspuiten wordt een aantal röntgenfoto's gemaakt. Het onderzoek wordt als volgt uitgevoerd door de arts-assistent/gynaecoloog in samenwerking met de röntgenoloog.
    U moet uw voeten plat op de onderzoektafel zetten zodat u in de gynaecologische houding komt te liggen. Vervolgens wordt een eendebekspeculum in de schede gebracht om de baarmoedermond zichtbaar te maken en te reinigen. Op de baarmoedermond wordt een plastic kapje/dopje vastgezogen.
    Dit vastzuigen wordt door de meeste vrouwen ervaren als een soort menstruatiepijn. Dan wordt de contrastvloeistof in de baarmoeder gespoten. Als de eileiders open zijn loopt de vloeistof, vanuit de baarmoederholte, door de eileiders naar de buikholte. U kunt het doorspuiten op een TV-scherm volgen.

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    klinkt net als catariseren (hoe schrijf je dat) wat ze doen bij een hart infarct.. mijn vader heeft dat gehad.. maar dan gaat het door je bloedvaten heen.. doet die vloeistof geen pijn

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Geen idee.

7. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Mijn moeder heeft (nu dus 28 jaar geleden) ook zo'n HSG gehad. Heeft er niks van gevoeld. Ik denk dat je moet proberen zo veel mogelijk te ontspannen..... Voor iedereen is het gevoel ook weer anders denk ik...
    Veel sterkte French!

@Moon: Dit is echt heel spannend! Voortekenen genoeg!

@Mistimon: Ook ik zou het doen....

@Roompje: Wat een vreselijk verhaal... Hoop dat je snel een gezond kindje krijgt!

@Smurfin: Dat is in ieder geval iets! Hij groeit vast nog uit (hij wacht gewoon even op je mannetje)...

@Shaartje, Bengel en Sam: Heel goed nieuws!

8. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Hé French, wat een rotnieuws voor jullie zeg! Gatverdamme. Dus nu moet je gaan spuiten. Is dat met Gonal ( heet dat zo? ).
    Ik heb een paar weken terug ook een HSG scan gehad, en ik vond het niet echt fijn. Echt pijn kan ik niet zeggen, maar de druk op je baarmoeder wordt door die vloeistof een moment heel hoog. Net alsof een ballon op knappen staat. Daar krijg je het héél warm van en dan zakt het weer af. Maar ik vond het wel heel interressant om te zien. Je kan nml meekijken op een schermpje en dan zie je zo die vloeistof door je eileiders lopen ( als ze niet verstopt zijn natuurlijk ).
    Meis, heel veel succes hoor! Ik zal voor je duimen. En idd, ontspannen helpt, maar dat weet je wel zeker...

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wat een stilte... hier in huis ook.
    Zit op m'n mannetje te wachten die moest overwerken.
    Als het goed is komt ie om 6uur.
    Bleeehhhh en dan moet ik het eten aan zetten en ben zo misselijk en al van de gedachten dat ik dat zo moet doen begint me maag te draaien.
    Der zal dus wel niet veel in gaan.

10. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    wel goed eten he Moon, kan belangrijk zijn.. en vergeet je foliumzuur niet... kan je niet nu ook even testen, hou het niet meer

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    moon85 spannend zeg! duim voor je.

even een vraagje.

ik zit nu op dag 16 in mijn cylcus en heb nog steeds geen positieve ovulatietest gehad. Zou het kunnen dat ik hem nog ga krijgen en zoniet zou het dan mogelijk zijn dat ik straks volgens bloedtest wel een postitieve test heb?

ik heb namelijk vaker positieve test gehad maar met bloedprikken bleek het toch geen goede eisprong te zijn. Slik nu clomid en hoop natuurlijk op een eisprong.

Misschien heeft iemand dit wel eens meegemaakt geen positieve ovulatie test maar wel goede eisprong volgens bloedtest.....

Het is beetje vaag maar hoop dat iemand antwoord weet......

12. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Goedenavond allemaal! Ik heb vandaag voor het eerst dit jaar sneeuwvlokjes gezien. :D Jullie ook? (jammer dat het niet blijft liggen)

@ Jody: zo, jij hebt een lekker vroeg eitje gehad! Succes op het wachtbankje.
    @ Roompje: wat een verhaal, zeg. Ik ga voor je duimen dat het snel raak is en dat het ook blijvend is!
    @ Shaartje: leuk he, zo'n FF kruis. Ik was er vorige ronde ook errug trots op.
    @ Bengel: ook jij succes op het wachtbankje.
    @ Denise: welkom hier! Heb jij ook PCO?
    @ Sam: twee eitjes! Snel aan de klus, jij!
    @ Cindy: goed dat je zelf om controle hebt gevraagd. Brutale mensen hebben de halve wereld (zeggen ze...).
    @ Smurfin: nog even je eitje vasthouden hoor, tot dat je mannetje er is!
    @ Moon: je bent misselijk? Wat fijn voor je! (hihi...)
    @ Mj24: balen dat je sollicitatiegesprek niet goed ging. Heb je nog andere sollicitaties lopen? Ik moet/mag as maandag en ik heb 2 gesprekken achter elkaar. Brrr... vind het best eng...
    @ Mistimon: ook ik zou het zeker doen. Doet misschien even pijn, maar ze kunnen veel met de info.
    @ French: ik vind het echt kl$te voor jullie! Maar Clomid is ook niet alles, er zijn nog veel meer medicijnen/behandelingen mogelijk. Niet de moed verliezen he?
    @ Marit: hoe'st met jou?

Ik heb een afspraak met de gyn op 5 maart. Duurt nog wel lang, maar dat vind ik niet zo heel erg. Ik heb het in februari toch erg druk. Het is niet meer zo dat ik elke dag aftel. Ik moet ook een hele vragenlijst invullen. Moesten jullie dit ook? Controleerden ze bij jullie ook meteen het zaad van je man/vriend?

13. bengel

bengel Niet meer actief

he french..
    flink &*^%$, maar....hier houdt t niet op he! kijk maar naar anderen die met spuiten zwanger geworden zijn of ivf...dan maar zo..maar lukken zal het!

Dikke cyber knufffff
    bengel

14. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Hallo allemaal weer!

Zo Zo het wachtbankje raakt ook lekker vol, is er nog wat plaats voor me vanaf vrijdag ofzo?

Roompje en Denise welkom hier... nog meer geklets, gezellig hoor.

En Moon... wat ontzettend spannend, wat MJ al zegt, kan je nu niet even testen?
    Nee hoor niet doen, lekker morgenochtend met ochtendurine! Ik kijk gelijk morgenochtend.

Liefs, Esther

15. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Haha ongeduldig?
    Ja dat doe ik MJ hihi.. elke ochtend netje me foliumzuur.

Nee echt pas morgen ochtend met de beste pies ;)

@ simba

Hier totaal geen sneeuw :(
    Lijkt me wel leuk..

Ja de zaadje moest meteen bekeken worden.

@ vruchtje

Hij kan nog komen maar kan ook niet komen en dan is je clomid niet sterk genoeg.

16. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    ten eerste allemaal bedankt voor het warme onthaal! Heeeel lief van jullie

@simba: Ja dat vroeg ik me dus ook af haha klinkt stom he. Vorige keer bij de gyn was er op de echo de welbekende vochtblaasjes te zien maar mijn bloed is geprikt op PCO en ze heeft hier verder niks meer over gezegd. Stom ](*,) dat ik het niet specefiek heb gevraagd maar ik was nogal zenuwachtig en het ging allemaal zo snel... Ze zei wel dat mijn hormonen in verhouding waren en dat ik gewoon maar 2 a 3 eisprongen per jaar heb... Ik ga voor de volgende keer toch even vragen wat ik precies heb. Maar ja zolang ZIJ het maar weet en mij het goeie spul ervoor geeft ben ik wel tevree :)

@ de rest uhhh wat kletsen jullie veel hahaha ik volg het allemaal nog niet helemaal hoor maar ik doe mijn best hihi ;)

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ denise

Hihi ik kom ook vaak bij de gyn vandaan en dan denk ik.. ooooh dat had ik nog willen vragen en nu weet ik dit en dat niet.

18. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    moon: heel veel succes morgen met testen. spppppppppaaannnnend..... ik duim voor je.

Saar: goed van je opkikspeech. Je hebt helemaal gelijk

All: iedereen succes met alles!

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

1E RONDE CLOMID
    Alies : maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. 17/1/7 menstruatie. 19/1/7 start clomid 50 mg
    Cindy: 19 januari begonnen met Provera, nu 1e ronde Clomid. Hopenlijk slaat ie aan!!
    Denise: 6/2 begin provera en daarna 1e ronde clomid dat wordt duimen!
    Kreeftje: 15 januari 07 PCO geconstateerd. 30 jan gestart met Provera.

2E RONDE CLOMID
    Simba : juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2, maar de Clomid slaat niet meer aan. Op 5-2 doorverwijzing gekregen naar de gyn.
    Puksem : 5 jan 07 ongesteld, 5 dagen overtijd.
    Nu 75 clomid.
    Dieseltje : mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december. start 2e ronde clomid 12 januari.
    MJ24 : in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. nu duphaston en daarna 100 mg
    Wendy : Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid. zondag 21/1 beginnen met ronde 2.jippie weer eisprong!
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari. 20-01 ongi geworden. 22-01 gestart met de tweede ronde clomid 50 mg. 31-1 ( CD12 ) FM, eitje van 11 mm links. 03-02 ( CD 15 ) eitje links nog steeds 11 mm, eitje rechts 13,5 mm. Dinsdag ( CD 18 ) de volgende FM.

3E RONDE CLOMID
    Chrizzzzy : jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 26 dec duivels, nette cyclus en dus meteen door 3e ronde clomid (100mg), zonder tussentijdse controle. 3-1 gyn
    French : feb 06 gestopt met de pil....pco vastgesteld.
    zaadonderzoek=uitstekend.....samenlevingtest=goed.
    clomid 50mg en 100mg werken niet.....nu 150mg clomid
    Jody : in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde. 20-01 start 3e ronde
    Moon85 : april 06 gestopt pil, geen eisprong, 22-11-06 mk 2ling...^
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. 2e ronde 100 mg, op CD 25 een eisprong gehad!
    Nu 3e ronde (100mg) zonder controles....

4E RONDE CLOMID
    Shaartje : 4e ronde, waarvan 3 x Clomid. Na cystes 2 jan. begonnen met 50 mg. Clomid
    Bengel : PCO: 150 mg ronde 2: start datum 20 jan. 1 februari evaluatie gesprek, waarschijnlijk 3 maanden geen echo's zelf proberen.
    Esthertje80 : 4eronde clomid dit keer 100 mg, vorige cyclus 35 dagen. 5 februari terug bij gyn komen.

5E RONDE CLOMID
    Sam mv kylian ;PCO, provera kuur, nu weer clomid, maar verhoogd naar 100mg. en hopen op een eitje
    Patje20 : Misschien verder met clomid, moet dinsdag naar de gyn om te horen hoe en wat.

6E RONDE CLOMID
    Cath : Na eisprong op 9 januari geen menstruatie gekregen. Niet zwanger, dus nu weer een 10-daagse primolutkuur en hopen op de volgende ronde, nummer 6 alweer, meer geluk!

20E RONDE
    Annika: hormoonpompje

NOD

Patje : NOD 2 februari
    Puksem : NOD 3 Februari
    Moon85 NOD 3 Februari???
    Dieseltje :NOD 7 februari
    Annika :NOD 8 februari
    Alies : NOD ?!?!?!? afwachten
    Jody : NOD 20 februari.
    Smurfin : NOD 22 februari ?!?!?
    Esthertje : NOD 25 februari ?!?!?
    Wendy : NOD 19 februari

EISPRONG
    Dieseltje : 24 januari
    Annika: 26 januari
    Jody : 4 februari
    Smurfin : 8 februari ?!?!?
    Wendy : 4 februari

VOORSPELLINGEN, wie is het eerst zwanger:
    Esther: Moon
    Cath: Esther, Bengel
    Wendy: Moon
    Moon: Marjo :whistle: :whistle: Moon had gelijk!!! :whistle: :whistle:

ZWANGER
    Marjo83

Hier heeft het ook gesneeuwd... en het blijft liggen... als het nou nog erger gaat sneeuwen (duimen we allemaal mee?) dan hoef ik morgen niet te werken gnagna...

Wat een kutdag vandaag zeg... heb vannacht geen oog dichtgedaan... heb onstoken kies. tandarts gebeld, mocht smiddags langskomen, wrs wortelkanaalbehandeling... uiteindelijk gelukkig niet, dus heb nu peniciline (hoe schrijf je dat?) meegekregen.... jezus...ben geen mietje...maarre wat een pijn...

@shaar... als die tafel zn werk doe, ga ik hem voor heel veel geld hier te koop zetten ok? hihi

@eitje van smurfin...braaf....goed geluisterd naar tante wendy

@mj balen joh dat het gesprek niet goed ging, heb je meteen te horen gekregen of het wel of niets was?

@french..jezus meid...weet ff niet wat ik moet zeggen...veel succes in ieder geval!

@denise....heeej meid...ook hierzo terecht gekomen :) succes met je eerste ronde clomid!

20. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    NEEEEE Wendy, niet verkopen....! In de verhuur, wat als je nog een tweede wilt!
    Ik hoop voor je dat er heel veel sneeuw valt vanavond en nacht, dan hoeffie nie....en ga ik ook niet!

Had vandaag een super dag! Mega bonus gekregen! Een gesprek gehad over de toekomst, een ei gelegd zal ik maar zeggen (tenminste 1 ei dan gewoon kwam toen ik het wilde)
    Ben vorige week bij een natuurgenezer geweest en heb druppels en poeder gekregen, en waarempel heb ik veel energie en heb ik weer kleur op mijn gezicht gekregen, ben zelfs een beetje bruin. Was van die clomid bijna een grijze vaatdoek geworden, niet normaal. Zo'n doffe grauwe bepukkelde huid! Gek he?, maar denk gewoon dat het helpt.
    Zolang ik dat maar geloof is het goed toch?.....hihihi

French, wat een kut nieuws, maar ze laten er geen gras over groeien, dat is toch ook prettig. Rustig aan doen en als het je te snel gaat even afremmen, maar mijn collega was na 2x spuiten zwanger, van een tweeling!

Denise, welkom. Er is best veel te googelen over PCO. Misschien heb je er wat aan. En neem allemaal een briefje met vragen mee de volgende x, uit zichzelf gaan ze toch niet alles vertellen en vragen staat vrij!

Moon, ik zou haast eerder opstaan morgen, jij bent er toch altijd vroeg uit? You're killing me.....! AAHH!

MJ, banen komen vanzelf op je pad, en al die gesprekken...een hoop ervaring voor in je rugzak! Er komt er vanzelf 1 waar jij voor gemaakt bent. Heb veel ervaring met mijn hubbie, die nogal van de nieuwe banen is (helaas) en hij is er telkens beter van geworden, en uiteindelijk een stuk zekerder van wat hij zocht. Weet je tenminste wat je niet wilt en waar het niet lekker liep. Succes ermee! Waar zoek je eigenlijk naar?

Smurfinnetje, goed wachten op grote Smurf he?
    Die van mij heeft ook gewacht! Op het nippertje

Simba, weet even niet meer hoe jij ervoor staat. Naar de gyn vandaag toch? Succes iig.

Oh en Denise, ik heb maandag begrepen dat je met een waarde van 10 kan zeggen dat je een eisprong hebt gehad, maar pas bij rond de 20 je eisprong ook kwalitatief goed genoeg is voor bevruchting. Aan een nog hogere waarde kan je zien dat het nog beter is van kwaliteit. Maar hoe langer het ei erover doet, hoe minder de kwaliteit is.

Dus daar reken ik bij mezelf ook maar op, ei van 38 dagen zal vast niet goed zijn. Negeer ook alle steekjes die ik voel, probeer deze keer ook niet zo veel aan mijn borsten te zitten. Want daar gaan ze tenslotte ook pijn van doen, van heel hard knijpen. Ik wacht gewoon op andere pijn! Pijn die ik niet zelf gemaakt heb.....oeps.

Nou meisjes.....heb mijn best gedaan met typen.
    Tot morgen!
    De dag die de geschiedenis ingaat al Moon-zwangerdag?!

Shaartje

Deel Deze Pagina