Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    1E RONDE CLOMID
    Alies : maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. 17/1/7 menstruatie. 19/1/7 start clomid 50 mg
    Cindy: 19 januari begonnen met Provera, nu 1e ronde Clomid. Hopenlijk slaat ie aan!!
    Denise: 6/2 begin provera en daarna 1e ronde clomid dat wordt duimen!
    Kreeftje: 15 januari 07 PCO geconstateerd. 30 jan gestart met Provera.

2E RONDE CLOMID
    Simba : juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2, maar de Clomid slaat niet meer aan. Op 5-2 doorverwijzing gekregen naar de gyn.
    Puksem : 5 jan 07 ongesteld, 5 dagen overtijd.
    Nu 75 clomid.
    Dieseltje : mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december. start 2e ronde clomid 12 januari.
    MJ24 : in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. nu duphaston en daarna 100 mg
    Wendy : Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid. zondag 21/1 beginnen met ronde 2.jippie weer eisprong!
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari. 20-01 ongi geworden. 22-01 gestart met de tweede ronde clomid 50 mg. 31-1 ( CD12 ) FM, eitje van 11 mm links. 03-02 ( CD 15 ) eitje links nog steeds 11 mm, eitje rechts 13,5 mm. Dinsdag ( CD 18 ) eitje rechts 15 mm. Donderdag ( CD 20 ) eitje spoorloos verdwenen.

3E RONDE CLOMID
    French : feb 06 gestopt met de pil....pco vastgesteld.
    zaadonderzoek=uitstekend.....samenlevingtest=goed.
    clomid 50mg en 100mg werken niet.....nu 150mg clomid
    Jody : in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde. 20-01 start 3e ronde
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. 2e ronde 100 mg, op CD 25 een eisprong gehad!
    Nu 3e ronde (100mg) zonder controles....

4E RONDE CLOMID
    Shaartje : 4e ronde, waarvan 3 x Clomid. Na cystes 2 jan. begonnen met 50 mg. Clomid
    Bengel : PCO: 150 mg ronde 2: start datum 20 jan. 1 februari evaluatie gesprek, waarschijnlijk 3 maanden geen echo's zelf proberen.
    Esthertje80 : 4eronde clomid dit keer 100 mg, vorige cyclus 35 dagen. 5 februari terug bij gyn komen.
    Chrizzzzy : jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 9 februari weer met clomid beginnen. nu 150mg.

5E RONDE CLOMID
    Sam mv kylian ;PCO, provera kuur, nu weer clomid, maar verhoogd naar 100mg. en hopen op een eitje
    Patje20 : 5e ronde clomid, nog 3 maand proberen, daarna iui. of misschien eerder iui. 17 mil. zwemmers, t kan wel, met geduld.

6E RONDE CLOMID
    Cath : Na eisprong op 9 januari geen menstruatie gekregen. Niet zwanger, dus nu weer een 10-daagse primolutkuur en hopen op de volgende ronde, nummer 6 alweer, meer geluk!

20E RONDE
    Annika: hormoonpompje

NOD

Patje : NOD 1 of 2 maart
    Puksem : NOD 3 Februari
    Dieseltje :NOD 7 februari
    Annika :NOD 8 februari

Alies : NOD ?!?!?!? afwachten
    Jody : NOD 18 februari.
    Smurfin : NOD 22 februari ?!?!?
    Esthertje : NOD 25 februari ?!?!?
    Wendy : NOD 19 februari

EISPRONG
    Dieseltje : 24 januari
    Annika: 26 januari
    Jody : 3 februari
    Smurfin : 8 februari ?!?!?
    Wendy : 4 februari
    Bengel : 5 febr
    Patje : 14 februari? of 17 februari??
    VOORSPELLINGEN, wie is het eerst zwanger:
    Esther:
    Cath:
    Wendy: Jody
    Moon: Wendy
    Patje: Wendy
    Smurfin: Wendy
    Marit: Shaartje
    Jody: Shaartje en Bengel

ZWANGER
    Marjo83
    Moon85

2. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Hoi,
    Wat een kl**e weer!
    Ben daar zo gevoelig voor he! Irri!
    Ga maar boodschappen doen zo, net lekker gedoucht en een beetje opgeruimd.

Heb super stevige borsten! en een soort balletje onder mijn buik net boven mijn schaambeen, je voelt gewoon een bobbeltje.

Zit te twijfelen of ik morgen moet gaan, maar denk dat ik toch maar wacht tot woensdag. Alleen krijg ik dan vrijdag pas de uitslag en ik ga vrijdagmorgen weg voor het weekend en dan blijft mijn mannetje thuis, ook niet zo leuk toch...? Nou ja, moet maar even zien.

Nog plannen voor vandaag.

Jody, jij ook spannend hoor! Laten we in ieder geval voor 2 van de 4 nu wachtenden gaan, met positieve test! Houden we het gemiddelde hoog en komen we allemaal met kind 12-1-2008!

MJ, de moed niet verliezen hoor, je ziet het het aan mij, het kan nog steeds komen, en Marit had deze maand ook een laat ei! Tis gewoon de maand van de late eieren!

Liefs Shaartje

3. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    En nu Moon, heb je nog steeds kwaaltjes?
    Wanneer mag je voor je eerste echo?

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he meiden innestelling is 5 dagen toch? maar kan het ook sneller zijn

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ja hihi gelukkig wel :D
    Anders zou ik wel beetje in de stress raken.
    Zal ik het even opnoemen? ;)
    Misselijk, huilen om niks, gehumeurd, pijnlijk tepels en borsten, krampjes, veel plassen en moe.

@ mj24

Geen idee wanneer dat is.
    Het kan zelfs nog in week 5/6 zei me gyn.

6. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Goede middag,

Ik heb zojuist mijn laatste tabetje clomid in genomen van mijn eerste kuur..
    Ik ben erg benieuwd hoe die aan gaat slaan...
    In het verleden hebben ze bij mij PCO vast gesteld en toch was ik toen spontaan zwanger in de eerste maand. Nu we graag een 2de kindje zouden krijgen wil dit niet lukken, en dus zijn we de mallenmolen terecht gekomen...
    Ik mag Dinsdag weer een echo gaan maken, en dan hopen we op een mooi groeiend eitje...
    Ik lees dat er onder jullie mensen zijn die hun temp. bij houden zou iemand mijn kunnen vertellen hoe is die gegevens moet interpreteren?
    Ik heb dit nog nooit bij gehouden...

Groetjes en een fijn weekend

7. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Nou Moon dat huilen om niks heb ik dus ook. Ben beetje erg frusti, loop telkens tegen mannetje te zeuren. Hij zegt dat ie het wel positief inziet.
    Alleen ben ik niet echt heel erg moe en hoef ik niet vaker te plassen, tewijl ik dat bij mijn eerste zw wel had. AAAARRRRGGGGG Wie kan me helpen? (helaas niemand natuurlijk, ik moet net als de rest nog een weekje geduld hebben :confused: ) :rolleyes:

@Catheleine: Welkom. Je kunt je temp bijhouden via www.fertilityfriend.com. Het is een engelse site maar als je vragen hebt kun je hier terecht. Het komt neer op het volgende: Je hebt een basale lichaamstemp. (je temp voor je eisprong) als je ei springt daalt je temp om vervolgens te stijgen tot boven je basale lichaamstemp. Als deze vervolgens hoog blijft weet je dat je ei geweest is. Als het goed is gegaan blijft je temp rond de 14 dagen hoog, om vervolgens te zakken als je ongi wordt of om hoog te blijven als je zwanger bent. Succes en ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, anders vraag je maar hoor!

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dat huilen heb ik (gelukkig) niet... wat ik wel heb,dat ik heel snel in de aanval ga, vooral bij mn vriendje..

@Catheleine... jody heeft het goed omschreven. je zou ook nog ff kunnen kijken bij topic tempratuurkaartjes

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    nou die jankbuien heb ik wel hoor.. meiden wat spannend voor jullie.. wie is nou de eerste nod'er

10. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Ik dacht eerst Shaartje, dan Bengel, wendyp en ik....
    Hoe zo spannend? Ik ben BIJNA relaxt 8)

11. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    1E RONDE CLOMID
    Alies : maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. 17/1/7 menstruatie. 19/1/7 start clomid 50 mg
    Cindy: 19 januari begonnen met Provera, nu 1e ronde Clomid. Hopenlijk slaat ie aan!!

2E RONDE CLOMID
    Simba : juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2, maar de Clomid slaat niet meer aan. Op 5-2 doorverwijzing gekregen naar de gyn.
    Nu 75 clomid.
    Dieseltje : mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december. start 2e ronde clomid 12 januari.
    MJ24 : in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. nu duphaston en daarna 100 mg
    Wendy : Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid. zondag 21/1 beginnen met ronde 2.jippie weer eisprong!
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari. 20-01 ongi geworden. 22-01 gestart met de tweede ronde clomid 50 mg. 31-1 ( CD12 ) FM, eitje van 11 mm links. 03-02 ( CD 15 ) eitje links nog steeds 11 mm, eitje rechts 13,5 mm. Dinsdag ( CD 18 ) eitje rechts 15 mm. Donderdag ( CD 20 ) eitje spoorloos verdwenen. 11-2 temp verhoging, toch een eitje gesprongen?!?

3E RONDE CLOMID
    Jody : in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde. 20-01 start 3e ronde
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. 2e ronde 100 mg, op CD 25 een eisprong gehad!

4E RONDE CLOMID
    Shaartje : 4e ronde, waarvan 3 x Clomid. Na cystes 2 jan. begonnen met 50 mg. Clomid
    Bengel : PCO: 150 mg ronde 2: start datum 20 jan. 1 februari evaluatie gesprek, waarschijnlijk 3 maanden geen echo's zelf proberen.
    Esthertje80 : 4eronde clomid dit keer 100 mg, vorige cyclus 35 dagen. 5 februari terug bij gyn komen.
    Chrizzzzy : jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 9 februari weer met clomid beginnen. nu 150mg.

5E RONDE CLOMID
    Sam mv kylian ;PCO, provera kuur, nu weer clomid, maar verhoogd naar 100mg. en hopen op een eitje
    Patje20 : 5e ronde clomid, nog 3 maand proberen, daarna iui. of misschien eerder iui. 17 mil. zwemmers, t kan wel, met geduld.

6E RONDE CLOMID
    Cath : Na eisprong op 9 januari geen menstruatie gekregen. Niet zwanger, dus nu weer een 10-daagse primolutkuur en hopen op de volgende ronde, nummer 6 alweer, meer geluk!

20E RONDE

NOD

Dieseltje :NOD 7 februari

EISPRONG
    Dieseltje : 24 januari
    Annika: 26 januari
    Jody : 3 februari
    Smurfin : 8 februari ?!?!?
    Wendy : 4 februari
    Bengel : 5 febr
    Patje : 14 februari? of 17 februari??

VOORSPELLINGEN, wie is het eerst zwanger:
    Esther:
    Cath:
    Wendy: Jody
    Moon: Wendy
    Patje: Wendy
    Smurfin: Wendy
    Marit: Shaartje
    Jody: Shaartje en Bengel

ZWANGER
    Marjo83
    Moon85

12. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland

13. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Hé Dieseltje, hoe gaat 't met jou?
    Jouw NOD staat nog op 7 febr. Wat is dat nu geworden?

14. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Hallo allemaal,

Ik heb weinig nieuws te melden. Dinsdag naar de gyn! Mijn temp was vandaag veel hoger dan de dagen daarvoor (37,3 ipf 36,7). Als ik nog 2 dagen een hoge temp heb krijg ik een kruis van FF op zaterdag 10 feb (gisteren dus). Als dat zo is, helaas weinig kansen voor ons... Voor het laatst geklust op woensdag (zijn een beetje te druk met de verbouwing om om de dag aan te houden)...... en we hadden niet meer op een eisprong gerekend.

Veel wachtenden op het bankje, en ik lees goede voortekenen? 2 van de 4 positief testen lijkt me prachtig! Als het er nou elke maand 2 zijn, kunnen we over een paar maanden over naar een ander forumonderwerp!

15. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Hoi smurfin,
    Nee, geen duivels. Maar ook geen eisprong (nog)... Dus ik weet mijn NOD niet.....

16. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Oh, ik zie nu dat ik mijn datum van eisprong wel op ? heb gezet maar ben mijn NOD vergeten weg te halen...
    sorry, dames... Ben niet zo handig in dat kopieren van dat overzicht.....

17. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Haha, ik zal 't wel ff voor je doen.

18. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
  19. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    1E RONDE CLOMID

2E RONDE CLOMID
    Nu 75 clomid.
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari. 20-01 ongi geworden. 22-01 gestart met de tweede ronde clomid 50 mg. 31-1 ( CD12 ) FM, eitje van 11 mm links. 03-02 ( CD 15 ) eitje links nog steeds 11 mm, eitje rechts 13,5 mm. Dinsdag ( CD 18 ) eitje rechts 15 mm. Donderdag ( CD 20 ) eitje spoorloos verdwenen. 11-2 temp verhoging, toch een eitje gesprongen?!?

3E RONDE CLOMID

4E RONDE CLOMID

5E RONDE CLOMID

6E RONDE CLOMID

20E RONDE

NOD

Dieseltje :NOD ?????