1E RONDE CLOMID Alies : maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. 17/1/7 menstruatie. 19/1/7 start clomid 50 mg Cindy: 19 januari begonnen met Provera, nu 1e ronde Clomid. Hopenlijk slaat ie aan!! Denise: 6/2 begin provera en daarna 1e ronde clomid dat wordt duimen! Kreeftje: 15 januari 07 PCO geconstateerd. 30 jan gestart met Provera. 2E RONDE CLOMID Simba : juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2, maar de Clomid slaat niet meer aan. Op 5-2 doorverwijzing gekregen naar de gyn. Puksem : 5 jan 07 ongesteld, 5 dagen overtijd. Nu 75 clomid. Dieseltje : mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december. start 2e ronde clomid 12 januari. MJ24 : in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. nu duphaston en daarna 100 mg Wendy : Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid. zondag 21/1 beginnen met ronde 2.jippie weer eisprong! Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari. 20-01 ongi geworden. 22-01 gestart met de tweede ronde clomid 50 mg. 31-1 ( CD12 ) FM, eitje van 11 mm links. 03-02 ( CD 15 ) eitje links nog steeds 11 mm, eitje rechts 13,5 mm. Dinsdag ( CD 18 ) eitje rechts 15 mm. Donderdag ( CD 20 ) eitje spoorloos verdwenen. 11-2 temp verhoging, toch een eitje gesprongen?!? 3E RONDE CLOMID French : feb 06 gestopt met de pil....pco vastgesteld. zaadonderzoek=uitstekend.....samenlevingtest=goed. clomid 50mg en 100mg werken niet.....nu 150mg clomid Jody : in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde. 20-01 start 3e ronde Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. 2e ronde 100 mg, op CD 25 een eisprong gehad! Nu 3e ronde (100mg) zonder controles.... 4E RONDE CLOMID Shaartje : 4e ronde, waarvan 3 x Clomid. Na cystes 2 jan. begonnen met 50 mg. Clomid Bengel : PCO: 150 mg ronde 2: start datum 20 jan. 1 februari evaluatie gesprek, waarschijnlijk 3 maanden geen echo's zelf proberen. Esthertje80 : 4eronde clomid dit keer 100 mg, vorige cyclus 35 dagen. 5 februari terug bij gyn komen. Chrizzzzy : jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 9 februari weer met clomid beginnen. nu 150mg. 5E RONDE CLOMID Sam mv kylian ;PCO, provera kuur, nu weer clomid, maar verhoogd naar 100mg. en hopen op een eitje Patje20 : 5e ronde clomid, nog 3 maand proberen, daarna iui. of misschien eerder iui. 17 mil. zwemmers, t kan wel, met geduld. 6E RONDE CLOMID Cath : Na eisprong op 9 januari geen menstruatie gekregen. Niet zwanger, dus nu weer een 10-daagse primolutkuur en hopen op de volgende ronde, nummer 6 alweer, meer geluk! 20E RONDE Annika: hormoonpompje NOD Puksem : NOD 3 Februari Annika :NOD 8 februari Dieseltje :NOD ????? Alies : NOD ?!?!?!? afwachten Jody : NOD 18 februari. Smurfin : NOD 22 februari ?!?!? Esthertje : NOD 25 februari ?!?!? Wendy : NOD 19 februari Patje : NOD 1 of 2 maart Shaartje : NOD 17 februari EISPRONG Dieseltje : ???? Annika: 26 januari Jody : 3 februari Smurfin : 8 februari ?!?!? Wendy : 4 februari Bengel : 5 febr Patje : 14 februari? of 17 februari?? Shaartje : 3 februari VOORSPELLINGEN, wie is het eerst zwanger: Esther: Cath: Wendy: Jody Moon: Wendy Patje: Wendy Smurfin: Wendy Marit: Shaartje Jody: Shaartje en Bengel Dieseltje: Jody en Wendy Shaartje: Wendy ZWANGER Marjo83 Moon85
Hee meiden, spannend hoor! Wendy, Jody, Shaartje en Bengel... onze hoop is nu op jullie gevestigd ! Ben echt benieuwd! Zorg er aub voor dat we het gemiddelde van 2 per maand kunnen aanhouden! @Smurfin, balen als je je ei net gemist hebt... @Shaartje, je prikt niet alleen op eisprong maar ook op zwangerschap? Dat is wel handig, in mijn ziekenhuis prikken ze alleen op eisprong. Hier weinig nieuws. Ik zit nu op CD 8.. nog even wachten dus. Ben wel braaf aan het tempen... nu dus wachten op temp daling en daarna grote stijging toch ?!
1E RONDE CLOMID Alies : maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. 17/1/7 menstruatie. 19/1/7 start clomid 50 mg Cindy: 19 januari begonnen met Provera, nu 1e ronde Clomid. Hopenlijk slaat ie aan!! Denise: 6/2 begin provera en daarna 1e ronde clomid dat wordt duimen! Kreeftje: 15 januari 07 PCO geconstateerd. 30 jan gestart met Provera. 2E RONDE CLOMID Simba : juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2, maar de Clomid slaat niet meer aan. Op 5-2 doorverwijzing gekregen naar de gyn. Puksem : 5 jan 07 ongesteld, 5 dagen overtijd. Nu 75 clomid. Dieseltje : mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december. start 2e ronde clomid 12 januari. MJ24 : in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. nu duphaston en daarna 100 mg Wendy : Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid. zondag 21/1 beginnen met ronde 2.jippie weer eisprong! Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari. 20-01 ongi geworden. 22-01 gestart met de tweede ronde clomid 50 mg. 31-1 ( CD12 ) FM, eitje van 11 mm links. 03-02 ( CD 15 ) eitje links nog steeds 11 mm, eitje rechts 13,5 mm. Dinsdag ( CD 18 ) eitje rechts 15 mm. Donderdag ( CD 20 ) eitje spoorloos verdwenen. 11-2 temp verhoging, toch een eitje gesprongen?!? 3E RONDE CLOMID French : feb 06 gestopt met de pil....pco vastgesteld. zaadonderzoek=uitstekend.....samenlevingtest=goed. clomid 50mg en 100mg werken niet.....nu 150mg clomid Jody : in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde. 20-01 start 3e ronde Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. 2e ronde 100 mg, op CD 25 een eisprong gehad! Nu 3e ronde (100mg) zonder controles.... 4E RONDE CLOMID Shaartje : 4e ronde, waarvan 3 x Clomid. Na cystes 2 jan. begonnen met 50 mg. Clomid Bengel : PCO: 150 mg ronde 2: start datum 20 jan. 1 februari evaluatie gesprek, waarschijnlijk 3 maanden geen echo's zelf proberen. Esthertje80 : 4eronde clomid dit keer 100 mg, vorige cyclus 35 dagen. 5 februari terug bij gyn komen. Chrizzzzy : jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 9 februari weer met clomid beginnen. nu 150mg. 5E RONDE CLOMID Sam mv kylian ;PCO, provera kuur, nu weer clomid, maar verhoogd naar 100mg. ei gehad, 2 zelfs!!!! Patje20 : 5e ronde clomid, nog 3 maand proberen, daarna iui. of misschien eerder iui. 17 mil. zwemmers, t kan wel, met geduld. 6E RONDE CLOMID Cath : Na eisprong op 9 januari geen menstruatie gekregen. Niet zwanger, dus nu weer een 10-daagse primolutkuur en hopen op de volgende ronde, nummer 6 alweer, meer geluk! 20E RONDE Annika: hormoonpompje NOD Puksem : NOD 3 Februari Annika :NOD 8 februari Dieseltje :NOD ????? Alies : NOD ?!?!?!? afwachten Jody : NOD 18 februari. Smurfin : NOD 22 februari ?!?!? Esthertje : NOD 25 februari ?!?!? Wendy : NOD 19 februari Patje : NOD 1 of 2 maart Shaartje : NOD 17 februari Sam mv kylian :NOD 21 februari EISPRONG Dieseltje : ???? Annika: 26 januari Jody : 3 februari Smurfin : 8 februari ?!?!? Wendy : 4 februari Bengel : 5 febr Patje : 14 februari? of 17 februari?? Shaartje : 3 februari VOORSPELLINGEN, wie is het eerst zwanger: Esther: Cath: Wendy: Jody Moon: Wendy Patje: Wendy Smurfin: Wendy Marit: Shaartje Jody: Shaartje en Bengel Dieseltje: Jody en Wendy Shaartje: Wendy ZWANGER Marjo83 Moon85
Jody bedankt voor de uitleg... Ik hoef niet te temperaturen van de arts maar was benieuwd wat er uit op te maken is... Misschien kan ik het wel gaan doen, is toch weer een bijdrage he! Bedankt Catheleine
zo.... ik zie dat er veel mensen op mij gokken word dr verlegen van.. @catheleine... krijg je wel tussentijdse controles? als je die namelijk niet krijgt, is het wel handig om te tempen....krijg zelf geen controles en vorige maand had ik ook getempt, wel makkelijk!
hoii annika, ik heb ervaring met puregon. heb het voor kylian ruim 1,5 gespoten. moet je daarmee beginnen meid?
@annika ik nog niet maar over een tijdje wel. als je de zoekfunctie even gebruikt dan krijg je heel veel informatie
bijwerkingen had ik wel, opvliegers, emo, eig hetzelfd als met de clomid. voordeel was bij mij dat ik van de puregon afviel terwijl de meesten ervan bijkomen ik heb het 1,5 jaar gespoten en uiteindelijk nog met IUI erbij en toen zwanger
met IUI moest ik spuiten tot je een of 2 eitjes hebt die groot genoeg zijn, dan krijg of zet je zelf een ander hormoon, pregnyl, dat zorgt ervoor dat je binnen 2 dagen je eisprong krijgt. dan moet je hubbie een potje inleveren en dat word gewassen en in een spuit met een slangetje eraan gedaan. dat moet je warm houden en dat spuit de gyn of fertiliteitsarts hoog in je baarmoeder, zodat het heel snel bij je eitje is en bevrucht kan worden. dit is uiteraard in het kort het verhaal
Hoi Catheleine, ik vind het vooral voor mezelf een hele geruststelling. Omdat ik een jaarlang bijna geen eisprong heb gehad, zie ik nu iedere maand dat ik wel een eisprong heb. Dus eigenlijk meer voor mijn eigen gemoedsrust. @Wendyp: Nu nog hopen dat je ze allemaal gelijk geeft he! Go Girl
Hiep, Hiep, Hoera! Ik heb een kruis op vrijdag.... ! Niet echt intensief geklust, das dan weer jammer maar goed. Het is er in elk geval 1! Zie album
Goed gevoel he?! Had ik ook toen ik hem kreeg Ik ga morgen bloedprikken, vond dat ik maar moest middelen tussen maandag en woensdag. Zo kan ik de uitslag nog met Roger delen donderdag. Fijne dag allemaal op werk! (BAH!)
@Shaartje: Inderdaad een heel lekker gevoel... en 2 dagen voor eisprong geklust, dus er is een kans (als is hij niet zo heel groot)!
Jammer dat je de cyclusbanner maar op max 38 dagen kunt zetten. Ik heb dus maar 9 dagen bij mijn 1e dag opgeteld zodat er op de banner toch te zien is wanneer ik zou kunnen testen....