Ik had op cd 10 helemaal niks en op cd 14 een hele grote. @ jody. Vind het raar dat je er niet voor mag gaan. Ik had maar 1 eitje met de echo en was zwanger van een 2ei-ige 2ling. Die kans bestaat er toch altijd. Of je moet zelf helemaal geen meerling willen hebben. Maar ik zou de kans niet aan me voorbij laten gaan. De kans is maar klein dat ze allemaal bevrucht worden. Ik wist dat de kans er was maar schrok best toen er 2 vruchtzakje waren me man helemaal haha. Maar helaas mocht het dan niet goed gaan.
@ jody: wat een dilemma zeg! Je gevoel zegt: ervoor gaan... maar ik snap het advies van de dokter ook wel als de kans op een meerling erg groot is! Stel je voor: een drieling ofzo... Mij zouden ze dan achter het behang kunnen plakken, denk ik... Hopen dus dat er maar 1 eitje goed groeit en gaat springen! @ Mj24: fijn dat je ook met Clomid mag beginnen. Raar dat je huisarts zegt dat ze geen Clomid mag voorschrijven (de mijne mag het nl wel). Je begint toch ook met 50mg? Of heb je meteen een hogere dosis gekregen? Maar ach... het maakt niet uit van wie je het krijgt. Als het maar gaat werken!
1E RONDE CLOMID Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 10 dagen Provera daarna 5 dagen Clomid (50mg), 22 nov, 26 nov bij gyn geweest. Geen duidelijke groei ei. 1 dec 3e echo, weinig kans. Daarna waarschijnlijk 100 mg clomid. MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. Nu tot 28 nov wachten of ik ook aan de clomid mag. french: feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg,2x naar de gyn geweest - niks te zien.27 nov 3x echo. als er weer niks is te zien clomid verhogen naar 100mg. jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Woensdag naar gyno voor bloeduitslag en voor gesprek hoe nu verder. Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu eerste ronde 50mg Clomid Smurfin; Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer... Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. Nu duivels afwachten en beginnen met de eerte ronde Clomid 50, HSG scan, gevolgd door IUI. Eerste bloedonderzoek en echo net gehad. Eitje op 20-11 13 mm. Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn Alies: maart 06 gestopt met Diane pil, okt 06 eerste daarna niets meer. 20 nov eerste bezoek gyno. Echoco. Nu bloed en spermaonderzoek. na definitieve diagnose start clomid. 18 dec weer afspraak gyno 2E RONDE CLOMID Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. Goeie eisprong gehad op dag 15, helaas gaan menstrueren, 28 november beginnen met 2e ronde clomid
1E RONDE CLOMID Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 10 dagen Provera daarna 5 dagen Clomid (50mg), 22 nov, 26 nov bij gyn geweest. Geen duidelijke groei ei. 1 dec 3e echo, weinig kans. Daarna waarschijnlijk 100 mg clomid. MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. net begonnen met menstruatie opwekker. volgende week clomid 50 mg French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg,2x naar de gyn geweest - niks te zien.27 nov 3x echo. als er weer niks is te zien clomid verhogen naar 100mg. jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Woensdag naar gyno voor bloeduitslag en voor gesprek hoe nu verder. Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu eerste ronde 50mg Clomid Smurfin; Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer... Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. Nu duivels afwachten en beginnen met de eerte ronde Clomid 50, HSG scan, gevolgd door IUI. Eerste bloedonderzoek en echo net gehad. Eitje op 20-11 13 mm. Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn Alies: maart 06 gestopt met Diane pil, okt 06 eerste daarna niets meer. 20 nov eerste bezoek gyno. Echoco. Nu bloed en spermaonderzoek. na definitieve diagnose start clomid. 18 dec weer afspraak gyno 2E RONDE CLOMID Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. Goeie eisprong gehad op dag 15, helaas gaan menstrueren, 28 november beginnen met 2e ronde clomid[/quote]
1E RONDE CLOMID Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 10 dagen Provera daarna 5 dagen Clomid (50mg), 22 nov, 26 nov bij gyn geweest. Geen duidelijke groei ei. 1 dec 3e echo, weinig kans. Daarna waarschijnlijk 100 mg clomid. MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. net begonnen met menstruatie opwekker. volgende week clomid 50 mg jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Woensdag naar gyno voor bloeduitslag en voor gesprek hoe nu verder. Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu eerste ronde 50mg Clomid Smurfin; Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer... Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. Nu duivels afwachten en beginnen met de eerte ronde Clomid 50, HSG scan, gevolgd door IUI. Eerste bloedonderzoek en echo net gehad. Eitje op 20-11 13 mm. Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn Alies: maart 06 gestopt met Diane pil, okt 06 eerste daarna niets meer. 20 nov eerste bezoek gyno. Echoco. Nu bloed en spermaonderzoek. na definitieve diagnose start clomid. 18 dec weer afspraak gyno 2E RONDE CLOMID Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. Goeie eisprong gehad op dag 15, helaas gaan menstrueren, 28 november beginnen met 2e ronde clomid French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie. nu kuur provera en daarna clomid 100mg.
1E RONDE CLOMID Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 10 dagen Provera daarna 5 dagen Clomid (50mg), 22 nov, 26 nov bij gyn geweest. Geen duidelijke groei ei. 1 dec 3e echo, weinig kans. Daarna waarschijnlijk 100 mg clomid. MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. net begonnen met menstruatie opwekker. volgende week clomid 50 mg jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Woensdag naar gyno voor bloeduitslag en voor gesprek hoe nu verder. Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu eerste ronde 50mg Clomid Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer... Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. Nu duivels afwachten en beginnen met de eerte ronde Clomid 50, HSG scan, gevolgd door IUI. Eerste bloedonderzoek en echo net gehad. Eitje op 20-11 13 mm. Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn Alies: maart 06 gestopt met Diane pil, okt 06 eerste daarna niets meer. 20 nov eerste bezoek gyno. Echoco. Nu bloed en spermaonderzoek. na definitieve diagnose start clomid. 18 dec weer afspraak gyno 2E RONDE CLOMID Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. Goeie eisprong gehad op dag 15, helaas gaan menstrueren, 28 november beginnen met 2e ronde clomid French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie. nu kuur provera en daarna clomid 100mg.
Op zich wel gek, want stel dat je heel heftig reageert op de clomid en net als Jody meerdere eitjes krijgt.... Ik mag trouwens ook niet op 'eigen gelegenheid' aan de slag met clomid wanneer het ziekenhuis met kerst 2 weken dicht is. Voor Marit dus geen kansen in 2006 Op naar 2007!
Ik heb nu ook voor een ander ziekenhuis gekozen.. amc heeft veel co assistenten en elke keer een ander. mijn ha beveelde mij een ander ziekenhuis aan het olvg, deze is veel persoonlijker en je hebt steeds dezelfde arts
@MJ lekker joh! dat je aan de clomid mag! eindelijk eerlijke kansen! @jody zou ook ff wachten hoor! Uiteindelijk is het natuurlijk je eigen keus.. maarre als er wel 3 springen, en ze worden allemaal bevrucht.. en sommige eitjes worden dubbel bevrucht.. straks heb je dr 4 ofzo pff... 2006 word in ieder geval niet mijn jaar wat betreft zwanger worden! Maarre wel andere goed nieuws.. ff offtopic... wat een week.. gister is mn vriend geslaagd voor zn C.E. rijbewijs (vrachtwagen met aanhanger) ben echt zo blij! en nog beter... hij mag 2 januari beginnen bij zn nieuwe werkgever! Ben echt zo blij, want met kindjes enzo... hij verdiend een stuk beter. wendy blij Moet zelf vrijdag afrijden voor B.E. (auto met aanhanger) om half 12.. duimen jullie voor me
Hallo allemaal, Ook ik mag beginnen aan mijn 1e ronde clomid. Eerst moet ik 7 dagen primolut slikken om de menstruatie op te wekken. Nu (slechts) 6 maanden hele lange cyclussen werd ik door mijn huisarts doorgestuurd naar de gynaecoloog. Hier heb ik een inwendig onderzoek gehad, en het was gelijk duidelijk dat ik veel eicellen had die allemaal heel klein waren en niet uit konden groeien.... PCO dus. Ik kreeg direct medicijnen mee en ik moet op dag 5 beginnen met clomid en tempen.... en op 2 januari moet ik weer terugkomen. Spannend... Ik was en ben eigenlijk heel blij en opgelucht! Er word tenminste wat aan gedaan. Ik hoop voor iedereen dat we allemaal snel zwanger mogen worden! S6 allemaal.
Ben ik ook weer even... was een beetje druk op mijn werk. En gisterenavond dansles gehad, burgelijk he! Wel leuk! Dieseltje welkom, veel geluk! Wendy, ik duim ook voor je, spannend hoor!, ja zal duimen! Hier gaat alles verder goed, de 2 weken voor je eisprong zijn zoveel relaxter als de 2 weken daarna, wat wel logisch is. Heb geen bijwerkingen van de clomid, vorige keer ook niet. Dus dat gaat goed. Moet donderdag 7 december voor een echo, om te kijken of er eitjes groeien. Vorige keer wel, dus ik hoop nu ook gewoon. Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat! Ik duim en hoop met iedereen mee! Liefs, Esther
Oh ja, ik had nog een vraag aan jullie.... Ik lees vaak dat vrouwen clomid 1x 50 mg krijgen voor de eerste ronde. Ik heb gisteren 2x 50 mg gekregen voor de 1e ronde. weet iemand of dit normaal is? waarom moet ik meer slikken? Alvast bedankt.
hai dieseltje, welkom.. meestal krijg je eerst 50 mg en daarna als het niet aanslaat 100 mg.. moet je 2 tabletten per dag slikken van je gyn.. apart. ik moet wel eerlijk zeggen dat het bij me is opgekomen om gewoon ook 2 per dag te slikken hihihi... heft meer effect.. doe het niet hoor
@dieseltje: welkom in ons gezellig topic normaal gesproken krijg je eerst een kuur van 50mg clomid en als dat niet aan slaat (bvb bij mij) gaan ze de dosis verhogen naar 100mg. dus eigenlijk is het een beetje raar....maar je leest hier zo vaak dat de ene gyn het anders doet dan de andere en ik ga er van uit dat jou gyn ook wel weet waar hij/zij voor geleerd heeft en niet iets doet wat helemaal niet kan. succes meid.