Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengel

bengel Niet meer actief

ja, mj 24, bij mij sloeg de 150 dus duidelijk wel aan...

jammer wendy, ook ik hoopte dat t raak zou zijn bij je..
    hier nog geen ongi gevoel (kramp) maar wel een ongi vermoeden..(of zelfbescherming, nee...ongi vermoeden gewoon)
    afwachten..gelukkig kunnen we dan over een aantal dagen weer starten met het vruchtbaar worden. snappie..

succes iedereen

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

ook ik hoop dat het nog steeds raak is deze ronde!heb alleen nog maar wittige afscheiding.... maarre wel een beetje buikpijn...

duim echt voor je morgen, ga je mogguh testen?

3. bengel

bengel Niet meer actief

nee probeer morgen niet te testen...probeer eind van de week te redden, anders is het zo teleurstellend , maar je weet maar nooit hoor..
    Kan ook zijn da tik dinsdag test. vorig emaand werd ik pas s avonds 'onverwacht' ongi, dus als ik morgen vroeg test, en dan s avonds ongi wordt, tja das verdrietig he....maar nogmaals ik probeer het...
    ik duim ook voor jou nog hoor, want you never know

4. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemorgen meiden,

Shaartje: heerlijk zeg een paar daagjes weg... en dat verwenkuurtje!

Hier verder geen nieuwe ontwikkelingen, dag 12 dus het kan alle kanten nog op.... hou nog steeds goede hoop voor aanslaan Clomid...

Chrizzzy

5. bloemetje23

bloemetje23 Actief lid

1 sep 2006
    138
    0
    0
    he meiden,

heel af en toe breek ik even in jullie topic in maar ik probeer wel regelmatig even mee te lezen.

Dus als eerste moon, super dat je zwanger bent! heel erg gefeliciteerd!

Meiden, ik weet het even helemaal niet meer en ik heb jullie echt even nodig..

Ik heb deze maand voor het eerst clomid geslikt en op dag 17 had ik een positieve ovutest, ik helemaal blij maar mn temp ging niet schrikbarend omhoog, wel had ik twee dagen daarna iets later getempt en toen was mn temp ineens 0,5 omhoog. Vanaf toen ging mn temp steeds meer omhoog en deze week zat ik zelfs elke dag rond de 37,0 dus ik was er van overtuigd dat ik een eisprong had gehad. Ik zit nu op 15dpo maar er is absoluut nog geen ongi te bekennen... vanmorgen een zwangerschapstest gedaan en die was negatief(ik had niet anders verwacht) Inmiddels zit ik op dag 33 en van de gyn moest ik op dag 35 weer met primolut beginnen als ik dan niet ongi was geworden.Moet ik dat nu ook doen?En moet ik dan volgende maand 100 mg gaan slikken of weer 50? Ik denk zelf dat ik wel een eisprong heb gehad want hoe kom ik anders aan die positieve ovulatietest?Wat denken jullie? Ik krijg geen fm en er word ook niet geprikt bij me. Ik heb nogmaals gebeld met de vraag of dat kon maar dat doen ze niet daar.

Ik weet het echt even niet meer! Wat moet ik nou?
    sorry voor het warrige verhaal en ik wil niet dat jullie denken dat ik hier alleen maar kom als ik het even niet meer weet, beetje ego namelijk maar ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn dus om me zelf een beetje te beschermen kom ik hier niet alledaags even meekletsen.

Ik hoop dat iemand wat weet!

Liefs Bloemetje

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej bloemetje... ik vind het juist een heel duidelijk verhaal en ik vind het niet ego om alleen maar te reageren als het 'echt moet' er zijn hier ook zoveel meiden al inmiddels, dat het bijna onmogelijk is, om op iedereen te reageren!

Ik neem aan, dat als je een positieve ovutest had, dat je idd een eisprong hebt gehad (heb er niet zoveel ervaring mee) was het lijntje even gekleurd ofn donkerder als het testlijntje?
    Het zou natuurlijk ook kunnen zijn, dat je een meer dpo hebt. ik hoor wel eens hier op het forum dat het kan verschillen van 11 tot 18. Wat ik zelf persoonlijk zou doen, is wachten tot dag dpo 18, nog een keer testen. Als hij negatief is, een bloedtest eisen bij je gyn. Dan weet je het zeker, want stel je zou wel zwanger zijn en je gaan clomid slikken, dat is echt niet goed!

Wat zegt je gyn over 50 of 100 mg slikken? Zou zelf dat even een bloedtest afwachten.

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Dank je!

Jeetje wat vervelend dat je nu niet weet hoe of wat.
    Heb je al eens aan een andere gyn gedacht?
    Vind beetje belachelijk dat als je iets vraagt dat ze je niet willen helpen.
    Anders zou ik naar de dokter gaan daar urine of bloed test.
    Suc6!

8. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    He bloemetje,

lastig hoor... als ik het zo lees, dan denk ik in eerste instantie ook dat je wel een eisprong hebt gehad, maar raar dan dat je nog steeds niet ongi bent en negatief test... is je temperatuur nu nog steeds hoog? Overigens is het normaal dat het na een postieve ovulatietest een aantal dagen (bij mij soms zelfs 4 of 5) duurt voordat je temp omhoog gaat... Bij mij zakt hij vervolgens altijd duidelijk de dag dat ik ongesteld ga worden...

Als het idd een eisprong was, dan lijkt me dat je gewoon met 50mg verder kunt gaan (zeker als die netjes rond dag 17/18 was dus) Je kunt morgen natuurlijk altijd even bellen met de gyn en het voorleggen...

Chrizzzy

9. bloemetje23

bloemetje23 Actief lid

1 sep 2006
    138
    0
    0
    meiden jullie zijn schatten!
    thanks!

wendy, ik had de ovutesten van clearblue gebruikt en kreeg dus op dag 17 een mooie smiley! Ik dacht nou dat kan niet missen! Van de gyn moest ik volgende maand starten met 100 mg als 50 niet aangeslagen had maar dat weet ik dus niet zeker.

Moon, ik heb er wel aan gedacht om naar een andere gyn te gaan maar dan moet ik naar een ander ziekenhuis want de gyn's in Woerden doen het allemaal niet.En kan dat zomaar?

chrizzy,mn temp was vanmorgen 36.8 en de afgelopen dagen was die 37.0 dus wel een lichte daling. Ik wist trouwens niet dat het een paar dagen duurde voordat je temp omhoog ging na een positieve ovutest.Dus dan was mn eisprong waarschijnlijk ook later?

Ik wacht inderdaad maar af tot 18dpo (wist ook niet dat het tot zoveel dagen kon) en wat ik dan ga doen.... ik weet het niet!

In ieder geval heel erg bedankt voor het snelle reageren, dat doet me echt goed!

10. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

hoiiii meiden,

bloemetje, wat naar dat ze dat niet even nakijken voor je. maar als ej een posi ovu test hebt gehad moet je haast wel een ei hebben gehad.
    is je temp nu nog hoog?
    anders zou ik een paar dagen wachten en nog eens testen, misschien te vroeg getest?
    en anders de gyn bellen dat je erop staat dan je een echo en bloed mag prikken.
    daar zijn ze voor en horen ze "gewoon" te doen.
    zo wete je niks en moet je maar raden of de clomid aanslaat. vind dat een beetje raar eerlijk gezegd en erg verwarrend voor jou en het is zo al zwaar genoeg he.

en anders idd zou ik over gaan naar een andere gyn, dit mag zomaar hoor, is je goed recht zelfs ;)

sterkte meid

11. 1980

1980 Nieuw lid

18 feb 2007
    1
    0
    0
    Hoi Bloemetje23,

Ik heb ook een hele lange tijd clear blue ovtest gebruikt tot dat ik aan mijn gyn heb gevraagd of dat wel allemaal klopt. Helaas zei ze dat het niet betrouwbaar is omdat het de LH-piek meet met het gevolg dat je eisprong al geweest kan zijn. Het beste is tempen!

Groetjes
    1980

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

1980... het maakt in dit geval niet uit, wanneer precies dr eisprong is geweest... ze heeft een smiley gehad, dus ze heeft een eisprong gehad... en daar gaat het nu om. ze kan niet zomaar aan de clomid weer beginnen, zolang ze niet ongesteld is geworden of een positieve test heeft gehad, want dat eitje (zodra die gesprongen is) verdwijnt niet zomaar.

13. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Ik heb vandaag toch weer een raar gevoel in mijn buik, beetje krampen.
    Alsof de ongi eraan komt, terwijl ik daar nog zeker 10 dagen op moet wachten.

14. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Kan het trouwens door Clomid komen dat je pijnlijke tepels hebt?

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

yep... je kunt bij clomid dezelfde verschijnselen krijgen als bij een zwangerschap geloof ik... staat ook in de bijsluiter.

16. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

ja helaas wel, zoals wendy zegt kan je er zwangerschapsverscijnselen van krijgen :(
    erg verwarrend:(

17. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam

Ja, sinds ik clomid heb, heb ik na de eisprong voor ik ongesteld wordt pijnlijke borsten en tepels tot een paar dagen voor de duivels komen.... ZO lastig dat dat soort signalen zowel op zwangerschap als op een gewone tweede helft van de cyclus kunnen wijzen...

Chrizzzzy

18. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Komt dit ook door Clomid?

19. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ook ik heb pijnlijke borsten en tepels gehad met Clomid. Echt heel gemeen, het zet je op het verkeerde spoor :cry:

20. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Hahahaha die wendy :p Maar het klopt wel. Bloemetje, als ze niet willen testen zou ik naar een andere gyno gaan. Een second opinion mag toch altijd?!Je moet niet zomaar medicijnen slikken als je niet weet hoe je cyclus nu is afgelopen hoor. 8) Kom op voor je zelf en eis duidelijkheid..
    (zei de badmuts die zelf ook niks durft ;) )

Vandaag negatief getest maar ook niet ongi. Nou ja we gaan lekker op vakantie en daarna zien we wel weer. Alles maar meenemen uit voorzorg.

@Shaartje: Balen dat het voorbij is deze ronde, maar fijn dat je een goede vakantie hebt gehad.
    @Bengel en Wendy, bij jullie is het dus ook nog ff spannend. :rolleyes:
    Nou succes allemaal en tot volgende week!
    Dikke *knuffel* to all.

Deel Deze Pagina