Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Ik snap niet zo goed dat er gezegd word dat pregnyl zo duur is.
    Als ik het opzoek bij www.medicijnkosten.nl kost een ampul van 500 IE en vloeistof maar 8,08 euro en 5000 IE 11,05 euro, als er niets vergoed word....
    kan iemand mij dat uitleggen?

2. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

de pregnyl is ook niet duur, die is idd maar 8/9 euro

de puregon is zo verschrikkellijk duur. die is rond de 800 euro per cyclus, ligt eraan hoeveel ampullen je nodig hebt

3. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    en wat is het verschil tussen die 2? (sorry, k heb er gelukkig nog geen verstand van)

4. sam mv kylian

geeft niet meid,

puregon gebruik je als eerste om een eitje ( of 2 ) te laten groeien.
    als die eitjes dan de goede grootte zijn krijg je de pregnyl spuit, en die is om een eisprong te krijgen.
    dus de puregon zorgt dat er een eitje groeit en de pregnyl laat hem springen

enne ik hoop dat je er geen ervaring mee krijgt ook meid ;)

5. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Juist, ik begrijp het... Ik zie ook dat het niet zoveel uitmaakt hoeveel eenheden je nodig hebt.. Of je nou 450 of 1050 gebruikt maakt in prijs niet zoveel uit..
    Jeetje, dure grap.
    Ik kan nergens in mijn polis terugvinden of puregon vergoed wordt...
    Is het altijd zo dat je puregon gebruikt als je pregnyl gebruikt?

Jeetje besef me opeens dat ik gewoon al aan dat soort dingen zit te denken... ben er nog lang niet... (hoop ik)

6. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    moet je die injecties ook zelf toedienen? of doet de gyn dat?
    Lijkt mij niks...

7. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Vandaag had ik iets raars.
    Was naar de wc geweest om te plassen.
    En bij het afvegen zag ik iets oranje lichtroze achtigs.
    Heb dit nog nooit gehad, zag het ook een beetje in mijn plas.

Weet iemand wat dit kan zijn?

8. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Ik weet dat als het nodig is je het zelf moet gaan betalen... gelukkig kunnen wij dat als het moet Maar ik kan me heeeeeel goed voorstellen dat heel veel mensen dit tegenwoordig niet meer kunnen. Dat vind ik heel erg triest...

9. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @cindy: kunnen 2 dingen zijn (naar mijn mening), of innesteling (hoop het voor je), of de duiveltjes komen eraan

10. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Was maar 1 veeg zeg maar, daarna niks meer te zien.

11. sam mv kylian

die injecties moet je zelf toedienen.
    de puregon stelt niks voor, dara krijg je een pen bij, net zoiets als suikerpatienten hebben zeg maar, die naald is echt heel klein.
    de pregnyl mag je ook zelf doen, maar kunnen ze ook op de verlosafdeling in dirksland doen. die zetten hem dan voor je. ik vond dat een rotspuit om te zette omdat die in een spier moest en dikke vloeistof is, dus ik ging altijd even anar de afdeling en liet hem zetten.

ik weet niet waar je verzekerd bent, maar ik ben bij oz en heb het plus pakket en kreeg toen bij kylian dat allemaal vergoed, was wel ff ruzie zoeken bij de apotheek, omdat ie wilde dat ik het eerst zelf ded vergoeden, mara dit hoeft dus niet, ze kunnen zo de rekening nara het oz sturen.

en voor veel mensen is het idd niet meer te doen, als ik het zelf zou moeten betalen hield het voor ons gelijk op, john werkt mara alleen dus is niet te betalen. ik had soms op 1 cyclus 3/4 ampullen nodig dus reken maar uit :(

12. sam mv kylian

cindy idd, of innesteling of de duivels komen eraan

13. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Ik ben verzekerd bij VGZ. Beperkt aanvullend....
    Hoe ben jij verzekerd bij oz?

Als het zover komt, laat ik hem ook zetten in dirksland. Mijn lief is er ook niet zo happig op.... en ik ook niet....
    Hoop dat ik niet hoef te gaan spuiten... we zijn heel druk in de verbouwing die al klauwen met geld kost... maar goed, wat moet, dat moet.... Wij werken allebei (nog) fulltime... Maar hebben nu wel 2 huizen..

He, wij wonen heel dicht bij elkaar, heb je een keer zin om wat af te spreken? Een keertje wat drinken ofzo?

@Cindy: dan zou het heel goed innesteling kunnen zijn... (maar pin me er niet op vast)

14. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
  15. sam mv kylian

ik heb het plus pakket bij oz.
    das het pakket na de basis zeg maar en heb net gekeken en dara staat nog steeds dat je alle vruchtbaarheidsbehandelingen vergoed krijgt en ivf 3 keer.

maar poehee, das ook druk 2 huizen en verbouwen. kost idd een lieve duit dan he.
    ik hoop echt dat het bij jou niet zover komt hoor.

enne lijkt me leuk om eens wat af te spreken. tis idd maar een scheet wat we van elkaar wonen he :D:D

ik zal eens kijken op die link van je

16. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    helaas lees ik ook dat je alleen aan het eind van het jaar van zorgverzekeraar kunt veranderen.. te laat dus... :(

Ik heb gewoon zo vreselijk het idee dat het allemaal niet gaat lukken.
    heb een beetje paniek op het moment...

Ik heb net lekker geld gespaard om mijn zo geliefde raskatten te kopen... kan ik het straks aan die stomme hormonen uit gaan geven (waarvan ik vind dat de overheid die moet betalen, ik vraag er toch niet om om zo moeilijk zwanger te raken? net als mensen met een verhoogd cholesterol die hun medicijenen zelf moeten betalen...). Bah, wat baal ik...

Sam, heb je morgenavond wat te doen? Mijn ventje is toch naar sparta-heracles...... zin om een bakkie te komen doen?

17. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Ik baal des te meer omdat ik per 2006 overgestapt ben van CZ (die dus alles vergoed) naar VGZ.. (die dus niks vergoed)

18. sam mv kylian

ik ben het helemaal met je eens, we vragen er idd niet om en als je ziet wat we al bealen per maand aan premie is het gewoon niet grappig dat we zelf nog voor de kosten op kunnen draaien.
    net of het zo leuk is om op deze manier bezig te zijn :(

en idd de pest van zorgverzekerraars is dat je maar 1 keer per jaar over kunt stappen. handig gedaan van hun toch :( :(

en vergoed vgz echt helemaal niks? ben je klaar mee zeg :( :(

morgenavond heb ik een verjaardag dus kan ik helaas niet, had me anders erg leuk geleken :D

19. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    ok, doen we het een ander keertje...

Ik ga weer klussen, tot later! ;)

20. sam mv kylian