Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Haha, ja inderdaad, een baby-smurfje! ;)

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hai patje, hoeveel mg slik je?

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

4. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @wendyp: ik heb net even bij jou link gekeken maar volgens mij is dit niet de bedoeling.....

5. Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

Zwangerschap
    Gebruik dit middel NIET als u zwanger bent of binnekort zwanger wilt worden. Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend. Wel is bekend dat uw bloedglucosegehalte ondanks dit middel sterk zal veriƫren. Een te hoge bloedglucosespiegel is schadelijk voor het kind. U zult daarom tijdelijk moeten overstappen op insuline, dat u meermalen per dag moet inspuiten. Raadpleeg daarom uw arts als u zwanger bent of binnenkort zwanger wilt worden.

ik weet niet of je dit medicijn slikt maar het lijkt mij niet verstandig.
    maar ik snap het niet helemaal....volgens mij heb ik iets gemist.

5. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    hoi meiden

ik lees met jullie mee hoor
    maar ik probeer het een beetje los te laten
    k hoop dat jullie het niet zien als desinteresse

iedereen een hoop succes met alles en ik denk aan jullie

dikke kus Alies

6. bengel

bengel Niet meer actief

hallo meiden
    ik moet morgen weer voor de 3e FM, hoop nu dat ie een stukje gegroeid is dat er nog een kans is deze ronde.. ik heb wel links steekjes in mijn buik. Het is schuin links onder mijn navel. Ik weet wel dat ie van 11,8 aan de linker kant zit..kan ik steekjes voelen van een evt groeiende follikel? Of ben ik me nu dingen aan het inbeelden?
    Ach, ik ben wel weer redelijk nuchter ( nu dan, morgen misschien niet hoor) ik moet afwachten..wij allemaal...we verdienen daar wel een diploma voor of een promotie ofzo hahahahah
    succes meiden, ik laat t morgen wel weten ik moet om half 9 dus duimen maar ;)

bengel

7. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    @ Puksem: welkom op dit forum! Heel veel succes in je eerste ronde Clomid. Hopelijk heb je voordeel door de hsg!
    @ Wendy: wat fijn dat je een prettige gyn had. Jammer dat ze niet allemaal zo zijn, door goede uitleg kunnen ze al een heleboel onrust bij je wegnemen.
    @ Patje: ook welkom hier! Derde ronde al... je bent dus al een ervaringsdeskundige. Is de Clomid wel aangeslagen bij jou?
    @ Smurfin: spannend zeg! Ik ga voor jullie duimen dat het deze ronde raak is...
    @ Alies: tuurlijk zien we het niet als desinteresse. Je bent vrij om hier zo vaak te komen als je wilt. Ik kan me voorstellen dat je af en toe even afstand moet nemen. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt...
    @ Marit: balen dat de 50mg niet is aangeslagen. Gelukkig mag je meteen een hogere dosis. Dat zal die eitjes van jou vast flink gaan los schudden.

Hier gaat alles zijn gangetje. Nog geen eitje in zicht, maar dat zou ook wel een beetje vroeg zijn (cd 12). Ik heb wel een drukkend gevoel in mijn rechterlies, hopelijk een voorbode van een eisprong?

8. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Puksem en Patje, welkom op dit forum! Het wordt een drukke gezellige boel hier!
    @Moontje, het is inderdaad zoals French al zei. We zijn gestart met een beperkt aantal meiden die allemaal met de 1e ronde clomid gingen starten. Het andere clomid topic was/is al zo druk. Op deze manier kunnen we elkaar nog beter steunen!
    @Wendy, ben je er al uit wat de metformine precies is en doet?
    @Smurfin/zwarte Piet, heel veel succes met je ei!
    @Alies, lees gerust mee en schrijf wanneer je je ei kwijt wilt! Altijd welkom uiteraard!
    @Bengel, spannend je FM morgen! Ik duim voor je! Ben echt benieuwd!
    @French, hoe gaat het met jou meid? Had gisteren geen tijd om je te pb-en. Had haast. Ik stuur je morgen wel ff een pbtje.
    @Simba, wanneer moet je weer naar de gyn? Ben je op CD 10 geweest?
    @MJ hoe is het bij jou?

Succes allemaal lieve meiden (ook degene die ik 'vergeten' ben)!

Liefs,
    Marit

9. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    hallo allemaal ik gebruik geen clomid maar ik zag de vraag wat metformine is,
    dit wordt gegeven als een bloedsuiker verlagend middel. Dit is dus medicatie voor suikerpatienten.
    allemaal veel sterkte en sucses met alles.
    liefs lyd

10. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    Meiden dit kwam ik nog tegen over metformine. Kijk maar wat je er mee wil doen. Het staat allemaal nog in de kinderschoenen. Maar ze denken dat er een verband is:

Metformine (freya.nl)
    Vrouwen met PCOS hebben vaak een verstoorde suikerstofwisseling. Onderzoekers vermoeden dat deze stoornis zelfs ten grondslag ligt aan de problemen die in de eierstokken ontstaan. Een deel van de clomifeen-resistentie is waarschijnlijk te wijten aan dit probleem. Uit onderzoek is gebleken dat als vrouwen met PCOS het middel metformine, een medicijn tegen diabetes mellitus type II, krijgen (terwijl ze nog geen suikerziekte hebben), de kans op een eisprong en daarmee zwangerschap hoger wordt. Er wordt ook onderzoek gedaan waarbij vrouwen met PCOS metformine gebruiken in combinatie met clomifeen.
    Helaas hebben veel mensen veel last van de bijwerkingen van metformine en uit onderzoek is gebleken dat de behandeling met metformine vaak pas resultaat geeft na minimaal 6 maanden.
    Er is nog weinig bekend over eventuele schadelijke effecten op de vrucht.

* Metformin (een diabetes type II medicijn). Het toedienen van dit medicijn verlaagt de concentratie insuline in het bloed. Mogelijk wordt hierdoor een oorzaak van het PCO syndroom weggenomen. Deze behandeling is nog in het experimentele stadium. Er is nog weinig bekend over eventuele schadelijke effecten op de vrucht.

gr Alies

11. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @bengel: succes vandaag meid!

@marittt: maak niet uit meid....we mailen!

12. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ik zit aan de 50 mg en het slaat wel aan, het iig wel last van heel veel bijwerkingen, dus neem ik ze nu voordat ik naar bed ga. moet vandaag weer beginnen zit nu op CD 5,moet slikken van CD 5 t/m 9 en daarna krijg ik als het goed is mijn ei op dag 14. heb nu nog voor 2 maanden met deze maand meegetelt en is er dan niets uit voort gekomen, moet ik weer terug komen om te horen hoe en wat nu verder, wat ik natuurlijk niet hoop, maar moet er wel terdege rekening mee houden.
    Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen en het is niet het einde van de wereld als je clomid moet slikken!

kuszz

patje20

13. bengel

bengel Niet meer actief

nou, hier weer een flinke huilbui gehad...t is allemaal een emotioneel gebeuren hoor....
    weer niks gegroeid...ik moet vrijdag weer, en misschien zondag..mocht ie toch nog de 14 mm halen, dan laten ze deze uitgroeien tot een eisprong, en anders weer afbreken en 150 mg clomid...

Heeft iemand gehad dat 150 mg wel aansloeg en de lagere doseringen niet? Ik vraag me af of ie ooit groter wordt dan 11,5 mm want dat was ie met 50 ook. Ik heb alleen nu meer eiblaasjes dan bij 50...

groet
    een emotionele bengel

14. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    hoi bengel, het is idd een emotioneel gebeuren, ken het gevoel als er niets is gegroeid. ik zal voor je duimen dat je ei uit zal groeien tot 14 mm en daarna verder naar 20 mm ik kan je voor de rest niet echt helpen, heb geen ervaring met 150 mg.

kuszz

patje

15. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Sjeetje Bengel, wat vervelend! Het zag er heel hoopvol uit. Ik snap dat je verdrietig bent, maar er is nog hoop. We zullen allemaal voor je duimen en misschien krijg je toch nog een eisprong. Niet de hoop opgeven, hoor.
    Het gaat allemaal goedkomen, geloof me...

Ik heb zelf geen ervaring met 150mg (en ik hoop die ervaring ook niet te krijgen), dus daar kan ik je niet bij helpen. Ik ben nog maar een groentje op Clomid-gebied. Misschien kunnen de meer ervaren dames van het andere Clomid-forum je daarbij helpen?

16. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    @Bengel: He meid wat vervelend! Ik hoop voor je dat ie nog ff door groeit hoor. :(
    @Wendyp: FIjn dat het zo goed is gegaan bij de gyno. Nu maar hopen dat je snel ongi wordt zodat je met de clomid kan beginnen. :p En ik hoop dat dat andere medicijn voor suikerziekte je goed helpt.
    @Patje en puksem: Welkom bij ons. Ik wens jullie hier veel plezier.
    @Alies: Je moet hier komen als het jou uitkomt hoor, en niet omdat het moet. ALs we kunnen helpen doen we het graag, en als je je 'ei' kwijtwil kan je hier alles opschirjven ;)
    @Smurfin: Hopelijk een goede ronde! :thumup: mijn duimen draaien voor je hoor!
    @Marit:Ik hoop voor je dat de nieuwe ronde meer geluk mee neemt. Veel succes, en ik hoop dat ze gaan groeien deze keer [-o<
    @Simba: Hoe is het met jouw eitje? Al het gevoel dat ie gaat springen? Gebruik je ovulatie testen of niet?

Ach ja, of het nou een innestelling is of niet.... Ik heb nog steeds last van die drukkende blaas :rolleyes: Gewoon nog maar ander halve week geduld hebben ben ik bang. :(

Nou lieve meiden tot de volgende keer en allemaal weer veel succes!

17. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Bengel, hee meid de moed niet opgeven hoor! Het kost toch wel veel energie die behandelingen, metingen etc he?! Welke cyclusdag zit je nu dan?
    Succes en kop op.

18. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @bengel: ik sluit me bij marittt aan!
    we zijn er voor je he meid!

19. bengel

bengel Niet meer actief

ooh fijn meiden, dat er mensen zijn die me een goed woordje toespreken.
    Nee tuurlijk geef ik niet op...maar ja.. jullie snappen t zelf ook allemaal wel denk ik.
    Ik hoop alleen dat t allemaal een keer aanslaat, en dat ik dan niet om de dag naar zhuis moet. Als t nu nml niet aanslaat, ga ik mijn 3e clomid maand in, met dus de 3e maand dat ik, vanaf dag 10 om de dag naar zhuis moet.
    Als t aanslaat krijg ik mijn dosis voor een tijdje mee, en kan ik het allemaal een beetje laten rusten..nu word je er telkens aan herinnerd en mee geconfronteerd. Dan weet je dat je kansen er zijn en is het afwachten wanneer het raak is..
    t komt allemaal goed, daar ben ik van overtuigd, helaas ben ik een ADHD er en is het soms moeilijk om de innerlijke rust te behouden. Gelukkig heb ik vriendje die met 2 benen op de grond staat, en cybervriendjes die me echt wel weten op te beuren..thanx meiden.

@ maritt: ik zit nu op dag 15, jij ook succes trouwens in je nieuwe ronde met 100 mg..hoop dat t bij jou wel wat doet. Brutale vraag benjij een slanke pco-er? Ik wel...gyn zei dat het dan moeilijker schijnt te zijn juiste dosering te vinden. En liever paar ronde te weinig dan overstimulatie en niet zwanger mogen worden, en dat klopt echt wel ja.

Jody: ik duim voor je

ik ga maar eens koken..succes en we 'spreken' elkaar hier snel weer

doei doei,
    een al iets opgeknapte en weer positieve bengeltje

20. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hai lieve meiden. morgen ga ik voor 3 weken naar aruba..
    Dus ik ben er de komende tijd niet.. wens jullie allemaal een super kerst met het aller mooiste kerst cadeau.... hoop dat ik over 3 weken super leuke berichtjes zie en dat deze topic leeg is.. xxx

Deel Deze Pagina