Eerste ronde clomid...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marittt, Nov 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Nou meiden, vandaag naar de fertiliteitsarts geweest. Op de echo was wederom een PCO beeld te zien. Nu heb ik bloed laten afnemen om de hormoonwaardes te checken en vriendje moet zijn goedje inleveren.

Als de bloeduitslag bekend is wordt deze ronde afgebroken en daarna 100mg Clomid. Gelukkig weet ik het de volgende ronde veel sneller als het weer niet aanslaat (dag 22 checken ze het geloof ik).

Er zit ein-de-lijk weer eens wat schot in de zaak!

O ja, ik moet wel blijven tempen. Dat vind ik niet zo erg, om de een of andere reden vind ik het wel leuk. Word nog wat als ik straks mag stoppen daarmee... het is zo'n gewoonte geworden! T'is bijna verslavend...

2. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Goed nieuws Simba, kun je weer een beetje vooruit gaan kijken!

3. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    We hadden een tijdje geleden al besloten dat we gingen trouwen maar nog geen datum geprikt (eerst maar eens kijken of we nog wat centjes overhadden na de verbouwing).
    Mijn schoonouders zijn heeeeel erg christelijk dus die zullen het wel fijn vinden dat we gaan trouwen. Mijn ouders zal het niet zoveel doen... mijn moeder gelooft nog steeds niet dat ik voor mijn liefje ga, na mijn scheiding (dat is dan wel weer jammer, maar haar probleem).
    We gaan het ze deze week nog vertellen!

We willen het niet te overdreven vieren, maar wel met een feestje.
    Toen ik de 1e keer trouwde heb ik het heeeeel groots gevierd.. Dat hoeft niet meer voor mij.
    Ik wil graag mijn familie en wat vrienden die ik regelmatig zie om me heen hebben.

Ik ben vandaag (zo gehaast als ik ben...) al boeken met kaarten wezen halen! Ben er nog niet uit hoor (vind helaas mijn 1e trouwkaart nog steeds het allemooist... maar goed die kiezen we maar niet ;))

Volgende week ga ik maar eens bellen voor een afspraak in een bruidswinkel. Dit wil ik HELEMAAL alleen gaan doen, wil iedereen verrassen. Ik heb nog geen idee wat ik ga kiezen....

@Simba: Fijn dat er wat schot in komt!

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej dieseltje... vind het wel leuk om het zo voor te bereiden...

afgelopen zaterdag hebben we ook besloten te gaan trouwen... enne overal kijken, voor auto (we willen een hummer wrs) kleding enne we gaan een groot feest geven in de tuin, een aantal bbq's neer zetten ofzoiets en iedereen mag blijven eten.

voor kaartjes moet je anders ff kijken op www.trouwkaarten.nl daar kun je er ook 3 thuis laten sturen...
    http://www.trouwkaarten.nl/?gclid=COeu3 ... EAodxn79wA ik vond deze geweldig!

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

hmm je krijgt gewoon het hoofdpagina te zien...

dan moet je naar collecties gaan, dan naar mercard huwelijk. 9en rij, 3e kaartje

6. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    ohh wat leuk al die trouwvoorbereiding-dingetjes... ik heb het zo'n leuke tijd gevonden... tip van een ervaringsdeskundige: doe het zoals jullie het zelf willen en luister niet naar mensen die zeggen 'zo hoort het'...

hier geen verandering, dus maar even met het ziekenhuis gebeld. heb volgende week woensdag een afspraak bij de gyn...

Chrizzzy

7. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    he meiden, nou game over hoor, ik dacht het vanmorgen al toen ik wakker werd rugpijn die steeds erger werd in de loop van de dag dus ik ga om een uurtje of 2 naar de wc (sorry beetje ranzig misschien) bruin... lekker... daarna nog een keer rood jippie. en toen stonden we weer met de beide benen op de grond... het kwam echt keihard aan. weer een teleurstelling. ik ga morgen bellen voor FM en dan starten met iui het zij zo.. het is moeilijk, maar gelukkig bestaan er M&M's

8. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    he Patje,

wat jammer zeg. ik hoopte zo voor je dat je donderdag een positieve test zou hebben... gaan we toch beide voor de volgende ronde...

Chrizzzy

9. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @patje: jammer meid.

@wendy: super leuk kaartje joh!
    en een hummer....dat is mijn ventjes droomwens - om 'm zelf te hebben ;)

ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een prikcursus en.....het is 100% meegevallen!
    ik kreeg eerst uitleg....maar dat wist ik al want ik had al een dvd mee gekregen.
    toen vroeg ze aan mij of ik het zelf wou proberen.....mijn moeder was erbij en dan die 2 dames......1e keer - ik durf niet!
    nou de 2e keer - ik deed het en.....1 klein prikje en meer niet.
    voor de meiden die ook dalijk moeten gaan spuiten....het valt echt mee ;)
    morgen mag ik voor het echie!

10. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    ja tis niet anders chrizzzy ach we staan er niet alleen voor zo kunnen we het ook zien toch?

11. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Onze kaart (waarschijnlijk....) staat in mijn album. Hij is goudkleurig met creme (niet echt duidelijk op het plaatje)

12. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    @ Wendy en Dieseltje

Leuke kaarten!

@ patje

Balen meis!

@ french

Gelukkig viel het je mee.
    Hoop dat dit snel effect voor je zal hebben!

13. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    We hebben vanavond aan mijn en mijn liefje z'n ouders verteld dat we gaan trouwen.
    Mijn lief z'n ouders waren heel blij (met een preek van de kerk enzo erbij maar wel lief bedoeld).
    Mijn moeder was ook wel blij, mijn vader maakte het allemaal niet zoveel uit..... Ach, even een domper maar zijn probleem.
    Mijn moeder vond dat ik NIET in het wit mocht trouwen (omdat ik voor de 2e keer trouw), mijn schoonouders vonden dat maar ouderwets (iets wat ik van hun dus niet had verwacht). Ik heb er echt schijt aan hoor, ik trek aan wat ik mooi vind. Ik ga dan ook ALLEEN mijn jurk uitzoeken......

@patje: heel erg balen voor je! Bedenk altijd maar: elke dag is er eentje dichterbij!

14. Katrien Duck

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Goedemorgen,

weer een nieuwe dag... weer een dag minder tot de waarheid.

Borsten zijn nog steeds wat gevoelig, en misselijkheid houdt ook vrijwel de hele dag aan. Vandaag 9 dagen geleden de Pregnyl gehad... Dus dat zou nu zo'n beetje uit mijn lichaam moeten zijn.

Verder slaap ik als een blok 's nachts! Ik raak mijn kussen en ben in Dromenland... heerlijk!

En toch nog steeds ben ik zo bang voor een teleurstelling volgende week!

Hoe is het verder met iedereen?

@ Patje; balen hoor, niet opgeven... want een nieuwe ronde geeft weer nieuwe kansen!
    @ Dieseltje en Wendy; leuk om jullie voorbereidingen een beetje te volgen, haalt onze eigen bruiloft weer wat naar boven! Jullie komen nog voor heel wat lastige keuzes te staan! ;)

Liefs Cath

15. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    Hoi meiden,

een paar daagies ff niet op het forum geweest, niet omdat ik het niet wou maar ben gewoon amper thuis geweest en dus geen tijd om even achter de pc te kruipen.

Ik ben net weer bij de gyn geweest en mijn eitje van 9mm was niet gegroeid helaas pindakaas. Mijn linker eierstok kon ze nog steeds niet in beeld krijgen en dus omdat mijn baarmoederslijmvlies er zo goed uitzag moest ik bloed laten prikken en word ik morgen teruggebeld. Als bloeduitslag goed is dan moet ik over een week weer bloed prikken op progesteron als het niet goed is dan provera en aan de 100mg... ikzelf gok op dat laatste.

Maar wat ik me dus afvroeg: zou ik ookal heb ik nu waarsch. geen eisprong niet nog een ronde kunnen proberen met 50mg? of zou dat echt geen zin hebben. Heb namelijk echt geen trek in de bijwerkingen van een dubbele dosis omdat ik bij 50mg al helemaal gek werd. Maar ja ik moet me daar maar overheen zetten en die bijwerkingen maar nemen voor wat ze zijn...

Mijn vriend zegt dat ik positief moet blijven tot de uitslag van het bloed maar voor mij is deze ronde klaar. Hij zegt dat ik het met die conclusie alleen maar moeilijker maak hij zegt dat als ik elke keer zo reageer dat ik het moeilijker maak, maar ik zeg ook tegen hem elke ronde wordt moeilijker, hoe meer je eraan doet hoe moeilijker het wordt als het niet werkt! Maar hij is geen gevoelensmens ik juist wel heel erg, ik zeg: denk je dat het makkelijker is als je niet huilt nou echt neit hoor ik huil lekker als ik wil huilen pffff ik kon die reactie op dat moment echt niet velen ookal bedoelde hij het misschien goed...

Trouwens ook lekker dubbel: ik zit te wachten tot we aan de beurt zijn, is nog 1 stel voor me met een peuter in de buggy, die gaan naar binnen en komen er later weer uit smoezen tegen elkaar zegt die vrouw tegen dat kindje je krijgt een zusje of broertje, echt waar super leuk voor ze maar pffffffffffffffffffffffffffffff *zucht* tranen sprongen in me ogen.

Wat leuk dat jullie "allemaal" gaan trouwen! Gefeliciteerd! Ben echt super jaloers. Mijn lief is niet zo op trouwen hij had zelf nooit op het idee gekomen maar hij weet dat ik graag wil dus hij zegt wel ooit vraag ik je nog wel en dat doen we nog wel maar hij wil het dan wel lekker ouderwets doen dat hij mij vraagt, verlovingsringetje, bruiloft, feest, huwelijksreis en ja dat kost geld dus hij zegt: als ik het goede timing vind dan vraag ik je. het gebeurd wel maar ik kan nu nog niet zeggen wanneer...

@Patje meid wat rot dat je ongi bent geworden nieuwe ronde nieuwe kansen houd hoop!
    @Cath: duim voor je!
    @Wen: hoest bij jou ik denk dat ik morgen me banner weer weghaal en jij? Heb je al een ff kruis?
    @french:ben blij dat het prikken meeviel dat maakt het wel allemaal wat makkelijker
    @de rest: suc6 maar weer :)

Zo dat was weer een heel verhaal, ben blij dat ik even van me af heb kunnen schrijven lucht op, ik ga denk ik een dvd opzetten en lekker onder de dekens liggen... Van het weer wordt je ook niet vrolijker

liefs, Denise

16. bengel

bengel Niet meer actief

hoi Denise,

ik herken je gevoel, been there..maar als je met 50 mg geen eisprong hebt, heeft t geen nut he..je hebt tenslotte die eisprong zo hard nodig...maar effe een domper..ik begrijp je gevoel...succes..ik ben al verder..en ook dat komt uiteindelijk wel goed.

Tja, jullie trouwen allemaal..zijn er ook meiden hier die niks om trouwen geven? zoals ik?
    ben benieuwd, mij doet het iig helemaal NIKS...ik moet wel zeggen als hij me vraagt, dan zal ik wel ja zeggen, maar hij geeft er ook niks om..

Gr Bengel

17. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    thanx bengel

en denk niet dat je de enige bent hoor ken zat mensen die niet willen/hoeven te trouwen.

18. Katrien Duck

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Denise; niet opgeven Denise... er zijn nog zoveel mogelijkheden!

Bengel; ik gaf ook niks om trouwen, maar mijn vriend... eh... man wel. We zijn vorig jaar getrouwd, en ik had het achteraf echt niet willen missen.

19. bengel

bengel Niet meer actief

hoi katrien,

ik denk ook wel dat het leuk kan zijn hoor, heb wel ervaringen meegemaakt, waarvan ik dacht als ik...dan wil ik en doe ik ....

maar t kriebelt tot nu toe niet.. Misschien in de toekomst dat die kriebels komen...met een kindje misschien erbij...wie weet

morgen ga ik weer beginnen met werken, ben flink opgeknapt van alles wat gebeurd is..T heeft me echt goed gedaan om effe thuis te blijvne, maar nu vind ik het ook weer lang zat. Baas vond het fijn om te horen dat ik morgen weer kom, want hij had in principe gezegd dat ik deze week ook nog thuis kon blijven..goede instelling van mij vond ie.
    Ga nu effe lessen communicatie maken voor het ROC college, waar ik 1x per jaar 6 lessen logopedie en communicatie bij verstandelijk gehandicapten geef..
    DOEIDOEI

Daan (bengel)

Share This Page