Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    nou ik heb net gelijk het ziekenhuis gebeld. Mijn gyn is vandaag op cursus en morgen is ze vrij.. een andere dokter belt me morgen middag op.. ik had gewoon niet de puf om erover in discussie te gaan.. dus ik zit het tot morgen wel even uit.. vandaag ahlve dag werken, maar komt echt niks uit mijn handen

2. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    MJ goed dat je gebeld hebt. Lekker rustig aan doen vandaag en morgen.

Weten jullie ook meer over tempen? Ik Temp deze maand voor het eerst weer. Mijn temp voor de eisprong was steeds rond de 36,5. Na de eisprong werd hij 37,00 en hij blijft maar stijgen. Vanmorgen zelfs tot 37,3. Ik vraag me af wat je hier uit kan halen. Alleen dat je een ei hebt gehad, of uiteindelijk ook of je zwanger bent of niet....

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    je kan daar jammer genoeg niks uithalen.. hij daalt pas op het moment dat je ong word.. als hij op je nod en na je nod wel nog steeds hoog is moet je gaan testen.. spannend hoor

4. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    hier ook een temp vraagje... gaat je temp omhoog als je provera hebt geslikt. Gister mijn eerste tabletje ingenomen en vanmorgen was me temp 0.6 hoger dan gister en 0.4/0.5 hoger dan normaal...

36.6-36.7-36.7-36.6-36.5-37.1

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ MJ

Helaas hoor die misselijkheid bij het tabletje.
    Me pa slikt ze voor zijn diabetes en is ook een poos heel misselijk geweest.
    Nu heeft ie vaak nog wel is diaree er van.
    Me oma moest ze ook gebruiken voor haar diabetes maar was ook zo ziek die is er mee gestopt die zag dat niet meer zitten op haar ouwe dag.

6. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    denise, ik temp nooit voor mijn ong.. je moet eigenlijk pas beginnen op de eerste dag van je ong..

moon, was jouw vader ook heel erg moe. ik heb het gevoel alsof ik de hele week al met een super jetlag loopt.. val uiterlijk half 10 in slaap.. van het weekend heb ik zaterdag van 19 uur tot 12 uur geslapen.. en toen zondag weer om 21 uur.. is toch niet normaal?

7. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    @mj ik temp al vanaf de eerste dag van mijn vorige ong ik liet alleen de laatste tempen zien daarvoor was het telkens óf 36.7 óf 36.6 maar omdat de gyn eerste twijfelde wel/niet aanslaan vd clomid en toen toch niet en moest ik beginnen met provera maar gaat daarvan je temp omhoog of heb ik toch een ei gehad? Nou ja de gyn zal het wel goed hebben...

8. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Of ie er moe bij was weet ik niet.
    Kan vanmiddag wel is vragen.

Jeetje das wel lang ja.

Heb je niet de bijsluiter nog?
    Misschien staat daar ook iets nuttigs in.

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    niet over vermoeidheid, ik zag wel dat het vitamine B12 afbrekt op internet. maar of je daar nou zo moe van word.. als je zou willen vragen graag..

dank je wel..
    x

10. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @MJ: Ik denk dat jouw bloedsuikergehalte gewoon te ver daalt door de hoge dosering metformine. hierdoor kun je in een soort van 'hypo' terechtkomen, dat wekt ook vermoeidheid op.
    Ik heb op mijn werk veel te maken met diabetespatienten die metformine slikken. het klopt ook dat heel veel mensen klachten hebben (vaak darmklachten), waardoor ze stoppen met het slikken van de metformine.

Hoop dat die andere arts je morgen kan helpen.
    Hoeveel metformine slik je nu dagelijks (en hoeveel mg per tablet?)

11. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    slik 1500 mg per dag. 3 X 500.. ik heb gewoon echt zo'n wazig, licht gevoel in mijn hoofd

12. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    weet je toevallig niet iemand die een bloedsuikermetertje heeft?
    je klachten lijken echt op hypoklachten (te laag bloedsuiker dus).

13. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    eeuuh nee, weet niet eens wat dat is.. kan ik langs de huisarts gaan en is het gevaarlijk?

14. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    een lage bloedsuiker ontstaat doordat er te veel insuline afgegeven wordt in het bloed.
    Een lage bloedsuiker kan wel gevaarlijk zijn als hij echt veel te laag word, maar dat gebeurt niet zo snel (niet als je blijft eten in elk geval).
    Je bloedsuiker krijg je weer omhoog door b.v cola/sinas oid te drinken, een koek of boterham te eten of vruchten(sap) te gebruiken of iets anders waar suiker (koolhydraten) in zit.

je zou eens langs de huisarts kunnen gaan en dan aan de assistente uitleggen dat je geen diabetes hebt maar wel 3x 500 mg metformine slikt en dat je je niet goed voelt... en dan vragen of ze even je bloedsuikerwaarde kan bepalen. Dat is zo gebeurd, je voelt er ook bijna niks van.......

vit b12 tekort kan wel leiden tot vermoeidheid hoor! Het stofje dat normaal gesproken voor de aanmaak van vit b12 zorgt, word deels door metformine afgebroken, maar het lijkt me sterk dat je al zo snel een tekort hebt (je slikt toch nog niet zo lang metformine?)

15. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    dank je wel dieseltje.. ik heb de assistente uitgelegd, ze was echt super behulpzaam. dus ga om 2 uur even langs.. denk ook niet dat het b12 is.. in zwanger worden vitamine tabletten van davitamon zit ook 100% ad b12 en die slik ik al maanden

16. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    geen dank Mj.....
    Fijn dat je snel terecht kunt.....
    succes en laat de uitslag even weten (ik ben helaas vanaf 14.00 uur niet meer online tot vanavond een uur of half 11.....maar ik lees het wel als ik thuiskom).

17. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik lees al een tijdje mee met jullie, maar omdat ik er niet daaglijks ben kan ik het allemaal soms niet volgen er wordt zo veel geschreven...

Maar ik leef erg met iedereen mee en vind het toppie dat iedereen zo met elkaar meeleeft...

Nu Ik zelf aan de 2de clomid ronde ga beginnen, slaan alle tijfels weer even toe, misschien dat jullie dat herkennen...
    Bang om me weer niet lekker te voelen, bang dat er weer overstimulatie optreed.
    Maar vooral de vraag wanneer is de eerste menstruatiedag nu precies?
    Normaal was ik daar helemaal niet mee bezig en nu blijf ik twijfelen, heeft iemand hier ook ervaring mee?

Groetjes en sterkte iedereen...

Catheleine

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ dieseltje

Slim dat je daar aan dacht.
    En heb ik zelf diabetes en denk ik niet eens dat dat het is kan zijn bij MJ.
    Is natuurlijk helemaal niet gek.
    Want het zijn wel medicijnen voor mensen met diabetes.

19. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @moon: ik ben dietist dus ik ben elke dag bezig met diabetespatienten, vandaar dat ik MJ erop heb gewezen.....

Ik vind het ook vreemd dat ze zo'n hoge dosering krijgt.....
    Een diabeet die 3x 500 mg slikt moet toch sowieso wel een nuchtere bloedsuiker van 7 of 8 hebben... anders starten ze met 1x of 2x.......

Ik ben alleen vergeten te vragen of ze ook honger/trek in zoet heeft.... dat is ook een klacht bij hypo's,.,.,.

20. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Lekkere zin had ik ook neer gezet haha.
    Ja het is zkr veel wat ze krijgt.
    Als haar nuchtere 5 is normaal en met die pillen lager.
    Dan is het niet zo gek dat ze zich moe voelt.

Maar ik ga even slapen.
    Anders rol ik straks om :oops:

Deel Deze Pagina