Eerste ronde clomid...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marittt, Nov 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

uhhm geklust... ik weet het niet meer... vorige week zondag in ieder geval.. dat weet ik wel in ieder geval.. hij zei dat mn eisprong is geweest.. dusse... maarre zo raar... nu ga ik aan de clomid en ik krijg ineens een eisprong... nou das het mooie... moet nog maar 3/4 week wachten... ik moest vorige week dinsdag voor het bloedonderzoek en toen wassie al gesprongen ofzoiets,.... ik stond zo versteld dat ik eigenlijk maar de helft gehoord heb!

2. Alies

Alies Actief lid

Sep 10, 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    nou ik duim voor je
    En je hebt dus vanuit jezelf een eisprong gehad?
    Toch fijn om te weten toch

gr alies

3. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    @Dieseltje, ik was zo benieuwd! Ik ben net thuis, gelijk even kijken. Hartstikke goed meid, dat heb je mooi geregeld. En inderdaad, achteraf is het vaak: heb ik me daar nou zo druk om gemaakt? Dus nu... relaxen! Want dat is goed voor je lichaam en geest ha ha. Als je je lekker voelt is de kans groter dat er een eitje groeit! Succes meid.
    @Bengel, weer een nieuwe stap! Op naar de 150 mg. Ik hoop dat dat beter voor je werkt. Wanneer start je precies?
    @Wendy, een eisprong?! Spannend hoor! Maar hoe zit dat nou precies? Heb je al een eisprong gehad voor je aan de clomid begon?

4. bengel

bengel Niet meer actief

ben nu meteen gestart met provera, ik krijg deze voor 8 dagen, wordt dus volg week woe ongi, woe 20 dec is dag 1, vrijdag 3 een uitgangsecho, en de 30e begint het circus weer.
    en als t nu zou aanslaan..zou ik 1 dag na mijn verjaardag meer weten!
    maar ja..voeten op de grond...eerst maar eens kijken of t aanslaat

ik ga douchen
    doei
    bengel

5. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Heel veel s6 bengel... Wie weet krijg je een mooi (iets te laat) verjaardagscadeau!
    Hoi Maritt, goed van me he? ;) Ben inderdaad enorm opgelucht. Ik denk dat dag 12 wel wat vroeg is, maar in het begin van dit topic las ik dat er iemand (weet niet meer wie hoor), bij 12 dagen een ei van 11,5 cm had.. Nou dan weet je in ieder geval iets. De kans dat ik dan een aantal dagen later nog een keer moet komen is groter, vooral als het er meer zijn. Zijn het er 1 of 2, dan zal ik wel niet hoeven komen maar dan weet ik in ieder geval dat het er niet TE veel zijn, mochten ze springen (en wat er dan verder volgt).....

Zullen we een lijstje met NOD dagen maken met z'n allen? of een lijstje met 1e cylusdag? is misschien leuk..... Hoor het wel.

Mijne zijn in elk geval:
    1e cyclusdag 9 december, NOD (als ik uitga van 28 dagen) 5 januari

6. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @dieseltje2: wat goed!
    gelukkig geen onzekerheid meer!
    veel succes meid!

@wendyp: zo zie je maar weer!
    ik hoop dat het raak is!

@bengel: het eitje was toch weer iets gegroeit...goed teken!
    het zal mij verbazen als 150mg niet aan slaat....ik zal voor je duimen ;)

ik ben vandaag met clomid 100mg begonnen...ik heb ook een afspraak gemaakt voor volgende week maandag.
    ik barst van de koppijn!
    ik ben ongi en heel erg druk geweest vandaag....ik ga denk ik maar ff liggen en me lekker laten verwennen ;)

7. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Hoi French,
    Ik ga woensdag starten met clomid en moet volgende week woensdag.
    Dus we lopen bijna gelijk.
    Wat was ik zenuwachtig vanmorgen, achteraf natuurlijk nergens voor nodig!

8. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    @Bengel, jouw ziekenhuis is dus niet gesloten rond kerst?
    @Dieseltje, we hebben al een overzichtje. Helaas wordt dit niet consequent bijgewerkt, zodat het snel naar de achtergrond verdwijnt. Als iemand nieuwe info heeft, kan diegene het daar in kwijt. Omdat ik niks nieuws heb.. alleen maar wachten../ werk ik het nu niet bij. Ik zal het wel weer even opzoeken.
    @French, rustig aan meid. Laat je inderdaad maar lekker verwennen. Het is niet niks al die lichamelijke ongemakken en de stress die erbij komt kijken!

9. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    1E RONDE CLOMID
    MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. net begonnen met menstruatie opwekker. volgende week clomid 50 mg
    jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Bloed was goed. Met 50 mg te veel eitjes. Blijkt dat er maar 1 dominant ei is, die is doorgegroeid. Weer bloed laten prikken, 17 dec. terug voor nieuwe echo. Misschien een "kerst"cadeau?
    Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu eerste ronde 50mg Clomid
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer... Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. Nu duivels afwachten en beginnen met de eerte ronde Clomid 50, HSG scan, gevolgd door IUI. Eerste bloedonderzoek en echo net gehad. Eitje op 20-11 13 mm.
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, 10 dagen primolut en dan dag 3 beginnen met clomid 50 mg en 2 keer daags Metformine.
    Alies: maart 06 gestopt met Diane pil, okt 06 eerste daarna niets meer. 20 nov eerste bezoek gyno. Echo:pco. Nu bloed en spermaonderzoek. na definitieve diagnose start clomid. 18 dec weer afspraak gyno

2E RONDE CLOMID
    Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. Goeie eisprong gehad op dag 15, helaas gaan menstrueren, 28 november beginnen met 2e ronde clomid
    French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    nu kuur provera en daarna clomid 100mg.[/quote
    Bengel: 100 mg clomid, op dag 10 FM; eiblaasje was 'al' 11,5 mm, das al meer dan met 50 mg
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. A.s. zondag waarschijnlijk starten met provera, daarna 100 mg.

NOD
    Dieseltje:1e cyclusdag 9 december, NOD (als ik uitga van 28 dagen) 5 januari

10. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Hoi meiden!

@ Wendy: wat goed! Uit jezelf een eisprong! Dat is wat we allemaal zouden willen... Hopelijk heb je goed geklust!
    @ Bengel: ik ga heel hard voor je duimen dat die 150mg jouw eierstokken eens flink te lijf gaan. Springen moeten ze die eitjes van jou! :whistle:
    @ French: doe maar lekker rustig aan, hoor, als je koppijn hebt. Laat die man maar eens voor jou zorgen!

Ik had vandaag weer een positieve ovulatietest, maar minder posi als gisteren. Blijkbaar had ik gisteren echt de piek te pakken. Dus ik denk dat hij vandaag of morgen springt. We zijn dus druk aan de klus. Over ongeveer 14 dagen heb ik dus mijn eerste officiele NOD. Op kerstmis... Geweldig! :D

11. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    ok, bedankt....

12. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Super Simba! Zou geweldig zijn als het zou lukken! Zou een mooi kerstcadeau zijn... Ik hoop het voor je!

13. bengel

bengel Niet meer actief

hihi simba..klinkt dat grappig: springen moeten die eitjes

ja french, toch heeel klein beetje gegroeid, t vermoeden van gyn is dat de 150 dus gaat aanslaan, daarom geen spuitwerk, ivm overstimulatie, en daar word je ook niet blij van..

Maritt: idd mijn zh heeft geen sluiting, nou ja, een kleine dan, van 23 dec t/m 26..en die dagen hoef ik toevallig niet eens aanwezig te zijn..anders zou ik echt balen (net als jullie die dit wel dus hebben)

french: succes met de 100 mg: ik hoop dat je niet zo'n opvliegers krijgt als ik heb met 100 mg..
    heb ook besloten dat ik de clomid 150 mg s avonds in ga nemen..hoop ik minder last te hebben van de warmte plus mijn humeur..want ik slik dus met kerst!en weet straks 1 dag na mijn verjaardag weer meer...
    we wachten af...

succes meiden: zet hem op!
    Leuk dit topic...we zijn allemaal t zelfde he!

knuf knuf
    bengel

14. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    hoi meiden,

@wendy: hopen dat je de clomid niet hoeft te slikken, en dat je zwanger bent geworden zonder die hormonen rotzooi! ik duim voor je!
    @bengel meid wat kl*te dat de 100 mg niet is aangeslagen, die 150 gaat werken hoor!
    @french ik hoop dat de 100 gaat aanslaan!

voor de rest van de meiden, heel veel succes en hopen dat de clomid iets mooi mag voort brengen voor ons allen! heb zelf de clomid achter de rug, dus gaan weer flink aan de klus en duimen!
    meiden ik duim voor jullie allemaal!

kusz

patje20

15. mistimon

mistimon Actief lid

Jul 18, 2006
    214
    0
    0
    Hoi Meiden,

Ik denk ( hoop en ook weer niet hoop) dat ik me vanaf morgen bij jullie kan voegen, Vanaf Maart al niet meer ongesteld, bloedonderzoek gehad voor schildklier en prolactine, dat was allemaal goed.
    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat me te wachten staat, heeft 1 van jullie een idee? Al hoop ik dus ergens dat ik ook primolut/ provera krijg.
    Hoe groot zijn die kansen of denken jullie dat de HA eerst nog andere dingen uitprobeert?

16. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Welkom Mistimon. Voor ik verder ga, veel s6 met zwanger worden!
    Heeft de huisarts je doorgestuurd naar de gyn? Dan zal hij je hoogstwaarschijnlijk eerst inwendig onderzoeken, bloed prikken en uitstrijkje maken. Of je primolut oid evt in combinatie met clomid krijgt is dan afhankelijk van de uitslag.

17. mistimon

mistimon Actief lid

Jul 18, 2006
    214
    0
    0
    Nee, ik ben nog niet doorverwezen naar de Gyn, dat is ook nog een optie. Al lees ik hier op het forum dat sommigen ook via de huisarts Provera/ Primolut krijgen ?
    Dankjewel, langzaamaan ga je toch wel piekeren over of alles wel goed werkt :S
    ( heb het hele topic gelezen, hoop natuurlijk ook dat het bij jullie allemaal maar zo snel mogelijk gaat lukken )

18. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    De huisarts mag volgens mij alleen 50 mg clomid geven. Zonder clomid heeft primolut/provera volgens mij niet veel zin.....
    Persoonlijk lijkt het mij fijner om naar een gynaecoloog te gaan. Die weet er ook veel meer van dan de huisarts......
    Veel s6.

19. Smurfin

Smurfin Actief lid

Oct 5, 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    1E RONDE CLOMID
    MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. net begonnen met menstruatie opwekker. volgende week clomid 50 mg
    jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Bloed was goed. Met 50 mg te veel eitjes. Blijkt dat er maar 1 dominant ei is, die is doorgegroeid. Weer bloed laten prikken, 17 dec. terug voor nieuwe echo. Misschien een "kerst"cadeau?
    Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu eerste ronde 50mg Clomid
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. Nu duivels afwachten en beginnen met de eerte ronde Clomid 50, HSG scan op 2 januari gepland, gevolgd door IUI. Eitje ondertussen gesprongen op 04 december. Dus misschien.....
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, 10 dagen primolut en dan dag 3 beginnen met clomid 50 mg en 2 keer daags Metformine.
    Alies: maart 06 gestopt met Diane pil, okt 06 eerste daarna niets meer. 20 nov eerste bezoek gyno. Echo:pco. Nu bloed en spermaonderzoek. na definitieve diagnose start clomid. 18 dec weer afspraak gyno

2E RONDE CLOMID
    Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. Goeie eisprong gehad op dag 15, helaas gaan menstrueren, 28 november beginnen met 2e ronde clomid
    French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    nu kuur provera en daarna clomid 100mg.[/quote
    Bengel: 100 mg clomid, op dag 10 FM; eiblaasje was 'al' 11,5 mm, das al meer dan met 50 mg
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. A.s. zondag waarschijnlijk starten met provera, daarna 100 mg.

NOD
    Dieseltje:1e cyclusdag 9 december, NOD (als ik uitga van 28 dagen) 5 januari
    Smurfin: NOD 18 december.

20. Smurfin

Smurfin Actief lid

Oct 5, 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Welkom Mistimon,

Vandaag ga je naar de ha? Ik hoop voor je dat je wat wijzer zal worden. Hij/Zij zal je waarschijnlijk wel gaan doorverwijzen naar de gyn en dan idd eerst een bloedonderzoek en inwendige echo. Bij ons zijn ook meteen de zaadjes van m'n mannetje onderzocht.
    Ik hoop voor je dat je snel geholpen wordt en dat jullie wens snel vervuld zal worden.

Liefs Smurfin.

Share This Page