Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Mistomon, zie je er zo tegenop meid? Had ik ook hoor. Het is een vervelend gevoel vind ik, maar dat komt vooral omdat mijn ene eierstok vaak verstopt zit! Dus dan moeten ze een beetje wroeten. De ene gyn doet dat wat behoedzamer dan de ander....
    Voor de rest doet het niet zo zeer pijn, het is meer de schaamte... :oops: :oops:

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

jah deze eisprong is van mezelf... moet volgende week pas beginnen met clomid..

moet voor dat ik daar mee begin een test doen, als ie negatief is moet ik alsnog met clomid beginnen. is het positief, dan niet natuurlijk....jezus..ben nog steeds een beetje van uhhhh.... van de leg

3. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    he dieseltje, ik nam deze maand de clomid voor het slapen gaan in want had voorgaande maanden veel last van bijwerkingen beetje opvliegerig en viel vooral uit tegen mannen haha voor de rest niet zo heel veel bijwerkingen, ja kon in de clomid periode aan, oftewel hou veel vocht vast!
    @mistimon, wij vonden het onderzoek net als esthertje80, gewoon relaxen en kijken naar het schermpje!

voor de mensen die ik vergeten ben, veel succes met wat er komen gaat!

kuszz

patje20

4. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Mistimon, niet bang zijn voor de inwendige echo, echt het valt mee. Ik had meer een beetje een drukkend gevoel. Probeer zo ver mogelijk onderuit te gaan liggen (zal je gyn ook wel aangeven). Bij mij deed het echt geen pijn, vond het ook niet eens echt een vervelend gevoel. Het is inderdaad meer schaamte, maar als je je eenmaal op je gemak voelt verdwijnt dat ook. Het is immers voor het goede doel!
    Veel s6!
    Nou, morgen mijn 1e clomid.... Ik neem ze allebei morgenochtend, kijk wel wat ik voor bijwerkingen heb. Mocht dat te veel zijn dan neem ik de volgende ronde 's avonds clomid (hoop natuuurlijk niet dat dat nodig is).

5. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Oh ja, mistimon, mocht je echt 'bang' zijn, vertel dat de gyn dan. Stel voor om zelf het apparaat in te brengen (mag meestal wel). Als je dan wat op je gemak gesteld bent kan de gyn (of misschien zelf) verder gaan (ik mocht zelf zoeken, echt leuk!).

6. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Help! :(

Nou snap ik er helemaal niks meer van! Eerst had ff mijn ei op cd 16 gezet, en vanaf vandaag is die verschoven naar cd 22!
    Is mijn ei nog zo lang blijven zitten of heeft ff het fout? Hoe zit het bij degene die clomid slikken en ook tempen bij ff. Hebben jullie dit ook meegemaakt?
    Ben nu even in de war hoor. :( Gelukkig vrijdag naar de gyno. Misschien kan die me vertellen hoe het zit.

7. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    hoi allemaal
    zo wat gebeurt er hier een heleboel
    ik wil iedereen heel veel succes wensen!

ik heb om 800 de follikelmeting, na 50 mg clomid.
    had gisteren even ovutest van cb gedaan maar die gaf nog geen smile
    dus we wachten het even af.
    toch wel spannend nu eigenlijk of er wel wat gaat groeien.
    groetjes en liefs

8. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Als ik het goed zie heb je bij dag 20 t/m 23 aangegeven dat je afscheiding "W"aterig is. Dat wordt gezien als vruchtbaar. Ik denk dat als je dat weg haalt, ff je kruis weer terugzet naar de 16e?!
    Heb je ook ovulatietesten gebruikt?

Liefs,
    Smurfin

9. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Heel veel succes ( plezier ) Puksem. Laat je ons weten of je eitje gegroeid is? Dit is je eerste meting begrijp ik? Spannend hoor, ik hoop voor je dat die 50 mg aangeslagen is.

Liefs,
    Smurfin.

10. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    @ jody: ik ben het met Smurfin eens, ik denk dat ff in de war is door je afscheiding. Ik denk dat je ei toch echt op dag 16 is geweest.
    @ Puksem: succes! Hopelijk is er een eitje flink gegroeid.

Mijn temp is aan het stijgen! Goed teken, want dat zou betekenen dat mijn ei echt is gesprongen. Ook de ovutesten zijn nu weer nega. Allemaal zeer goede signalen, maar toch twijfel ik. Ik heb zo'n vervelende druk in mijn rechterlies. Dat had ik de vorige rondes ook, alleen toen had ik geen eisprong. Het lijkt net of er een eitje vast zit, maar dat zal je toch niet kunnen voelen? Ik heb mijn huisarts eerder gevraagd wat het was, maar die zei dat het een soort van bandenpijn was. Je baarmoeder maakt zich klaar om zwanger te worden, ofzo... Nou... ik vind het maar raar!
    Hebben jullie dit gevoel ook wel eens gehad?

11. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    hoi,
    er was helaas nog geen gegroeid eitje te zien...
    maandag weer terug. wel advies om t weekend te klussen.
    maandag is dag 15 van mijn cyclus.
    hopen dan op een goed ei

groetjes

12. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Balen Puksem! Hopelijk krijg je maandag beter nieuws. Ik zal voor je duimen... :thumup: :thumup: :thumup:

13. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    @Simba en Smurfin: Idd alles weggehaald en eisprong terug naar dag 16.
    Maar hoe zit dat dan met die afscheiding? Krijg je daar meer last van als je ei is geweest? Of komt dat door de clomid? Ik was vanmorgen echt over de rooie... :oops: Sorry dames en bedankt voor het advies. Nu ziet het er weer beter uit! Ik heb geen ovu testen gebruikt, vrijdag moet ik terug naar het zh voor de bloeduitslag. Dan weet ik meer.
    @Puksem: Ik hoop voor je dat je ei dit weekeinde nog flink zal groeien. Ik zal voor je duimen. EN veel klusplezier :p ;)
    @Simba: Die druk in je lies heb ik idd ook gehad. Zo'n drie dagen en toen werd het minder. Mijn gyn vertelde dat het idd niet aan je eisprong/eigroei kan liggen. Maar misschien een aanghechting van een spier die ontstoken is (zei mijn ha)... Wel erg vervelend he! :confused: Sterkte, ik hoop voor jou op goed nieuws deze keer.
    @Mistimon: Veel succes! en welkom hier. Een vergelijkend "pijn/gevoel" uh tja... Een eigen onderzoek naar je baarmoedermond.... :oops: sorry beetje onsmakelijk. Maar je voelt dat er iets naar binnen gaat en dat ze rond draaien. Maar het doet absoluut geen pijn hoor!
    @Dieseltje: Nog een nachtje slapen ;)
    @Wendyp: Niet verwacht toch gekomen! Een eigen eitje..... :p

Voor degene die ik nu ben vergeten en die ook zitten te wachten: Veel sterkte!

14. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    1E RONDE CLOMID
    MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. net begonnen met menstruatie opwekker. volgende week clomid 50 mg
    jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Bloed was goed. Met 50 mg te veel eitjes. Blijkt dat er maar 1 dominant ei is, die is doorgegroeid. Weer bloed laten prikken, 17 dec. terug voor nieuwe echo. Misschien een "kerst"cadeau?
    Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu eerste ronde 50mg Clomid, op 11 dec een eisprong gehad(cd 1!
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. Nu duivels afwachten en beginnen met de eerte ronde Clomid 50, HSG scan op 2 januari gepland, gevolgd door IUI. Eitje ondertussen gesprongen op 04 december. Dus misschien.....
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, 10 dagen primolut en dan dag 3 beginnen met clomid 50 mg en 2 keer daags Metformine.
    Alies: maart 06 gestopt met Diane pil, okt 06 eerste daarna niets meer. 20 nov eerste bezoek gyno. Echo:pco. Nu bloed en spermaonderzoek. na definitieve diagnose start clomid. 18 dec weer afspraak gyno
    Dieseltje: mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december.

2E RONDE CLOMID

Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. Goeie eisprong gehad op dag 15, helaas gaan menstrueren, 28 november beginnen met 2e ronde clomid
    French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    nu kuur provera en daarna clomid 100mg.[/quote
    Bengel:aan de provera, dan 150 mg clomid..zou dit t hem eindelijk eens worden
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. A.s. zondag waarschijnlijk starten met provera, daarna 100 mg.
    Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 2e ronde clomid nu 100mg, zonder tussentijdse controle. 11-12 positieve ovulatietest op dag 18 cyclus. 3 jan pas weer naar gyn

NOD
    Smurfin: NOD 18 december.
    Esthertje80: NOD 23 december.
    Simba: NOD 25 december.
    Patje20: NOD 1 januari.
    Dieseltje:NOD (als ik uitga van 28 dagen) 5 januari C

15. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Dieseltje, zie het nu pas, ik heb al 2 keer een inw. echo gehad op dag 12.
    Eitjes waren rond de 14 mm allebei de keren.
    Hoef nu ook niet meer op controle, moet het 4 maanden proberen met clomid 50 mg, en als ik dan niet zwanger ben, dan gaan we verder kijken.

Ja meiden ik heb mijn eisprong goed benut hoor ;)
    Hopen dat het ook vruchten ( 1 vruchtje) afwerpt.

16. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Oh Ester, geeft niks hoor, maar het geeft me wel moed! dag 12 hoeft dus helemaal niet te vroeg te zijn!
    Ik hoop het van harte dat je zwanger bent! (geldt natuurlijk voor iedereen hier).

Chrizzzy: Spannende tijden!

Pluksem: Jammer, maar als ik het goed begrijp zit je nu op cd 10 (?). Dan kan er toch nog makkelijk een eitje groeien? Spannend. Veel klusplezier van t weekend!

17. mistimon

mistimon Actief lid

18 jul 2006
    214
    0
    0
    Jullie stellen me wel een beetje geruster, dankjewel allemaal!
    We zullen wel zien wat het wordt en ik moet inderdaad maar eens leren denken dat het voor het goede doel is :D

18. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    hallo meiden!

er is weer veel getypt hier.
    ik ben echt beroerd...niet van de clomid hoor ;) ....ik ben heel erg verkouden en ik heb het gevoel dat mn hoofd in een bak water zit :(
    niet lekker dus.

ik moet zeggen dat de bijwerkingen meevallen...gelukkig!
    alleen wat opvliegers.
    ik neem mn clomid altijd voor het eten 's-avonds...en dat gaat goed.

welkom trouwens voor de nieuwkomers!

19. ikkekdm

ikkekdm Lid

11 okt 2006
    49
    0
    0
    Bediende
    Geraardsbergen
    Hallo iedereen,

Ik ben ook mijn 1st ronde clomid begonnen, 14/11 was dag 1 van cyclus, van d3 tem d7 - 50mg clomid
    Op 24/11 echo: L: 1 eitje 14mm - R: 1 eitje 17mm

... Gistermorgen voelde ik echt 1 dikke drop vallen ... rood bloed
    verder ... niks
    juist gister en vandaag een beetje bruinverlies
    ... Bang aan het afwachten voor maandstonden (echt rood verlies) en dan naar ronde 2 ...

Voor iedereen heel veel succes!

20. cede

cede Actief lid

16 jul 2006
    320
    0
    0
    dacht dat ik het snapte,maar dat is dus niet meer zo. Heb nu bloed laten prikken, in m'n 1e clomid ronde op CD 24, progesteron gehalte was 3,1 dat zou dus volgens de arts geen eisprong zijn geweest deze maand, gehalte was eerder nl 4,8. Moest toch een zwangerschapstest doen,want het sluitte niet uit dat ik niet zwanger zou kunnen zijn. Waarom prikken ze je bloed dan? Ik hebt trouwens nog steeds veeel last van afscheiding, ongelofelijk. Maandag moet ik weer kuur primolut en daarna clomid verhogen naar 2 x 50 mg. Bij de eerst en dus huidige ronde met clomid, hebben ze ook mijn menstruatie moeten opwekken met primolut, dus wordt ook wel erg gespeelt met mijn lichaam. Waar kan ik nu vanuit gaan, toch een eisprong, ondanks de uitslag van het bloed?

Hoop op goede berichten van jullie allemaal!

Liefs
    Debbie

Deel Deze Pagina