Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    He Simba,

Bedankt voor je lieve reactie, jij natuurlijk ook heel veel succes!

Ik ben vandaag volgens mij echt ongesteld aan het worden met bijbehorende buikpijn. Mijn temperatuur was vanochtend ook 0,3 lager. Aan de ene kant balen dat ik stiekem toch niet zwanger ben (ik had natuurlijk geen eisprong meer verwacht, maar toch) en dat ik nu een maand later pas voor de leo kan. Aan de andere kant kan ik nu nog een maand kijken wat mijn lichaam helemaal zonder hormonen doet. Is ook een tijd geleden inmiddels....

Wachten is altijd lastig... maar ik moet zeggen dat het de afgelopen weken wel meeviel, waarschijnlijk ook omdat ik niet 100% zeker wist of ik wel een eisprong had gehad. Nu ik ongesteld word, weet ik het wel zeker (in combinatie met het temperaturen). Toen de eerste keer clomid niet aansloeg werd ik namelijk ook ongesteld, maar was mijn temperatuur de hele tijd laag.

Fijn weekend iedereen! En ook heel veel succes natuurlijk!

groetjes,
    Snoopy

2. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @French, wat verschrikkelijke voor je (en je ouders) zeg! Je weet inderdaad dat je je huisdier waarschijnlijk overleeft (tenzij het een papegaai is geloof ik), maar je kan je in die korte tijd dat ze bij je zijn zo aan ze gaan hechten. Gelukkig hebben jullie 15 jaar van haar mogen genieten! Heel veel sterkte!

En natuurlijk succes maandag. Ik ben erg benieuwd of er al wat gegroeid is! Fijn dat je ongesteldheid niet zo heftig was als de vorige keer. Dat geeft mij ook weer moed om morgen de 1e provera tablet te nemen (en dus ongesteld te zijn met de jaarwisseling :()

@Snoopy en Wendy, het gaat hier inderdaad erg snel allemaal en ik kan het allemaal ook niet precies meer volgen... Ach, dat komt wel. Laten we gewoon hopen dat dit topic straks gewoon heeeeel leeg is en dat we met zn alle op een roze of blauwe wolk zitten!

Succes allemaal meiden!

3. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    he meiden!

allemaal bedankt voor de lieve berichtjes!
    het is inderdaad heel erg moeilijk en om de pijn te verzachten willen mijn ouders een nieuw hondje.
    ik heb me helemaal gek gezocht en....ik heb er 1 gevonden!
    morgen gaan we kijken en de puppies zijn nu 4 weken oud.
    het is een engelse staffordshire...een vrouwtje.....en ze is rood-bruin met wat wit!
    zoooooo lief!
    als we het hondje dalijk hebben dan zal ik een foto plaatsen.

ik ben benieuwd of er maandag iets te zien is maar ik ben er toch niet zo mee bezig.
    we wachten af.

4. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    hoi meiden
    afgelopen week enorm druk geweest. Maar wat is er een hoop bij geschreven!
    French; heel veel sterkte bij het een plaatsje geven van het verlies. Fijn dat jullie een ander hondje hebben gevonden; ik hoop dat je daar net zo'n band mee opbouwt.

ik zit nog steeds te wachten. ik moet maandag voor uitslag. Mijn maag draait zich flink om als ik eraan denk. De uitslag zal een hoop betekenen. Ik hoop maar op het positieve....

fijn weekend gr Alies

5. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    @French: Waar is de foto nou? Ben benieuwd naar jullie nieuwe pup hoor :) Veel succes maandag
    @Allies: succes maandag! Ik zal duimen voor positief nieuws.
    @Marit: Ik hoop voor je dat de ongi deze keer mee gaat vallen. Anders zou het geen fijn begin zijn van het nieuwe jaar. ;)
    @Wendyp: Gewoon lekker aan jezelf denken hoor! Dat is het belangrijkste. ;)

Voor alle anderen: Weer veel sterkte met het w88.

6. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @jody: we gaan straks kijken en dan zal ik wat foto's maken (heel veel ;) )
    de pups zijn nu 4 weken oud dus we moeten nog 4 weken wachten voordat ze mee mag.

7. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Leuk Jody! Ik word altijd helemaal blij van puppies. Jammer dat ze zo snel groot worden. Mijn Golden is al weer 6 en mijn kruising Golden/? is nu 1,5 jaar. Het gaat veel te snel...

Spannende dag voor jullie morgen, Alies (naar gyn) en Smurfin (NOD)! Jullie moeten ons wel op de hoogte houden, he?

Bij mij geen veranderingen. Ik zit nu 6 dagen op de wachtbank. Een nette hoge temperatuur (36,9) en als ik de 14 dagen volmaak heb ik een mooie cyclus van 32 dagen gehad. Meer kan ik me op dit moment bijna niet wensen...

Vriendlief is overigens overtuigd dat ik zwanger ben, ik word er helemaal gek van! Heel lief natuurlijk, maar ik word er heel onzeker van. Ik heb me er gewoon op ingesteld dat het niet is gelukt, het is pas de eerste echte ronde! De kans is zooo klein dat het is gelukt...

8. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Simba, mijn manlief is denkt ook altijd het positiefste, maar ik word daar ook onzeker van. Het is dan een extra teleurstelling als het niet gelukt is...
    Succes met wachten!

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

@ french... leuk man puppies!

@jody... zie dat je 1 dag overtijd bent? en onder je tekst staat 17 december weten we meer? en weet je al meer?

@simba...hopen dat je mannetje gelijk heeft, maar ga idd van het negatieve uit, dan kan het altijd meevallen toch?

Nou bij mij is in alle hevigheid mn menstr. doorgebroken...jezus... was even vergeten dat het zo'n pijn deed...pfffiiieeeuuuww. Ook een test gedaan vanochtend maar dat was hartstikke negatief... dus ik begin dinsdag met mijn eerste tabletje clomid. En het rare is, ik ben helemaal niet teleurgesteld... had het al verwacht...

10. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi allemaal

hier weer een klein beetje spanning voor morgen ochtend.
    of er nu wel een eitje gegroeid zou zijn?
    gelukkig moet ik al komen rond 8 uur smorgens (even voor het spreekuur begint).
    dus hoef niet de hele dag te wachten.

meiden succes!

groeten

11. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    over twee uurtjes naar het ziekenhuis.
    bbbbbbbbbbbbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr i
    k heb er echt de kriebels van.
    We gaan maar van het negatiefste uit, dan valt het eventueel mee

12. heel veel succes meid!

13. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    hoi hoi

Ik is weer terug.
    Met een goed ei! in 5 dagen is mijn ei goed gegroeid.
    en is nu 15 bij 20 mm.
    de gyn vond het wel raar dat er 5 dagen terug niks te zien was en nu een
    goed ei.
    Dus opgekregen vanavond goed te klussen en morgen ochtend weer
    terug te komen. dan maakt ie weer een follikelmeting en daarna ook gelijk een samenlevingstest.
    want dat is het beste rond je ei sprong. en die verwacht ie morgen of woensdag.
    Morgenochtend 800 uur word ik weer verwacht in het ziekenhuis
    dus was toch wel positief vandaag!

groetjes en fijne dag allemaal

14. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Nou Puksem, goed nieuws!
    Veel plezier vanavond ;) en s6 morgen!

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej puksem.. idd goed nieuws....

dusse nu konijnen he ;)

16. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Puksem, wat goed zeg! Je hebt goed je best gedaan dus ;) Vanavond flink aan de slag. (Apart he dat je weet waarom je het doet?)

@Alies hoe was het bij jou vandaag bij de dokter?

Ik heb gisteren mijn eerst provera tablet genomen, dus ik kan weer aftellen!

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

1E RONDE CLOMID
    MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. net begonnen met menstruatie opwekker. volgende week clomid 50 mg
    jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Bloed was goed. Met 50 mg te veel eitjes. Blijkt dat er maar 1 dominant ei is, die is doorgegroeid. Weer bloed laten prikken, 17 dec. terug voor nieuwe echo. Misschien een "kerst"cadeau?
    Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu eerste ronde 50mg Clomid, op 11 dec een eisprong gehad(cd 1!
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. Nu duivels afwachten en beginnen met de eerte ronde Clomid 50, HSG scan op 2 januari gepland, gevolgd door IUI. Eitje ondertussen gesprongen op 04 december. Dus misschien.....
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid.
    Alies: maart 06 gestopt met Diane pil, okt 06 eerste daarna niets meer. 20 nov eerste bezoek gyno. Echo:pco. Nu bloed en spermaonderzoek. na definitieve diagnose start clomid. 18 dec weer afspraak gyno
    Dieseltje: mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december.

2E RONDE CLOMID

Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. Goeie eisprong gehad op dag 15, helaas gaan menstrueren, 28 november beginnen met 2e ronde clomid
    French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    nu kuur provera en daarna clomid 100mg.[/quote
    Bengel:aan de provera, dan 150 mg clomid..zou dit t hem eindelijk eens worden
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. A.s. zondag waarschijnlijk starten met provera, daarna 100 mg.
    Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 2e ronde clomid nu 100mg, zonder tussentijdse controle. 11-12 positieve ovulatietest op dag 18 cyclus. 3 jan pas weer naar gyn

NOD
    Smurfin: NOD 18 december.
    Esthertje80: NOD 23 december.
    Simba: NOD 25 december.
    Patje20: NOD 1 januari.
    Dieseltje:NOD (als ik uitga van 28 dagen) 5 januari
    Wendy: NOD (28 dgn) 13 januariC

18. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik ben vanmiddag bij de gyn geweest en er was nog niks te zien.
    jammer....ik moet vrijdag weer terug komen.

19. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    nou "het viel allemaal mee". Ben wel een klassiek geval van pcos, maar zwemmers van mannetje waren goed. Gelukkig maar. heb nu provera gekregen en daarna Clomid. Ga hier na de vakantie mee beginnen. Eerst een weekje naar Limburg. Nu heb ik afgesproken het allemaal een beetje 'los' te laten. Even ontspannen zover het lukt en gewoon afwachten
    We zullen zien... er is nog van alles mogelijk

20. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    1E RONDE CLOMID
    MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. net begonnen met menstruatie opwekker. volgende week clomid 50 mg
    jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Bloed was goed. Met 50 mg te veel eitjes. Blijkt dat er maar 1 dominant ei is, die is doorgegroeid. Weer bloed laten prikken, 17 dec. terug voor nieuwe echo. Misschien een "kerst"cadeau?
    Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu eerste ronde 50mg Clomid, op 11 dec een eisprong gehad(cd 1!
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. Nu duivels afwachten en beginnen met de eerte ronde Clomid 50, HSG scan op 2 januari gepland, gevolgd door IUI. Eitje ondertussen gesprongen op 04 december. Dus misschien.....
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid.
    Alies: maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. nu starten met provera en daarna met clomid 50 mg. Nu maar afwachten.
    Dieseltje: mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december.

2E RONDE CLOMID

Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. Goeie eisprong gehad op dag 15, helaas gaan menstrueren, 28 november beginnen met 2e ronde clomid
    French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    nu kuur provera en daarna clomid 100mg.[/quote
    Bengel:aan de provera, dan 150 mg clomid..zou dit t hem eindelijk eens worden
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. A.s. zondag waarschijnlijk starten met provera, daarna 100 mg.
    Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 2e ronde clomid nu 100mg, zonder tussentijdse controle. 11-12 positieve ovulatietest op dag 18 cyclus. 3 jan pas weer naar gyn

NOD
    Smurfin: NOD 18 december.
    Esthertje80: NOD 23 december.
    Simba: NOD 25 december.
    Patje20: NOD 1 januari.
    Dieseltje:NOD (als ik uitga van 28 dagen) 5 januari
    Wendy: NOD (28 dgn) 13 januari
    Alies: ?????afwachtenC

Deel Deze Pagina