Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Vandaag ongesteld geworden :cry: , precies op m'n NOD dus... Ik was wel een beetje verdrietig, maar gelukkig niet zo erg als de vorige keer. Ik had ook ergens het idee dat het niet raak was. Nu gaan we toch echt de medische molen in. Vanaf dag 3 ( woensdag dus ) ga ik beginnen met m'n eerste ronde clomid, 50 mg.
    Morgenochtend kan ik bij de gyn terecht en krijg ik waarschijnlijk het plan de kampanje te horen.

@Marit; Jij bent gister met Provera gestart lees ik, en dan ben je dus met oud en nieuw ongesteld. Tja, je voorkeur zal er niet naar uit gaan, maar goed, het is allemaal voor een goed doel, dus dan maakt het ook weer niet uit hè. Ben benieuwd wat 100 mg clomid bij je gaat doen!

@Dieseltje; Voor jou ook weer spannend! Woensdag naar de gyn. Hoe voel je je na je eerste clomid-kuurtje?

@French; Wat vreselijk om te lezen dat jullie Tessa nu moeten missen. Ik hoop voor je dat je er al een beetje rust in hebt gevonden. En alweer een pupje gevonden ook lees ik, nou fijn voor je hoor! Ik lees net ook dat er vandaag nog niks te zien was. Balen hoor. Op welke dag zit je vandaag? Nu vrijdag dus weer heen, ik hoop voor je dat er een flink ei zichtbaar is!

@Simba; Jij nog steeds op je wachtbankje. Kan je het nog een beetje afwachten, haha. Wat kruipt de tijd dan toch hè? Nog een week... Ik duim voor je :thumup:

@Jody; Hoe staat het ervoor bij jou? Jij had gister je NOD? We zijn héél nieuwschierig! ( ik in ieder geval, haha )

@Wendy; Balen meid, bij jou dus ook einde oefening. Op voor de nieuwe ronde! We lopen bijna gelijk. Ik ben vandaag ongi geworden en mag woensdag beginnen met clomid. Leuk om met elkaar te kunnen vergelijken.

@Alies; Goed om te horen dat de zaadjes van je mannetje in orde waren, dan ben je alweer een heel eind hè? Ga maar lekker van je vakantie genieten en dan op naar de volgende ronde.

@Puksem; SPANNEND! Nou, veel klusplezier vanavond, haha. En veel succes morgen hè! Heerlijk om positief bericht te horen hè?

2. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    1E RONDE CLOMID
    MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. net begonnen met menstruatie opwekker. volgende week clomid 50 mg
    jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Bloed was goed. Met 50 mg te veel eitjes. Blijkt dat er maar 1 dominant ei is, die is doorgegroeid. Weer bloed laten prikken, 17 dec. terug voor nieuwe echo. Misschien een "kerst"cadeau?
    Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu eerste ronde 50mg Clomid, op 11 dec een eisprong gehad(cd 1!
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 starten met de eerte ronde clomid 50, HSG scan op 2 januari gepland, gevolgd door IUI.
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid.
    Alies: maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. nu starten met provera en daarna met clomid 50 mg. Nu maar afwachten.
    Dieseltje: mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december.

2E RONDE CLOMID

Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. Goeie eisprong gehad op dag 15, helaas gaan menstrueren, 28 november beginnen met 2e ronde clomid
    French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    nu kuur provera en daarna clomid 100mg.[/quote
    Bengel:aan de provera, dan 150 mg clomid..zou dit t hem eindelijk eens worden
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. A.s. zondag waarschijnlijk starten met provera, daarna 100 mg.
    Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 2e ronde clomid nu 100mg, zonder tussentijdse controle. 11-12 positieve ovulatietest op dag 18 cyclus. 3 jan pas weer naar gyn

NOD
    Esthertje80: NOD 23 december.
    Simba: NOD 25 december.
    Patje20: NOD 1 januari.
    Dieseltje:NOD (als ik uitga van 28 dagen) 5 januari
    Wendy: NOD (28 dgn) 13 januari
    Alies: NOD ?!?!?!? afwachten
    Smurfin: NOD ?!?!? Afwachten...

3. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @smurfin: ja we hebben een nieuwe hindje gevonden!
    ze was gisteren precies 3 weken (ik dacht 4).
    ik zit vandaag op dag 10 dus er kaan nog een eitje aankomen maar ik denk zelf van niet.

4. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Puksem: NOD 31 December

5. cede

cede Actief lid

16 jul 2006
    320
    0
    0
    Bedankt Snoopy voor je reactie met uitleg, heb helaas niet eerder kunnen reageren.(@ cede: ik denk dat ze toch bloed prikken omdat ze daarmee beter je hcg-waarde kunnen meten. Want misschien ben je toch zwanger, maar heb je nog niet genoeg hcg om een positieve zwangerschapstest te krijgen? Ik denk zelf dat je geen eisprong hebt gehad, maar precies weet ik het natuurlijk niet. Hou je je temp bij? Dan had je het misschien aan de daling kunnen zien. Ook ovulatietesten kunnen helpen...
    Dat bloed prikken bij Cede was voor het progesteron, dat moet hoog genoeg zijn, anders heb je geen goede eisprong gehad (ik geloof dat als het te laag is je eitje snel afsterft?)
    Je temp doet hetzelfde bij een goede en slechte eisprong en ook ovulatietesten worden positief, dus vandaar dat het echt nuttig is om een week na je eisprong bloed te laten prikken. Ik heb dit dus bij de 2e keer 100mg gehad. Denk je helemaal blij te zijn met een ei is er toch haast geen kans dat je zwanger bent. Ik denk dat er wel een kleine kans is dat je wel zwanger kan worden met een slechte eisprong. Ik werd trouwens ook 2 dagen te vroeg ongesteld, komt ook door het lage progesterongehalte.)

Ok, ik heb dus geen eisprong gehad, op de dagen dat ik die zou moeten krijgen, maar is er dan niet een kans dat ik deze later krijg, want 2 dagen terug is die witvloed(-golf) gestopt. Aan gezien m'n ongi nu niet komt, moet ik nu weer met de primolut beginnen en dan 3e dag met 100mg clomid, alleen nu ga ik 5 jan naar de Malediven, dus dan zou ik de hele vakantie ongi zijn, dat wordt niks, ga een weekje, dus begin daar gewoon of net als ik terug ben, die ene keer, maken die 3 weekjes ook niet uit. Vraag me dan wel af of er dan toch niet alsnog een eisprong is geweest. Beter laat dan nooit. Ik doe af en toe een ovulatie test en temp, dat doe ik ook 'nog'niet, ga me daar eens even in verdiepen!
    Meiden, ik hoop voor jullie op een kerstwonder en natuurlijk op een vruchtbaar 2007 en dan het liefst natuurlijk het mooiste cadeau wat je kan krijgen in dat jaar!
    Liefs Debbie

6. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Spannend hoor Puksem! zeker 31 december!
    Balen voor smurfin en Wendy :cry: Op naar de volgende ronde dan maar!

Smurfin: ik had eigenlijk weinig klachten van de clomid. Alleen dat ik steeds wat krampen rechts in mijn buik had... en nog eigenlijk (activiteit? hoop het...).
    Morgenochtend weet ik meer! Moet er om 9 uur al zijn dus hoef niet de hele dag te zenuwen.

Voor iedereen die nog aan het wachten is..... s6!
    Voor iedereen die weer opnieuw moet starten, moed houden!

7. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi ik ben weer terug,
    Mijn ei staat echt op springen,
    hij was vandaag naar 19,8 mm bij 25,4 mm gegroeid
    (gisteren was hij nog 15x20mm)
    voor vanavond nog eenklus advies gekregen van de gyno.

De samenlevingstest was +++ drie kregen we er voor
    er was nog ontzettend veel levende zaadjes te vinden,
    ondanks dat we gisterenavond rond 1800 uur geklust hebben.
    heb het zelf ook mogen zien, dat is echt ontzettend gaaf!
    Het zijn echt net babyguppies (we hebben een aquarium)
    precies lijken ze er op alleen hebben ze geen vinnetjes.
    Er lagen er ook een paar stil dood, maar echt een hele boel zwommen er nog vrolijk in de ronte! echt mega cool omdat te zien.
    heb volbewondering met een bigsmile zitten kijken hihihi wel maf

vrijdag moet ik nog eventjes terug voor een controle echo of mijn ei echt gesprongen is en volgende week vrijdag even bloed prikken voor de hormoontjes en dan is het wachten tot mijn nod op 31 dec. spannend echt wel.

groetjes puksem.

8. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    wat een goed nieuws!
    Lijkt me inderdaad leuk om te zien al die zaadjes... hihi ;)
    Nou, wie weet krijgen jullie een mooi oud/nieuwjaarscadeau!
    Fijn hoor om te weten dat je in ieder geval een goed ei hebt en ook een goede samenlevingstest.... Het verhoogt de kans op (snelle) zwangerschap in ieder geval!
    Succes en plezier weer vanavond :) :)

9. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    @ French: balen dat er nog geen eitje groeit. Hopelijk krijg je vrijdag beter nieuws!
    @ Alies: succes met de Clomid. En inderdaad: alles is mogelijk! Geniet van je vakantie...
    @ Smurfin: ook jij succes in je eerste ronde.
    @ Dieseltje2: succes morgenochtend. Ben benieuwd naar de uitslag.
    @ Puksem: Mooi eitje, zo te zien! Hopelijk heb je 31-12 een positieve test in handen.

Hoe is het met de anderen?
    Ik zit nog steeds op de wachtbank en weet niet goed wat ik ervan moet denken. Ik voel van alles, maar dat hoeft helemaal niets te betekenen. Ik zit ook een beetje tegen het ziek-zijn aan, daar kan het ook door komen. Hopelijk gaat deze week snel voorbij. Nog 5 dagen te gaan...

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

@puksem we duimen voor je! gefeliciteerd dat alles zo goed eruit zag!

@dieseltje... die ongesteldheid kwam van de primolut, is niet balen :p juist beter, want moet vandaag beginnen met de clomid

@smurfin. idd we lopen bijna gelijk op! hopen dat het voor ons allebei begin volgend jaar goed nieuws brengt.

vandaag beginnen met de clomid voor 5 dagen.. kijken wat het nu zich biedt. Ben begonnen ook met tempen. heb nu 3 dagen getempt. maarre het lijkt heel hoog te zitten. 37.7 / 37.7 en vandaag 37.9.
    pfff vandaag echt een kutdag gehad. slik ook die metformine, dat zorgt er onder andere voor dat er minder suiker in mn bloed word opgenomen. was vandaag vrij tot 12 en thuis had ik een komkommer zitten wegwerken, daarna zo'n pil genomen. nou ging bijna van mn graadje! meteen een brood pindakaas met hagelslag en een blikje redbull genomen... lekker les geven zo.

11. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    :confused: Das wel heel hoog! Ben je niet ziek? Of doet je thermometer het wel goed? Normaal is het 36-37 graden.
    Ik wil je succes wensen met het tempen, het geeft mij wat meer zekerheid en houvast. Ik zit nu op de wachtbank en mijn temp is nu 36.9-37.1, terwijl het voor mijn ei ongeveer 36.4 is.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Cede, het kan best dat je eisprong later komt. Ik heb vorige cyclus een eisprong gehad op dag 24, de gyn had het al opgegeven. Maar ik ben blijven temperaturen en dus toch een eisprong. Ik was ondertussen ook nog verkouden, dus even twijfel of die hoge temp wel door een eisprong kwam. Maar precies 14 dagen later ging mijn temp omlaag en werd ik die avond ongesteld.
    Heb jij geen metingen dat je het niet weet? Want je moet een week na je eisprong voor progesteron laten prikken, moet je dus wel weten wanneer je eisprong was. Het heeft geen zin om te denken dat het wel op dag 14 zou zijn en dan op dag 21 bloed laten prikken.
    Of die witvloed iets zegt over je eisprong weet ik niet. Voor zover ik weet is je afscheiding doorzichtig als je vruchtbaar bent.
    Op welke cyclusdag zit je nu? Als je nu al met primolut zou mogen beginnen kom je toch net goed uit? Maar om geen risico te nemen kan je misschien beter even wachten. Misschien krijg je toch nog een eisprong, maar dan zou ik toch gaan tempen. Dan weet je het tenminste en kan je ook beter geen primolut gaan slikken.
    Je lichaam kan zelf trouwens ook nog roet in het eten gooien. De eerste ronde dat clomid niet werkte werd ik ook ongesteld, op dag 43.

Wendy, je temp is inderdaad wel heel hoog! Ben je misschien grieperig ofzo? Anders misschien inderdaad een andere thermometer. Door primolut wordt je temperatuur ook hoger, maar daar ben je al even vanaf. Vreemd hoor.

Simba, fijn he dat wachten (not!). De eerste ronde met eisprong dacht ik die 2 weken ook van alles te voelen. Was er bijna van overtuigd zwanger te zijn! De ronde erna had ik dat ook nog een beetje en daarna niet meer. We zien wel denk ik nu... maar heeft ook even geduurd, pas toen ik wist dat ik even geen hormonen meer hoefde. Wat rust in mijn lijf.

Puksem, de zaadjes van jouw vriend zijn echt goed! Die van mijn vriend zijn niet slecht (35 miljoen), maar er is een lager percentage goed gevormd en beweeglijk, dus uiteindelijk komen we nog op het minimale aan om op de natuurlijke manier zwanger te worden. Dus zeker wel goed genoeg en we doen ons best om zijn zaadkwaliteit misschien wat beter te krijgen. Onze samenlevingstest was in principe ook goed, er waren wat zaadcellen te zien die bewegen. Dat is geloof ik het belangrijkste, niet hoeveel het er zijn. De meesten waren natuurlijk al lang doorgezommen... ;)

groetjes,
    Snoopy

13. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @Wendy: sorry.... kan het allemaal niet meer zo bijhouden op het forum.... Toch maar eens beter gaan lezen.
    Ik temp ook en ik heb een temp van 36.7 - 36.9 (tot nu, dag 11). Vind ik ook als vrij hoog maar 37.7 - 37.9 lijkt me ook wat hoog.
    Ik werk zelf vaak met metformine (ik ben dietist), maar dan voor suikerziekte. Metformine zorgt ervoor dat de alvleesklier word gestimuleerd om insuline te maken zodat de bloedsuikerspiegel in het bloed op een (laag) peil blijft..... Kan dus zeker zo zijn dat als je niet netjes 3x per dag eet je flauw word en het lijkt of je van je kaart gaat! Gewoon wat eten dus...

Nou, ik ga lekker vroeg slapen, dan is het snel morgen! (gyn)

14. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Helaas voor mij: Ik moet verdre naar de volgende ronde. Deze keer alleen aan clomid zonder verdere controle.
    Dames ik kom nog terug deze week, maar heb nu weinig tijd, wilde het alleen ff laten weten.

15. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Jammer Jody :(

Nou, ik ben net terug van de gyn.
    Dag 12 was te vroeg voor een echo dus ik moet 27 dec terugkomen :(
    Bloeduitslagen en uitstrijkje waren goed.......
    Heel kort consult, balen hoor..... Weer een week wachten dus....

16. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @French, balen dat er nog niks te zien was. Maar CD 10 is ook nog vroeg he?! Ik ga voor je duimen voor je volgende bezoekje! geef de moed niet op!
    @Alies, geniet van je weekje vakantie! Het is wel goed om het soms even los te kunnen laten. Daarna vol goede moed beginnen met provera en clomid!
    @Smurfin, jammer! Maar op naar de volgende ronde!
    @Cede, Malediven klinkt goed! Ik kan me wel voorstellen dat je nog even wacht met de clomid.
    @Dieseltje, weer wachten... irritant he?!
    @Puksem, dat klinkt heel goed! Wat een positief nieuws! Misschien ga jij dit forum dan wel als eerste verlaten!
    @Simba, succes met wachten. Nog 4 daagjes nu.
    @Jody, succes in de volgende rond. Je mag het nu dus helemaal 'alleen' doen!? Je gaat zeker wel tempen dan?
    @Snoopy, wendy en anderen natuurlijk succes!

Fijne dagen! Liefs, Marit

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik lees net je berichtje en ik dacht hoe kom je erbij zo hoog.. haha.. sorry.. had het zelf verkeerd opgeschreven.. moest zijn 36.7 / 36.7 / 36.9. maar normaal heb ik zo rond de 36.2. vandaar...

18. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Hihi... ik dacht al: dat is een warmbloedig meisje! :)

19. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    1E RONDE CLOMID
    MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. net begonnen met menstruatie opwekker. volgende week clomid 50 mg
    jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Bloed was goed. Met 50 mg te veel eitjes. Blijkt dat er maar 1 dominant ei is, die is doorgegroeid. Weer bloed laten prikken, 17 dec. terug voor nieuwe echo. Misschien een "kerst"cadeau? Helaas! Door naar de volgende ronde.
    Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu eerste ronde 50mg Clomid, op 11 dec een eisprong gehad(cd 1!
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 starten met de eerte ronde clomid 50, HSG scan op 2 januari gepland, gevolgd door IUI.
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid.
    Alies: maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. nu starten met provera en daarna met clomid 50 mg. Nu maar afwachten.
    Dieseltje: mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december.

2E RONDE CLOMID

Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. Goeie eisprong gehad op dag 15, helaas gaan menstrueren, 28 november beginnen met 2e ronde clomid
    French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    nu kuur provera en daarna clomid 100mg.[/quote
    Bengel:aan de provera, dan 150 mg clomid..zou dit t hem eindelijk eens worden
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. A.s. zondag waarschijnlijk starten met provera, daarna 100 mg.
    Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 2e ronde clomid nu 100mg, zonder tussentijdse controle. 11-12 positieve ovulatietest op dag 18 cyclus. 3 jan pas weer naar gyn

NOD
    Esthertje80: NOD 23 december.
    Simba: NOD 25 december.
    Patje20: NOD 1 januari.
    Dieseltje:NOD (als ik uitga van 28 dagen) 5 januari
    Wendy: NOD (28 dgn) 13 januari
    Alies: NOD ?!?!?!? afwachten
    Smurfin: NOD ?!?!? Afwachten...[/quote]
    puksem: NOD 31 dec.

20. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Ha Meiden hier weer ff een kort berichtje.
    Heb namelijk een vraagje. Ik dacht dat ik ongi zou worden. Nu heb ik al drie dagen alleen maar last van een klein beetje oud bloed verlies :oops: (sorry, niet echt smakelijk).
    Een zwtest was neg. vandaag. Ik moet weer aan de clomid maar wanneer? Moet ik het oudbloed mee laten tellen, of nog even wachten?
    Temp is 0.1 graad gezakt, en meestal schiet deze gelijk naar beneden.

HELLUP!(ik word zo gek van mezelf)

Deel Deze Pagina