Eerste ronde clomid...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marittt, Nov 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Jody:
    Ik weet het ook niet. Kan je niet de gyn bellen? Oud bloed is geen ongesteldheid, lijkt mij... maar helemaal zeker weet ik het ook niet...

Je kan natuurlijk ook niet te lang afwachten, want dan zit je al op dag 5!
    Balen overigens dat de test negatief was...

2. jody

jody Bekend lid

May 13, 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    @Simba: Thanks: Heb idd maar ff de gyn gebeld.
    Haar assistente vertelde me dat ik over twee dagen nog maar eens moet testen. En anders gewoon met de clomid beginnen. En dan van dag 5 tot en met dag 9. Het schijnt vaker voor te komen dat het niet door zet. Heb ik weer! Ben stikke chaggie. En zie het ff niet meer zitten. pfffff.....heb totaal geen zin meer in de kerst.

3. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Ik snap dat je er frustie van wordt! Maarre...kop op! Misschien heb je over 2 dagen wel 2 streepjes! [-o< Niet je kerstdagen laten verpesten, hoor. Er komt een nieuw jaar aan met heeel veeel nieuwe kansen!

Volgend jaar heb je misschien al een kleintje of anders heb je een dikke buik!

(...maar ik begrijp je gevoel van onmacht, dat gevoel heb ik ook regelmatig :( )

4. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik ben vanmiddag bij de gyn geweest en er was wel een eitje te zien van 11mm maar dat was nog niet helemaal het gewenste effect maar....het is wel wat!
    als mn eitje door blijft groeien zoals het hoort dan springt ie 2e kerstdag...een kerstei!
    ik moet woensdag weer naar de gyn voor een samenlevingstest en dan kan hij gelijk kijken hoe het met mn eitje is.
    als er niks gebeurt dan gaan ze de clomid nogmaals verhogen naar 150mg en die moet dan echt wel gaan werken.

5. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    Hallo allemaal,

Het is weer even geleden dat ik heb geschreven, maar i.v.m. de feestdagen ben ik ( zoals vele andere )
    zo ontzettend druk geweest, heb er gewoon geen tijd voor gehad.
    Heb wel vaak even bijgelezen.
    Vandaag is mijn NOD, en gisteren voelde ik echt dat het eraan kwam, nu weer niets.
    Raar geval zo'n lichaam. Ik wacht nog even af, en anders morgenochtend maar een test doen.
    Ga morgen wel zwemmen, ik hoop dat het niet al te erg zal zijn als het komt.
    Ik heb een broertje van 2 en een half ( eigenlijk halfbroertje, dat klinkt alleen zo rot) en daar gaan
    we lekker mee zwemmen in de Eemhof.

@ Jody, hoe is het er nu mee?

@ Simba, voel jij al wat opkomen.. spannend he zo voor de kerst

@ Smurfin, balen zeg.... houd moed ( wat een dooddoenner.... maar ik meen het wel)

@ Wendyp, heb je last van bijwerkingen

Over bijwerkingen gesproken, ik ben zo'n warhoofd de laatste tijd. Het is gewoon om me kapot te schamen.
    Heb ik op mijn werk net een dossier in mijn handen gehad, en dan weet ik gewoon een uur later al niet meer
    wat daar ook al weer mee was, erg vermoeiend voor mijn collega's.
    Maar heb het van de week maar even goed uitgelegd dat ik bang ben dat dat door die medicijnen komt.
    Heb ook erg last met concentreren, voel me net een aftakelende demente vrouw. Ik snap nu hoe vervelend het is
    voor oude mensen als hun geheugen ze in de steek laat.
    Ik hoop dat ik daar snel vanaf ben.

Verder voor iedereen heel veel succes, Fijne dagen ( maak er wat van) en een fantastisch 2007, dat alle wensen maar uit mogen komen!

Liefs, Esther

6. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    @Jody, en hoe is het nu?
    @French, dat is positief nieuws?! Welke CD zat je gisteren dan? Dat wordt dan een drukke kerst ha ha
    @Esther, ik hoop dat je ook snel van deze bijwerkingen af bent (en natuurlijk hele andere bijwerkingen hebt ha ha) Een lichaam is soms echt vreemd en niet te begrijpen. Veel plezier in de Eemhof!

Alle anderen, veel succes enneh....

MERRY CHRISTMAS!

Liefs, Marit

7. Smurfin

Smurfin Actief lid

Oct 5, 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Goeiemiddag meisjes,

@ Dieseltje, jeetje tot de 27 weer wachten, dat is best weer lang hè? Hoop voor je dat je lekker afgeleid wordt met de feestdagen, dan is het zo zover. Ik hoop dat ze dan wel meer tijd en aandacht voor je hebben.

@ Jody, Wat is het spannend bij jou! Jammergenoeg wel wat oud bloedverlies gehad lees ik. Ik had dat ook, vrijdag een beetje, zaterdag de hele dag niks, zondagavond een beetje en helaas maandag ongesteld geworden. Ergens hoop je nog dat het ergens anders van is ( innesteling ofzo... :( ). Hoe gaat het nu met je? Blijft het nog steeds uit en vandaag misschien nog een keer getest? Hoe dan ook, maak er wel fijne kerstdagen van hoor!

@ Simba, alles nog onder controle?

@ French, hé een kerstei, dat is weer eens iets anders, haha! Het is je van harte gegunt. We hebben nog weinig positief nieuws gehoord in dit topic. Ik vind dat daar eigenlijk maar eens vernadering in moet komen, vind je ook niet? :D

@ Esthertje, Mijn duimen draaien overuren voor je hoor! Zal jij op het randje van 2006 dan toch misschien nog goed nieuws brengen hier? Hopelijk neem je Jody mee, en dat de rest in 2007 mag volgen. In ras tempo graag, haha.
    Veel plezier in de Eemhof met je kleine broertje!

@ Marittt, hoe gaat 't met jou?

Hier gaat alles z'n gangetje, lekker druk zo voor de kerst, maar nu ga ik me er volledig instorten. Vanavond lekker stappen en weer eens een borreltje drinken. Even m'n verstand op nul. Morgen m'n laatste tabletje clomid.
    We gaan vanmiddag ook m'n schoonouders inlichten, daar zie ik nog wel pittig tegenop, maar helaas we kunnen er nu niet meer onderuit. We hebben een eigen bedrijf, en nu de IUI er aan zit te komen raakt ook m'n mannetje op onverwachte tijden mee naar 't ziekenhuis. Dus helaas.... Gelukkig zijn het schatten van mensen, maar we hadden liever ander nieuws gehad!

Nou lieverds, ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen, maak er idd wat moois van, ga er lekker van genieten! :D :D :D

8. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Ja inderdaad, weer wachten... maar het is bijna woensdag! Met de feestdagen gaat het best snel! Veel succes bij je schoonouders, maar het zal vast goed gaan!

Ik heb trouwens vandaag een ovulatietest gedaan... (weet ook niet precies waarom hoor.....had er nog een paar liggen), ik had 1 duidelijke teststreep en een vage/lichtere streep.... Ik heb ergens gelezen dat als je clomid hebt geslikt de ovulatietesten niet betrouwbaar zijn... Weet iemand hier iets van?

@Esthertje: laat je morgen wat weten? Ben heel benieuwd!
    @French: dat is goed nieuws! Veel klusplezier!

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen!

Hoop voor iedereen een vruchtbaar 2007!

9. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Hoi meiden!

@ French: een kerstei! Ik ga voor je duimen dat ie springt!
    @ Esthertje: spannend! Ben zo benieuwd! Je moet ons wel informeren, hoor, als je morgen test...
    @ Marit: hoe gaat het met jou?
    @ Smurfin: succes met het gesprek met je schoonouders... Jammer dat jullie ze geen beter nieuws kunnen brengen! Maar in 2007 zal dat vast wel gaan gebeuren!
    @ Dieseltje: ik gebruik ook ovulatietesten en ze doen het bij mij gewoon. Ik had deze ronde een echte vet positieve test, dus dat kon niet missen!

Ik moet nog 2 dagen tot mijn NOD, maar ik heb zo'n voorgevoel dat het deze eerste ronde niet meteen raak is. Mijn temp is nog wel hoog, maar ik ben me geestelijk al aan het voorbereiden op mijn ongi. Het is ook niet zo erg: ik ben al een heel stuk verder dan vorige maand. De Clomid heeft bij mij dus geleid tot een eisprong en wel op dag 18. Een cyclus van 32 dagen vind ik fantastisch...

Meiden, allemaal prettige feestdagen toegewenst! Enne... volgend jaar rond deze tijd zijn we allemaal zwanger of al bevallen!

10. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @Simba: Inderdaad, laten we allemaal positief 2007 ingaan en hopen dat we over een jaar allemaal moeder zijn, of in ieder geval zwanger zijn! Mooie nieuwjaarswens!
    Hopen dat je ongi niet komt!

Ik ga morgen nog maar een ovulatietest doen... misschien is hij dan duidelijker... (maar was dit nou een positieve test of niet.....)

11. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Als het streepje minder duidelijk is als het controlestreepje is de test negatief. Pas als de streep gelijk of zelfs nog donkerder is (ja, dat kan ;) ) is de test positief. Vaak zie je de streep per dag donkerder worden, en na de piek wordt de streep weer lichter...

O ja, het is het beste om niet met ochtendurine te testen! 's Middags werken de testen bij mij het best.

Temp je ook? Dan heb je nog meer zekerheid. Je temp daalt als je ei eraan komt, en stijgt als ie is gesprongen.

12. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    dank je Simba.
    Zal morgen weer eens testen.
    Ik temp ook. Mijn temp is al 3 dagen 36.6.... (daarvoor 36.7 - 36.9) dus dat is geen daling.....
    We wachten het gewoon weer af!

13. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    1E RONDE CLOMID
    MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. net begonnen met menstruatie opwekker. volgende week clomid 50 mg
    jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Bloed was goed. Met 50 mg te veel eitjes. Blijkt dat er maar 1 dominant ei is, die is doorgegroeid. Weer bloed laten prikken, 17 dec. terug voor nieuwe echo. Misschien een "kerst"cadeau? Helaas! Door naar de volgende ronde.
    Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu eerste ronde 50mg Clomid, op 11 dec een eisprong gehad(cd 1!
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 starten met de eerte ronde clomid 50, HSG scan op 2 januari gepland, gevolgd door IUI.
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid.
    Alies: maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. nu starten met provera en daarna met clomid 50 mg. Nu maar afwachten.
    Dieseltje: mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december.

2E RONDE CLOMID
    Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. Goeie eisprong gehad op dag 15, helaas gaan menstrueren, 28 november beginnen met 2e ronde clomid
    French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    nu kuur provera en daarna clomid 100mg.[/quote
    Bengel:aan de provera, dan 150 mg clomid..zou dit t hem eindelijk eens worden
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. A.s. zondag waarschijnlijk starten met provera, daarna 100 mg.
    Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 2e ronde clomid nu 100mg, zonder tussentijdse controle. 11-12 positieve ovulatietest op dag 18 cyclus. 3 jan pas weer naar gyn

NOD
    Esthertje80: NOD 23 december.
    Simba: NOD 25 december.
    Patje20: NOD 1 januari.
    Dieseltje:NOD (als ik uitga van 35 dagen) 12 januari
    Wendy: NOD (28 dgn) 13 januari
    Alies: NOD ?!?!?!? afwachten
    Smurfin: NOD ?!?!? Afwachten...[/quote]
    puksem: NOD 31 dec.

14. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    Goeiemorgen dames...
    Nou nog geen menstruatie te bekennen.
    Zaterdagochtend een test gedaan, die was negatief.... zo..daar kwamen de dikke tranen, wat een heftige reactie zeg, had ik niet verwacht.
    En stiekum is de hoop er nu weer doordat er nog niets roods te bekennen is.
    Pfff spannend!

Merry christmas allemaal!

Simba, bij jou al wat te ontdekken?

Liefs, Esther

15. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Balen Esther, maar er is nog hoop voor je! Je bent tenslotte al 3 dagen overtijd...

Mijn hoop is al weg, want ik had vanochtend een negatieve test. Negatiever kon niet, dus dat is duidelijk. Mijn temp is nog wel hoog, maar dat zal wel niet lang meer duren. Jammer, en ik heb van het weekend ook wel even gehuild, hoor (had zaterdag stiekem ook al een keer getest, maar die was ook nega). Is ook niet gek, die ontlading. We hebben zo lang geen kans gehad, en nu er wel een kans is komt de klap dubbel zo hard aan als het niet gelukt is. Niemand kan ons namelijk garanderen dat we volgende maand weer een kans hebben...

MAAR... er zijn ook een hoop positieve dingen, dus daar moeten we ons maar aan vast houden! Onze tijd komt nog wel!

16. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Oh Esther wat spannend zeg... als ik mijn lichaam zo voel, dan zijn de duivels bij mij wel in aantocht... morgen, uiterlijk overmorgen denk ik.... clomid 100mg lijkt zo in elk geval zijn werk gedaan te hebben en gelukkig heb ik al nieuwe in huis om meteen eind deze week door te gaan met een volgende ronde... zeggen mijn zus en een vriending van me in eens gister: jij hebt toch altijd gezegd dat 32 een mooie leeftijd is om moeder te worden... nou als je eind januari zwanger wordt, dan ben je net 32 als de kleine komt... waar ze bij zeiden: komt het vast op je verjaardag... moet je die delen en sta je niet meer in het middelpunt van de belangstelling (ik ben nogal verzot op mijn verjaardag).... nou ik heb het daar graag voor over... Heb een edelsteen (rookkwarts) gekregen van mijn zus, omdat die een goede invloed zou moeten hebben op de vrouwelijke vruchtbaarheid. Ik geloof niet zo in dit soort dingen, maar mijn zus wel... heel lief kado dus....

fijne kerstdagen allemaal... 2007 wordt ons jaar...

CHrizzzy

17. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    Nou... helaas, voor ons ook geen mooi kerstkado...
    Het is jammer, heel jammer!
    Maarja, we gaan gewoon door en laten de moed niet zakken.
    Simba, jij ook niet, wat balen zeg.
    Het was zo mooi geweest om er met kerst achter te komen.
    Maar wat je zegt, we hebben in ieder geval wel een eerlijke kans nu.
    Ik ga vrolijk door voor ronde 3 met clomid!
    En inderdaad 2007 heeft weer 12 maanden, 12 kansen, dat moet ons allemaal toch wel lukken he!
    Volgend jaar kerst vertellen we allemaal over onze dikke buiken of onze slapeloze nachten ;)

Liefs, Esther

18. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    1E RONDE CLOMID
    MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. net begonnen met menstruatie opwekker. volgende week clomid 50 mg
    jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Bloed was goed. Met 50 mg te veel eitjes. Blijkt dat er maar 1 dominant ei is, die is doorgegroeid. Weer bloed laten prikken, 17 dec. terug voor nieuwe echo. Misschien een "kerst"cadeau? Helaas! Door naar de volgende ronde.
    Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu eerste ronde 50mg Clomid, op 11 dec een eisprong gehad(cd 1!
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 starten met de eerte ronde clomid 50, HSG scan op 2 januari gepland, gevolgd door IUI.
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid.
    Alies: maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. nu starten met provera en daarna met clomid 50 mg. Nu maar afwachten.
    Dieseltje: mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december.

2E RONDE CLOMID
    French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    nu kuur provera en daarna clomid 100mg.[/quote
    Bengel:aan de provera, dan 150 mg clomid..zou dit t hem eindelijk eens worden
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. A.s. zondag waarschijnlijk starten met provera, daarna 100 mg.
    Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 2e ronde clomid nu 100mg, zonder tussentijdse controle. 11-12 positieve ovulatietest op dag 18 cyclus. 3 jan pas weer naar gyn

3E RONDE CLOMID
    Esthertje80: 3e ronde clomid, nette cyclus. 25 december nod gekregen, ga nu voor eind januari.

NOD
    Simba: NOD 25 december.
    Patje20: NOD 1 januari.
    Dieseltje:NOD (als ik uitga van 35 dagen) 12 januari
    Wendy: NOD (28 dgn) 13 januari
    Alies: NOD ?!?!?!? afwachten
    Smurfin: NOD ?!?!? Afwachten...[/quote]
    puksem: NOD 31 dec.[/quote]

19. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Simba, Esthertje, Chrizzzy: Wat jammer! Op naar de volgende ronde.....
    Ik heb al een aantal dagen veel soort van buikpijn.... Ik kan het niet zo goed uitleggen maar ik heb het gevoel of er een steen op mijn baarmoeder drukt. Vooral bij het gaan zitten heb ik er last van.... Heeft iemand van jullie dat ook wel eens?
    Morgen naar de gyn! Spannend, maar ik verwacht niks..... Temp is nog steeds 36,6 - 36,8....

Allemaal nog een fijne kerstdag (.... de onze valt een beetje in het water, mannetjes heeft een zware griep te pakken :cry: )...

20. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Hoi hoi...

Hier is de ongi nog niet doorgezet. Een klein beetje roze slijm, maar verder nog niets. Toch ga ik ervan uit dat het elk moment kan doorzetten. Hopelijk duurt het niet al te lang meer... des te eerder kan de volgende ronde beginnen!

Share This Page