Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Esther, je bent de eerste in ronde 3! (op dit forum uiteraard) Succes!
    @Simba, waarschijnlijk komen de duivels er dus aan? Jammer, maar op naar de volgende ronde!
    @Dieseltje, succes morgen bij de gyn!
    @Chrizzy, waarschijnlijk naar de volgende ronde dus?! Maar er is nog hoop!

Meiden, ik zit even met een probleempje en ik hoop dat jullie mij goede raad kunnen geven!
    Ik heb vandaag mijn 10e provera tablet ingenomen. Alleen had ik gisteren last van een klein beetje bloed. Niet heel heftig ofzo, geen echte ongesteldheid. Ik heb in de bijsluiter gelezen en een bijwerking kan zijn vaginale bloedingen.
    Zou het ook kunnen dat dit het begin van mijn ongesteldheid is? De vorige keer waren de eerste 2 dagen van mijn ongesteldheid ook heel rustig, de derde dag was het heel erg. Maar de vorige keer werd ik op de vierde dag zonder provera ongesteld. Wat zou dit kunnen zijn en wanneer met clomid beginnen?

Liefs,
    Marit

ps: ook zo'n dikke buik van het kerstdiner! Volgend jaar hopelijk ergens anders van ha ha!

2. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    1E RONDE CLOMID
    MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. net begonnen met menstruatie opwekker. volgende week clomid 50 mg
    jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Bloed was goed. Met 50 mg te veel eitjes. Blijkt dat er maar 1 dominant ei is, die is doorgegroeid. Weer bloed laten prikken, 17 dec. terug voor nieuwe echo. Misschien een "kerst"cadeau? Helaas! Door naar de volgende ronde.
    Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu eerste ronde 50mg Clomid, op 11 dec een eisprong gehad(cd 1!
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 gestart met de eerte ronde clomid 50, HSG scan op 28-12, gevolgd door IUI.
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid.
    Alies: maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. nu starten met provera en daarna met clomid 50 mg. Nu maar afwachten.
    Dieseltje: mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december.

2E RONDE CLOMID
    French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    nu kuur provera en daarna clomid 100mg.[/quote
    Bengel:aan de provera, dan 150 mg clomid..zou dit t hem eindelijk eens worden
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. A.s. zondag waarschijnlijk starten met provera, daarna 100 mg.
    Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 2e ronde clomid nu 100mg, zonder tussentijdse controle. 11-12 positieve ovulatietest op dag 18 cyclus. 3 jan pas weer naar gyn

3E RONDE CLOMID
    Esthertje80: 3e ronde clomid, nette cyclus. 25 december nod gekregen, ga nu voor eind januari.

NOD
    Simba: NOD 25 december.
    Patje20: NOD 1 januari.
    Dieseltje:NOD (als ik uitga van 35 dagen) 12 januari
    Wendy: NOD (28 dgn) 13 januari
    Alies: NOD ?!?!?!? afwachten
    Smurfin: NOD 15 januari ( ongeveer..?!? )
    puksem: NOD 31 dec.

3. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    1E RONDE CLOMID
    MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. net begonnen met menstruatie opwekker. volgende week clomid 50 mg
    jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Bloed was goed. Met 50 mg te veel eitjes. Blijkt dat er maar 1 dominant ei is, die is doorgegroeid. Weer bloed laten prikken, 17 dec. terug voor nieuwe echo. Misschien een "kerst"cadeau? Helaas! Door naar de volgende ronde.
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 gestart met de eerte ronde clomid 50, HSG scan op 28-12, gevolgd door IUI.
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid.
    Alies: maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. nu starten met provera en daarna met clomid 50 mg. Nu maar afwachten.
    Dieseltje: mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december.

2E RONDE CLOMID
    French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. A.s. zondag waarschijnlijk starten met provera, daarna 100 mg.
    Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 2e ronde clomid nu 100mg, zonder tussentijdse controle. 11-12 positieve ovulatietest op dag 18 cyclus. 3 jan pas weer naar gyn
    Simba: juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2.

3E RONDE CLOMID
    Esthertje80: 3e ronde clomid, nette cyclus. 25 december nod gekregen, ga nu voor eind januari.

NOD

4. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    1E RONDE CLOMID

2E RONDE CLOMID
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. Klaar met provera, 3e CD (zondag 31 dec?) starten met 100 mg clomid.
    Simba: juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2.

3E RONDE CLOMID

NOD

5. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Marit, heb je vandaag nog steeds bloedverlies? Zoja, dan denk ik dat je ongi er is. Als je vandaag geen bloedverlies hebt, dan denk ik dat het inderdaad zo'n doorbraakbloeding is geweest. Mijn ongi houdt nooit zomaar een dagje even op, maar ik weet natuurlijk niet of dat bij jou wel zo is. Hopelijk is het wel je ongi, dan ben je er ook sneller vanaf!

Bij mij is de ongi doorgekomen, ik heb dus een cyclus van 33 dagen gehad. Dat alleen al vind ik fantastisch! Toch heel wat beter dan die ellenlange cyclussen die ik eerder had. Ik ga vanmiddag naar de huisarts om mijn tempkaartje te bespreken en de Clomid op te halen... Simba heeft zin in de volgende ronde! :)

6. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    meiden, balen dat het niet gelukt is, op naar de volgende ronde! ik zelf zit nog steeds op het wachtbankje en ga er gewoon nu standaard van uit dat het niet gelukt is dan is de teleurstelling ook wat minder.
    Lieve meiden, schouders eronder en go for it!

kusz

patje20

7. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Wat jammer meiden..... Laat de moed niet zakken hoor....

Ik durf het nu bijn niet te schrijven maar.....
    Kom net van de gyn vandaan....
    Goed nieuws!
    Ik heb een kerstei gehad (25 dec)! En gelukkig de avond daarvoor geklust.... Worden dus 2 hele spannende weken, gelukkig gaan ze snel met de feestdagen.
    Ik had vanmorgen al (via fertilityfriend) vermoed dat ik had geovuleerd... dat klopte dus.... Nu 3 januari progesteron prikken. Als dat boven de 30 is weten we zeker dat het een ovulatie is geweest.
    En dan wachten tot 9 januari, dan mag ik gaan testen!

8. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    1E RONDE CLOMID

2E RONDE CLOMID
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. Klaar met provera, 3e CD (zondag 31 dec?) starten met 100 mg clomid.

3E RONDE CLOMID

NOD
    Dieseltje:NOD 8 januari

9. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht

10. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    He Jammer Esthertje en Simba. Net als bij mij ook geen vervulde kerstwens. Achja, een nieuw jaar met nieuwe kansen. Toch?

@Dieseltje: Ik weet niet of de clomid je ovu testen kan beïnvloeden. Ik gebruik alleen de thermometer.

Ik heb de gyn gebeld na die dagen bruin...
    En ik moest die dagen al mee tellen voor de nieuwe cyclus. Ze vertelde me dat het normaal is dat het met clomid niet helemaal goed door zet.
    Nou twee dagen later heftig gevloeid! Maar vreemd maar 1 dag.
    op dag 5 begonnen met clomid en nu maar weer op het ei wachten.

Succes iedereen, en tot volgend jaar!

11. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Simba, het is nu weer weg (geloof ik). Nou ja, nog maar even afwachten op de echte ongesteldheid dus.
    Fijn dat je zo positief bent! Op naar de een nieuw jaar, nieuwe ronden, nieuwe kansen!
    @Dieseltje, spannend zeg! mooi dat jullie de kans goed benut hebben en nu maar afwachten. 9 januari, nog even wachten dus! Leuk hoor voor je.

Meten jullie trouwens temp met gewone temperatuurmeter of in het oor? Ik heb het maar zo warm heel de tijd (of koud). Temperatuur is 's ochtends 37,8. Is dat normaal meiden?

@French, hoe is het bij jou?
    @Jody, succes met wachten! Je hebt geen controles tussentijds toch?

Succes allemaal!

12. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    @ Marit: ik temp rectaal, en dat schijnt ook de beste manier te zijn. Via je oor is niet heel erg betrouwbaar, zeggen ze. 37,8 is wel erg hoog. Had ik vanmorgen ook, maar ik heb dan ook een flinke griep te pakken. Jij misschien ook?
    @ Jody: succes met het wachten op je ei. Ik wacht met je mee...
    @ Dieseltje: Yeah! Een kerstei! Ik zal voor je duimen de komende 2 weken!
    @ Patje: nog maar een paar daagjes wachten. Spannend hoor! Hou ons op de hoogte!

Ben vanmiddag bij de HA geweest. Ze was erg tevreden over mijn tempkaartje, Clomid slaat aan! Ik heb nu voor 3 maanden meegekregen. Mocht het na 3 maanden nog niet zijn gelukt wil ze verder onderzoeken. Maarre... ze ging ervan uit dat het zover niet zou komen (eerst zien... dan geloven... ;) ).

13. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Simba, en in de gebruiksaanwijzing van de oortermometer staat ook dat deze iets lager meet dan een normale. Je moet dit zelfs doorgeven als je je temp doorgeeft aan een dokter staat erbij.

Dat je dokter zegt dat je meer dan 3 maanden niet nodig zult hebben geeft dan wel hoop he?! Ik ben zo benieuwd hoe het gaat als wij ook eindelijk een kans krijgen. Zou het echt zo snel lukken dan? Op zich weet je precies wanneer je aan de slag moet natuurlijk wat wel een voordeel is ten opzichte van stellen die beginnen met proberen zwanger te worden zonder MM of temperaturen.

Ik heb me ook altijd af gevraagd waarom je maar max 5 keer een clomidkuur kan nemen. Dat staat in de bijsluiter.

14. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik ben vandaag weer bij de gyn geweest en alleen maar goed nieuws!
    de samenlevingstest was goed....hoe kan dat ook anders dan met dat super zaad van mn ventje :) ;)
    en zodat de gyn aan mijn slijm kon zien (sorry :oops: )heb ik gisteren een eisprong gehad!
    dus het zelfde als dieseltje....een kerstei :D
    ik moet volgende week ook bloed laten prikken om te kijken of dat het ook daadwerkelijk een eisprong is geweest en dan mogen we dus plaats nemen op de wachtbank!

15. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @French, spannend hoor! Echt goed nieuws!
    Op naar het volgende goede nieuws!

16. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Goeiemorgen meiden,

@ French en Dieseltje, gefeliciteerd met jullie kersteitjes en heel veel succes met wachten hè. Hopelijk zijn deze twee weken lekker snel voorbij.
    @ Marit, bij jou is het dus nog niet doorgedrongen? Ik hoop voor je dat het niet te lang meer op zich laat wachten, dan kan je aan een nieuwe ronde beginnen.
    @ Simba, dus jullie zijn voorlopig even vrij van ziekenhuisbezoek. Lekker dat de gyn zo positief is, dat geeft toch een goed gevoel hè? Succes hoor!
    @ Jody, voor jullie ook veel succes in de tweede ronde hè! We gaan er een mooi 2007 van maken met z'n allen!
    @ Patje, succes op 't bankie!

Ik ga zelf zo naar het ziekenhuis. Vandaag staat de HGC-scan op de planning. Ik moet er om 11:30 zijn. Ben best een beetje zenuwachtig... Ik hoop maar dat het niet al te pijnlijk is. Schijnt nogal verschillend per persoon te zijn.
    Omdat ze tussen kerst en oud en nieuw eigenlijk geen follikelmetingen doen, doet m'n eigen gyn ( die ook de HSG doet ) dat meteen na de HSG. Ik zit pas op dag 11, dus ik denk niet dat er al iets te zien is, maar ik vind het evengoed heel erg spannend allemaal.

Allemaal een hele fijne dag!

Liefs.

17. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    @Simba: Als ik het goed begrijp zit je in hetzelfde schuitje als mij.
    Ook drie maanden zelf proberen zonder verdere controles? Toch?
    Ik vind het super spannend hoor.Want eerst kreeg je te horen wanneer je ei zou springen en nu is het maar weer op de goede gok. Ben benieuwd als we na die drie maanden toch weer met een lege buik naar de gyn toe moeten. Wat zouden ze dan gaan doen?

@Smurfin: Hoe was het onderzoek? Ik hoop voor je dat het is mee gevallen. En was er al een ei aan het groeien?

@French: Wat fijn dat alles goed was! En nu super spannend de komende twee weken. Ik zal voor je duimen meid!

Voor alle anderen die ik nu vergeten ben: Veel succes met het wachten.

En fijne jaarwisseling en een knal goed 2007 toegewenst voor iedereen!

18. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he lieverds, kennen jullie mij nog?
    ben net terug van vakantie. wat hebben jullie veel geschreven zeg.. ga het vanavond of morgen even bij lezen... Mijn 50 mg gram clomid heeft niet aangeslagen volgens mijn temp curcve er is niks gebeurd. balen he.. 10 jan moet ik pas weer naar de gyn. dan maar 100 mg.. heb wel jankbuien gehad hoor op vakantie.. had het idee dat ik ook depri werd van de clomid xx

19. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    @ Marit: ik hoop echt dat het binnen 3 maanden gaat lukken, maar ik reken nergens meer op. Dan kan het alleen maar meevallen.
    @ French: Wat een goed nieuws! Zo kan je vol goede moed 2007 in.
    @ Smurfin: hoe is de HCG gegaan? Ik hoop voor je dat het niet pijnlijk was.
    @ Jody: ja, we zitten in hetzelfde schuitje. Met tempen en ovulatietesten denk ik mijn eitje wel te kunnen vinden. Ik heb geen idee wat ze na die 3 maanden gaan doen. Ik ga er ook nog maar niet over nadenken!
    @ Mj24: he! Hoe was de vakantie? Balen dat de 50mg niet is aangeslagen, misschien doet 100mg wel zijn werk. Ja, dat depri-gevoel herken ik wel een beetje. Het zijn ook echt hormonen wat we naar binnen moeten werken...

Ik ben nu aan het wachten tot zondag. Dan moet ik weer met Clomid beginnen. Ondertussen ben ik behoorlijk ziek geworden. De griep heeft me flink te pakken, ik denk dat ik Oud en Nieuw in bed door ga brengen dit jaar...

20. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    1E RONDE CLOMID

2E RONDE CLOMID

3E RONDE CLOMID

NOD
    Dieseltje:NOD 8 januari
    french: NOD 10 januari

Deel Deze Pagina