Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    1E RONDE CLOMID
    MJ24: in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. 10 jan weer naar de gyn, en ik denk clomid 100 mg.
    jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Bloed was goed. Met 50 mg te veel eitjes. Blijkt dat er maar 1 dominant ei is, die is doorgegroeid. Weer bloed laten prikken, 17 dec. terug voor nieuwe echo. Misschien een "kerst"cadeau? Helaas! Door naar de volgende ronde.
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 gestart met de eerte ronde clomid 50, HSG scan op 28-12, gevolgd door IUI.
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid.
    Alies: maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. nu starten met provera en daarna met clomid 50 mg. Nu maar afwachten.
    Dieseltje: mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december.

2E RONDE CLOMID
    French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    nu kuur provera en daarna clomid 100mg.
    Bengel:aan de provera, dan 150 mg clomid..zou dit t hem eindelijk eens worden
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. Klaar met provera, 3e CD (zondag 31 dec?) starten met 100 mg clomid.
    Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 2e ronde clomid nu 100mg, zonder tussentijdse controle. 11-12 positieve ovulatietest op dag 18 cyclus. 3 jan pas weer naar gyn
    Simba: juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2.

3E RONDE CLOMID
    Esthertje80: 3e ronde clomid, nette cyclus. 25 december nod gekregen, ga nu voor eind januari.

NOD
    Patje20: NOD 1 januari.
    Dieseltje:NOD 8 januari
    french: NOD 10 januari
    Wendy: NOD (28 dgn) 13 januari
    Alies: NOD ?!?!?!? afwachten
    Smurfin: NOD 15 januari ( ongeveer..?!? )
    puksem: NOD 31 dec.

2. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Dus het wachten is op Patje.... ;)

3. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi,
    Hier spannend aan het worden zondag is mijn nod.
    Sinds eergisteren veel krampies in mijn onderbuik aan
    links en rechts. en een beetje drukkend gevoel
    duim duim duim

succes allemaal

4. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Spannend hoor Puksem, nog een paar dagen in spanning! Zal het, op de valreep van 2006?! Zou mooi zijn hè? En Patje 1 dag daarna, spannende tijden op dit forum, haha.
    Hé MJ24, ben je er weer? Heb je ondanks de effecten van de clomid wel een lekkere tijd gehad? Weer genoeg energie opgedaan? Ik hoop dat jullie er lekker van genoten hebben. Welkom terug weer hoor! Balen dat de 50 mg geen effect heeft gehad. Nu dus nog anderhalve week wachten....zucht. Hoop voor je dat het snel zo ver is, of dat je temp alsnog omhoog gaat.

Nou het onderzoek was niet echt prettig... :( Voelde een behoorlijke druk op m'n onderbuik en kreeg het héééél erg warm, een soort opvlieger zeg maar. Maar het heeft goed nieuws gebracht, we zagen de vloeistof zo m'n buik inlopen, dus m'n eileiders zijn niet verstopt!
    Daarna een fm gehad. Zowel links als rechts zit er een eitje van 9 mm. Dat was dag 11. Ik moest eigenlijk woensdag weer langskomen voor de volgende fm, maar omdat mijn mannetje vaart, mogen we zondag, oudjaarsdag, nog een keer komen, en dan gaan ze inschatten wanneer de IUI plaats gaat vinden. Hij dacht zelf dat het volgende weekend gaat worden. Echt heel spannend allemaal.

Hoe gaat het hier verder?
    Ik heb allemachtig veel zin in 2007, het gaat gewoon voor iedereen een super mooi jaar worden! :D

Liefs.

5. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    1E RONDE CLOMID
    MJ24: in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. 10 jan weer naar de gyn, en ik denk clomid 100 mg.
    Jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi gestart met clomid 50mg. Bloed was goed. Met 50 mg te veel eitjes. Blijkt dat er maar 1 dominant ei is, die is doorgegroeid. Weer bloed laten prikken, 17 dec. terug voor nieuwe echo. Misschien een "kerst"cadeau? Helaas! Door naar de volgende ronde.
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 gestart met de eerte ronde clomid 50, HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! IUI rond 6 januari?!?
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid.
    Alies: maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. nu starten met provera en daarna met clomid 50 mg. Nu maar afwachten.
    Dieseltje: mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december.

2E RONDE CLOMID
    French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. Klaar met provera, 3e CD (zondag 31 dec?) starten met 100 mg clomid.
    Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 2e ronde clomid nu 100mg, zonder tussentijdse controle. 11-12 positieve ovulatietest op dag 18 cyclus. 3 jan pas weer naar gyn
    Simba: juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2.

3E RONDE CLOMID
    Esthertje80: 3e ronde clomid, nette cyclus. 25 december nod gekregen, ga nu voor eind januari.

NOD
    Puksem: NOD 31 dec.
    French: NOD 10 januari
    Smurfin: NOD 20 januari ( ongeveer..?!? )

6. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    1E RONDE CLOMID
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 gestart met de eerte ronde clomid 50, HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! IUI rond 6 januari?!?

2E RONDE CLOMID
    Jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde.

3E RONDE CLOMID

NOD
    Jody: NOD 19 januari.

7. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    1E RONDE CLOMID

2E RONDE CLOMID
    Jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde.

3E RONDE CLOMID
    Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 26 dec duivels, nette cyclus en dus meteen door 3e ronde clomid (100mg), zonder tussentijdse controle. 3-1 gyn

NOD
    Jody: NOD 19 januari.

Eindelijk een normale cyclus, van 32 dagen gehad... nu dus weer aan de clomid en woensdag naar de gyn... l

Chrizzzy

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dit is echt raaaaarrrr!

Ik heb helemaal geen emailtjes binnen gehad dat er nieuw is gereageerd op dit topic! k*tzooi...

ga denk ik van de week maar ff weer proberen bij te benen...

@mj heej meid...hoe was de vakantie? veel zon, zee en strand en lekker bruin geworden?

@smurfin voor het geval ik je niet meer spreek (uhhhh je snapt het ;) ) veel succes 6 januari!

@crizzzy gefeliciteerd met je normale cyclus...!

nou ik heb mn kuurtje clomid ook al achter de rug. zit inmiddels op dag 14. nog niets aan het handje hierzo. ben aan het tempen en nog niets raars gezien... (lees; eisprong) Waar ik alleen wel last van heb (*zeurmodus aan*) zijn opvliegers! word er helemaal gallisch van! En die metformine... das ook troep.. *zeur zeur* grrrr nee ben niet agressief! haha..

Wat ik wel raar vind, is dat ik helemaal niet langs de gyn moet om te kijken hoe het daarbinnen is... wat ik wel lees van andere meiden (waaronder jullie) ik moet gewoon wachten totdat ik 40 dgn cyclus heb en als ik dan nog niet ongesteld of zwanger ben, moet ik bellen voor een afspraak.

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he meiden, valt me wel op dat bij veel de 50 mg niet werkt.
    ondank een aantal huilbuien was mijn vakantie heerlijk, lekker gesnorkeld, gezwommen en gegeten.

ik ben zo bang dat ik gewoon niet zwanger kan worden, echt angst gewoon. maar dat hebben jullie ook denk ik.. en al die vragen wanneer we nou eens kinderen krijgen maken me gek. soms loop ik gewoon even weg, om even tot 10 te tellen.

10. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam

Ha Wendy,

dat is bij mij hetzelfde hoor.... ik ben tot nu toe (met 3e ronde bezig) tussentijds ook niet geweest. moet woensdag weer, maar laatste keer is dan ruim 7 weken geleden. Elke keer nu om de 6 weken een afspraak zo'n beetje) had wel een recept voor clomid gekregen, voor als ik een eisprong zou hebben (had ik overigens pas bij dag 19, terwijl ik op dat 14 nog niets voelde aankomen.... opvliegers wijzen er in elk geval op dat de hormonen bij je rondgieren, dus het kan nog steeds...). Ben zelf trouwens wel ovulatietesten gaan gebruiken. de niet digitale van clear blue, want die werken ook als je clomid gebruikt (die op de website hier worden verkocht niet)....

Chrizzzy

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

@mj.. wel lekker dat je vakantie toch wel geslaagd is... was de eerste keer dat je je vriend's familie ging ontmoeten toch? ik ben ook wel bang hoor, dat het nooit gaat lukken...mn ma wel,die is er al van overtuigd... je wilt niet weten wat die allemaal al aan babyspullen thuis heeft liggen!

@ crizzzy ik heb voor een half jaar mee gekregen. voor als het aanslaat moet ik een half jaar proberen, dan moet ik terugkomen en gaan ze het spulletje van mn vriend nakijken. slaat het niet aan, dan moet ik een afpraak maken..
    toch wel raar dat het zoveel verschilt, de ene moet bloed prikken, de ander krijgt tussendoor een echo...raar!

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

heej dames... alvast

EEN GELUKKIG EN VRUCHTBAAR NIEUWJAAR!

13. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik wil ook iedereen een geweldig en vruchtbaar 2007 wensen!

14. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Allemaal een prettige jaarwisseling en een gelukkig en vruchtbaar 2007!

15. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he wendy, nee ik ken zijn familie al een paar jaar.. dit was de derde keer aruba voor mij en ze zijn ook al een paar keer hier geweest.. zijn moeder zei nog tegen mij dat ze denkt dat we volgend jaar een dochter krijgen.. ik heb een drankje gehad van een vrucht die daar groeit. VIESSSS smaakt en ruikt letterlijk naar kots.. bah.. maar het zou super goed zijn voor de vrouwelijke vruchtbaarheid.. ik heb de zaadjes meegenomen en ga nu kijken of ik het thuis kan laten groeien. ;) maar het is te vies voor woorden, maar heb er alles voor over.

Nou meiden. Ik wil jullie ook een super vruchtbaar 2007 toe wensen, hoop dat het ons jaar wordt.. weet iemand welk chinees sterrenbeeld eind 2007 is?

xx

16. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he wendy, nee ik ken zijn familie al een paar jaar.. dit was de derde keer aruba voor mij en ze zijn ook al een paar keer hier geweest.. zijn moeder zei nog tegen mij dat ze denkt dat we volgend jaar een dochter krijgen.. ik heb een drankje gehad van een vrucht die daar groeit. VIESSSS smaakt en ruikt letterlijk naar kots.. bah.. maar het zou super goed zijn voor de vrouwelijke vruchtbaarheid.. ik heb de zaadjes meegenomen en ga nu kijken of ik het thuis kan laten groeien. ;) maar het is te vies voor woorden, maar heb er alles voor over.

Nou meiden. Ik wil jullie ook een super vruchtbaar 2007 toe wensen, hoop dat het ons jaar wordt.. weet iemand welk chinees sterrenbeeld eind 2007 is?

xx

17. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    @ mj: van het varken, maar begint pas half februari officieel..

@ wendy: blijft inderdaad een beetje raard dat ze bij de een vanaf de eerste ronde clomid alles bijhouden met bloedprikken en echo's en de ander zo wegsturen met een stapel recepten.... bij ons hebben ze overigens wel mijn mannetje nagekeken voordat ik clomid kreeg (is gelukkig helemaal in orde)... nu ik deze maand met 100mg in elk geval een eisprong had, vindt ik het ook niet zo'n punt meer dat er geen tussentijdse controles zijn... met een ovulatietest kom je een heel eind en zo hoef ik niet al die extra uren van mijn werk te zijn (woon in amsterdam, ga daar ook naar ziekenhuis, maar werk in haarlem)..

Chrizzzy

18. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Hallo Dames,

Mag ik me bij jullie aansluiten? Ik ben in april 2004 gestopt met de pil. Huisarts heeft me lang geweigerd door te sturen naar GYN maar na veel aandringen is het me in Juli 2005 toch gelukt... Daar werd in het eerste bezoek al vastgesteld dat ik PCO heb. Een klap in je gezicht.... zoals jullie als geen ander weten.

Inmiddels ben ik begonnen met hormonen, een paar pauzes gehad i.v.m. huwelijk en gezondheidsproblemen, maar in september ben ik met de 4e kuur (voor het eerst in combinatie met Pregnyl) zwanger geworden. Helaas heb ik met 10 wk. en 5 dagen een miskraam gehad. :cry:

Nu weer opnieuw proberen... ben nu weer met de eerste kuur bezig na de miskraam. 100 mg. 2 januari weer FM en dan horen wanneer ik moet spuiten. En dan natuurlijk maar hopen dat het snel weer raak is!

Jullie ook een hele goede jaarwisseling en een heeel vruchtbaar 2007 toegewenst!

Liefs Cath

19. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Cath, welkom hier!
    @Allen, heel veel goeds voor 2007 en ik hoop dat jullie zullen krijgen waar jullie allemaal op hopen...!

20. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    @ Mj24: ik denk dat iedereen in de MMM die bange gevoelens heeft, maar onze tijd komt nog wel. In 2007, hoop ik... Hopelijk helpt het middeltje van je schoonmoeder! Zoja, dan wil ik het ook!
    @ Cath: welkom hier! Pfff...je hebt ook al heel wat te verduren gehad, zeg. Ik hoop dat het snel weer raak is!

Voor iedereen: bedankt voor alle steun van de afgelopen maanden en een gelukkig en vruchtbaar 2007 toegewenst!

Groetjes Simba

Deel Deze Pagina