Eerste ronde clomid...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marittt, Nov 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    @ Fiorentina: welkom hier! Ik ga voor je duimen dat je snel zwanger bent! Je kan hier altijd je verhaal kwijt...

Wat een mooi weer, he?! Word er best vrolijk van. En het is ook nog eens weekend...Yeah! :D

2. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hoi hoi,

Fiorenta: Welkom hier meis! Ik ben net zoals jou erg tenger gebouwd en schijn en ook de bekende kralenkrans te hebben, maar geen echte harde kenmerken van PCO.. Ook geen overbeharing, insulineresistent oid. hopelijk slaat de clomid goed aan bij je! Welkom hier!

Shaartje: Aaah wat lees ik nu meis, balen zeg dat het niet zo goed aan lijkt te slaan :( Ik duim voor een groeispurt meis! *groei follies, groei!* Heb je wel zin in je vakantie? Lekker proberen te genieten hoor! ga je met een vriendin? kussie xx

Ik heb al dagen vreselijke pijnen rechtsonder in mn buik. Echt felle gemene steken.. Vandaag gebeld en kan gelukkig maandagmorgen terecht.. Hoop dat alles rustig is of dat het mss met een eisprong te maken heeft.. Zonder Pregnyl springen mn eitjes pas vaak over de 3 cm.. Dus hopelijk geen cyste! :x
    We'll see.. Fijn weekend allemaal!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,207
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Nog bedankt voor je antwoord. Het is idd gewoon rustig afwachten.

gr vruchtje

4. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

vandaag gebeld voor uitslag ivm verhoogde prolactine, de waarde was nu wel goed dus ik heb groen licht voor clomid volgende ronde. Tja wachten wachten en wachten dus, met tempen probeer ik nog wel mij ei op te sporen ook al lijkt het zo uitzichtsloos :( :(

toch nog even een vraagje aan jullie kenners:

1) wat waren jullie bijwerkingen?
    2) op welke dag kregen jullie vervolgens je ei?
    3) kan je blijven tempen?
    4) hoe zit het nou met meerlingen?

nou jullie zien ik ben echt nog een leek, helaas zeer waarschijnlijk binnenkort niet meer.

Hopelijk kunnen we ons allemaal dit weekend blij maken met het mooie weer!

Jullie ook allemaal heel veel succes, ik lees hier over meiden die al zoveel hebben meegemaakt, jullie zijn echt kanjers, heb echt bewondering voor jullie. Wilde dit toch even zeggen.

5. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    @Linda:

1) wat waren jullie bijwerkingen?....... ik heb wat last van nachtelijke opvliegers (al valt het deze ronde tot nu toe mee, zit nu op dag 5 pas). Verder valt het bij mij gelukkig mee. wel wat minder stabiel emotioneel gezien.
    2) op welke dag kregen jullie vervolgens je ei? Heb maar een keer een ei gehad en dat was op dag 18.
    3) kan je blijven tempen? Ja! Blijf vooral tempen, want dat is voor de meeste vrouwen de manier om te zien of je een ei hebt gehad. Overigens stop ik zelf altijd met tempen na 3 weken (bij clomid komt gemiddeld het ei tussen dag 13 en 21) of zodra mijn temp een ei laat zien.
    4) hoe zit het nou met meerlingen? Ik heb het nog even na gevraagd bij mijn gyn, maar zag dat het bij mij ook in de bijsluiter staat... Bij clomid is er een licht verhoogde kans op meerlingen. Maar niet heel erg veel. Hetzelfde geldt overigens voor miskramen. Ook dit risico is een heeeeeel klein beetje verhoogd, maar dat komt ook doordat vrouwen die met clomid zwanger raken, doorgaans heel vroeg in de zwangerschap al weten dat ze zwanger zijn. Als het heel vroeg misgaat, hebben sommige vrouwen die natuurlijk zwanger geraakt zijn, soms niet eens door in eerste instantie dat ze een miskraam hebben gehad, omdat ze nog niet wisten dat ze zwanger waren.

Lekker dat alles goed was en je verder kunt.

Voor allen: goed weekend.

Chrizzzy[/b]

6. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    @linda
    1) wat waren jullie bijwerkingen? opvliegers snachts, stemmingswisselingen, last van misselijkheid, maagpijn.. dat was het wel eigenlijk
    2) op welke dag kregen jullie vervolgens je ei? dag 15 of 16
    3) kan je blijven tempen? ja volgens mij wel, doe het niet meer sinds ik clomid slik
    4) hoe zit het nou met meerlingen? net wat chrizzzy zei, een iniminie kansje op meerlingen.

hoop dat je niet te veel last heb van de clomid en dat je snel zwanger mag worden! fijn weekend :D

7. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Hey meisjes,

Fijn weekend allemaal! En veel succes met klussen, wachten, clomid slikken etc....

Hier geen bijzonderheden (helaas). Het vervelende is dat ik niet weet wanneer mijn NOD precies is....

Liefs, Marit

8. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    @ Linda:

1) wat waren jullie bijwerkingen? Bij 50mg had ik alleen wat opvliegers en slapeloze nachten, bij 100mg werd ik soms een beetje overdreven emotioneel :( .
    2) op welke dag kregen jullie vervolgens je ei? Ik heb maar een keer een ei gehad (met 50mg), die was op dag 18.
    3) kan je blijven tempen? Ja, dat kan. Ik doe het ook, omdat ik het toch al gewend ben. Ben een tijdje gestopt, en toen ik weer moest beginnen vergat ik het steeds. Stop dus nu maar niet meer...
    4) hoe zit het nou met meerlingen? Er is maar een kleine kans op een meerling geloof ik. Ik ben er zelf niet echt bang voor.

@ Marit: kan je je eisprong echt niet uit je tempkaartje halen? Of is je temp nu nog laag?

9. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Meiden ik snap er niks van!
    Vorige week was m'n ei en nu heb ik roze slijm :(
    Dit heb ik nog nooit gehad...
    Kan toch niet een week na me ei ongesteld worden?

10. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    @mon: roze slijm kan innesteling zijn toch? Je zit rond dag 8 na ei toch...

11. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    @chrizzzy

Ja ik weet het niet.
    Ik heb dat nog nooit gehad.
    Bij beide zwangerschappen niet.
    We wachten maar af...

12. bengel

bengel Niet meer actief

HEERLIJK WEER he..

vanaaf bbq, net nieuwe broek gekocht, voor mijn zusje een cadeau: een gietijzeren gieter in de vorm van een koe (koeienverzamelaar), nog meer vrienden uitgenodigd voor vanaaf..Tim heeft een kastje geverfd, was van oma, donkerbruin, en nu met latex lichtbruin geschilderd. Is echt een tip joh: met latex schilderen, krijg je zo'n oude look.
    Ook het bureau dat Tim gemaakt heeft, is nu af, en staat op de plek, als ik tijd heb(neem) zal ik volg .week wat foto's maken van tims werken (maakt echt mooie meubels zelf).
    Ik heb trouwens \een foto vna mezelf in het album gezet, niet echt een hele duidelijke, moet ik effe naar op zoek, en zal deze dan toevoegen, maar nu kunnen jullie ook een beeld bij mij schetsen..(en was ie zoals gedacht?)

Gr daniella

13. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    1E RONDE CLOMID
    Cindy: 19 januari begonnen met Provera, nu 1e ronde Clomid. Aangeslagen, heb op 14 februari een eisprong gehad!!
    Mistimon: vorig jaar maart gestopt met de pil, januari eerste menstruatie. PCO vastgesteld, 1e ronde clomid 50 mg, deze slaat waarschijnlijk niet aan

2E RONDE CLOMID
    Alies : Start 6/3 met Clomid 100 mg
    Denise: PCO 1e cyclus: 210 dagen 50mg niet aangeslagen en 100mg ook niet, nav bloeduitslag nieuwe afspraak met gyn 12/4 geeeen idee wat me te wachten staat!
    Kreeftje1984: UPDATE: linker eierstok goed actief, rechts doet niets. Deze ronde 2 eitjes gehad YESS!! nu de maar afwachten....I Hope So...

3E RONDE CLOMID
    Cede: 150 mg Clomid deze ronde,werkt het niet, dan LEO behandeling, overtollige eiblaasjes worden dan operatief weggebrand. Heb een dijk van een PCOS en heb kijkoperatie gehad. Geen eisprong te bekennen en menstruatie wordt opgewekt dmv Primolut.
    Dieseltje : mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december, eisprong!. 2e ronde geen eisprong. 3e ronde 150 mg clomid, eisprong op 15 maart eisprong gehad.
    Simba : juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. Ronde 2: 50mg slaat niet meer aan. Nu 100mg Clomid.

4E RONDE CLOMID
    Shaartje : 4e ronde, waarvan 3 x Clomid. Na cystes 2 jan. begonnen met 50 mg. Clomid
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. 2e ronde 100 mg, CD 24 een eisprong (fm) /3e ronde 100mg CD 24 eisprong (temp). Nu ronde 4 met 100mg, eisprong gehad blijkt uit bloed!!!
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari, mislukt. 22-01 gestart met de tweede ronde clomid 50 mg. Helaas eitje gemist. 01-03 beginnen met clomid 100 mg. 18-03 2e IUI, mislukt. 12-03 (CD12) 2 eitjes van 14mm, zaterdag weer een FM.
    Wendy : Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. PCO, 26 mrt begonnen met ronde 4. HEB EEN PAASEI GEHAD!

5E RONDE CLOMID
    Chrizzzzy : jui 2005 gestopt met pil. aug 2006 PCO. vorige ronde 150mg geen eisprong. 9 april ongesteld geworden na duphaston (dag 62). Nu weer 150mg, maar met metaformine en controles. 19 april eerste FM. 7 mei weer afspraak gyn.
    MJ24 : in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies.Duidelijk PCO. Begonnen met clomid 50 mg daarna 100mg. 150 mg clomid + metformine, hopen op weer een super ei.

6E RONDE CLOMID
    Esthertje80 : 6e ronde clomid 3e keer 100 mg, vorige cyclus 31 dagen.

7E RONDE CLOMID
    Patje20 : 7e ronde clomid, 1e IUI mislukt, op naar de 2e
    Sam mv kylian ;PCO, 7e ronde clomid. 100mg nog steeds.

8E RONDE CLOMID
    Katrien Duck / Danielle: Op 5 april beginnen met primolut, bij menstruatie beginnen met 150 mg Clomid. 4e kuur na miskraam.

21E RONDE
    Annika: menopur

1E RONDE HORMOONSPUITEN
    french: clomid 50mg t/m 150mg werken niet.
    nu puregon spuiten 50ie....5 maart prikcursus en dan zelf prikken
    Bengel: clomid niet aangeslagen 19 maart eva gesprek en dan voorstel tot spuiten

PAUZE
    Moon85: April 06 gestopt met pil, geen eisprong, 2x MK in 6 maanden, *7 april eisprong uit zich zelf!* (ronde 3)

NOD
    Marit: NOD 17 april ???
    Moon85: NOD 20 april
    French: NOD 21 april
    Kreeftje1984:NOD 23 April
    Wendy : NOD 24 april
    Esthertje : NOD 27 april??? ?!?!?
    Smurfin: : NOD 1 mei???
    Patje : NOD uuuuuuuuuuhhhhhhhh 6 mei???
    MJ: : NOD 8 mei???
    Sam: NOD 9 Mei????
    Alies : NOD ?!?!?!? afwachten
    Denise: voorlopig nog niet aan de orde

Zwanger
    Jody
    Dieseltje
    Puksem

14. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    Hallo

Zo even 2 tellen binnen met dit mooie weer. Wat doet dat een mens toch goed he
    Vandaag lekker plantjes gekocht voor in de tuin, en de tuin weer een beetje gefatsoeneerd, een onverwachts smsje maakt dat wij zo gaan bbq-en bij vrienden. Morgen ook bbq, kortom het lijkt wel zomer!

Wat las ik hier allemaal. uhm.. Moon: Wat is dat dan, zou het een innesteling kunnen zijn, spannend zeg.
    Bengel, handig zo'n mannetje die mooie meubels maakt, vind jullie slaapkamer trouwens echt super!

En dan dit even voor Linda
    1) wat waren jullie bijwerkingen? Bij mij vooral de opvliegers, en heb wat eerder menstruatieklachten.
    2) op welke dag kregen jullie vervolgens je ei? dat is verschillend maar volgens mij meestal rond dag 16
    3) kan je blijven tempen? Zal geen kwaad kunnen, maar ik doe het niet, ben er dan teveel mee bezig
    4) hoe zit het nou met meerlingen? net wat chrizzzy zei, een iniminie kansje op meerlingen.

Nou ik ga nu maar even me klaarmaken om boodschappen te doen, en dan naar m'n vriendinnetje lekker neerploffen op een tuinstoel, heerlijk! Eerste keer dit jaar!

Geniet allemaal! Liefs, Esther

15. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    @ bengel

Haha had heel iemand anders verwacht ;)

Hier ook morgen bbq-en jammie!

16. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    @All, hee, ik sta bovenaan bij de NOD! Spannend!

17. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    huh je nod was toch een dag voor mijne?

18. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    1E RONDE CLOMID
    Cindy: 19 januari begonnen met Provera, nu 1e ronde Clomid. Aangeslagen, heb op 14 februari een eisprong gehad!!
    Mistimon: vorig jaar maart gestopt met de pil, januari eerste menstruatie. PCO vastgesteld, 1e ronde clomid 50 mg, deze slaat waarschijnlijk niet aan

2E RONDE CLOMID
    Alies : Start 6/3 met Clomid 100 mg
    Denise: PCO 1e cyclus: 210 dagen 50mg niet aangeslagen en 100mg ook niet, nav bloeduitslag nieuwe afspraak met gyn 12/4 geeeen idee wat me te wachten staat!
    Kreeftje1984: UPDATE: linker eierstok goed actief, rechts doet niets. Deze ronde 2 eitjes gehad YESS!! nu de maar afwachten....I Hope So...

3E RONDE CLOMID
    Cede: 150 mg Clomid deze ronde,werkt het niet, dan LEO behandeling, overtollige eiblaasjes worden dan operatief weggebrand. Heb een dijk van een PCOS en heb kijkoperatie gehad. Geen eisprong te bekennen en menstruatie wordt opgewekt dmv Primolut.
    Dieseltje : mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december, eisprong!. 2e ronde geen eisprong. 3e ronde 150 mg clomid, eisprong op 15 maart eisprong gehad.
    Simba : juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. Ronde 2: 50mg slaat niet meer aan. Nu 100mg Clomid.

4E RONDE CLOMID
    Shaartje : 4e ronde, waarvan 3 x Clomid. Na cystes 2 jan. begonnen met 50 mg. Clomid
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. 2e ronde 100 mg, CD 24 een eisprong (fm) /3e ronde 100mg CD 24 eisprong (temp). Nu ronde 4 met 100mg, eisprong gehad blijkt uit bloed!!!
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari, mislukt. 22-01 gestart met de tweede ronde clomid 50 mg. Helaas eitje gemist. 01-03 beginnen met clomid 100 mg. 18-03 2e IUI, mislukt. 12-03 (CD12) 2 eitjes van 14mm, zaterdag weer een FM.
    Wendy : Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. PCO, 26 mrt begonnen met ronde 4. HEB EEN PAASEI GEHAD!

5E RONDE CLOMID
    Chrizzzzy : jui 2005 gestopt met pil. aug 2006 PCO. vorige ronde 150mg geen eisprong. 9 april ongesteld geworden na duphaston (dag 62). Nu weer 150mg, maar met metaformine en controles. 19 april eerste FM. 7 mei weer afspraak gyn.
    MJ24 : in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies.Duidelijk PCO. Begonnen met clomid 50 mg daarna 100mg. 150 mg clomid + metformine, hopen op weer een super ei.

6E RONDE CLOMID
    Esthertje80 : 6e ronde clomid 3e keer 100 mg, vorige cyclus 31 dagen.

7E RONDE CLOMID
    Patje20 : 7e ronde clomid, 1e IUI mislukt, op naar de 2e
    Sam mv kylian ;PCO, 7e ronde clomid. 100mg nog steeds.

8E RONDE CLOMID
    Katrien Duck / Danielle: Op 5 april beginnen met primolut, bij menstruatie beginnen met 150 mg Clomid. 4e kuur na miskraam.

21E RONDE
    Annika: menopur

1E RONDE HORMOONSPUITEN
    french: clomid 50mg t/m 150mg werken niet.
    nu puregon spuiten 50ie....5 maart prikcursus en dan zelf prikken
    Bengel: clomid niet aangeslagen 19 maart eva gesprek en dan voorstel tot spuiten

PAUZE
    Moon85: April 06 gestopt met pil, geen eisprong, 2x MK in 6 maanden, *7 april eisprong uit zich zelf!* (ronde 3)

MISKRAAM
    Marjo83 Augustus 2005 gestopt met de pil. Na een half jaar doorgestuurd nr. de gyn. PCO- 'like' + luteleale insufficiëntie. Na 5 rondes Clomid + Pregnyl en 2 rondes Puregon spuiten in een laatste ronde met Clomid (omdat ik het spuiten ff niet meer trok) + Progestan zwanger geraakt.. Helaas een missed abortion met 8 weken.. In week 10 gecurreteerd. 2 mei weer naar de gyn en dan hopen we op groen licht voor een nieuwe poging!

NOD
    Marit: NOD 17 april ???
    Moon85: NOD 20 april
    French: NOD 21 april
    Kreeftje1984:NOD 23 April
    Wendy : NOD 24 april
    Esthertje : NOD 27 april??? ?!?!?
    Smurfin: : NOD 1 mei???
    Patje : NOD uuuuuuuuuuhhhhhhhh 6 mei???
    MJ: : NOD 8 mei???
    Sam: NOD 9 Mei????
    Alies : NOD ?!?!?!? afwachten
    Denise: voorlopig nog niet aan de orde

Zwanger
    Jody
    Dieseltje
    Puksem [/quote]

19. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Ik weet het niet precies omdat het ziekenhuis dinsdag zei dat ze aan de hand van mijn bloed konden zien dat mijn eisprong 1 a 1,5 week geleden moest zijn geweest. Dat betekent dan dat ik uiterlijk dinsdag ongesteld moet worden. Maar het is niet helemaal zeker dat mijn NOD dan is hoor.

20. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Jammer trouwens dat ik na mijn MK zomaar helemaal uit de lijst hier ben gegooid.. :(
    Heb 'm dus ff ge-update..

Share This Page