Eerste ronde clomid...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marittt, Nov 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    he meiden, wat spannend allemaal.. het is goe om te horen dat bij de meeste al iets gaat aanslaan.. er is in iedergeval bij de meeste een eisprong.. dat is al heel wat..

maar even een vraagje over ovulatietesten.. als je ergens tussen dat 14 en dag 20 ofzo je ei moet krijgen, hoe doe je die testen dan? elke dag?

2. jody

jody Bekend lid

May 13, 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    HAPPY NEW YEAR EVERY BODY !!!!

Ik hoop voor iedereen een gezond en vruchtbaar 2007.

@Patje en Puksem: Hoe is het bij jullie? Nog geen nieuws? [-o< Ik hoop voor jullie op een goed begin van dit jaar.

@Cath: Jeetje zeg, wat een verhaal. Ik hoop voor je dat het snel weer mag lukken dit jaar. Veel succes bij de gyn vandaag.

@Smurfin ik zal voor je duimen dat je eitje toch lekker gegroeid is deze dagen en dat je er donderdag voor mag gaan.

@MJ24: Uh zo ver ik begrepen heb, test je dan idd iedere dag totdat de streep weer lichter wordt. Ik heb hetzelf nog nooit gebruikt hoor.

Voor de rest die ook moeten w88: veel succes!

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    Maar dat lijkt me zo ontzettend duur Jody..

4. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Hallo meiden,

om te beginnen natuurlijk een heel goed, gezond, gelukkig en vooral vruchtbaar nieuwjaar toegewenst. Ik ga er vanuit dat dat bij iedereen gaat lukken! ;)

Bedankt voor het warme welkom allemaal! Heel herkenbaar, het verhaal van French... hoeveel testen ik al gedaan heb....! :oops:

Ik ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor een echo. Helaas waren de eitjes pas 11 en 14 mm, dus nog niet groot genoeg. Ik moet nu donderdag weer terugkomen en hopen dat ze dan groter zijn. Denk dat het dan vrijdag Pregnyl wordt, en zaterdag eisprong.... Wat spannend allemaal weer!

De arts gaf vanmorgen nog even aan dat de kans op een miskraam bij een volgende miskraam niet groter is, dus dat geeft me weer een beetje vertrouwen voor het jaar 2007. Want wat zou het toch mooi zijn als we dit jaar allemaal met onze grootste wens af kunnen sluiten....

Goh Patje, wat spannend voor jou! Ik wil je geen valse hoop geven, MAAR... de dag voor mijn vorige NOD heb ik voor mijn gevoel menstruatiepijn gehad. Ik wist zeker dat ik het weer geen worden, maar 3 dagen later nog niks en bleek ik zwanger te zijn. Hou nog even moed dus, zolang er niks is!

Nou, we houden elkaar natuurlijk weer op de hoogte!

Liefs Cath

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    patje ga testen als je blieft..

en cath.. dat ziet er toch nog wel mooi uit, hoeveel mg clomid slik je?
    Dat wordt een leuk weekend voor je ;)

6. Katrien Duck

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Ik slik 100 mg van de 5e t/m de 9e dag... 50 mg werkte na 2 maanden niet meer. Hoop voor mijn mannetje dat ik de 150 mg niet nodig heb, wordt er niet gezelliger van!

En inderdaad, hebben we het weekend weer wat te doen. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar vind het nog altijd een beetje raar om geplande sex te hebben... Bijv. vrijdag prikken en dan weet je, zaterdagavond moet je... is toch raar!

Kun je later tegen je kind zeggen: 'Op 6 januari 2007 ben je verwekt'.

:rolleyes:

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    ja ik heb er nu niet zo problemen mee.. maar dat is omdat ik nu nog helemaal geen eisprong heb gehad.. dus vind alles best.. ben al blij met een ei

8. Katrien Duck

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Kan ik me heel goed voorstellen.... het was voor ons ook een hele opluchting dat het aansloeg, vorige keer had ik ook 2 goede eitjes... en wij hebben nu gelukkig ook de bevestiging dat ik zwanger kan worden. Beetje K*T dat het daarna mis is gegaan, maar probeer maar positief te blijven.

Vergeet niet, buiten Clomid zijn er nog andere middelen zoals Pregnyl e.d. die ook een eisprong op kunnen wekken. Hou moed, ze kunnen zo veel tegenwoordig! 50 jaar geleden waren we kinderloos gebleven, maar
    er zijn nu zoveel mogelijkheden...

En 100 mg kan bij jou wel goed aanslaan, bij mij heeft 50 maar 1 keer goed gewerkt, de 2e maand al minder (langere cyclus maar toen geen tussentijdse controles gehad) en de 3e keer deed het niets meer. Maar een hogere dosis kan wonderen verrichten! ;)

Hoop voor je dat het wachten bij jullie ook snel voorbij is!

Liefs Cath

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    dank je Cath, dat geeft me echt moed, soms wordt je zo bang dat het niet gaat aanslaan.. maar wie weet.. hoop dat het bij jou dit weekend raak is

10. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    2007 het jaar van de Zwijn (everzwijn, varken)

Tolerant en begrijpend, sensueel, geestdriftig, aardig, sympathiek en waarheidsgetrouw. Een Varken is een vredesstichter. Varkens handhaven orde en gezag en geloven in gerechtigheid. Ze zijn bereid anderen hun fouten te vergeven, koesteren zelden wrok en zijn niet haatdragend. Een Varken houdt van gezelschap en groepsactiviteiten, maar heeft ook behoefte aan alleen-zijn. Dit teken zet zich in voor humanitaire doelen. Varkens hebben gevoel voor humor en zijn onzelfzuchtig. Een Varken is sterk zonder sterk te lijken en maakt zich zelden nodeloos zorgen. Varkenskinderen zijn dromertjes, ze lopen vaak met het hoofd in de wolken, hebben bijna altijd een goed humeur en zijn zelden boos. Ze doen wat hen gevraagd wordt, en kunnen alleen soms wat slordig zijn. Als volwassene heeft een Varken alle tijd van de wereld voor zijn of haar vriendenkring, maar kan er moeite mee hebben tijd te besteden aan het gezin. Hierdoor kunnen ze soms van hun eigen kinderen vervreemden. In feite houdt het Varken afstand omdat het niet tegen afwijzingen kan, hij/zij is heel bang gekwetst te worden. Varkens zijn meestal betrouwbaar, maar kunnen diep van binnen wel wantrouwend zijn, soms op het paranoïde af.

11. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Allereerst wil ik iedereen een goed, gezond en vruchtbaar 2007 toewensen!
    Ik ben hier (helaas) niet zo heel veel meer op het forum want donderdag krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis, klussen geblazen op een andere manier dus :)

@smurfin: Ik had ook 0,2 graden hogere temp tijdens clomid. Heb het nagzocht en komt vaker voor. Niets om je druk over te maken dus...
    Pffff wat duurt het lang voor het 8 januari is..... Ben wel misselijk en heb het zuur... maar goed zal wel bedrog zijn....
    He, heel veel s6 he bij de gyn!

@Katrien, jij ook veel s6! en veel klusplezier!

@patje en puksem: Hoop voor jullie dat de :evil: :evil: :evil: wegblijven!

Voor iedereen die ik vergeten ben, s6 met wachten!

12. Smurfin

Smurfin Actief lid

Oct 5, 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben zelf begonnen met testen op dag 12, tot nu toe nog geen eisprong, dus doe het nog steeds elke middag. ( dat is beter dan 's morgens trouwens. )
    Als je teststreepje dezelfde kleur heeft, of donkerder is dan de controlestreep is ie positief. Dat duurt 1 a 2 dagen. Tussen de de 20 en de 48 uur na de start van de LH piek, vindt de eisprong plaats.
    Ik heb ze m'n vorige cyclus ook gebruikt. Op vrijdag 01-12 was ie toen dezelfde kleur en zaterdag zelfs donkerder. Op maandag heb ik toen m'n eispong gehad ( dat kon ik weer zien door de stijging van m'n temp. ) Echt heel handig dus, want aan je temp zie je het achteraf en door de ovu-testen zie je je eisprong aankomen! :D

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

@marit jaaahhh die opvliegers komen me bekend vooor... ;) dat is ook de enigste bij verschijnsel die ik ervan heb, gewoon zwetend wakker worden snachts.. gewoon nat! geetssiiiieeee

@patje... jezus meid...je maakt mij ook zenuwachtig...gewoon een dag overtijd..gun het je echt zo!

@mj heb geen idee....ik temp en als ik denk dat mijn temp hoger is, dan gooi ik er zo'n ding tegenaan... heb er de ballen verstand van hihi

@smurfin. nee mijn temp is gewoon laag... rond de 36.2/26.4. en nee snik snik..nog geen verhoging gehad.. jah gister, maar toen werd ik pas om 2 uur wakker, na helemaal los te zijn gegaan met oud en nieuw... ik bedoel...ga er van uit dat dit de laatste keer was . dus die reken ik niet mee en vanochtend was het gewoon weer netjes 36.2 *zucht*

@esthertje. zie ik dat je in je 3e ronde zit met 50 mg? dus bij jou slaat 50 wel aan? ben zo bang dat het bij mij niet aanslaat!ik hoor alleen maar hierzo dat iedereen voor de 100 gaat... *snik snik*

@mj (nog een keer) ik ga denk ik ook maar voor een klein varkentje hihi

14. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Zo doe ik het ook! Ik ben erg blij met die testen!

15. Weervrouwtje

Weervrouwtje Nieuw lid

Jan 2, 2007
    2
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rijen
    Iedereen de beste wensen voor 2007 en veel geluk.

Ben op 21 dec gestart met clomifen en ben vrijdag 30 dec weer na de gyn geweest of er al eitjes op springen stonden. Waren er al 2 erg goed gegroeid.

Moest vandaag weer terug komen om te kijken of ze al gesprongen waren.
    Was nog niet het geval, maar nu waren het ondertussen al vier die eigenlijk al erg groot waren en dus op springen staan.
    Moeten dus de komende dagen even rustig aan doen, want anders is de kan op meerlingen te groot.

gr San

16. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    simba en smurfin, welk merk gebruiken jullie en wat kost het

17. Smurfin

Smurfin Actief lid

Oct 5, 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Ik gebruik de testen van Mat Care, via deze site besteld. Heb er dus goeie ervaringen mee. Het is idd best duur. Maar ik moet wel zeggen dat dat niet opweegt tegen het gemak en de "zekerheid" die je er van krijgt. En als je cyclus een beetje regelmatig is, dan heb je er misschien 4 of 5 per cyclus nodig.
    Mijn vorige cyclus duurde uiteindelijk 48 dagen, dus toen 20 testen gebruikt.... :( ( dag 14 t/m 34 ). Op dag 32 toen m'n piek gehad.

Kosten; diegene die ik nu heb kosten 63,75 voor 25 stuks, maar je hebt ze ook goedkoper in de vorm van strips bijvoorbeeld, ik heb daar alleen geen ervaring mee, wilde eerst deze proberen.

18. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Mj24: ik gebruik Healthypharm ovulatietesten, verkrijgbaar bij de drogist. Ik gebruikte er tot nu toe gemiddeld 8-10 per cyclus. Hopelijk heb ik nu een meer regelmatige cyclus, en heb ik er dus minder nodig.

Ik weet eigenlijk niet hoeveel ze kosten, want we hebben een eigen drogisterij. Mijn vriend runt deze winkel en neemt dus alles voor mij mee... Wel handig hoor. Ik geloof wel dat ze vrij prijzig zijn, maar een beetje zekerheid in deze onzekere tijd is mij ook veel waard!

19. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

May 1, 2006
    663
    0
    0
    Hier nog niks.
    Wel veel krampjes ben nu 2 dagen overtijd.
    gerekend 16 dagen na mijn ei sprong.
    Morgen ochtend maar weer een testje wagen.
    Ben benieuwd.
    k reageer niet zo veel omdat we een puppie hebben van 8 weken
    en ons handen vol hebben.
    Maar ik lees wel hoe het met jullie gaat.
    Iedereen een gelukkig 2007 en dat we maar een mooi rond dik buikje mogen krijgen :p

20. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

May 1, 2006
    663
    0
    0
    Hier nog niks.
    Wel veel krampjes ben nu 2 dagen overtijd.
    gerekend 16 dagen na mijn ei sprong.
    Morgen ochtend maar weer een testje wagen.
    Ben benieuwd.
    k reageer niet zo veel omdat we een puppie hebben van 8 weken
    en ons handen vol hebben.
    Maar ik lees wel hoe het met jullie gaat.
    Iedereen een gelukkig 2007 en dat we maar een mooi rond dik buikje mogen krijgen :p

Share This Page