1E RONDE CLOMID MJ24: in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. 10 jan weer naar de gyn, en ik denk clomid 100 mg. Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 gestart met de eerte ronde clomid 50, HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! IUI rond 6 januari?!? Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid. Alies: maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. nu starten met provera en daarna met clomid 50 mg. Nu maar afwachten. Dieseltje: mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december. 2E RONDE CLOMID French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie. nu kuur provera en daarna clomid 100mg. Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. Klaar met provera, zondag 31 dec gestart met 100 mg clomid. Simba: juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2. Jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde. 3E RONDE CLOMID Esthertje80: 3e ronde clomid, nette cyclus. 25 december nod gekregen, ga nu voor eind januari. Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 26 dec duivels, nette cyclus en dus meteen door 3e ronde clomid (100mg), zonder tussentijdse controle. 3-1 gyn Bengel: 150 mg: aangeslagen: samenlevingstest was goed, eiblaasje nu 25 mm! Staat dus op springen, moet vrijdag 5-1 terug om te kijken of ie nu echt is gesprongen. 4E RONDE CLOMID Patje20: 4e ronde clomid, 3 januari duivels gekregen, 3 dagen later als "normaal" heb nog voor deze maand clomid en daarna? Cath: 2 januari FM, 2 eitjes, 1 van 11 en 1 van 14 mm. Nog niet groot genoeg om het eisprongmoment te bepalen, dus 4 januari weer. NOD Puksem: NOD 31 dec. Dieseltje:NOD 8 januari French: NOD 10 januari Wendy: NOD (28 dgn) 13 januari Alies: NOD ?!?!?!? afwachten Smurfin: NOD 20 januari ( ongeveer..?!? ) Jody: NOD 19 januari. Patje: NOD 2 februari Cath: NOD 20 januari
nou ik heb nu 3 keer 50mg gebruikt en het was 2x 30 en nu dus 33 heb nog 1 kuur liggen, maar heb alleen tijdens de eerste kuur echo's gehad na die kuur heb ik gelijk voor 3 maand gehad en zoek het maar uit, mocht het na die 3 maand niet gelukt zijn moest ik weer terug komen en gaan ze pas verder kijken! dus ik weet niet of die clomid dus wel die andere 2 cyclussen gewerkt heeft! het is hopen dat het volgende maand raak is, want ik weet niet wat er nu verder gaat gebeuren! net wat je zegt, het menselijk lichaam zit heeeeeeeeeel raar in elkaar! groetjes patje20
net terug uit het ziekenhuis... aangezien 100 mg vorige ronde een eisprong heeft opgeleverd, hoef ik pas in mei terug te komen (allen als ik tussentijds zwanger ben of menstruatie toch weer uitblijft eerder)... heb dus stapel receptjes gekregen en hoef alleen deze maand nog te tempen. als dat ook een nette curve geeft, mag ik daarna stoppen. Afwachten dus verder maar weer... Chrizzzy
Jij bedoelt de Persona, toch? Op de verpakking daarvan staat dat je hem niet kan gebruiken als je hormoonbehandelingen ondergaat. Daar valt Clomid toch ook onder? @ Bengel: heel veel succes! Ik ga duimen dat jullie raak schieten! @ Patje: balen, zeg! Ik had zulke goede hoop voor jullie! @ Chrizzzy: ik word ook een paar maanden aan mijn lot overgelaten. Aan de ene kant is dat bemoedigend, maar aan de andere kant ook wel onzeker. Ik hoop dat je eerder terug mag.... omdat je zwanger bent! @ Cath: morgen weer naar de gyn. Hopelijk zijn de eitjes gegroeid! Hoe is het met de rest? Hier geen veranderingen. De Clomid-kuur is alweer bijna achter de kiezen en dan weer wachten op eisprong. Vorige ronde kwam hij op dag 18, hopelijk deze ronde weer...(iets eerder mag natuurlijk ook)
@chrizzzy: wat goed dat het nu is aangeslagen! hopen dat je eerder terug moet, omdat je zwanger bent! @simba: tis niet anders, kan er niets aan veranderen, positief blijven kom je het verste mee. volgende ronde beter! onze tijd komt echt nog wel! groetjes patje20
Is het daarom dat je 'maar' 6 maanden dezelfde dosis clomid mag gebruiken (staat in de bijsluiter)? Omdat je lichaam eraan went ofzo?
ik vind die testen een duure bedoeling..... iedereen moet het voor zich weten natuurlijk maar ik vind het aan de prijzige kant.....mij lijkt dat je dan beter kan tempen......is een stuk goedkoper.
ik temp ook french.. maar soms vertrouw ik die temp niet.. ik vind het ook een dure grap hoor.. spaar het liever voor straks.. voor de kamer enzo
zo denk ik er ook over maar als je iedere dag op dezelfde tijd tempt dan moet dat gewoon betrouwbaar zijn....toch?
ja zou je wel denken.. ,maar ik ben een onzeker daarover.. Weet je wat stom is, ik heb gewoon echt zin om naar de gyn te gaan.. ben blij als ik 100 mg mag slikken.. weer een nieuwe kans..
ik vind het zelf ook geen pretje maar ik vind het wel fijn om tussen tijdse controles te hebben....dan weet ik waar ik aan toe ben. ik ben nu bezig met 100mg clomid en ik hoor dinsdag de uitslag van mn bloed om te kijken of ik 25 dec een eisprong heb gehad en als dat zo is dan zal ik wel een paar maanden zonder controles verder moeten omdat de clomid dan aanslaat....maar ik ben wel van plan om dan te tempen.
De mijne doen het perfect, maar ik heb idd wel eens gehoord dat sommigen kunnen reageren op de Clomid. Dat zal bij de Persona ook het geval zijn. Daar staat bij aangegeven dat je die niet mag gebruiken als je hormonen gebruikt.
Ik snap wel dat jullie het te duur vinden, hoor. Als ik ze direct uit mijn eigen portemonnee zou moeten betalen zou ik ze misschien ook minder gebruiken. Maar het geeft mij wel veel zekerheid. Tempen geeft dat minder, omdat je eigenlijk al te laat bent als je je eisprong hebt gevonden. Het tempen geeft wel een extra bevestiging voor mij. Voor meiden die geen tussentijdse controles hebben (zoals ik ) is de combinatie ovulatietest en tempen toch wel een houvast...
Wanneer wordt er eigenlijk Clomid voorgeschreven? En schrijft de Gyn dit voor, of ook de fertiliteitsarts? Hoor het graag! Groetjes Cindy
@cindy. ik heb pco en meerdere meiden hierzo ook. dus ik heb geen eisprong, vandaar dat er bij mij clomid is voorgeschreven.. door mn gyn.
Cindy, Bij mij schijft de gyn het voor.. het wekt een eisprong op.. deze meiden hier hebben bijna allemaal geen goede eisprong. simba.. idd tempen ben je te laat.. ik wil denk ik komende maand ook ovutesten gebruiken hoor.. alleen al die verhalen over dat ovutesten niet kunnen met clomid.. en clearblue is gewoon te duur vind ik.. ik heb namelijk ook geen tussentijdse controles.. misschien komende ronde wel;.. nog 1 weekje wachten
Bedankt voor de reacties. Schrijven ze ook wel eens iets voor als je erg onregelmatig ongesteld bent?