Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    ik ben blij dat ik maandag een echo mag, ik wil gewoon zien of er uberhaupt iets gebeurd in mijn buik! missch had ik toch 100mg nodig omdat ik beetje zwaarder ben. maar niet te zwaar hoor. ongeveer 79 kg bij 1.75 dus gaat wel. ben al 6 kg afgevallen sinds het begin van de behandeling in januari!

ik hoop dat de vorige keer een eitje is geweest die maar een beetje heeft gegroeid. deze keer kan ik t zelf zien op de echo.

mijn gyn is iid niet de huisarts en andersom. ik heb wel effe een belafspraak met de gyn gemaakt, ik wil het liever aan hem vragen. hoe dat nou allemaal gaat met de progesteronwaardes enzo, want die assistentes vertellen met steeds wat anders, dan wel een eisprong, dan weer niet. ik weet niet waar ze mee bezig zijn, maar er klopt iets niet met hun uitslagen want ik heb helemaal geen eisprong gehad bleek uiteindelijk.

oja mijn gyn zei dat hij pas bij 4 eitjes zou afbreken. dus dan geen bevruchting. want anders is het erg ongezond voor jezelf en de kindjes. sommige mensen die missch al wat ouder zijn zouden zeggen van laat ze maar alle vier komen! maar dat doen ze toch liever niet voor de gezondheid. kan me voorstellen dat je wel baalt als je eindleijk eitjes hebt die groot zijn en dan zijn t er opeens vier en kan t niet doorgaan.

2. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    hoi allemaal,

Gisteren avond hield mijn mannetje het niet meer en wilde dat ik zou testen, we zagen geen positief resultaat... maar hadden eindelijk zekerheid dat die vroege positieve testen niet goed waren... En ik mijn menstruatie kon verwachten...
    Doe ik vanmorgen het rolluik open zie ik dat hij toch wel weer licht postief is wat je met kunst licht dus niet kon zien...
    Ik word er wel gek van maar probeer me er maar op in te stellen dat mijn lichaam me gruwelijk voor de gek aan het houden is...
    Het ergste is die onzekerheid, en als ik niet zwanger ben, wat ik dus denk, dan heb een erg lange cyclus deze maand...

Groetjes allemaal en veel suc6 allemaal met de cyclus of de zwangerschap voor de zwangere onder ons...

Catheleine

3. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Goedemorgen

Sam... :( Balen zeg!
    Wat Shaar al zegt, kom maar mee naar de volgende ronde, want in mei... leggen we allemaal een super ei!

Catheleine, dus nu weet je dus nog niets.
    Ik zou gewoon morgenochtend testen met ochtendurine.

Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis gegaan, alles doorgesproken,en word nu gebeld op welke datum ik in de eerste week van juni mag komen.
    Spannend hoor, weet je waar ik het ergste tegenop zie...hahaha ik ben echt een muts. Maar tegen die buis in mijn keel, belachelijk want dat doen ze als ik al slaap, maar toch gatverdamme het idee alleen al.

4. bengel

bengel Niet meer actief

Hello maisjes...

ik heb prikinstructie gehad, vanaaf om 6 uur eerste prikje..t is allemaal erg gemakkelijk, ben nu benieuwd of het pijn doet, denk het niet. Ze (=verpleegkundigen) waren erg lief en hoopvol: zo van: alleen deze maand he, volg. maand niet meer, nou dan nog 1x en dan niet meer goed? Komt goed enz enz...

Gisteren is ijn 'nep'vriendin bevallen van dochter Djara, vind de naam niet echt geweldig, jullie?

5. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Wat is een 'nep'vriendin?

Djara vind ik ook niet zo... tenzij het een mooi donker kindje is. Dan vind ik het wel passen.

6. bengel

bengel Niet meer actief

NEP vriendin bedoel ik die ene die moeilijk deed dat een andere vriendin en ik vrienden van elkaar geworden zijn.

Die nepvriendin is half Turks, haar vriend is zoholands als de pest, ook zijn achternaam. Het kindje is absoluut niet getint. de naam djara past inderdaad bij een getint kindje. Die 'nieuwe' vriendin heeft molukse kindejs (half) en een daarvan heet sereni...dat past wel (ik geef niet teveel info over haar, want you never know..)

gr Bengel

7. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @sam: jammer meid.

@bengel: fijn dat het prikken goed ging!

@zwangere: den jullie ook mee met moeders voor moeders?
    zoniet....wel doen!
    is echt heel erg belangrijk ;)

8. Linneke

Linneke Actief lid

28 dec 2006
    352
    0
    0
    Friesland
    Ik vind Djara wel een mooie naam.. Maar als je de moeder niet leuk vind, denk ik dat je alle namen die zij uitkiest niet mooi vindt! Haha..

Maar inderdaad, soms hoor je iemand een hele buitenlandse naam roepen en dan komt er zo'n blond kindje aanlopen.. ja, hmmmm...
    Wij hebben op school een Brian, met knalrood haar en sproetjes... Von dik ook al wel grappig!
    Mijn dochters hebben arabische en indische namen. Jamilah en Manisha. Maar mn man is ook buitenlands, en ze zijn vrij donker.. (zie mn foto's) Dus dat vind ik wel bij ze passen. En natuurlijk een exotische achternaam.. dus dat klinkt wel!

Nou meiden... ben internet aan het afstruinen over Clomid.. kwam nu hier terecht..http://216.239.59.104/search?q=cache:Fl ... cd=1&gl=nl
    staat veel info..

oke, wie wat beters heeft voor info.. tell me!

Liefs Linneke

9. bengel

bengel Niet meer actief

oh maar linneke ik vind haar niet onaardig hoor. Maar haar gedrag, bewijst hoeveel ze een echte vriendin van me is: samengevat; ik ging veel met haar om. een adnere vriendin van haar en ik, dat klikte goed, hebben een eker afgesproken, en meteen 3 weken gezeuer dat ze het niet leuk vinden als hun vrienden met elkaar omgaan blabla, tot huilens toe van haar en haar vriend! En dat betekent dat ik gas terug ga nemen in de vriendschap, omdat ik dit persoonlijk te zielig voor woorden vindt. Ikh eb niet alles geschreven nu, maar haar gedrag is ziekelijk jaloers. maar onaardig is ze heus niet...
    Djara vind ik niet passen bij een achternaam als b.v. jansen..(zijn achternaam lijkt hier wel op

10. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @sam: SHIT! had zo'n goed gevoel erover..... balen joh... hopenlijk weer een ei deze maand!

@bengel: veel succes met spuiten.

11. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    @bengel: laat ff weten hoe het spuiten is gegaan ben wel benieuwd naar vooral omdat ik er vanuit ga dat ik ook moet gaan spuiten :D

12. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Ow Bengel, vandaar ''nep''vriendin hahaha, ja stom had ik kunnen weten dat je haar bedoelde.
    Succes met spuiten... ik nog anderhalve maand, dan moet ik er ook aan geloven....

Zo nog een half uurtje, en dan weer rijles... altijd leuk.

13. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    @Esthertje: Feliciteer Wendy van me met haar rijbewijs! Tof dat het gelukt is zeg. 8) En maak je om die narcose niet druk meis, het is voorbij voordat je er erg in hebt.
    @Sam: K*t Bale meid! :evil: Ik hoop dat je idd in mei een mooi ei gaat krijgen, en dan daar lekker op broeden hoor!
    @Bengel: Fijn dat je niet tegen het prikken op ziet. En ik ben het met de verpleegkundige eens hoor: Een keertje en volgende maand is het dan niet meer nodig ;)
    @Catheleine: Veel succes, test met ochtend urine, want na een nacht kun je de test ook niet meer behoorlijk aflezen. Ik zal voor je duimen :)
    @Sjaandiaan: Je gewicht maar voor de clomid niets uit hoor. Ik hoop dat je een mooi eitje ziet..
    @Linneke: De gyn bepaald hoe het allemaal gaat lopen. Ook iedere gyn is hier anders in. Sommige geven al een stopadvies bij 2 eitjes, andere pas bij 4. En hoeveel en wanneer en hoe daarna, kan ook alleen de gyn je precies vertellen. Als je verhalen in het begin van dit topic een beetje leest, kun je ook lezen dat alle trajecten van de meiden bijna verschillend zijn. Sommige komen wel op hetzelfde neer, maar toch is het bij iedereen anders. Het ligt veel aan de gyn die je hebt, wat je voorgeschiedenis is, hoe lang je al bezig bent, wat de reden is dat je geen eisprong hebt. Maak je vooral niet te druk of zenuwachtig, en stel je vragen aan de gyn, die kan je het beste en het duidelijkste uitleggen wat er in jouw geval gebeuren gaat. Veel succes! ;)

14. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    sam kl*te had het echt gehoopt voor je

15. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @sam

wat Sh*t...hopelijk mag de volgende ronde van jou zijn [-o<

@mj

Hoe voel jij je, dringt het al wat door?
    30 mei je eerste echo...wachten duurt zo lang he ;)

Liefsss

16. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he kreeftje, wachten is vreselijk.. vind het wel erg spannend.. mijn gevoel zegt dat het goed zit, maar durf gewoon niet echt blij te zijn.. al voel ik me echt op een wolk hoor.
    heb met vlagen wat lichte krampjes en wat misselijk, maar moet niet overgeven ofzo? jij?
    jij hebt je cho 1 dag voor mij zie ik. kunnen we mooi samen aftellen

17. bengel

bengel Niet meer actief

hey maisjes

het prikken is geweldig gegaan..tim deed het wel bij mij, want stiekum toch beetje eng idee, maar heb helemaal NIKS gevoeld, nou klein knijpje dan, maar meer echt niet..Gek idee dat dit iets doet in mijn lichaam..maar meiden (alies en denise en esther voornamelijk denk ik)
    niks aan..

Ik moet nu net zo lang spuiten totdat ik de pregnyl mag zetten...maandag 14 mei moet ik om 9 uur weer echo..t wordt weer spannend dus..

knuf

bengel

18. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Tsja ik tel de dagen ook al af..Donderdag mag ik eerst voor een intake naar de verloskundige die had ik gebeld en die zei mij dat het beter was ook daar maar vast te komen wie weet krijg ik daar wel een echo ;)

Ik ben gister en vandaag zoooooooooo misselijk geweest :(
    Ik heb ook (nog) niet overgegeven maar moet wel veel kokhalzen.
    Voel me echt belabberd deze week, maar goed het hoort erbij en heb het er voor over!

Fijn he die mooie wolk waar je dan op zit...Heerlijk...en laten we zeekr samen gaan aftellen ;)

@bengel

Hoop voor je dat je gauw resultaat zult zien ;)
    Succes meid!

Liefsss

19. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Hey Bengel,
    Gefeliciteerd met je eerste prik....
    en.....had niets te veel gezegd he? Stelt niets voor!
    Gelukkig maar, morgen zelf doen?
    Hoeveeel eenheden spuit je?
    Ik zit op dag 8 vandaag, gister echo gehad, na 5 dagen 150, (gonal) 2 eitjes van boven de 1 cm! dus nu afbouwen tot donderdag (112,5) en dan weer echo....moederdag ei, daar ga ik voor, misschien mag ik zaterdag wel de pregnyl zetten...! Spannend, doe je die ook zelf?

x

20. bengel

bengel Niet meer actief

hoi shaartje

ik spuit nu 75 eenheden Gonal per dag..maandag moet ik dus voor echo, hoop ook op 1 cm...pregnyl moet ik ook zelf doen ja..we hadden aleen de dikke naald gezien, en daar was ik van geschrokken, blijkt dit de terugtrek naald te zijn. hahah..gelukkig die dunne dus..

morgen doe ik het zelf ...denk ik :oops:

Deel Deze Pagina