Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linneke

Linneke Actief lid

28 dec 2006
    352
    0
    0
    Friesland
    Moon85: je moet echt aan de bel trekken! Dit gaat nie goed zo, meiske! Ik heb 't 9mnd gehad.. kotmisselijk.,. maar wel daardoor in 't ziekenhuis beland! Bijna uitgedroogd!

Dus aub pas opjezelf..

liefs Lin

2. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    @lin opvliegers heb ik ook vanaf dag 3 tot uhhh nou nu heb ik ze nog steeds dus dat gaat bij mij wel door...
    @moon pas goed op jezelf trek aan de bel als het TE wordt...

morgenvroeg FM hou jullie op de hoogte en dan zal ik ook ff uitgebreid reageren truste meiden

3. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    De tests via deze site kunnen soms 4 dagen van tevoren al aangeven of je zwanger bent. Ik heb maandag mijn NOD... dus ik denk dat ik ook zaterdag ga proberen. Verwacht er niet te veel van. Gisteren sloegen mijn gedachten weer op hol, maar heb geen zere (o)(o) en ben niet extreem moe ofzo. Dus op naar ronde 9? :(

Hoe voel jij je verder?

4. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal,

Nou ik kom net terug van de gyn en er was niets te zien. MAAR ik had vandaag voor het eerst de andere gyn en die duwde die echostaaf erin, keek 2 seconden nee daar zit niks en rechts nee daar zit ook niks staaf eruit en klaar. Mijn andere gyn die kijkt echt wat aandachtiger, haalt de eierstokken wat dichterbij in beeld (moet ze wel iets meer voor porren maaar dat heb ik er graag voor over) Ik moet nu dinsdagmorgen weer terug komen en gelukkig wel bij mijn "eigen" gyn. Ik ben dus niet tevreden hoe het is gelopen vandaag. En dan nog iets, ik vraag aan haar wat nou de volgende stap is als 150mg niet aanslaat, zegt ze 200mg WAT?!?!?! ik had daar nog nooit van gehoord dat ze verder gingen dan 150, ze zegt zelfs nog: want uit ervaring blijkt dat als 200mg niet helpt dat 250mg dat ook niet meer doet. MAAR IK WIL HELEMAAL GEEN 200mg! IK WIL PAUZE EN DAN SPUITEN ben helemaal overrompelt. Zal dinsdag aan mn eigen gyn nog wel een keer vragen maar als die ook 200 zegt dan weet ik het niet meer hoor!

nou pfff ik ga ontbijten en ff bijkomen... O ja ze begon over afvallen, ze zegt dat ik wel moet afvallen nou daar is mijn eigen gyn ook nooit over begonnen. Ik weet wel dat ze daar gelijk in heeft dus ik ga wel proberen.

nou doeidoei

5. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    wat een stilte deze morgen.....

6. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Denise wat naar zeg dat je zo'n vlugge gyn had...

Fijn dat je dinsdag weer naar je eigen gyn kan.

Ooo ik heb nog wel wat leuks te vertellen hoor, even totaal off-topic, maar vind het zo leuk.

Mijn moeder belde gisteren we gaan van 29 september tot 3 oktober met z'n allen 5 dagen naar Gran Canaria VERASSING!
    Mijn moeder en stiefvader zijn dan 12 en een half jaar getrouwd, dus met z'n 10 ( of 11, ligt aan mijn Oma) lekker op vakantie! Heerlijk he!

7. leonie 1980

leonie 1980 Actief lid

7 jan 2007
    118
    0
    0
    standdaarbuiten
    Hoi meiden,

Lees elke x mee met iedereen, dus voor degene die zwanger zijn van harte gefeliciteerd en voor de andere dames hopenlijk binnenkort een mooi ei en een eventuele zwangerschap.

Ik heb even een vraagje, ben begonnen met 50 mg deed niks toen 100mg deed weer niks nu zit ik op 150 mg, op dag 16 tot op heden nog niks maar heb wel een constante temperatruur al 4 dagen van 36.3 en hoop elke dag dat hij omhoogschiet, kan het zijn met clomid dat je eisprong wat later komt ?

als de clomid weer niet aan zou slaan had de gyn erover om te gaan spuiten nu had hij het over menopur en gonal F,wat is beter ? klopt toch als je spuit dat je dan meer kans hebt op een eisprong of niet ?

Ook heb ik geen enkele x een inwendige echo gehad om naar de vorderingen van een eventuele eisprong te kijken , is dat per gyn verschillent of zo want je leest bij sommige vrouwen dat ze wel een inwendige echo krijgen.

Sorry voor mijn vele vragen, maar het maakt me allemaal zo onzeker.

liefs leonie

8. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Wat heerlijk Esther!

Zou ook wel even naar de zon willen, dat kloteweer hier is ook niet iets om blij van te worden. ;) Eigenlijk schandalig dat ik klaag... moet je kijken wat voor een weer we al gehad hebben! :)

9. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @esther: dat is leuk zeg!
    enne misschien gaan jullie wel met 12 ;)

@leonie: bij werkte de clomid ook niet...50 t/m 150.
    ik kreeg wel inwendige echo's met clomid maar dat is bij iedereen verschillend.
    als je moet gaan spuiten krijg je zoiezo inwendige echo's ivm de kans op overstimulatie
    ik ben gaan spuiten met puregon en toen mijn eitje groot genoeg was kreeg ik pregnyl.
    met spuiten blijf je net zolang doorgaan totdat je een eitje hebt.

10. leonie 1980

leonie 1980 Actief lid

7 jan 2007
    118
    0
    0
    standdaarbuiten
    Hoi French,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Bedankt voor je antwoordt, wat is puregon/ pregnyl is dat hetzelde als menopur en gonal F ?

Begin je dan gelijk te spuiten op je 1 ste menstuatie dag ?

liefs leonie

11. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    wat vinden jullie dan van 200mg clomid? ben ik zo benieuwd naar ik ben toch niet de enige die dat raar vind...?

@es: relaxt! lijkt me super daar!

12. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    French, dat hoop ik natuurlijk ook!
    Pfff ik hoop het toch wel hee, in September....

Dan vind ik het prima om volgende maand nog maar met z'n tweetjes op vakantie te gaan, als ik de garantie heb dat we die vakantie met 12 doen.

Hoe gaat het verder met je French, voel je je goed?

13. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Is het ook, ben een paar jaar geleden al met mijn moeder samen geweest, heeeerlijk!

200 mg clomid heb ik nog nooit van gehoord, dacht dat het maar tot 150 ging.....

14. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    ja dat dacht ik dus ook... maar ik heb een zwaar voorgevoel dat als 150mg niks is dat 200mg ook niks is, dan heb ik liever even lekker pauze, ff een week of 6 zonder al die hormoontroep en dan na mn vakantie spuiten...

15. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @leonie: puregon is het zelfde als menopur,die zorgt er voor dat het eitje groeit.
    en pregnyl is een spuit die er voor zorgt dat je eitje springt.et fijne van puregon vond ik dat je het moest spuiten met een prikpen...ik weet niet of dat met menopur ook het geval is maar dat kan je dan altijd nog aan je gyn vragen.

@esther: daar gaan we wel vanuit ;)

ik voel me zwak-ziek-misselijk.
    maar het is voor een goed doel ;)

16. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    hey,
    HIer niet zulk goed nieuws.
    Nou ja, tis maar hoe je het bekijkt!
    4 eitjes van 2.0/1.9 2*1.7!
    Te veel dus, en dat op dag 10! Negatief "samelevings"advies gekregen!
    Maand overslaan dus....te grote kans op een meerling.
    Wat zouden jullie doen?
    Ben er een beetje verdrietig van.

17. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @shaartje: ja, wat ik zou doen..... moeilijk hoor. Ik zou zelf redeneren dat ze alle 4 niet op hetzelfde moment springen en bevrucht worden, maar ja je weet het echt NOOIT. pffff moeilijke keus, ik kan (lees: durf) je geen advies geven.

@denise: ik heb ook nog nooit van meer dan 150 mg clomid gehoord. mijn gyn vertelde (net als bij veel anderen) dan 150 mg max was.......
    zou het maar eens goed navragen....

18. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @shaartje: ja, wat ik zou doen..... moeilijk hoor. Ik zou zelf redeneren dat ze alle 4 niet op hetzelfde moment springen en bevrucht worden, maar ja je weet het echt NOOIT. pffff moeilijke keus, ik kan (lees: durf) je geen advies geven.

@denise: ik heb ook nog nooit van meer dan 150 mg clomid gehoord. mijn gyn vertelde (net als bij veel anderen) dan 150 mg max was.......

Hoe zou het met moon zijn? hoop zo verschrikkelijk dat ze goed nieuws heeft.....

19. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland

Hoe zou het met moon zijn? hoop zo verschrikkelijk dat ze goed nieuws heeft.....

20. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    oh, khad weer wat te weinig geduld..... :( ;) :p

Deel Deze Pagina