hier nog iemand met opvliegers...nog meer dan met clomid....blh.. en ik ben MOE joh, kweet niet of dit van de hormonstertjes komt, of gewoon moe, maar jeetje mina zeg... verder heb ik nu effe de zenuwen: k geef 1x per jaar plm 6 lessen over communicatie met verstandelijk gehandicapten, auti's enz enz..en vandaag is les 2....ik ben geen leerkracht, dus t blijft iets 'onhandigs'. Heb video's, testmaterialen, kleine opdrachten en een lang verhaal. Moet duren van 10:15 tot 11:45...ben benieuwd of ik dat volkrijg.. ga mijn spullen maar pakken, moet zo aanrijden daar naartoe..daarna lekker weekend. morgen libelle beurs..hoop wel op iets droger weer.. ben benieuwd hoe dat is.. gr daniellA
@ Dieseltje, voelde jij helemaal niets dan? Ook geen zere borsten ofzo? Geeft weer een beetje hoop... Maar bij de vorige zwangerschap was het overduidelijk. Toen had ik overal last van. Vandaar dat ik er nu echt niet van uit ga. @ Sam, meid... ik ben blij dat je me/ons gezelschap blijf houden........! Mijn duimen draaien ook voor jou, want de 10 kuren gaan we niet halen! (tjee, dan moeten we echt op gaan schieten!).
@katrien: nee, ik voelde helemaal niets.... ja allen wat buikpijn, net zoals ik had als ik ongesteld werd.... toen zijn we de kroeg maar ingedoken . Was toch einde ronde, dat wisten we zeker..... 2 dagen later was ik nog niet ongesteld, toen testte ik positief! elke zwangerschap is weer anders, dus wie weet!
daan, bij kylian merkte ik ook pas wat na mijn nod zo bleek later, dacht dat ik de griep had en mijn ongi zat eraan te komen had al dagen krampen en had tenslotte provera genomen om ongi te worden, maar die kwam niet. en bij 5 weken teste ik positief. en gingen de kwalen van kwaad tot erger enne die 10 moeten we echt niet halen
Klinkt bekend! Toen ik de vorige keer 1 dag voor mijn NOD menstruatiepijn kreeg, heb ik een hele fles wijn opgedronken... Superveel lol gehad die avond met vrienden e.d. (spanning weglachen?). Dag erna werd ik maar niet ongesteld. Dag daarna ook niet... Dag daarna (2 dagen overtijd) toch maar eens testje gedaan....... Wat was ik blij! Gelukkig is het niet na 4,5 week al misgegaan... dan had ik me toch wel knap schuldig gevoeld na die fles wijn! Nou, begin weer heel voorzichtig hoop te krijgen. Morgen weten we meer...
Ik heb gewoon steeds het beeld in mijn hoofd na de positieve test vorige keer. Als ik het dan niet geloofde, voelde ik even aan mijn borsten ( ) en dan had ik de bevestiging dat ik zwanger was. Kon toen dagen voor mijn NOD al niet meer op mijn buik slapen. Maar nu... hoe vaak ik ook voel, ik voel niks! Maar misschien is elke zwangerschap wel anders!?! Laten we het hopen!
laten we het inderdaad hopen. Wij hadden het toen ook helemaal gehad, een hele leuke, vrij aangeschoten avond gehad.... Tja, als ik geweten had dat ik 2 dagen later positief testte had ik het ook niet gedaan, maar je kunt het dan niet meer terugdraaien he? Trouwens, op dat moment kan alcohol nog geen schade aanrichten, dus je had je daar zeker niet schuldig over gaan voelen....
Hoezo kan dat niet? Alcohol remt toch de ontwikkelingen, in elk stadium van de zwangerschap? Ik had het ook zeker niet gedaan, als ik het had geweten. Maar ja, het was wel gezellig!
Goeiemorgen dames! ik dacht ook juist dat roken en alcohol juist in het beginstadium schadelijker zijn dan de rest omdat dan alle basis word gelegd voor het kindje... maar ja eelrijk is eerlijk er zijn genoeg mensen op de wereld die de eerste maaanden niet weten zwanger te zijn en die , zetten meestal ook een gezond kind op de wereld, dus ik denk dat 1 zo'n avondje niet veel kwaad kan... hier gister een goed gesprek gehad met mn vriend, hij wil eventueel wel die 200 doen, hij heeft ook wel weer een goed argument: het past er nog net tussen met wat de vakantie betreft slaat het aan en is het raak weet je dat waarschijnlijk nog voor we op vakantie gaan en slaat het niet aan dan wachten met de provera tot na de vakantie dus dan ben ik op vakantie ook niet ongesteld en hij zegt ook je hebt dan nog wel een ronde kans anders doe je 5 weken niks en dat is ook wel weer zo, maar het is zo dubbel, aan de ene kant wil je het wel een kans geven aan de andere kant zou een paar weken rust ook wel lekker zijn maar ik denk dan toch dat een extra kans het toch wint....
@ Denise; ik blijf het een vreemd verhaal vinden van die 200 mg.... volgens mij mag het niet eens. En als het 3 keer niet aanslaat, waarom de verhoging naar 200 wel? Kun je niet eens de mening van een andere arts vragen. Bij mij in het ziekenhuis zijn ze heel stellig dat 150 mg het maximale is.
De navelstreng en placenta, wat voor het (bloed)contact moeder/embryo zorgt, is wodt pas in de (ik geloof) 4e of 5e week van de zwangerschap gevormd. Dan kan alcohol nog geen schade aanrichten (omdat er geen bloedcontact is).... Pin me er maar niet op vast hoor, ik heb het ergens gelezen, weet niet meer waar.... natuurlijk ben ik het ermee eens dat alcohol in elk stadium van een zwangerschap schadelijk is, zo bedoelde ik het ook absoluut niet.
Niet is inderdaad beter. Maar hoeveel junks zetten er een 'gezond' kind op de wereld.... veel te veel. Ik weet dat mijn vader een week voordat ik geboren werd ontslag kreeg. Toen hebben mijn ouders ook een hele gezellige avond gehad met buren... heeft mijn moeder ook behoorlijk wat gedronken. En met mij is het ook goed gekomen! Nou ja, goed.... dat is vast de oorzaak van PCO. Nee hoor, ik denk dat als het 1 of 2 keer gebeurd tijdens een zwangerschap, dat het echt niet verkeerd hoeft te zijn. Heb zelfs wel eens gelezen dat 1 wijntje per week goed zou zijn.... ? Maar dat ga ik niet uitproberen!
vroeger werd er veel minder naar gekeken... mijn moeder heeft bij mijn broer, maar ook bij mij gewoon doorgerookt..... en dronk ook wel eens een wijntje... ach, we kunnen het gewoon beter niet doen....
Doen jullie ook nog allemaal temperaturen? Ik wacht nog 1 week, als ik dan nog niet ongi ben, bel ik eens de Gyn. Is al 8weken geleden dat ik de miskraam heb gehad. Ik wil dan laten kijken of alles goed is, en dan weer met de provera en clomid beginnen.
Ik temperatuur niet meer, legt te veel druk op me. Is inderdaad misschien verstandig om dan weer menstruatie op te wekken. Kan nog wel 2 maanden duren. Hoe gaat het verder met je?
Hier gaat het wel goed., dank je! We zijn weer volop de klustoer. Heb al zo'n 2 weken last van slijmverlies. Sinds deze week veel witvloed. Had gehoopt dat er misschien uit zichzelf een eisprong kwam. Maar als je Clomid gebruikt, moet je dan niet temperaturen?
Ik hoef niet te temperaturen, maar misschien omdat ik ook pregnyl gebruik? Witte vloed krijg je toch na je eisprong? Dat heb ik nu namelijk ook. (hmmm... heerlijk, dat broodje )
Zou ik dan toch een eisprong hebben gehad. Had een vermoeden dat ik zaterdag een eisprong had, klapte dubbel van de pijn.
Heb je wel vruchtbaarslijm gehad? Het zou best kunnen dan dat je een laat ei hebt gehad... ben benieuwd!