Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik ik ik ik ik... sorry ben egoistisch.. :)
    maar vind ik ook hoor.. wordt te druk hier

2. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Ik wil ooooooooook
    Mag ik ook?
    3 rondes clomid is toch wel genoeg?

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ok esthertje, dan mag jij nu deze ronde.. ik zit toch nu in de wachtkamer voor mijn nieuwe recept

4. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Lief van je... dank je
    Als het goed is heb ik vandaag een sprong, of morgen, of woensdag ( verjaardagsei)

Ik wil best de eerste zijn, maar dan wel een gedeelde eerste plaats....

5. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Ik zou ook wel willen..., maar als ik naar ons staatje kijk dan hebben Patje en Cath eigenlijk voorang, gevolgd door Esthertje, Chrizzzy en Bengeltje.... Jullie zitten al in de 4e en 3e ronde. Als het zo zou werken, ben ik over 3 maanden aan de beurt. Nou, als ik het zwart op wit zou krijgen, tekende ik ervoor, haha. :D

Waar blijft dat goeie nieuws! :D

Eens kijken wie onze eerste kanshebster is: DIESELTJE! Je NOD is vandaag! Hoe staat het ervoor? En overmorgen FRENCH, hoe gaat het bij jou?!?

6. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    wat een drukte hier zeg, ben er ff niet en een heleboel pagina's erbij!
    maar MJ we hebben zo een dag allemaal, het is allemaal zo herkenbaar, maar always look on the bright site of live! onze tijd gaat echt wel komen meid!
    aan de andere meiden, het word spannend maar we moeten zeker wel geduld hebben!

groetjes

patje20

7. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    MJ, ik hoef helemaal niets toe te voegen aan alle lieve worden van alle meiden hier volgens mij! Nou ja, een klein beetje dan. Veel sterkte en geluk! Jouw tijd komt echt wel!

8. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Heel goed gezelgd Simba! Dit is natuurlijk helemaal waar!
    Al wil ik niet te lang meer wachten ;)

9. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Dan moet je je ff bij Simba aanmelden Marit, haha! ;)

10. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    1E RONDE CLOMID
    MJ24: in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. 10 jan weer naar de gyn, en ik denk clomid 100 mg.
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 gestart met de eerte ronde clomid 50, HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari! Nu op 't wachtbankje...
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid, zit naast smurfin op het bankje.
    Alies: maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. nu starten met provera en daarna met clomid 50 mg. Nu maar afwachten.
    Dieseltje: mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december.

2E RONDE CLOMID

French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    nu kuur provera en daarna clomid 100mg.
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. Klaar met provera, zondag 31 dec gestart met 100 mg clomid, 8 jan naar gyn geweest. ER IS EEN EI VAN 11,5 MM!
    Simba: juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2.
    Jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde.
    Puksem: 5 jan 07 ongesteld, 5 dagen overtijd.
    Nu 75 clomid.

3E RONDE CLOMID
    Esthertje80: 3e ronde clomid, nette cyclus. 25 december nod gekregen, ga nu voor eind januari.
    Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 26 dec duivels, nette cyclus en dus meteen door 3e ronde clomid (100mg), zonder tussentijdse controle. 3-1 gyn
    Bengel: 150 mg: aangeslagen: samenlevingstest was goed, eiblaasje nu 25 mm! Staat dus op springen, moet vrijdag 5-1 terug om te kijken of ie nu echt is gesprongen.

4E RONDE CLOMID
    Patje20: 4e ronde clomid, 3 januari duivels gekregen, 3 dagen later als "normaal" heb nog voor deze maand clomid en daarna?
    Cath: op 4-1 twee eitjes van 13 en 14 mm. Op 8-1 weer voor een echo!

NOD
    Dieseltje:NOD 8 januari
    French: NOD 10 januari
    Wendy: NOD 19 januari
    Alies: NOD ?!?!?!? afwachten
    Smurfin: NOD 20 januari
    Jody: NOD 19 januari.
    Patje: NOD 2 februari
    Puksem: NOD 3 Februari
    Cath: NOD 24 januari?

EISPRONG
    Smurfin: 6 januari
    Wendy: 5 januari
    ....

Hallo meiden. Eindelijk eens positief nieuws voor mij. Vandaag ben ik naar de gyn geweest. Ze zag 1 ei dat groter was dan de rest. 11,5mm.
    Hoe groot was jullie ei op CD 10?

Ik ben zo benieuwd of deze verder groeit. Wat ik wel typisch vond was dat ze zei: ik ga even vragen wanneer je terug moet komen, woensdag of donderdag. (waarschijnlijk was het een assistente)
    Ze heeft het gevraagd en ik moet nu pas vrijdag terug. Is dat niet wat lang?

11. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Simba, bij deze! Ik vind dat de periode dat je bezig bent ook mee telt hoor (niet alleen ronde clomid) ;)

12. bengel

bengel Niet meer actief

hoi maritt,

bij 50 en 100 mg had ik op dag 10 een eiblaasje van plm 11 mm.
    bij 150 mg had ik op dag 9 een eiblaasje van 14 mm...maar ja, gemiddeld KAN een eiblaasje 2 mm perdag groeien, dus bij jou kan t nu aanslaan. Ik denk dat je vrijdag af moet wachten en adhv deze uitslag vermoed ik al dat je zelf conclusies (voorzichtig) kan trekken of het is aangeslagen of niet...ik had dat zelf iig wel...wist na 2e meting voldoende...maar das wel op gevoel, want ook toen kon het nog. toen op dag 17 nog niets geweldigs gebeurd was wist ik echt zeker dat het over was die ronde. succes!

13. bengel

bengel Niet meer actief

quote="marittt"]1E RONDE CLOMID [/b
    MJ24: in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. 10 jan weer naar de gyn, en ik denk clomid 100 mg.
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 gestart met de eerte ronde clomid 50, HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari! Nu op 't wachtbankje...
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid, zit naast smurfin op het bankje.
    Alies: maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. nu starten met provera en daarna met clomid 50 mg. Nu maar afwachten.
    Dieseltje: mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december.

2E RONDE CLOMID

French:feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg geen reactie.
    nu kuur provera en daarna clomid 100mg.
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. Klaar met provera, zondag 31 dec gestart met 100 mg clomid, 8 jan naar gyn geweest. ER IS EEN EI VAN 11,5 MM!
    Simba: juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2.
    Jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde.
    Puksem: 5 jan 07 ongesteld, 5 dagen overtijd.
    Nu 75 clomid.

3E RONDE CLOMID
    Esthertje80: 3e ronde clomid, nette cyclus. 25 december nod gekregen, ga nu voor eind januari.
    Chrizzzzy: jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 26 dec duivels, nette cyclus en dus meteen door 3e ronde clomid (100mg), zonder tussentijdse controle. 3-1 gyn
    Bengel: PCO: 150 mg is aangeslagen op CD 17=6 januari een eisprong gehad. nu afwachten, vrijdag 12 jan en op verjaardag 15 jan een bloedtest voor progesteron waarde bepaling. Zou mijn moeder gelijk krijgen en dat ik op haar operatie dag goed nieuws heb??

4E RONDE CLOMID
    Patje20: 4e ronde clomid, 3 januari duivels gekregen, 3 dagen later als "normaal" heb nog voor deze maand clomid en daarna?
    Cath: op 4-1 twee eitjes van 13 en 14 mm. Op 8-1 weer voor een echo!

NOD
    Dieseltje:NOD 8 januari
    French: NOD 10 januari
    Wendy: NOD 19 januari
    Alies: NOD ?!?!?!? afwachten
    Smurfin: NOD 20 januari
    Jody: NOD 19 januari.
    Patje: NOD 2 februari
    Puksem: NOD 3 Februari
    Cath: NOD 24 januari?
    Bengel: NOD 21 januari?

EISPRONG
    Smurfin: 6 januari
    Wendy: 5 januari
    Bengel: 6 januari

14. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Heb je helemaal gelijk in!

En gefeliciteerd met je ei! :thumup:
    Ik had zelf op dag 11 2 eitjes van 9 mm, op dag 14 was er nog 1 van 11 mm en op dag 18 was ie 17 mm, kan dus ineens erg hard gaan! Uiteindelijk is ie bij mij ( door pregnylspuit ) zaterdag of zondag gesprongen! Ik heb goeie hoop voor je hoor Marit, jij gaat een mooi ei krijgen!

15. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Wanneer schrijft de gyn een pregnylspuit voor dan? Daar springt je ei toch van?

Ben blij te horen dat er wel een mogelijkheid is dat mijn ei nog groeit (was al weer wat onzeker geworden na het bericht van Bengel).

Is wel fijn te horen hoe het bij anderen is gegaan!

16. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Misschien heel dom, maarruh, lijkt mij dat Pregnyl sterker is dan Clomid. Waarom krijgt iedereen dan Clomid voorgeschreven? Of heb ik het helemaal verkeerd? :oops: :oops:

17. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Uhm... geen idee, Yake! Goede vraag overigens. Heeft iemand een idee?

Wat betreft onze uitverkiezing: Chrizzzy is volgens ons overzicht het langste bezig. Zij is met de pil gestopt in juli 2005. Dus mag zij het eerst! Of zijn er nog anderen die langer bezig zijn?

18. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Ja klopt. Ik weet eigenlijk niet waarom ze dat bij de een wel doen, en bij de ander niet. In mijn geval heb ik die inseminatie gehad, en door die pregnyl wisten ze zeker dat ie het weekend zou springen. Dan lopen ze daar dus geen risico mee, dat ze verkeerd hebben getimed.
    Maar een vriendin van mij slikte ook clomid en kreeg ook pregnyl en moest dan binnen 36 uur sex hebben. Die deden het dus zonder de inseminatie. Dat komt weer omdat het zaad van haar mannetje goed was, en bij ons minder. ( zij was trouwens zwanger van ronde 3! )
    Misschien kan je je gyn eens vragen of pregnyl iets voor jullie is, kan je veel gerichter klussen, helemaal nu er een mooi ei aan zit te komen!

19. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Nou, het zit zo. Clomid helpt je eitje groeien, en als ie eenmaal groot genoeg is, helpt pregnyl 'm te springen. Het zijn dus eigenlijk 2 verschillende dingen.

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb er de ballen verstand van, maar zou het misschien niet kunnen komen door overstimulatie? dat je straks ipv 1 ei, dat er 4 of 5 springen?

Deel Deze Pagina