Ja voor mij is het nu de 7e keer in vijf jaar; dus je kan wel zeggen dat het mijn tweede thuisland aan het worden is. Ik heb in 2001/2002 daar 5 maanden stage gelopen. Ben toen mijn vriend daar tegengekomen (hij is een Javaan). Inmiddels woont hij nu 3,5 jaar hier. Maar we gaan met grote regelmaat terug, omdat zijn hele familie en vriendengroep daar nog woont. Nou en je hoort mij niet mopperen als we gaan hoor.... 8) 8) 8) Succes iedereen gr Alies
Meiden, van 1 gyn heb ik een reactie terug: Wat jammer dat het zo behandeld is dat je er ongemakkelijk van werd. Ik merk dat steeds meer verloskundigen een gewicht van 100kg aanhouden als grens om thuis te mogen bevallen. het klopt inderdaad dat ambulance broeders je niet naar beneden mogen tillen als je zwaarder bent. Maar als je beneden een bed kunt plaatsen, lijkt het mij geen probleem om toch thuis te bevallen. Er is bekend dat bij erg overgewicht er een verhoogd risico is op bijvoorbeeld meer bloedverlies bij de bevalling, maar wat is erg? Je zit net op de grens van echt overgewicht of matig overgewicht. Voor de medische complicaties zou ik dan ook zeggen dat je best thuis zou kunnen bevallen, maar iedere verloskundigenpraktijk heeft hierin zijn/haar eigen beleid. Helaas kan ik me daar ook niet in mengen. Wel zou ik je aanraden in het gesprek met de volgende verloskundige duidelijk te vragen wat hun beweegreden is dat je niet thuis zou mogen bevallen. Laten ze het dan goed beargumenteren... ik hoop dat je er nog uitkomt. Probeer ook echt goed op je gewicht te letten. Als je nu 90 kilo weegt hoef je niet echt ver over de 100 te gaan als je oplet. Houdt je aan de voorgeschreven hoeveelheden, maar snoep niet/minimaal. Drink veel water, maar zo min mogelijk vruchtensap. Dit bevat nml veel vruchtensuikers en zetten dus ook aan. Eet mager vlees en gril het bij voorkeur. Zo kun je best veel eten maar kom je weinig aan. Ook broodbeleg zo mager mogelijk nemen. Als je wilt kun je onze dietiste vragen naar je voeding te kijken. Houdt dan een paar dagen bij wat je eet, drinkt en hoeveel je beweegt en mail dat aan haar. Vraag haar je voeding tov je beweging te beoordelen en leg uit dat je zwanger bent en niet teveel wilt groeien... Dat laatste is wel grappig, ik ben zelf dietist, maar dat weet zij natuurlijk ook niet
Hier nog een clomid meid erbij... deze cyclus nog even uitwachten en dan starten we ook ... clomid en nadien pregnyl spuit... we gaan ervoor !
he wat een boel nieuwe meiden erbij.. succes allemaal. Dieseltje wat een gedoe, maar komt vast goed Wendy hoe is hte met je Esthertje met jou? Patje leuke dag gehad gister
Nou ik weet zeker dat ik weer ongesteld word,had erge kramp gisteren. wel vroeg want volgens mij moet ik het zondag pas worden. Maarja... we wachten af. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet heel erg vind, want ik krijg 6 juni die kijkoperatie, en dan kunnen ze me eens goed nakijken. Vind ik ook wel belangrijk. En... ik kan nog even door sonja bakkeren.
hee meiden, esther, balen meis, maar kan me wel voorstellen dat je zo dnekt hoor. diesel, das wel een antwoord waar je wat mee kan. maar blijf het vreemd vinden dat ze zo'n marge aanhouden hoop echt dat petra wat anders zegt.
He meiden! Heb jullie advies nodig! Zie mijn album! Zou het zover zijn? Durf het eigenlijk nog niet te geloven... Groetjes, Simba
Ik kan het echt niet geloven, hoor! Maar er staat echt een streep, toch? Hij is wel licht, maar ik heb nog nooit eerder een streep gehad... Eindelijk...na een jaar...(en maar 2 eispongen!)
nee helemaal niet vaag, kon zo zien dat er een 2e streep stond JOEHOE weer een clomid girl zwanger, gaat hier echt de goede kant op zeg! Gr bengel
@ simba: gefeliciteerd! Dit is echt een duidelijke streep, je moet niet meer twijfelen. Groetjes en geniet ervan. Van een nog altijd wachtend zuurtje
Hallo allemaal, Ik kan me dus ook bij dit onderwerp aansluiten... Vorig jaar mei gestopt met de pil. 1 Keer ongesteld geworden in december. In mei naar HA geweest. Na lang zeuren toch doorverwezen naar G. Hier inwendige echo gehad, waarschijnlijk PCO. Provera gekregen, wat nu op is dus ik wacht op mn ongesteldheid....ben benieuwd wanneer dat dan ook echt komt....En dan de derde dag clomid 50mg slikken tot de zevende dag. Daarna nog paar keer naar ziekenhuis om te kijken of er iets gebeurd. Dan zal ik ook wel te horen krijgen wanneer je moet klussen neem ik aan ? Ben benieuwd en vind het allemaal wel spannend. Jullie allemaal veel succes! Gr. Lorraine
Dikke streep hoor Simba, hoe bedoel je vaag! Gefeliciteerd! Echt te gek! Wanneer was je NOD? x Shaartje
Vandaag of morgen, weet niet de exacte dag van de eisprong. De dag van de positieve ovulatietest was nl de laatste dag van de vakantie. De dag erna zaten we in het vliegtuig, en hebben we dus niet geklust. Om nou de wc van het vliegtuig in te gaan vond ik een beetje ver gaan.