Eerste ronde clomid...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marittt, Nov 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    Hallo meiden.
    Het weekend zit er weer bijna op.
    Heb weer even bijgelezen, en Simba, mijn gyn zei dat het niet zoveel uitmaakt als je maar tussen dag 2 en dag 5 begint met clomid. Dus geen zorgen daarover.

Ik heb ineens last van afscheiding, dat had ik nooit, de medicijnen doen goed hun werk. Alles werkt zoals het moet werken, ben ik erg blij mee.

Nog een week... en dan mag ik testen... pff, moet nog maar zien of ik niet stiekum vrijdag al ga testen. Ik probeer het echt vol te houden hoor.

Heb trouwens ook een sollicitatie lopen, best moeilijk, maar ga er zeker wel eerlijk over zijn, ik zal het niet uit mezelf zeggen, maar als er aan mij gevraagd word of ik kinderen wil, zal ik zeker de waarheid zeggen. Maar het blijft lastig.

Iedereen weer sterkte en succes...

2. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @esthertje80: wat spannend meid!
    ik zal voor je duimen!
    mag ik vragen welke ronde dit is met clomid en de hoeveelheid (50 mg of 100 mg) ?

ik vind het fijn dat ik hier met jullie meiden mijn ervaringen kan delen en ook kan leren van jullie!
    ik ben blij dat ik niet de enigste ben.

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    meiden hadden jullie voor de pil ook een onregelmaige cyclus. volgens de dokter blijf je altijd last houden van pco. zijn hier meiden die hier meer vanaf weten?

4. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    @french

Mijn eerste ronde.
    Morgen bloed prikken, om mijn progesteron te meten, al wist de gyn zeker dat ik een ei-sprong heb gehad, maarja stel dat het niet zo is, dan moet ik natuurlijk omhoog met mijn clomid. Dan zal ik 100 mg moeten slikken i.p.v. de 50 die ik nu geslikt heb.

Wat je zegt vind ik ook, het is ook fijn om te delen wat je voelt en meemaakt, vooral met mensen die helaas in het zelfde schuitje zitten

5. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik had voor dat ik aan de pil ging ook een onregelmatige cyclus.
    mij is ook verteld als je eenmaal onregelmatig bent dat je dat meestal wel blijft houden.
    ik heb toch wel nog een nette cyclus gehad....ff uit mijn hoofd.....
    37-34-33-55-opgewekt met provera (cyclus van 4 maanden!)
    maar toen ik nog niet bezig was met zwanger worden viel die onregelmatige cyclus niet zo op.

6. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    Nee inderdaad dan is het juist wel lekker dat het zo lang duurt voordat je ongesteld word. Totdat de hoop er is dat je het helemaal niet meer word.
    Ik heb wat testen gedaan zeg, clear blue is rijk van me geworden.
    Mijn gyn zei dat je precies 2 weken na je ei-sprong ongesteld moet worden, dat zou betekenen dat ik het zondag moet worden, als dat zo is, heb ik een hele nette van 28 dagen gehad.

7. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    hahaha ja daar kan ik ook over mee praten met die testen!
    maar ik ben er ook zo een die niet kan wachten voordat de nod er is en al vantevoren gaat testen....ja ik weet het....ik doe het niet meer!

@esthertje80: ben jij normaal gesproken ook onregelmatig?
    en wanneer ben jij met de pil gestopt?
    hmmm dat word nog 1 week duimen dan....spannend!

8. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    Ik was ook erg onregelmatig ja, 3 of 4 weken overtijd.

Ik slik al bijna 3 jaar geen pil meer, niet vanwege een kinderwens hoor, die is er een ruim jaar nu.

9. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    Ik weet niet wanneer je kan testen, ze zeggen op de dag dat je ongesteld moet worden... kan het echt niet een paar dagen eerder ;)

10. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    @ esthertje80: hoogstwaarschijnlijk zal je tijdens je sollicitatie geen vragen krijgen over een kinderwens, aangezien werkgevers deze vraag officieel niet mogen stellen. Dit zou de schijn kunnen wekken dat je daarom afgewezen wordt... en dat mag dus niet... Maar je mag er natuurlijk wel zelf over beginnen, maar dit brengt uiteraard wel risico's met zich mee. Aan de andere kant kan je dan natuurlijk ook zeggen: ik wil niet werken bij een bedrijf die problemen heeft met een kinderwens...
    Succes met solliciteren!

@ Mj24: ik heb altijd last gehad van onregelmatigheid. Ik werd amper ongesteld voordat ik op mijn 18e aan de pil ging. Maar toen dacht ik er nog niet bij na. Nu vraag ik me wel eens af of ik uberhaupt wel eens een eisprong heb gehad.

Ik vind het ook prettig om met jullie erover te kunnen praten. Ik praat er nl verder met niemand over (behalve met mijn vriend natuurlijk). Familie en vrienden weten van niks, dit om vervelende situaties te voorkomen.

11. jody

jody Bekend lid

May 13, 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    @Simba: Ik praat er ook nergens over... alleen hier, en met mijn man. En mijn leiding gevende weet dat we medisch bezig zijn, anders kreeg ik geen verlof of vervanging. Toch fijn om ergens je verhaal kwijt te kunnen en vooral aan mensen die op hetzelfde moment de zelfde dingen ondergaan.

@mj24: Ik zou het niet meer weten hoe het zat. Of ik regelmatig was of niet voor ik met de pil begon. Dat is nu al zo'n 14 jaar geleden en toen was ik daar helemaal niet mee bezig.

@Esthertje80: het wordt nu wel erg spannend allemaal. Ik blijf voor je duimen hoor meid!

Ik weet niet of bij mij pco is vastgesteld? In die woorden vertelde de gyn het niet. Het was een of ander signaal dat mijn hersenen niet stuurden, en daardoor dacht mijn lichaam dat alles goed was, maar er groeide dus niks. (of zoiets geloof ik). Ik moet morgen beginnen met de clomid en dan 5 dagen volhouden. Ik heb wel 15 tabletten mee gekregen!? Maar waarom? Misschien gaat ze er al vanuit dat het de eerste keer toch niet aanslaat?
    Mijn ongi is ongeveer wel gelijk aan normaal. Maar mijn sjaggie buien en opvliegendheid niet. Ik ga voor alles de kast op.... hahaha
    ;) .
    Succes deze week met de echo's allemaal. Ik mag de 29 een echo laten maken, en aansluitend heb ik dan een gesprek over mijn bloed uitslag en de echo. Ben benieuwd hoor. 8)
    Doegies

12. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    Dank je Jody, ik ook voor jou

Ik had ook voor 3 maanden clomid meegekregen, toen dacht ik ook, zullen we niet gewoon met 1 keer beginnen.
    Maarja, ik weet niet hoe vaak het gebeurd dat het in 1 keer raak is.
    Zou wel fijn zijn.

En aan alle andere meiden die zwanger zijn.... geniet, ik hoop snel mee te kunnen praten, met alle meiden die bezig zijn. Het moet leeg worden in dit topic, mijn duimen draaien voor iedereen!

Liefs, Esther

13. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben ook heel blij met jullie!

Ik weet niet meer precies hoe mijn ongesteldheid verliep voordat ik aan de pil ging. Volgens mij ook wel onregelmatig.

Heb niet zoveel tijd nu... Succes allemaal!

14. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    1E RONDE CLOMID
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 10 dagen Provera nu op 1e dag na kuur Clomid (50mg), 22 nov (woensdag!) terug naar de gyn.
    Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken.
    MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. Nu tot 28 nov wachten of ik ook aan de clomid mag.
    french: feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg (morgen de laatste),21 nov terug naar de gyn.
    jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi starten met clomid 50mg. ben benieuwd.
    Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu primolut, daarna 50mg Clomid

15. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    nou meiden ik ben zoooo benieuwd naar jullie.. ben echt blij hier.. nu weet ik al een beetje wat mij te wachten staat waarschijnlijk..

16. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik ga zometeen naar mn werk - daarna boodschappen en dan om 10 voor 4 afspraak bij de gyn.
    ik ben benieuwd!

17. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    succes french spannend

18. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    nou ik ben geweest en er is nog geen eitje groter dan de rest.
    dat wilt nog niks zeggen zei de gyn en nou moet ik vrijdag terug komen om te kijken of er wel iets aan het groeien is.
    ik heb ook gevraagt als dat niethet geval is wat dan nou dan wachten ze nog even af en dan wekken ze mn ongi weer op en dan word de clomid verhoogt naar 100 mg.
    de uitslag van mn bloed was ook binnen en alles was goed alleen mijn hormonen niet....mijn ph ofzoiets was 2 en daarom heb ik een lange onregelmatige cyclus dus pco.
    mijn slijmvlies zag er wel goed uit dus afwachten tot vrijdag.
    ik ben wel blij dat ik weet wat het is en dat er wat aan gedaan word en kan worden.

19. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    @ French,
    wat vervelend zeg, maar inderdaad het is lekker dat het een kwestie is van medicijnen verhogen.
    En spannend vrijdag.... ik ga het weer lezen.

Liefs, Esther

20. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ja inderdaad...het had ook erger kunnen zijn.
    we wachten gewoon even af en anders een hogere dosering.
    we ijn ook pas net gestart met clomid en wie weet krijg ik vrijdag goed nieuws.

Share This Page