Eerste ronde clomid...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marittt, Nov 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

May 11, 2007
    19,073
    305
    83
    Female
    Limburg (B)
    @ wendyp: wanner ga je testen? Ik hoop zo voor jou dat er een wonder is gebeurd.

Groetjes van zuurtje :D

2. Ally

Ally Fanatiek lid

Nov 22, 2005
    1,008
    0
    0

Is wel een mooi gewenst kado voor 4 jaar samenzijn!

Ik ben ook 10 jaar samen begin augustus,en mijn Nod is ook 30-7,als dat gebeurt ,dan ben ik een heel tevreden mens.
    O ja ,ik heb ook een pendel van Caruli voor Juli,maar had ook een pendel voor juni,ga me er niet teveel op focussen.

GOOD LUCK ;)

Ally

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    welke dpo zit je nu wendy?
    spannend. 36.6 is hoog bij jou?

4. houda

houda Actief lid

Jul 17, 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo meiden,

Heb een beetje op dit topic rondgelezen (niet alles want dat is veel te veel, hihih) en het leek me leuk om ook met jullie mee te schrijven.

Ik zal even iets over mezelf vertellen:
    Ik heb deze maand voor het eerst clomid geslikt. 50 mg 5 dagen lang. Ik heb een echo gehad op dag 13 en mijn eitje was toen al 22 mm. Dus dat zag er mooi uit!
    Op dag 15 heb ik denk ik mijn eisprong gevoeld. Dat was de eerste keer dat ik hem ooit gevoeld heb of misschien wel zelfs de eerste keer in mijn leven dat ik een eisprong heb gehad. We hebben geklust op de goede dagen.
    Nu hou ik ook mijn temp bij en ik vind daar iets opvallends aan. Ik zal hem even hier neer zetten:

30 juni cd 1: Niet getempt
    1 juli cd 2: 36.4
    2 juli cd 3: 36.2 Clomid 50 mg
    3 juli cd 4: 36.2 Clomid 50 mg
    4 juli cd 5: 36.3 Clomid 50 mg
    5 juli cd 6: 36.1 Clomid 50 mg
    6 juli cd 7: 36.1 Clomid 50 mg
    7 juli cd 8: 36.3
    8 juli cd 9: 36.3
    9 juli cd 10: 36.1
    10 juli cd 11: 36.2
    11 juli cd 12: 36.2
    12 juli cd 13: 36.1 Echo-> eitje 22 mm + Geklust
    13 juli cd 14: 36.3 Geklust
    14 juli cd 15: 36.4 Eisprong gevoeld, niet geklust i.v.m. te veel last van eisprong.
    15 juli cd 16: 36.6 Geklust
    16 juli cd 17: 36.6
    17 juli cd 18: 36.1
    18 juli cd 19: 36.7
    19 juli cd 20: 36.4

zoals je kunt zien heb ik 17 juli 36.1 getempt! En dit de 4de dag na mijn eisprong. Kan dit iets te maken hebben met een eventuele innesteling?
    Verder heb ik sinds 5 dagen last van mijn tepels. Dat heb ik nooit. Behalve 2 dagen voor mijn ongi.
    En wanneer ik me heb ingespannen op mijn werk of stofzuigen ofzo heb ik een raar gevoel in mijn buik. En is hij ook een beetje opgezwollen. ik weet dat je nog geen verschijnselen kan hebben maar ik vind het wel vreemd omdat ik dat nooit eerder heb gehad. Ook heb ik helemaal geen bijwerkingen van de clomid gehad dus daar is het ook niet van denk ik.

Hoe zou het kunnen komen dat mijn temp opeens weer 36.1 was?

Alvast bedankt voor het lezen en een eventueel antwoord! En ik hopp dat we allemaal snel een positieve test in handen zullen hebben....

Liefs Houda

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

@zuurtje... testen? daar denk ik nog niet eens aan joh!

@mj.. dan zou het misschien dpo uhh 4 kunnen zijn? 36.6 is voor mij wel hoog...heb normaal 36.2.

@houda... dat hij ineens 36.1 was. kan eigenlijk van alles zijn. Het kan idd een innesteling zijn, maar het kan ook zijn, dat je later/vroeger hebt getempt en dat je misschien een rumoerige (?hoe schrijf je dat?) nacht heb gehad.. temp je rectaal?

6. houda

houda Actief lid

Jul 17, 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi Wendy,

Wat leuk dat je zo snel reageerd!

Ik temp inderdaad rectaal en altijd om 6 uur in de ochtend i.v.m. wisselende werktijden. Ik hoop natuurlijk dat het een innestelingsdip geweest is maar ja je leest echt heel veel verschillende verhalen en het is toch bij iedereen weer anders.
    Het is zo frustrerend dat niets zeker is! alles is altijd maar onzeker!

En jij? Wanneer is jou NOD?

Liefs Houda

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Pff... ik weet niet zeker of ik wel een eisprong heb gehad.. maar ik denk het wel... In dat geval is mn nod..heb het ff opnieuw uitgerekend 30 juli.

Wel grappig... want Esthertje en ik lopen weeeer gelijk! hihi...

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

@houda... jah het is idd verschillend... zo heb ik eens een keer een cyclus gehad, waarvan ik 100% wist wanneer ik mn eisprong heb gehad, en ik was gewoon 4 dagen overtijd (dus dpo van 19) en ik was ook 100% niet zwanger.. daarna ben ik helaas wel ongesteld geworden.

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

May 11, 2007
    19,073
    305
    83
    Female
    Limburg (B)
    @Wendyp: laat ons hopen dat je dan een positieve test mag hebben. Kan je je ventje eens lekker verrassen of weet hij ondertussen dat er een kans bestaat?

:thumup: :thumup: :thumup: :thumup: :thumup: :thumup: ik zal alvast heel hard voor je duimen want je verdiend het :) :) :)
    Groetjes van zuurtje :D

10. houda

houda Actief lid

Jul 17, 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Pff dat is inderdaad heel verschillend en onzeker! Nou ja geduld is een schone zaak zeggen ze! (maar wel een moeilijke hahaha)

Hoelang ben jij al bezig?

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

@houda... te lang :p ;) nu..ff denken... (nog niet zo lang trouwens als meerdere meiden hierzo hoor) nu 15 maanden?

12. Eunice1976

Jul 19, 2007
    56
    0
    0
    juf
    In het zuiden
    hallo meiden,

Al enkele maanden lees ik me op dit forum. Het geeft me veel steum te weten dat er anderen zijn die weten wat het is wanneer het hele zwanger worden niet anzef gaat.
    is er nog plek voor mij op dit forum :)
    Twee en en half jaar geleden ben ik bevallen van een zoon. Na 2 manden met de pil gestopt te zijn :confused:
    Sinds april 2006 hopen we gezegend te worden met nummer twee. Helaas mocht ook ik na een half jaar aan de clomid 50mg.
    Enekel bekenden zeggen Ach, je hebt er toch al 1 ? Klopt, en daar zijn we ook heel blij mee, maar de frustraties van het uitblijven van een volgende zwangerschap blijven er toch.
    Meiden, als ik iedere dag weer lees hoe jullie elkaar steunen en oppeppen doet me dat echt goed :thumup:

ik zit nu aan ronde 5 met clmid, zonder controles ( ja 1 x bloed laten prikken op eigen aanvraag; progesteron)
    Zit nu op dag 10 van mijn cyclus. Ben benieuwd deze ronde. Al raak ik bij elke ongie op een of andere manier steeds minder teleurgesteld. Also je een beschermingsmechanisme hebt tegen dat soort dingen. Hoop hebben we wel. We weten namelijk dat mijn lichaam het moet kunnen.....

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

@zuurtje.. jah heb het hem gister toch maar verteld... hij zag gewoon aan me, dat er wat was...

Dus hij: Ik vind er geen ruk meer aan...aan het hele zwanger worden niet meer... dus ik was best pissig...

Dus ik stuurde hem vanochtend een sms: dus eigenlijk vind je het maar niets dat ik een eisprong heb gehad.. toen stuurde hij weer terug: Jahwel. Ben blij dat het nu gewoon vanzelf gaat. Maar alles er om heen om zwanger te worden ben ik een beetje zat aan het worden. wordt gek van die reclames, folders enz. Dus hij begint er ook lichtelijk gestoord van te worden! En kan het me ook wel voorstellen...

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

@eunice... welkom helaas hierzo! Dat ken ik, iedere keer minder teleurgesteld... Heb nu zo langzamerhand het gevoel, dat we nooit een kindje mogen krijgen... Maar over dat: je hebt er toch al 1... daar gaat je bloed toch van koken? Maakt dat de wens minder?

Waarom slik je eigenlijk clomid?

15. houda

houda Actief lid

Jul 17, 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    15 maanden is toch een lange tijd hoor! iedere maand is te lang als je een kinderwens hebt. Ik heb er spijt van dat ik niet al na 1 jaar naar de huisarts ben gegaan maar pas na 2 jaar!

@ eunice: Wat een ***opmerking zeg! het maakt helemaal geen verschil of je al 1 kindje hebt of niet! Daar kan ik zo boos om worden! Een kinderwens is een kinderwens en daarbij msaakt het niet uit hoeveel kinderen je al hebt!

Veel plezier hier, ben ook pas sinds vandaag aan het schrijven! :D

Liefs Houda

16. houda

houda Actief lid

Jul 17, 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    @wendy:

Ik kan best begrijpen dat je (toekomstige) man er ook een beetje gek en gefrustreerd van raakt! het is voor een man ook niet niks allemaal! en hij moet alles vanaf de "zijlijn" bekijken, dat lijkt me ook zwaar!

liefs houda

17. Eunice1976

Jul 19, 2007
    56
    0
    0
    juf
    In het zuiden
    @wendyp,

Ja, om van te koken ja ! :cry:
    Het bleek dat ik geen/bijna geen eisprong had. Dus mijn zoon was een Lucky Shot :rolleyes:

Bij de eerste ronde had ik wel een ei van 18 mm ofzo, waren ze toen tevreden mee. We gaan er dus steeds van uit dat clomid zijn werk blijft doen.

Ik las dat je een pauze hebt ingelast. Lijkt me gesstelijk toch erg lastig. Krijg je dat wel uit je kop ?

Eunice

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

@eunice...Een toppertje dus, je zoontje ;) hihi
    Op zich had ik er in eerste instantie vrede mee... na 6 rondes clomid, drukke baan (deze week lekker rustig) trouwen op komst, ziekenhuisbezoekjes, had ik het allemaal wel gehad. Maar nu we op de nominatie staan voor iui (vriendje is onderzocht, morgen weer zaad inleveren om te kijken of we voor iui in aanmerking komen) en misschien een eigen eisprong hebben gehad, gaat het toch wel weer spoken door mn kop! Ga weer van alles voelen... word dr gek van...

Straks ff lekker shoppen met Kris zn pinpas hihi..

Enne houda.. elke maand is er idd teveel!
    Hoe lang zijn jullie bezig?

19. Eunice1976

Jul 19, 2007
    56
    0
    0
    juf
    In het zuiden
    @Houda,
    Hoe reageert je werderhelft op dit alles. Die van mij ziet er de "fun"nog wel van in. Dat klussen vindt hij helemaaaaaaalllllll niet erg. ;)

Mijn man (wat klinkt dat toch steeds zwaar MAN) is wel al 37 maar heeft volgens mij engelengeduld. Of dat lijkt zo. Hij hoeft zich in ieder geval niet teleurgesteld te voelen in zijn eigen lichaam. Zijn zwemmers zaten goed in de race zal ik maar zeggen 8)

Groet !

20. houda

houda Actief lid

Jul 17, 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    @Wendy: Wij zijn nu 2 jaar bezig en nu 1ste maand clomid!

@Eunice: mijn man reageerd er heel goed op. Heeft ook engelen geduld! Hij vindt het alleen wel moeilijk dat ik alles moet doorstaan, medicatie enzo. Zijn zwemmers zijn goed dus hij hoeft geen behandeling te doen.

lief shouda

Share This Page