he wendy gecondoleerd, blijft vreemd toch, ook al is je band niet heel sterk. meiden wat kletsen jullie veel kan het niet bijhouden.. smurfin en wendy wat ontzettend spannend.. succes met wachten.. met mij gaat het wel.. morgen laatste pilletjes duphaston.. ik ben zo loei sjachie, ben niet te harde.. vraag me af hoe ik het maanden ga redden met die pillen.. heb zoveel jankbuien, etc etc.. word gek van mijzelf..
Hallo allemaal. Jeetje wat word er veel bijgeschreven! Heel veel succes allemaal, veel zitten op het wachtbankje. Wendy, gecondoleerd met je oma. Ik ben vandaag weer bij de gyn geweest. Progesteron was 47,4 dus dat was prima. Heb dus vorige maand (1e ronde) ECHT een eisprong gehad! JIPPIE! De 100 mg clomid heeft dus aangeslagen! Nu 23 jan samenlevingstest en 1 februari worden de zaadjes van mijn mannetje bekeken..... Hoe hebben jullie die samenleving ervaren? Ik vind het een raar idee hoor, 1 1/2 uur voor de test even klussen omdat het moet..... Of het lukt? Hoop het. Weet iemand ook of je bij zo'n samenlevingstest zelf mee kunt kijken op de monitor (nee zeker....)? En dan nog een vraagje... hoop niet dat jullie het raar vinden, maar mag je na het kluspartijtje (dus net voor de samenlevingstest) gewoon douchen? Vind het wel zo fris om schoon bij de gyn aan te komen. Ik heb nu net de clomidkuur achter de rug dus 23 januari zou net eisprong zijn of er net voor of er net na... Zal dus ook wel een echo krijgen.... Nog even mijn visie op clomid en temperatuurstijging: Bij mij is mijn temp hoger op de dagen dat ik clomid gebruik dan op ''niet clomid dagen''. Basistemp is ongeveer 36,6, met clomid zo rond 36,8-36,9
moet jij 1,5 uur van te voren klussen? Ik moest om half 9 's ochtends en de avond ervoor deden we het om half 11 ofzo. je kunt WEL meekijken onder de microscoop; is best gaaf om te zien! Wat ik wel raar vind, waarom wordt t zaad vna je mannetje nu bekeken? na een eisprong? En waarom nu pas samenlevingstest? ik moest deze net voor mijn vruchtbare dagen, omdat het bmslijm dan dunner is, en daardoor de zaadcellen ook weer gemakkelijker kunnen voortbewegen... (ik wil je absoluut niet onzeker maken...maar ik vroeg me af, zou best wel goede reden voor zijn) Succes iig Gr bengel
Ik moet om 9 uur in het ziekenhuis zijn. Maximaal 2 uur vantevoren klussen..... Ik vind het lastig hoor, als je nou nog 12 uur de tijd had...... Mijn ovulatie word verwacht rond 23 jan... Dus lijkt het me de handigste datum voor samenevingstest? Ik heb er niet veel verstand van hoor, ben nog maar net in de MMM. Wel gaaf dat je mee kunt kijken... Ook leuk voor mijn man... Hihi.
waarom het sperma ook word onderzocht? Ik zou het niet weten..... Maar ik vind het wel een fijn gevoel. Stel dat het zaad EN de samenleving in orde is... Er is ook een eisprong, dus de kansen worden dan alsmaar groter!
oh, ik had verkeerd gelezen...dacht dat je al een eisprong deze maand gehad had, maar hij wordt de 23 verwacht...dat is beter! ik hoop dat je veel zwemmende zaadcellen zult zien! ik vond het mooi en gaaf om te zien...(zit inmiddels op wacht bankje, en wat duurt dat lang zeg) ik ga lekker badderen..vriend is naar mijn lievelingsschoonmoeder (AAAAAAAHUMMMM) dus heb t rijk alleen doei
Ik heb vorige maand een eisprong gehad met de 1e ronde 100 mg clomid. De gyn wilde eerst kijken of dat aansloeg denk ik, voordat hij samenlevingstest en sementest ging doen. Lijkt me ook een heel grappig gezicht (als ze bewegen tenminste.....). Wachten duurt altijd lang helaas! Volhouden maar... s6! Badderse! Heerlijk, ik kan het over een aantal maanden (in ons nieuwe huis) ook!
Hoi meiden, wat zijn jullie toch een kletskousen! 1 dagje en gelijk 4 pagina's erbij ofzo. Wat me opvalt is dat de meesten van jullie op de wachtbank zitten OF rond de eisprong (oftewel klussen). En er wordt veel over temperaturen geschreven. Ik verwacht dat ik morgen weer provera krijg voor mijn 3e clomid ronde. Ik ga dan ook maar beginnen met tempen. Ik ga alvast maar eens ff wat lezen op internet hierover! Veel succes allemaal! Ik ben ZO benieuwd!
waar houden jullie je temp bij? Fertility friend? Ik vind het een lastige site, allemaal in het english!
ik hou mijn temperatuur gewoon zelf bij in een eigen gemaakte grafiek via EXcell Werkt voor mij ook prima gr Alies
Hey ladies, Ik hou het bij via fertility friend, even je best doen, dan valt het best mee, dat english. Over slijm, je moet vruchtbaar slijm googelen dan vind je een interessante site waar er een duidelijk verhaal over opstaat. Test vanmiddag was weer een hele lichte streep. Leek wel lichter dan eerst. Maar weer morgenochtend afwachten. Ben echt helemaal gaar. Vandaag mijn beoordeling en daarna alleen maar vergaderingen en besprekingen. En alsmaar moeten plassen en niet mogen voor die test. Uiteindelijk in naar de plee, met glaasje en al. De test snel bij mijn collega neergelegd of zij na 10 minuten wilde kijken! hahahah Wel fijn die meiden. Mijn beoordeling was goed, fikse loonsverhoging gehad, dus als ik een dag minder zou werken, kom ik uit zoals ik nu fulltime verdien! relax! Pas om 19.45 klaar met werken, nu dus echt kapot. Marjo, ik zit ook met dat dilemma. Of ik nou vanavond weer moet of een avondje oversla, met klussen he? Wil het gewoon niet missen, maar ik ben er ook een beetje klaar mee zo langzamerhand. Zeg steeds tegen mijn man, "wedden dat jij het niet kan in 5 minuten" hhihihihihih Wedden van wel......! Liefs Shaartje
Ik heb het gevonden over slijm haha. Ze noemen wat ik nu heb vroeg slijm lol. Dat sommige van jullie het moeten doen en dat het zaad dan bekeken wordt. Bij ons moest m'n man het in een potje doen en dat moesten we brengen.
@Dieseltje: Sorry meid ik kan je niet helpen. Ik denk dat het geen probleem is zolang je maar niet ínwendig' douched. Dus gewoon afspoelen kan geen kwaad denk ik ? @Smurfin: Bedankt voor je reactie. Het lijkt er idd op dat je temp beïnvloed wordt door de clomid. Mijn temp was gisteren 36.8 en vandaag 36.9! Hopelijk vanwege goed nieuws.... @Katrien duck: Mijn voorgevoel is iedere dag ieder uur anders. pff om gek van te worden. Wel/niet/wel/niet/wel/niet.... @Bengel, Katrienduck, Smurfin, en wendyp: Veel succes met w88 allemaal. Ik ga proberen het vol te houden tot het weekend en dan maar testen. Voor de rest ook veel succes met w88 en klussen!
@ MJ24, wat is duphaston ook alweer? Is dat om je ongi op te wekken, of juist je eitjes? Irri hè, dat je zo chaga raakt van die hormonen. Ik schijn er ook last van te hebben ( volgens m'n mannetje, haha ). Moet je je voorstellen als je straks zwanger bent. Dan krijgen die kerels wat te verduren! @ Dieseltje, Super dat je nu zeker weet dat 100 mg aangeslagen is bij je! Je hebt de tweede ronde ondertussen al geslikt zeker? En volgende week een samenlevingstest, spannend hoor. Die hebben wij nooit gehad. Net als bij Moon is het zaad van m'n mannetje wel bekeken, maar geen samenlevingstest. Dat is toch overal weer anders hè? Over je douche vraag heb ik dus helaas geen antwoord, maar ik kan me voorstellen dat het zo is, zoals Jody zegt. @ Bengel, Nog 4 dagen....tik, tik, tik.... Eind dit jaar krijgen wij ook een nieuw huis en hebben we ook de heerlijke luxe van een bad! We hebben nu een douche van 1 bij 2. @ Marit, Succes vandaag bij de gyn! Ik ben ook heel benieuwd. Temp hou ik ook bij Fertility Friend bij en het is best simpel hoor. Vooral als het je alleen om je temp gaat. Ik heb ook nog wel een lijst waarop alles vertaald is. Als je die wilt hebben hoor ik het wel hè? @ Shaartje, gefeliciteerd met je loonsverhoging! Kijk, dat is nou eens mooi meegenomen! Helaas nog geen positieve test... Hoop voor je dat je niet te lang meer hoeft te wachten. @ Moon & Patje, jullie druk in de klusfase! @ Jody, zullen we met z'n 5-en over naar het andere forum?!? We lopen wel aardig gelijk allemaal! @ Cath en Wendy, hoe gaat 't met jullie? Vanmorgen m'n temp 37,0. Wat lekker hoog en constant aldoor! Ik hoop 't toch zo.... [-o< [-o< [-o<
1E RONDE CLOMID Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 gestart met de eerte ronde clomid 50, HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari! Nu op 't wachtbankje... Wendy : Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid, zit naast smurfin op het bankje. Alies : maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. nu starten met provera en daarna met clomid 50 mg. Nu maar afwachten. Moon85 : april 06 gestopt pil, geen eisprong, 22-11-06 mk 2ling...50mg clomid 2E RONDE CLOMID Marit : okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. Klaar met provera, zondag 31 dec gestart met 100 mg clomid, 8 jan (CD 11) eitje van 11,5mm, 12 jan (CD 15) 7mm, voor zekerheid woensdag 17 jan (CD 20) weer echo, maar waarschijnlijk voor mij dus aansluiten bij 3e RONDE CLOMID 150MG. Simba : juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2. Jody : in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde. Puksem : 5 jan 07 ongesteld, 5 dagen overtijd. Nu 75 clomid. Dieseltje : mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december. start 2e ronde clomid 12 januari. MJ24 : in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. nu duphaston en daarna 100 mg 3E RONDE CLOMID Esthertje80 : 3e ronde clomid, nette cyclus. 25 december nod gekregen, ga nu voor eind januari. Chrizzzzy : jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 26 dec duivels, nette cyclus en dus meteen door 3e ronde clomid (100mg), zonder tussentijdse controle. 3-1 gyn Bengel : PCO: 150 mg is aangeslagen op CD 17=6 januari een eisprong gehad. nu afwachten, vrijdag 12 jan en op verjaardag 15 jan een bloedtest voor progesteron waarde bepaling. Zou mijn moeder gelijk krijgen en dat ik op haar operatie dag goed nieuws heb? French : feb 06 gestopt met de pil....pco vastgesteld. zaadonderzoek=uitstekend.....samenlevingtest=goed. clomid 50mg en 100mg werken niet.....nu 150mg clomid 4E RONDE CLOMID Patje20 : 4e ronde clomid, 3 januari duivels gekregen, 3 dagen later als "normaal" heb nog voor deze maand clomid en daarna? Shaartje : 4e ronde, waarvan 3 x Clomid. Na cystes 2 jan. begonnen met 50 mg. Clomid 5E RONDE CLOMID Cath : op 8-1 twee eitjes van 18 en 21 mm. Direct Pregnyl gekregen en beide eitjes zullen 9-1 springen! 7E RONDE CLOMID Marjo83: PCO + luteale insufficiëntie. 6 rondes Clomid 100 geslikt. Ivm dun bmslijmvlies overgegaan op Puregon spuiten. Na 2 rondes Puregon te hebben gespoten weer overgegeaan op Clomid + Pregnyl ivm overstimulatie.. Na de eisprong met Progestan beginnen.. NOD Wendy : NOD 19 januari Alies : NOD ?!?!?!? afwachten Jody : NOD 19 januari. Smurfin : NOD 20 januari Bengel : NOD 21 januari? Cath : NOD 23 januari Patje : NOD 2 februari Puksem : NOD 3 Februari Moon85 NOD 3 Februari??? Dieseltje :NOD 7 februari EISPRONG Wendy : 5 januari Smurfin : 6 januari Bengel : 6 januari Dieseltje : 24 januari Cath : 9 januari
@(*^#^# t was niet gegroeid Dus op naar de 100mg... Had het wel verwacht maar had een kreng vandaag. Als ik iets vroeg kreeg ik een snauw. @ smurfin. Wanneer kan je testen en ga je testen? Ben benieuwd hihi. Zou leuk zijn als er een paar naar oktober mama's zouden gaan. Jammer dat niet iedereen mee gaat