Eerste ronde clomid...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marittt, Nov 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Ik heb er natuurlijk ook heel veel voor over, moet ook 3 kwartier reizen voor het ziekenhuis en werk daarnaast 40 uur per week. Ik heb wel eens het gevoel dat alle behandelingen zoveel invloed hebben op je sociale leven en je werk dat ik het niet altijd 'gezond' kan noemen.

Ik kan niet meer zo genieten van kleine dingen zoals ik dat vroeger kon... ben alleen nog met zwanger worden/blijven bezig.

2,5 jaar van de pil af, en nog geen stap verder!

2. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Je moet wel 1 ding heel positief zien en dat is dat je zwanger kan worden.
    Toch?

3. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @marit: hoe was het vandaag bij de gyn?
    ik zal voor je [-o< dat er een mooi ei (of 2) te zien is.

4. Alies

Alies Actief lid

Sep 10, 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    Nou eindelijk door de provera nu ook een menstruatie. Dus bij mij nu ook ronde 1 clomid 50 starten.
    Ben erg benieuwd. heb een temp lijst gekregen van de gyn. Deze moet ik over twee a drie weken met haar doornemen.
    Dan bespreken we weer verder.

Ben blij dat het nu eindelijk gaat beginnen... spannend

5. Alies

Alies Actief lid

Sep 10, 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    1E RONDE CLOMID
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 gestart met de eerte ronde clomid 50, HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari! Nu op 't wachtbankje...
    Wendy : Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid, zit naast smurfin op het bankje.
    Alies : maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. 17/1/7 menstruatie. 19/1/7 start clomid 50 mg
    Moon85
    : april 06 gestopt pil, geen eisprong, 22-11-06 mk 2ling...50mg clomid

2E RONDE CLOMID
    Marit : okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. Klaar met provera, zondag 31 dec gestart met 100 mg clomid, 8 jan (CD 11) eitje van 11,5mm, 12 jan (CD 15) 7mm, voor zekerheid woensdag 17 jan (CD 20) weer echo, maar waarschijnlijk voor mij dus aansluiten bij 3e RONDE CLOMID 150MG.
    Simba : juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2.
    Jody : in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde.
    Puksem : 5 jan 07 ongesteld, 5 dagen overtijd.
    Nu 75 clomid.
    Dieseltje : mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december. start 2e ronde clomid 12 januari.
    MJ24 : in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. nu duphaston en daarna 100 mg

3E RONDE CLOMID
    Esthertje80 : 3e ronde clomid, nette cyclus. 25 december nod gekregen, ga nu voor eind januari.
    Chrizzzzy : jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 26 dec duivels, nette cyclus en dus meteen door 3e ronde clomid (100mg), zonder tussentijdse controle. 3-1 gyn
    Bengel : PCO: 150 mg is aangeslagen op CD 17=6 januari een eisprong gehad. nu afwachten, vrijdag 12 jan en op verjaardag 15 jan een bloedtest voor progesteron waarde bepaling. Zou mijn moeder gelijk krijgen en dat ik op haar operatie dag goed nieuws heb?
    French : feb 06 gestopt met de pil....pco vastgesteld.
    zaadonderzoek=uitstekend.....samenlevingtest=goed.
    clomid 50mg en 100mg werken niet.....nu 150mg clomid

4E RONDE CLOMID
    Patje20 : 4e ronde clomid, 3 januari duivels gekregen, 3 dagen later als "normaal" heb nog voor deze maand clomid en daarna?
    Shaartje : 4e ronde, waarvan 3 x Clomid. Na cystes 2 jan. begonnen met 50 mg. Clomid

5E RONDE CLOMID
    Cath : op 8-1 twee eitjes van 18 en 21 mm. Direct Pregnyl gekregen en beide eitjes zullen 9-1 springen!

7E RONDE CLOMID
    Marjo83: PCO + luteale insufficiëntie.
    6 rondes Clomid 100 geslikt. Ivm dun bmslijmvlies overgegaan op Puregon spuiten. Na 2 rondes Puregon te hebben gespoten weer overgegeaan op Clomid + Pregnyl ivm overstimulatie.. Na de eisprong met Progestan beginnen..

NOD
    Wendy : NOD 19 januari
    Alies : NOD ?!?!?!? afwachten
    Jody : NOD 19 januari.
    Smurfin : NOD 20 januari
    Bengel : NOD 21 januari?
    Cath : NOD 23 januari
    Patje : NOD 2 februari
    Puksem : NOD 3 Februari
    Moon85 NOD 3 Februari???
    Dieseltje :NOD 7 februari

EISPRONG
    Wendy : 5 januari
    Smurfin : 6 januari
    Bengel : 6 januari
    Dieseltje : 24 januari
    Cath : 9 januari

6. Alies

Alies Actief lid

Sep 10, 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    Hoe reken ik trouwens nu mijn NOD uit? Kan dat eigenlijk al? Ik weet natuurlijk niet of de clomid dadelijk aanslaat.
    Hebben jullie ideeen?

7. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @alies: ik weet niet of je tussentijdse controles krijgt want dan weet je wanneer je eisprong (ongeveer) is geweest en dan weet je je nod.
    bij mij sloegen 50mg en 100mg niet aan dus ook geen nod in die rondes.
    het is afwachten of 50mg bij jou wel werkt maar dat kan je ook aan je temp zien....die ga je toch bijhouden.
    succes meid!
    ik hoop dat 50mg z'n werk gaat doen.

8. Alies

Alies Actief lid

Sep 10, 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    ja ik ga tempen. Heb verder dus 1 tussendoor controle. Ik had het inderdaad ook zo gedacht zoals jij het zei. Dus ik laat lekker mijn ?!?!? staan in het overzichtje

9. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Hallo meiden, hier ben ik weer! Ik vertel nu eerst even hoe het was bij de gyn vandaag en dan ga ik weer bijlezen ;)!

Vanochtend weer FM gehad. Het is inmiddels CD 20 en ik had echt verwacht dat er niks te zien was en dat ik vandaag weer met provera zou gaan starten. Het begon met mooi dik baarmoederslijmvlies en daarna zag ze een eitje van ruim 13mm. Zaterdag weer terug, ze verwacht dat het eitje dan gaat springen.

Ik heb nog gevraagd, hoe kan het dan dat het eitje dat jullie op CD 11 zagen verdwenen is? Want op CD 15 was er niks meer te zien. Ik heb gevraagd of het niet kon zijn dat dit eitje van vandaag weer weg gaat. Toen zij ze dus, nee dat kan niet en ik verwacht dat ie zaterdag gaat springen.

?

Ik begrijp er dus niks meer van en durf ook nog niet heel blij te zijn. Zouden ze bij mijn 2e FM het eitje niet gewoon over het hoofd gezien hebben en dat ie nu in 9 dagen van 11 naar maar 13 is gegroeid?

Nou, zaterdag weet ik weer meer!

Tot straks meiden! xxx

10. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    @Moon, niet gegroeid meid wat balen! Hoe groot was je eitje de vorige keer dan? Vol goede moed op naar 100mg! En balen dat je zo'n kreng had! Echt irritant is dat. het lijkt wel of sommigen niet snappen hoe belangrijk het voor ons is?!
    @Smurfin, ik ga het wel even proberen in het engels. Ik hoef dus alleen temp bij te houden? je moet geloof ik kiezen welke grafieken je allemaal wilt?
    @Simba, dus bij jou is je eitje ook nog niet geweest. Ik heb het vandaag nog gevraagd aan de gyn en het kan nog makkelijk hoor op CD22!
    @Wendy, veel sterkte en nog gecondoleerd met je granny!
    Balen dat je de :evil: al voelt!
    @Moon (again): wat schrijf je nou? Werkt clomid maar tot de 14e dag?
    @Marjo, alle drie gesprongen?! Zohee, 3x zoveel kans (of zo werkt het vast niet). Maar goed hoor en heel spannend!
    Jij mag dus ook op het wachtbankje. Moet je nog voor controle?
    @Bengel en Cath, het is bij mij ook killing hoor! Ik ben altijd kapot als ik weer van de gyn kom. Het kost echt veel energie! Ongeloverlijk!
    @Alies, goh dat jij een temp opdracht hebt gekregen van de gyn!
    @All veel succes, met wachten klussen en broeden!

11. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    he meiden ikheb een vraag bij 100 mg clomid. slik je dan 2 tabletten tegelijk of 1 's ochtends 1 's avonds?

12. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    He mj, je moet ze tegelijk slikken. Als je last hebt van opvliegers bij voorkeur 's avonds.. Dan slaap je er een btje doorheen.. Succes!

13. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Maritt: Toch goed nieuws dus nog :D Super joh! Kan heel goed zijn als ik dat zo lees dat ze je eitje over het hoofd hebben gezien hoor! Heb ik ook eens gehad, dat ik achteraf 4 eisprongen gehad had (met spuiten weliswaar) waarvan ze er maar 3 zagen. . Heb de afgelopen cyclussen al zo vaak progesteron laten prikken en laten controleren of mn eitjes gesprongen zijn dat het nu niet meer hoeft! Als het goed is heb je met 3 eitjes wel wat verhoogde kans, maar t loopt bij mij altijd fout in mn luteale fase. Vandaar dus ook dat ik nu Progestan erbij krijg. Ben heel benieuwd wat dat gaat doen!

14. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    @Marjo, maar als het wel het eitje is van 11,5 dan is het maar ietsje gegroeid en dan zal toch nooit vanzelf springen?

heel veel succes!

15. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Nee niet bij die grootte, of bedoel je dat niet? Een eitje springt pas na 20 mm. Helemaal als je clomid slikt, dan groeien ze vaak nog langer door. Het lijkt me dat ie nu wel doorgroeid hoor! Wat mijn ervaring is dat als ze over de 14 mm. zijn, ze gemiddeld 2 mm. per dag groeien. Succes!

16. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    maar ik ben bang dat het te laat is... jij denkt dat het nog wel kan dus?

17. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Zeker wel hoor, nog geen reden tot wanhopen meis! Helemaal als je bmslijmvlies al mooi indikt, dan is er zeker hormonale activiteit..
    Heb d'r wel een goed gevoel over hoorrr! Heb ook weleens een eisprong gehad op dag 24..

18. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    @ marit.

Ik geloof hetzelfde als vorige week 9mm.
    Ze heeft me nl ook niet verteld hoe groot de grootste nu was.
    Moet wel een zwangerschapstest doen over 14dagen.

Wel mooi nieuws voor jou!
    Hoop dat ie springt!

19. Smurfin

Smurfin Actief lid

Oct 5, 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Hé Moon, hoe zit dat nou bij jou dan? Je zit vandaag op dag 15 en je eitje is nog niet gesprongen, maar je moet wel over 14 dagen testen? Of mis ik hier nu iets? Er wordt ook zoveel geschreven, ben ff je draad kwijt geloof ik, haha. ;)

Hé Marit, kijk eens aan, er was dus toch een eitje zichtbaar! Joehoe, dat ie maar leker snel mag groeien. Spannend hoor zaterdag. Maar wat een muts zeg, die gyn. Ik kan daar gelukkig niet over meepraten, heb nu 3 verschillende gehad, allemaal schatten!

20. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    @ Wendy: ik hoop voor je dat de duivels er nog niet aankomen. Ik hoor hier vaak dat zwangeren hetzelfde ongi gevoel hebben, dussss... houd moed!
    @ Cath: echt spannend hoor, die wachtdagen. Je moet nog 6 dagen wachten, toch?
    @ Marjo: wat doet Progestan ongeveer? Ik las dat je vannacht goed geklust hebt, ik ga duimen dat jullie vannacht hebben raak geschoten.
    @ Smurfin: ook jij op de wachtbank. Het wordt hier van de week vast een groot testfestijn! Hopelijk krijg jij positief nieuws!
    @ Moon: kan je niet een laat eitje krijgen of is die kans er niet? Waarom moet je over 14 dagen testen, je moet nu toch met Primolut beginnen? (of heb ik dat verkeerd gelezen? :oops: )
    @ Bengel: nog een wachtbanker! Ik ben best een jaloers op jullie, hoor. Ik wil ook op de wachtbank! Nou ja, ik gun het jullie wel heel erg, hoor.
    @ French: hoe is het met jou?
    @ Alies: de eerste ronde kan beginnen! Succes met tempen, ik heb er veel aan.
    @ Marit: wat een goed nieuws heb je gekregen! Zaterdag is dus klusdag!
    @ Mj24: volgens mij moet je 2 tabletten tegelijk slikken, maar dat weet ik niet zeker. Succes met de 100mg, hopelijk slaat het aan!

Zo hehe...even 3 pagina's doorgewerkt! Sjonge, wat kletsen we toch een hoop af. Ik kan het soms niet meer volgen. Als ik op iemand van jullie niet gereageerd heb: sorry, maar dat is niet bewust!

Share This Page