Hoi meiden, ONZE EERSTE ECHTE KANS! Ik ben me toch een partijtje blij zeg . Mijn humeur kan niet meer stuk, zelfs niet met die regenbui en een verregend parkeerkaartje dat niet meer wilde werken! Ik ben vanochtend naar de gyn geweest en mijn eitje is doorgegroeid naar 18mm (CD 23)! Dus ik doe toch nog mee met deze ronde. Vanavond een klusopdracht en dan ongeveer negen uur later een samenlevingstest! De gyn vroeg of ik de pregnyl al in huis had? Ik heel verbaasd, nee daar heeft niemand iets over gezegd. Oh, dan blijven we het met echo's volgen zei ze. Wanneer krijg je nou eigenlijk pregnyl. Ik weet dat het gebruikt wordt om het ei te laten springen, maar je krijgt dat toch niet standaard? (is dat dmv een spuit in je buik?) Groetjes van een Marit!
Hoi meiden! @ Annika: welkom hier, wat doet een hormoonpompje precies? @ Mj24: ik ben ook op zoek naar een nieuwe job. Het kan idd nog een tijd duren voordat we zwanger zijn, dus ik gok het er ook maar op. @ Jody: pff...dit is echt een domper. Verwen jezelf maar met lekkere dingen, dat helpt wel een beetje... @ Marit: wat een fantastisch nieuws! Dat wordt een leuke avond (en hopelijk over 14 dagen heeel goed nieuws). Zijn er nog meer NOD-ers in het spel? Nou, mijn ronde is over, denk ik. Cd 25 en geen eisprong... Ik wacht nog een week-anderhalve week en dan ga ik terug naar de HA, en 'eis' een doorverwijzing naar de gyn. Die moet ze me toch wel geven, want ze mag geen 100mg voorschrijven. Hopelijk krijg ik dan ook tussentijdse echo's.
Hallo meiden, al zoekend ekwam ik hier terecht; Ik ben gestopt met de pil. 2december 1e ongi, daarna niet meer. Ben dus al 3 weken 'over tijd" maar NIET zwanger. Ben eerder een jaar gestopt met de pil en nooit ongi geweest. Maar het rare is dat ik wel zwanger ben geworden in de periode, en dat noemde de verloskundige hier een gelukstreffer, want waarschijnlijk heb ik geen eisprong.. Mijn vraag is: Is Clomid om je eisprong op te wekken? Wat is een samenlevingstest? En hoe gaat dat opwekken in zn werk? Aangezien hier allemaal ervaringsdeskundigen zijn, hoop ik dat jullie me een en ander uit kunnen leggen? Ik ben 4 keer zwanger geweest en heb 2 dochters! Dus ik kán wel baby's krijgen.. Of tenminste, ik KON 't wel. Please, fill me in.. En jullie allemaal sterkte met de mm, en met zwanger worden! Liefs Lin
1E RONDE CLOMID Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 gestart met de eerte ronde clomid 50, HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari! Nu op 't wachtbankje... Alies : maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. 17/1/7 menstruatie. 19/1/7 start clomid 50 mg Moon85 : april 06 gestopt pil, geen eisprong, 22-11-06 mk 2ling...50mg clomid 2E RONDE CLOMID Marit : okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. Zondag 31 dec gestart met 100 mg clomid, 8 jan (CD 11) eitje van 11,5mm, 12 jan (CD 15) 7mm, 17 jan (CD 20) 13 mm en 20 jan (CD 23) 18 mm. Morgen (21 jan) samenlevingstest! Simba : juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2. Puksem : 5 jan 07 ongesteld, 5 dagen overtijd. Nu 75 clomid. Dieseltje : mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december. start 2e ronde clomid 12 januari. MJ24 : in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. nu duphaston en daarna 100 mg Wendy : Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid. zondag 21/1 beginnen met ronde 2. 3E RONDE CLOMID Esthertje80 : 3e ronde clomid, nette cyclus. 25 december nod gekregen, ga nu voor eind januari. Chrizzzzy : jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 26 dec duivels, nette cyclus en dus meteen door 3e ronde clomid (100mg), zonder tussentijdse controle. 3-1 gyn Bengel : PCO: 150 mg is aangeslagen op CD 17=6 januari een eisprong gehad. nu afwachten, vrijdag 12 jan en op verjaardag 15 jan een bloedtest voor progesteron waarde bepaling. Zou mijn moeder gelijk krijgen en dat ik op haar operatie dag goed nieuws heb? French : feb 06 gestopt met de pil....pco vastgesteld. zaadonderzoek=uitstekend.....samenlevingtest=goed. clomid 50mg en 100mg werken niet.....nu 150mg clomid Jody : in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde. 20-01 start 3e ronde 4E RONDE CLOMID Patje20 : 4e ronde clomid, 3 januari duivels gekregen, 3 dagen later als "normaal" heb nog voor deze maand clomid en daarna? Shaartje : 4e ronde, waarvan 3 x Clomid. Na cystes 2 jan. begonnen met 50 mg. Clomid 5E RONDE CLOMID Cath : op 8-1 twee eitjes van 18 en 21 mm. Direct Pregnyl gekregen en beide eitjes zullen 9-1 springen! 7E RONDE CLOMID Marjo83: PCO + luteale insufficiëntie. 6 rondes Clomid 100 geslikt. Ivm dun bmslijmvlies overgegaan op Puregon spuiten. Na 2 rondes Puregon te hebben gespoten weer overgegeaan op Clomid + Pregnyl ivm overstimulatie.. Na de eisprong met Progestan beginnen.. NOD Alies : NOD ?!?!?!? afwachten Jody : NOD 20 februari. Smurfin : NOD 20 januari Bengel : NOD 21 januari? Cath : NOD 23 januari Patje : NOD 2 februari Puksem : NOD 3 Februari Moon85 NOD 3 Februari??? Dieseltje :NOD 7 februari EISPRONG Smurfin : 6 januari Bengel : 6 januari Dieseltje : 24 januari Cath : 9 januari Jody : 4 februari Marit: zeer binnenkort?? 21 jan/22 jan/23 jan ???
@Linneke, Clomid stimuleert inderdaad de eisprong. Clomid krijg je in tabletjes (50mg, 100mg of 150mg in de meeste gevallen) en neem je op CD 3 t/m CD 7. Bij mij groeit er nu een eitje en is het baarmoederslijmvlies mooi dik wat gebeurt rond deze periode. Een samenlevingstest houdt in dat ze kijken hoe het sperma het doet in het slijmvlies. Of de zaadjes dus goed kunnen overleven. Negen uur voor de test moet je gemeenschap hebben. Er wordt dan een beetje slijm weggehaald en dit wordt onder de microscoop gelegd. Als je vragen hebt... shoot! http://www.fertimagazine.nl/onderzoek/v ... _samen.php
spannend marittt..ik hoop dat ie snel springt....succes.. hier nog geen ongi...maar wel 'spoortje' afscheiding.. ik denk dat t over is...jammer...ik klink nuchter, maar ben t niet hoor..t is toch weer K*t...
MAritt: fijne avond Ben gisteravond met clomid gestart. Temp was vandaag hoog (36.9) Terwijl gisteren 36.6. Gebeurt dat bij jullie ook (gewoon ff nieuwsgierig)
van die temp snap ik niks. Ik had vanochtend 37.5 met een oorthermometer die lager aangeeft dan een normale ? Ik vind het nogal hoog. @Alies, volgens mij hebben de andere meiden het er wel over dat je temp door clomid stijgt.
Alies: bij mij stijgt mijn temp ook altijd na het slikken van de eerste pil Clomid, daarna gaat ie weer zakken. Marit: een oorthermometer is niet de meest betrouwbare. Het beste kan je toch een gewone gebruiken (maar dan niet in je oor natuurlijk, he ).
ja Simba Ben ik met je eens. Gewoon een gewone thermometer en gewoon rectaal meten! Zo doe ik het op mijn werk ook. De oorthermometers vertrouw ik soms niet. Al zijn daar de meningen over verdeeld hoor!
@ marit Wat spannend! Echt fijn dat ie toch nog door gegroeid is. Geeft mij ook weer ietsje hoop haha. @ bengel afscheiding heb je ook als je zwanger bent. Dus je hebt nog kans
@ moon: ik wacht af...ik had gedacht dat t al doorgezet zou zijn..waarom weet ik niet, want ik heb geen ongibuikpijn niks..maar ja..zelfbescherming is ook nodig anders kun je me straks opvegen. Ik laat t wel weten wanneer ik het zelf weet hihi.. SUCCES DAMES, en fijn weekend
hoi hoi. wat is er veel geschreve in de middag dat ik er niet ben zeg. ahahaahah veel liefs Annika ps. Mkijn pompje geeft iedere 90 minuten een beetje hormonen af.
@marit: goed nieuws meid! ik heb een samenlevingstest gehad en dat ging opzich wel goed alleen vond ik de eendebek minder prettig. onze samenlevingstest was goed.....ik zal voor je duimen morgen!
Jeetje zeg... even een paar dagen uit de lucht en we zijn weer een flink aantal pagina's verder... Ik heb dinsdag even gebeld met het zh omdati ik nog geen eisprong had. Mocht vrijdag terug bellen... toen zeiden ze dat de gyn me terug zou bellen... ze belde natuurlijk precies toen ik in bespreking was (mijn mobiel gelukkig doorgeschakeld naar mijn lief) en belt nu maandagmiddag terug... wordt ws volgende week langskomen, dan duphaston en door met 150mg.... ik zal zo blij zijn als ik eindelijk van al dat gedoe af ben... Chrizzzy
Hallo kletskouzen! Wat een hoop bij te lezen sinds vrijdagochtend! Ik had gehoopt op wat positieve berichten, maar helaas! Hier weinig nieuws. Ben helemaal voorbereid op de aankomende menstruatie. Nog geen tekenen, maar ook zeker geen teken dat ik zwanger ben. Ga daar dus niet vanuit! Heb best een dipweek gehad, maar zie het nu weer positief. Zodra ik weer ongesteld wordt hebben we weer een nieuwe ronde en daarmee een nieuwe kans! Liefs Cath