Eerste ronde clomid...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marittt, Nov 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi Poohbear,
    Dank je voor je reactie! We zijn in dezelfde maand gestopt met de pil :). Zo jij bent al bij 150mg Clomide, ik nog bij 100mg omdat 50mg niet aansloeg :(. Waarom suikertablet :(:.

Ik ga ff wat terug lezen. Idd positief blijven, ik ga over 2 weken op vakantie om er ff tussenuit te zijn. Hopelijk zal de nieuwe start goeds met zich mee brengen :)

2. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Zico, Nikkie80 en Roosje83 welkom hier (helaas)

Ik hoop dat het voor jullie van korte duur zal zijn.

Nikkie80 ik ben ook vandaag aan mijn 3e dag Clomid 50mg, maar heb ook net als jij nog nergens last van :thumup: Houden zo toch!
    Ik krijg maandag weer een echo.

Denise85 Echt K voor je dat die vervelende :evil: :evil: weer zijn op komen dagen ik had het zo gehoopt! Sterkte meid! Rot duivels ook!

De wachters ik duim voor jullie, dat jullie snel hier mogen vertrekken.

3. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi Nic,
    Dank je wel meid! Ik hoop het ook voor iedereen.
    Wat beteket MK en FM, las ik hier op de topic? En wat is de volgende stap nadat Clomide niet aanslaat?
    Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden, bvbd!
    Groetjes

4. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    MK is miskraam :( , FM weet ik ook niet
    En je andere vragen kan ik eigenlijk ook niet beantwoorden, want ben zelf net begonnen aan de Clomid. Ze kunnen de hoeveelheid nog wel verhogen en je kan ook nog hormoonspuiten krijgen, verder is het voor mij ook allemaal nog vrij nieuw en ombekend maar er zijn vast genoeg andere meiden die je hier meer over kunnen vertellen :)

Succes!

5. Neentje

Neentje Niet meer actief

Thnx (k). Ik las net dat FM ookwel Follikelsmeeting is ofzo. Bedoel je met hormoonspuiten IUI? Sorry voor mijn vele vragen, ben nogal nieuwsgierig en wat me te wachten staat :(

6. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Hahaha, zo komen we stukje bij beetje steeds iets meer te weten ;) :D
    Nee dat is niet de IUI , dat is de inseminatie, maar je kan daarvoor nog hormoon spuiten krijgen. Maar net zoals jij weet ik ook helaas niet wat mij allemaal te wachten staat, denk dat je meer hebt aan meiden die het al een keer hebben meegemaakt.

Spannend allemaal he?! Wel gelezen dat de IUI behandeling niet pijn doet dus.. dat scheelt weer, verder laat ik het maar een beetje op mij afkomen!

Meis ik duik mijn bedje in! nou meiden ik lees jullie wel weer! Slaap lekker allemaal! ciao

7. Neentje

Neentje Niet meer actief

Ja idd!

Ja zeker spannend, ben al wat gaan neuzen op het forum. Hoop doet leven zeggen ze toch altijd ;). Nee klopt vergeleken met ICSI :confused:, maar ja hopelijk hoeven we niet zo ver te komen.

Slaap lekker en tot gauw!

8. ladypink

ladypink Fanatiek lid

Jun 3, 2007
    1,360
    0
    0
    Fm is follikel meting ook wel eimeting genoemd en hormoonspiuten kan je krijgen als je eitje rijp is maar niet wil springen.

ik moet morgen voor echo om te kijken als alles goed is en dan begin ik zaterdag met mn eerste clomid 50mg..

welke bijwerkingen zijn er bijvoorbeeld bij jullie opgetreden ik ben namelijk nogal gevoelig voor hormonen..

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    fm is follikelmeting (inwendige echo om te kijken hoe groot en of er eitjes zijn.

mmm is medische malle molen
    cd =cyclusdag
    mk is miskraam

ik krijg die suikertabletten omdat het daarvan bewezen is dat de clomid dan beter aan KAN slaan. En omdat clomid in alle sterktes niets voor mee doet.....

10. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

je krijgt niet alleen hormoonspuiten om ene eitje te laten springen hoor, er zijn ook hormonen die je moet spuiten om ene eitje(of meerdere) te laten groeien

roosje, je bent nu met clomid bzig, na de clomid volgt in sommige gevallen ene kijkoperatie. daarna ga je meestal spuiten met menopur of puregon(is allebei bijna hetzelfde) als je eitje dan groot genoeg is dan krijg je een pregnyl spuit om je eitje te laten springen, zo weet je dus eigenlijk haast precies wanneer ie springt, want na de pregnyl spuit spring een eitje na ongeveer 24-40 uur ;)
    en dus klussen geblazen :)
    mocht dit niet werken gaan ze bij het spuiten KIH/IUI doen, oftewel het zaad word eerst gewassen en door hun geinsemineerd.
    daarna volgt evt IVF/ICSI

hoop dat het zo een beetje duidelijk is meis

x sam

11. sam mv kylian

trouwens, alle nieuwe meiden welkom. hoop dat jullie bezoek hier van korte duur is.

hier een raar gevoel.
    ben misselijk, heb krampen, gisteren heel erg, nu voel ik ze bijna niet. tepels doen nog steeds zeer. gisteren was mijn temp gezakt (ik weet het ben toch weer gaan tempen :rolleyes: ) en nu is ie weer 2tiende hoger.
    pfff was het maar dinsdag ofzo ;)

12. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    @sam: duim voor je dat je niet ongi wordt!

@nieuwe meiden: welkom hier, ik zal even de lijst opzoeken dan kunnen jullie jezelf erbij zetten. succes!

13. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    1E RONDE CLOMID
    Milla: begonnen met 50 mg Clomid(22 oktober gewijzigd)
    Jola pco, begonnen met 50 mg Clomid, eicel 21.7 mm, 3e fm + samenlevingstest 16 november(15 november)

2E RONDE CLOMID
    1ekindje: begonnen met 100 mg Clomid, 3e fm 22 november(21 november 2007)
    Jinky: begonnen met 50 mg Clomid(8 november 2007)

3E RONDE CLOMID
    Makkie:3e ronde 100 mg. Vrijdag 12/10 FM en evt. Pregnyl. NOD 29 oktober (9 okt 2007)
    sybje: 1e ronde 100 mg start ong 30 okt nou hopen dat het bmslijmvlies ook mee werkt
    Poohbear226: Clomid 150mg doet ook haats niets, nu bespreken wat we nu gaan doen. Of spuiten of clomid/metformine (21 november)

4E RONDE CLOMID
    Linda: 1e x 50mg geen ei, 2e x 100mg cd36, 3e x 150mg cd34, nu 4e x weer 150 mg.(21 augustus 2007)

5E RONDE CLOMID
    Mariska:pco, 100 mg clomid, 22 oktober FM(09 oktober 2007)

6E RONDE CLOMID
    Cira:vorig jaar juni gestopt met de pil. PCO, 50mg slaat niet aan. 100mg slaat aan. terug in conclaaf met de gyn voor event. verdere onderzoeken. (8 oktober 2007)

7E RONDE CLOMID

8E RONDE CLOMID
    Denise:3e ronde na MK ronde zonder controles NOD 05-01-08(30 november 2007)

10E RONDE CLOMID
    Sam mv kylian 100mg clomid, waarschijnlijk toch een eisprong, nu op de wachtbank. 2 dec testen. anders nog een ronde clomid en HSG in die ronde. Daarna nara rotterdan voor KIH/IUI(16 november 2007)

------------------------------------------------------------------------------------

1E RONDE HORMOONSPUITEN
    Sara: Na vier rondes clomid (50, 100, 100, 150 mg) nu een ronde met puregon / pregnyl, de bloeduitslag progesteron was 23 en dus een geslaagde eisprong, alleen de SH-test / samenlevingstest / PCT test was hartstikke negatief. Morgen afspraak met arts om dit te bespreken. Het verbaast me dat ik hier gelijk een afspraak voor moet maken en niet eerst nog een keer proberen, misschien verkeerde timing? (10 oktober 2007)

2E RONDE HORMOONSPUITEN
    Sara: Na vier rondes clomid (50, 100, 100, 150 mg) nu 2e ronde met puregon / pregnyl, deze keer was de samenlevingstest helemaal goed en nu dus op het wachtbankje. Voorlopig is het proberen met de puregon en net zo veel kans als ieder ander.(19 november 2007)
    Lot23: Na 4 rondes clomid, 1x met metformine nu tweede ronde puregon spuiten, eerste keer wel een mooi ei. (19 november)

6e RONDE HORMOONSPUITEN
    Bengel: vrijdag 2e FM: 3 eiblaasjes van 10 mm geen dominante dus, maandag 5 nov weer..hoop niet dat deze maand weer zó lang gaat duren:(5 nov 07)

-------------------------------------------------------------------------------------

===============================================
    NOD
    Patje :20 november
    Bengel:
    Sam mv kylian;2 december???
    1ekindje::6 december ??
    Denise85:5 januari 2008

PAUZE TOPIC (maar niet vergeten!!)
    Chrizzzzy
    Katrien Duck Einde Clomid, volgend jaar word ik ook een junk!
    patje geen clomid meer dit jaar ,december rust maand, volgend jaar januari beginnen met Lucrin, Menopur en Pregnyl.

ZWANGER
    Jody+/- 28 november 2007
    Dieseltje +/- 10 december 2007 Katja
    Marit: 24 december 2007
    Moon85: +/- 31 december 2007 Britt Dorien Noelle
    French: 28 december 2007
    Kreeftje1984: +/- 1 januari 2008
    MJ: 12 januari 2008 Akeesh & Emani
    Simba: 29 januari 2008
    Shaartje: 24 februari 2008
    Cindy31: 17 maart 2008
    Zuurtje:25 maart 2008
    mielenl:15 april 2008
    Wendy: 15 mei 2008
    Jolien:25 mei 2008
    Linneke
    Esther:10 juli 2008
    Smurfin ( Riemke ): 14 juli 2008
    Alies: ???? nog uitrekenen

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen. NIET Kopiëren
    wanneer je iets gewijzigd hebt bij jezelf zet dan de datum erachter zodat we een beetje kunnen bijhouden wie hier lang niet is geweest[/quote]

14. sam mv kylian

dank je wel denise!
    hoe is het bij jou? ongi echt doorgezet?

15. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    1E RONDE CLOMID
    Milla: begonnen met 50 mg Clomid(22 oktober gewijzigd)
    Jola pco, begonnen met 50 mg Clomid, eicel 21.7 mm, 3e fm + samenlevingstest 16 november(15 november)
    Nic79:begonnen met 50 mg Clomid. 3dec 1e Echo. (30 november gewijzigd)

2E RONDE CLOMID
    1ekindje: begonnen met 100 mg Clomid, 3e fm 22 november(21 november 2007)
    Jinky: begonnen met 50 mg Clomid(8 november 2007)

3E RONDE CLOMID
    Makkie:3e ronde 100 mg. Vrijdag 12/10 FM en evt. Pregnyl. NOD 29 oktober (9 okt 2007)
    sybje: 1e ronde 100 mg start ong 30 okt nou hopen dat het bmslijmvlies ook mee werkt
    Poohbear226: Clomid 150mg doet ook haats niets, nu bespreken wat we nu gaan doen. Of spuiten of clomid/metformine (21 november)

4E RONDE CLOMID
    Linda: 1e x 50mg geen ei, 2e x 100mg cd36, 3e x 150mg cd34, nu 4e x weer 150 mg.(21 augustus 2007)

5E RONDE CLOMID
    Mariska:pco, 100 mg clomid, 22 oktober FM(09 oktober 2007)

6E RONDE CLOMID
    Cira:vorig jaar juni gestopt met de pil. PCO, 50mg slaat niet aan. 100mg slaat aan. terug in conclaaf met de gyn voor event. verdere onderzoeken. (8 oktober 2007)

7E RONDE CLOMID

8E RONDE CLOMID
    Denise:3e ronde na MK ronde zonder controles NOD 05-01-08(30 november 2007)

10E RONDE CLOMID
    Sam mv kylian 100mg clomid, waarschijnlijk toch een eisprong, nu op de wachtbank. 2 dec testen. anders nog een ronde clomid en HSG in die ronde. Daarna nara rotterdan voor KIH/IUI(16 november 2007)

------------------------------------------------------------------------------------

1E RONDE HORMOONSPUITEN
    Sara: Na vier rondes clomid (50, 100, 100, 150 mg) nu een ronde met puregon / pregnyl, de bloeduitslag progesteron was 23 en dus een geslaagde eisprong, alleen de SH-test / samenlevingstest / PCT test was hartstikke negatief. Morgen afspraak met arts om dit te bespreken. Het verbaast me dat ik hier gelijk een afspraak voor moet maken en niet eerst nog een keer proberen, misschien verkeerde timing? (10 oktober 2007)

2E RONDE HORMOONSPUITEN
    Sara: Na vier rondes clomid (50, 100, 100, 150 mg) nu 2e ronde met puregon / pregnyl, deze keer was de samenlevingstest helemaal goed en nu dus op het wachtbankje. Voorlopig is het proberen met de puregon en net zo veel kans als ieder ander.(19 november 2007)
    Lot23: Na 4 rondes clomid, 1x met metformine nu tweede ronde puregon spuiten, eerste keer wel een mooi ei. (19 november)

6e RONDE HORMOONSPUITEN
    Bengel: vrijdag 2e FM: 3 eiblaasjes van 10 mm geen dominante dus, maandag 5 nov weer..hoop niet dat deze maand weer zó lang gaat duren:(5 nov 07)

-------------------------------------------------------------------------------------

===============================================
    NOD
    Patje :20 november
    Bengel:
    Sam mv kylian;2 december???
    1ekindje::6 december ??
    Denise85:5 januari 2008

PAUZE TOPIC (maar niet vergeten!!)
    Chrizzzzy
    Katrien Duck Einde Clomid, volgend jaar word ik ook een junk!
    patje geen clomid meer dit jaar ,december rust maand, volgend jaar januari beginnen met Lucrin, Menopur en Pregnyl.

ZWANGER
    Jody+/- 28 november 2007
    Dieseltje +/- 10 december 2007 Katja
    Marit: 24 december 2007
    Moon85: +/- 31 december 2007 Britt Dorien Noelle
    French: 28 december 2007
    Kreeftje1984: +/- 1 januari 2008
    MJ: 12 januari 2008 Akeesh & Emani
    Simba: 29 januari 2008
    Shaartje: 24 februari 2008
    Cindy31: 17 maart 2008
    Zuurtje:25 maart 2008
    mielenl:15 april 2008
    Wendy: 15 mei 2008
    Jolien:25 mei 2008
    Linneke
    Esther:10 juli 2008
    Smurfin ( Riemke ): 14 juli 2008
    Alies: ???? nog uitrekenen

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen. NIET Kopiëren
    wanneer je iets gewijzigd hebt bij jezelf zet dan de datum erachter zodat we een beetje kunnen bijhouden wie hier lang niet is geweest[/quote]

16. bengel

bengel Niet meer actief

uitgangsecho gehad, vanaaf 1e puregonprikje ipv gonal

ook rijg ik eind dec evaluatie. Omdat er in het radboud veel gewisseld wordt, krijg ik voortaan met 1 persoon die er al jaren werkt de evaluaties! das wel fijn. er wordt dan besproken of het iui gaat worden

Donderdag weer de 1e FM , moet 75 + spuiten..
    we gaan weer voor!
    bengel

17. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    duim voor je bengel

@sam: yep mn ongi gister echt doorgezet

gister vergeten clomid te bestellen want dat hebben ze nooit op voorraad bij onze apotheek maar dan komt het de volgende dag binnen, dus ik erheen wat is het geval: ze zijn dicht op zaterdag (ja weet ik veel!) dus alle apotheken afgebeld in de regio niemand had serophene in huis! dus nu gaat ze het bestellen en komt ze speciaal voor mij morgen naar de apotheek, KIJK dat is nog eens service toch meiden:)

18. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi ladypink,
    Dank je vor je reactie. Ik had/heb ook geen bijwerkingen van Clomide gekregen behalve dat mijn boobs een cupje groter zijn geworden :(.
    Suc6 morgen!

19. sam mv kylian

roosje, had je mijn uitleg nog gelezen hoe het ongeveer loopt :D

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dag dames.... dit is natuurlijk niet de bedoeling he? Het is de bedoeling dat het hier uit gaat sterven, niet dat er zoveel nieuwe bijkomen (balen voor de nieuwe en hopen dat jullie snel zwanger zijn!)

@sam... het klinkt wel spannend! Hopen dat het snel dinsdag is! Hoe is het eigenlijk met je nierstenen? Nog last van of helemaal over?

@bengel...ik hoop op een mooi groot ei dit keer, met de andere hormonsters.

@denise...baluh joh meid, dat je ongesteld bent geworden!

@poohbear... mj24 is ook zwanger geraakt dmv metformine. Heb het zelf in het begin ook gehad, maar werd er helemaal bleh van. Hopen dat het jou geluk brengt!

Share This Page