Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Hai Cath! Je moet het nog niet opgeven hoor! Nog geen tekenen van de :evil: :evil: dus...

Wat betreft positieve berichten... ik ben echt positief gestemd hoor :D :D .
    Maar ik snap dat je bedoelt of hier mensen positief getest hebben ;)

Liefs, Marit

2. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Hallo Meiden

Nou.. geshopt... maar niet echt naar mijn zin geslaagd, alleen 3 truitjes... Moet dus donderdagavond nog voor laarzen en 2 broeken. Maargoed dat is niet zo erg, verder 2 lekkere luchtjes gekocht... altijd leuk.

Wat balen om te lezen dat er nog steeds geen goed nieuws is!

Denk dat er vanaf mijn kant ook geen goed nieuws komt, voel m'n menstruatie alweer aankomen.
    Heb van mijn stiefbroer een clearblue digitaal test gehad met 3 teststaafjes... wel lief!

Het word bedtijd vind ik, het is al half 2!

Tot morgen maar weer!

Liefs, Esther

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ esther

Jammer dat je niet helemaal geslaagd was.
    Maar nu kan je wel nog een keertje lekker shoppen ;)

Hier alles goed.
    Had heel raar gedroomd over dat ik zwanger was.
    En werd volop warm wakker.
    Ik ga nu even lekker stofzuigen krijgen straks visite heb er alleen weinig zin in maar goed soms moet het he.
    En als ze er eenmaal zijn dan is het ook wel weer best.

Knuffel voor allemaal

4. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Esther, nog een avondje shoppen dus ha ha. Succes dan donderdagavond!
    @Moon, dat heb ik ook altijd, geen zin in visite. Maar inderdaad als ze er dan zijn is het altijd gezellig!

Vanochtend voor de samenlevingstest geweest. Ik vond het behoorlijk vervelend, maar dat ben ik eigenlijk zo goed als vergeten door het POSITIEVE nieuws dat we kregen! De uitslag is namlijk SUPER, heel veel levende zaadcellen.

Het eitje was nu 20,5mm (CD 24), het is hopen dat ie vanzelf springt anders is het een weggegooide ronde begreep ik. Kan je dan niet alsnog dat eispring middeltje gebruiken, weten jullie dat?

Fijne zondag!

5. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hoi hoi,

Jeeeeeeeeeeeetje heee, wat een geklest hier! :D

Geen tijd om op jullie allemaal persoonlijk te reageren, maar denk zeker aan jullie!

Maritt: Waarom krijg je geen Pregnyl? Dan weet je zeker dat je eitje nog springt! Ik zou het echt es aan gaan kaarten, want het zou toch zonde zijn als je een weggegooide ronde hebt!

Hier verder weinig bijzonders, druk aan t wachten heh :rolleyes:

Kusss

6. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    meiden morgen moet ik beginnen met clomid, vorige keer vroeg ik of ik nou 1X2 moet slikken of een in de morgen en een in de avond.. De een van jullie zei tegelijkertijd, de ander zei verdeeld.. wat moet ik nou doen..? hoe neemt je lijf het het meest op.. voor de maaltijd 's ochtends of 's avonds

heeee dit is mijn 1000ste bericht.. :)

7. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Eeeeum ik neem 100 mg. altijd s avonds na het eten! En tot nu toe slaat het prima aan elke keer!

Succes!

8. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ mj

Gefeliciteerd!
    Ik ga het ook gewoon gelijk in nemen.
    Anders vergeet ik het als ik 1 sóchtends en 1 sávonds.

9. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Mogge!
    Hier weer een gedaalde temp. 35.9! net als vorige zondag. Gister een kleine stijging.
    Dag 23 vandaag, dus er is nog hoop als ik naar Marit kijk......maar ben het eigenlijk ook echt een beetje aan het verliezen.
    Maandag naar het ziekenhuis bellen voor de bloeduitslag van vrijdag en opnieuw prikken denk.

Doe echt heel hard mijn best om me niet te laten "glijden" naar beneden, wil positief zijn, maar ik heb daar een beetje moeite mee vandaag!

Spannende tijden voor iedereen he? Voor de "missers" deze maand, op naar de volgende ronde, met frisse moed, voor de wachters onder ons.....succes.

Groeten Shaartje

10. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Marjo, die vraag hebben we ook gesteld aan de gyn omdat ze zaterdag vroeg: heb je de pregnyl al in huis?
    Ze vertelde dat ze deze cyclus willen volgen, kijken of het eitje uit zichzelf springt en wanneer dat dan is.
    Dinsdag moet ik weer terug. Het eitje groeit tot nu toe 2mm per dag.
    Ik ga eens even zoeken of ik kan vinden hoe groot een eitje meestal is als ie springt... (max 24 mm?)
    @MJ, ik nam er ook 2 tegelijk na het avondeten.
    @Shaartje, kop op meid! Het is nog mogelijk!

Liefs,
    Marit

11. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @shaartje

Het kan nog wel zkr als je naar marit kijkt.
    Ik ga morgen denk ik even bellen.
    Heb nu gewoon echt helder slijm.
    Ga dus vragen of dat kan of niet.

@ marit

Hopelijk springt ie voor dinsdag!

12. bengel

bengel Niet meer actief

@ maritt : bij mij sprong ie zelf bij 26 mm! ik vroeg hoe dat kwam aangezien hij bij gem. 20 mm springt, komt door de clomid. ook bij mij hadden ze t over pregnyl, en ook bij mij wilde ze eerst kijken of ie zelf zou springne, als dat niet was, dan was deze maand verloren, en zou volgende maand met alle geweld laten springen zei hij letterlijk, dus met pregnyl

bij mij is het GAME OVER :cry: gisteren gingen we met mijn ouders naar de Griek, als dank je wel dat we bij hun zoveel geholpen hadden met klussen van de woonkamer, en na het ijs kreeg ik ontzettende buikpijn...naar de wc, en ja hoor bloed..ben met 2 iboprufen en warme kruik naar bed gegaan, lag krom vna de buikpijn, nu alweer minder..
    Gelukkig dat ik de clomid al gehaald had..morgen vroeg weer beginnen, tegelijkertijd het zh. bellen, voor een evaluatie gesprek, waarin ik te horen krijg welke ingredienten ik allemaal uiteindelijk nodig heb om zwanger te kunnen worden.....
    ik vind het wel weer K*T, maar ben toch niet zo teleurgesteld dan toen het niet was aangeslagen..

kop op meiden, we weten waarvoor we het doen!

Knuf
    Bengel

13. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi.

wat voormeeting is dat eigenlijk?

veel liefs Annika

14. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Goedemiddag allemaal

Zo weer een nieuwe dag!
    Het waait weer stevig hier.

Voel nu weer helemaal niets... raar ding dat lichaam.

Bengel wat balen zeg... bah! Altijd naar!

En Marrit, goed nieuws, zet hem op!

15. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Ha Bengel, jammer dat de duivels gekomen zijn! Maar inderdaad, vol goede moed door naar de volgende ronde! Ik had het mezelf al afgevraagd of je dan weer met provera moest beginnen ofdat je 'eigen' ongesteldheid voldoende zou zijn.
    Gelijk weer aan de clomid dus! Dat is wel prettig. Hoef je niet zo lang te wachten!
    Fijn ook dat je het voor de volgende ronde al in huis hebt!

Wat voor ingredienten verwacht je dan? Alleen clomid toch, je ei spring vanzelf?

16. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    1E RONDE CLOMID
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 gestart met de eerte ronde clomid 50, HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari! Nu op 't wachtbankje...
    Alies : maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. 17/1/7 menstruatie. 19/1/7 start clomid 50 mg
    Moon85
    : april 06 gestopt pil, geen eisprong, 22-11-06 mk 2ling...50mg clomid

2E RONDE CLOMID
    Marit : okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. Zondag 31 dec gestart met 100 mg clomid, 8 jan (CD 11) eitje van 11,5mm, 12 jan (CD 15) 7mm, 17 jan (CD 20) 13 mm en 20 jan (CD 23) 18 mm. 21 jan samenlevingstest is uitstekend!! (CD 24) 20,5mm
    Simba : juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2.
    Puksem : 5 jan 07 ongesteld, 5 dagen overtijd.
    Nu 75 clomid.
    Dieseltje : mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december. start 2e ronde clomid 12 januari.
    MJ24 : in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. nu duphaston en daarna 100 mg
    Wendy : Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid. zondag 21/1 beginnen met ronde 2.

3E RONDE CLOMID
    Esthertje80 : 3e ronde clomid, nette cyclus. 25 december nod gekregen, ga nu voor eind januari.
    Chrizzzzy : jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 26 dec duivels, nette cyclus en dus meteen door 3e ronde clomid (100mg), zonder tussentijdse controle. 3-1 gyn
    Bengel : PCO: 150 mg is aangeslagen op CD 17=6 januari een eisprong gehad. nu afwachten, vrijdag 12 jan en op verjaardag 15 jan een bloedtest voor progesteron waarde bepaling. Zou mijn moeder gelijk krijgen en dat ik op haar operatie dag goed nieuws heb?
    French : feb 06 gestopt met de pil....pco vastgesteld.
    zaadonderzoek=uitstekend.....samenlevingtest=goed.
    clomid 50mg en 100mg werken niet.....nu 150mg clomid
    Jody : in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde. 20-01 start 3e ronde

4E RONDE CLOMID
    Patje20 : 4e ronde clomid, 3 januari duivels gekregen, 3 dagen later als "normaal" heb nog voor deze maand clomid en daarna?
    Shaartje : 4e ronde, waarvan 3 x Clomid. Na cystes 2 jan. begonnen met 50 mg. Clomid

5E RONDE CLOMID
    Cath : op 8-1 twee eitjes van 18 en 21 mm. Direct Pregnyl gekregen en beide eitjes zullen 9-1 springen!

7E RONDE CLOMID
    Marjo83: PCO + luteale insufficiëntie.
    6 rondes Clomid 100 geslikt. Ivm dun bmslijmvlies overgegaan op Puregon spuiten. Na 2 rondes Puregon te hebben gespoten weer overgegeaan op Clomid + Pregnyl ivm overstimulatie.. Na de eisprong met Progestan beginnen..

NOD
    Alies : NOD ?!?!?!? afwachten
    Jody : NOD 20 februari.
    Smurfin : NOD 20 januari
    Bengel : NOD 21 januari?
    Cath : NOD 23 januari
    Patje : NOD 2 februari
    Puksem : NOD 3 Februari
    Moon85 NOD 3 Februari???
    Dieseltje :NOD 7 februari

EISPRONG
    Smurfin : 6 januari
    Bengel : 6 januari
    Dieseltje : 24 januari
    Cath : 9 januari
    Jody : 4 februari
    Marit: zeer binnenkort?? 21 jan/22 jan/23 jan ???

17. annika1985

annika1985 Niet meer actief

kan ik ook in het lijstje erbij komen

groetjes Annika

18. bengel

bengel Niet meer actief

quote="marittt"]1E RONDE CLOMID
    Smurfin: Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer. Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. 18-12 ongi geworden. 20-12 gestart met de eerte ronde clomid 50, HSG scan gehad op 28-12, geen verstoppingen! Eerste IUI 6 januari! Nu op 't wachtbankje...
    Alies : maart 2006 gestopt met pil. alleen in oktober een menstruatie. dec 2006 diagnose pcos. zwemmers gb. 17/1/7 menstruatie. 19/1/7 start clomid 50 mg
    Moon85
    : april 06 gestopt pil, geen eisprong, 22-11-06 mk 2ling...50mg clomid

2E RONDE CLOMID
    Marit : okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 50 mg (1e ronde) slaat niet aan. Zondag 31 dec gestart met 100 mg clomid, 8 jan (CD 11) eitje van 11,5mm, 12 jan (CD 15) 7mm, 17 jan (CD 20) 13 mm en 20 jan (CD 23) 18 mm. 21 jan samenlevingstest is uitstekend!! (CD 24) 20,5mm
    Simba : juni 06 met pil gestopt, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, eind november begonnen met Clomid, eerste ronde 33 dagen met eisprong op dag 18. 27-12 begonnen met ronde 2.
    Puksem : 5 jan 07 ongesteld, 5 dagen overtijd.
    Nu 75 clomid.
    Dieseltje : mei 2006 gestopt met pil, hele lange cylus, start clomid 100 mg op 13 december. start 2e ronde clomid 12 januari.
    MJ24 : in mei 2006 gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. na duphaston op 3e dag ong. begonnen met clomid 50 mg. Maar geen reactie. nu duphaston en daarna 100 mg
    Wendy : Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn geweest. bloed geprikt, eigen eisprong gehad, negatief getest. dinsdag 19/12 beginnen met clomid. zondag 21/1 beginnen met ronde 2.

3E RONDE CLOMID
    Esthertje80 : 3e ronde clomid, nette cyclus. 25 december nod gekregen, ga nu voor eind januari.
    Chrizzzzy : jui 2005 gestopt met pil. sept 2006 PCO. 26 dec duivels, nette cyclus en dus meteen door 3e ronde clomid (100mg), zonder tussentijdse controle. 3-1 gyn
    French : feb 06 gestopt met de pil....pco vastgesteld.
    zaadonderzoek=uitstekend.....samenlevingtest=goed.
    clomid 50mg en 100mg werken niet.....nu 150mg clomid
    Jody : in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. in novem. gestart met clomid 50mg. 20-12 gestart met de 2e ronde. 20-01 start 3e ronde

4E RONDE CLOMID
    Patje20 : 4e ronde clomid, 3 januari duivels gekregen, 3 dagen later als "normaal" heb nog voor deze maand clomid en daarna?
    Shaartje : 4e ronde, waarvan 3 x Clomid. Na cystes 2 jan. begonnen met 50 mg. Clomid
    Bengel : PCO: 150 mg ronde 2: start datum 20 jan. evaluatie gesprek plannen voor hoe verder

5E RONDE CLOMID
    Cath : op 8-1 twee eitjes van 18 en 21 mm. Direct Pregnyl gekregen en beide eitjes zullen 9-1 springen!

7E RONDE CLOMID
    Marjo83: PCO + luteale insufficiëntie.
    6 rondes Clomid 100 geslikt. Ivm dun bmslijmvlies overgegaan op Puregon spuiten. Na 2 rondes Puregon te hebben gespoten weer overgegeaan op Clomid + Pregnyl ivm overstimulatie.. Na de eisprong met Progestan beginnen..

NOD
    Alies : NOD ?!?!?!? afwachten
    Jody : NOD 20 februari.
    Smurfin : NOD 20 januari
    Cath : NOD 23 januari
    Patje : NOD 2 februari
    Puksem : NOD 3 Februari
    Moon85 NOD 3 Februari???
    Dieseltje :NOD 7 februari

EISPRONG
    Smurfin : 6 januari
    Dieseltje : 24 januari
    Cath : 9 januari
    Jody : 4 februari
    Marit: zeer binnenkort?? 21 jan/22 jan/23 jan ???[/quote

19. bengel

bengel Niet meer actief

@ maritt:
    na de eisprong moest ik 2 keer bloed prikken om te kijken of de 2e fase van de cyclus goed is..daar kunnen ook 'problemen' in zitten, bv te weinig progesteron enz. ik denk wel dat dat goed is bij mij, want ben precies 14 dagen na ovulatie ongi geworden.. maar als dat niet zo is, moet je als (volgens mij) Marjo progestan toevoegen aan je ingredienten lijst... daarom heb ik evaluatie gesprek

Succes jij !

en de rest : succes of kop op..
    tot nu toe nog niemand zwanger of wel?

Gr Bengel

20. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Bengel... oh zit dat zo! Dan weet ik dat weer! Nog een paar stapjes te gaan voor mij!
    Succes in de volgende ronde!

Deel Deze Pagina