Brabander...... @esthertje: Goed nieuws... Nu maar hopen dat er raak geschoten is? @simba: Ik werd op dag 4 na de primolut een klein beetje ongi. Heel raar maar het is al weer helemaal over. ZOu dat komen omdat mijn lichaam gelijk op de clomid reageerd? Ik lees van jullie dat je er juist meer last van had en dat het veel heftiger was... Oh oh als het nou maar goed gaat. Tot de volgende update dames.....
@jody: ik hoop het voor je meid! maar ik ben 4 maanden niet ongi geweest dus misschien was het bij mij wel zo heftig omdat het een grote schoonmaak was...wie zal het zeggen. @esthertje80: hoeveel mg clomid heb jij gehad? @marittt: is jou ziekenhuis 2 weken dicht dalijk? dat is toch ook raar....ik bedoel....sommige moeten toch voor controlen gewoon terecht kunnen? volgens mij gaat ons ziekenhuis gewoon door met die dagen....zal ik eens vragen als ik vrijdag weer ga.
nou dan heeft het goed bij jou aangeslagen! ik zal voor je duimen meid dat het deze ronde raak is voor je!
Hoi meiden, Mag ik bij jullie aansluiten? Voor mij staat de eerste ronde Clomid ook voor de deur... M'n verhaaltje staat onder de topic IUI. Liefs Smurfin
@smurfin: welkom meid! ik zie dat je toch een redelijk regelmatige cyclus hebt...waarom krijg jij clomid?
@Smurfin, Tuurlijk ben je hier welkom! Ik ga je verhaal even lezen onder de topic IUI. Vul je het schemaatje ook even in? Succes! @ French, ik vind het ook heel vreemd. Maar controles gaan dus niet door.... Ik heb al een beetje zitten rekenen. Stel dat ik moet overstappen op 100mg dan doen ze dat dus pas na 8 jan omdat ik anders niet onder controle sta. Dat is dus echt irritant!
Wauw, wat een snelle reacties! @French; Waarschijnlijk omdat de duur steeds langer wordt. De eerste cyclussen idd aldoor rond de 32, maar daarna 37, de vorige 56 en vandaag zit ik op dag 22 en is er nog geen eisprong geweest. Vandaar dat de gyn toch Clomid heeft voorgeschreven. Ook de zaadjes van m'n mannetje bleken niet bewegelijk genoeg. In aantal zijn ze er wel, 36 miljoen dacht ik, maar de viscositeit is erg laag en dus zijn ze traag. Daarom is er naast de Clomid ook besloten om het via IUI te proberen. Erg spannend allemaal.... @Marittt; Ga ik doen! Vind het heel interessant om te lezen wat er allemaal gaat gebeuren. Weet nog maar net wat de plannen zijn, en wil er nu natuurlijk álles over weten, haha.
@marittt: poeh dat zal balen zijn maar nog niet van uitgaan meid want volgens mij slaat de clomid bij jou al aan dus....nog ff afwachten dus maar ik vind het niet zo netjes geregeld. @smurfin: dan krijg jij waarschijnlijk clomid om je eisprong wat sterker te maken....het is hier in deze topic heeeel gezellig en we steunen elkaar allemaal en je kan lekker je ei kwijt! dus lekker je verhaal komen doen hier.
1E RONDE CLOMID Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 10 dagen Provera daarna 5 dagen Clomid (50mg), 22 nov bij gyn geweest. Nog geen duidelijke groei ei. 26 nov 2e echo. Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. Nu tot 28 nov wachten of ik ook aan de clomid mag. french: feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg (morgen de laatste),21 nov terug naar de gyn. jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi starten met clomid 50mg. ben benieuwd. Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu primolut, daarna 50mg Clomid Smurfin; Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer... Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. Nu duivels afwachten en beginnen met de eerte ronde Clomid 50, HSG scan, gevolgd door IUI. Eerste bloedonderzoek en echo net gehad. Eitje op 20-11 13 mm.
@French: Heerlijk, ga ik zeker doen. Ik zal jullie story's ook even doornemen en hier regelmatig om een hoekje komen kijken.
@ Smurfin: welkom! Ik heb je verhaal net gelezen en ik wil je heel veel succes wensen! @ Marit: das echt balen, zeg. Hoe kunnen ze het bedenken: 2 weken dicht! Die regel is vast niet bedacht door iemand die moeite heeft om zwanger te worden.... Ze begrijpen niet dat voor ons 2 weken enoooorm lang duurt. Alsof we al niet lang genoeg moeten wachten, wachten, wachten... :x @ Mj24: ook ik woon niet in Amsterdam, maar in de omgeving Utrecht...
he meiden ik ga zometeen....UNDERCOVERLOVER kijken! joehoe....echt spannend. ik ga nog ff een verhaaltje lezen en dan kom ik morgen weer ff kijken.
1E RONDE CLOMID Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 10 dagen Provera daarna 5 dagen Clomid (50mg), 22 nov bij gyn geweest. Nog geen duidelijke groei ei. 26 nov 2e echo. Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. Goeie eisprong gehad op dag 15 MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. Nu tot 28 nov wachten of ik ook aan de clomid mag. french: feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg (morgen de laatste),21 nov terug naar de gyn. jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi starten met clomid 50mg. ben benieuwd. Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu primolut, daarna 50mg Clomid Smurfin; Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer... Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. Nu duivels afwachten en beginnen met de eerte ronde Clomid 50, HSG scan, gevolgd door IUI. Eerste bloedonderzoek en echo net gehad. Eitje op 20-11 13 mm.
@French, de gyn was niet zo positief hoor! Gyn vroeg naar bijwerkingen, vertelde van vermoeidheid. Hij zei dat dat een reden kon zijn dat het nog niet zo snel ging groeien. Je ei kwijt Voor mij GEEN UNDERCOVER LOVER! De video draait want er is voetbal en straks de verkiezingsuitslag! Dus ssttt.. mondje dicht.
Meiden, Hoe ervaren jullie de inwendige echo? Ik moet zeggen dat ik het nog heel de dag voel in mijn buik dat er 'gewroed' is.
Volgens mij hangt het er ook vanaf wat voor arts je hebt. De ene keer is het enorm gevoelig maar meestal voel ik niet veel. Het is zowiezo niet een prettig iets... maar t is voor een goed doel...
Hoi Marittt, ik heb nu zelf 2 echo's gehad en vond het erg meevallen gelukkig. Verstand ff op nul en gaan met die banaan. Maar idd, de hele dag een beetje een raar gevoel. Niet pijnlijk ofzo, maar idd wel het gevoel dat het anders is dan normaal...