Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Topper17

Topper17 Lid

4 dec 2007
    36
    0
    0
    Hallo allemaal,

Gisteren had ik weer een afsp. bij de gyn.
    Alles zag er goed uit, maar ben niet zwanger moet voor de zekerheid wel een zwangerschapstest doen omdat ik overtijd ben.
    Als test negatief is gaan we met Ronde 2e beginnen hoop dat de medicijnen dan weer net zo goed aanslaan als de eerste keer.

Groetjes Topper

2. Topper17

Topper17 Lid

4 dec 2007
    36
    0
    0
    Hallo allemaal,

Gisteren had ik weer een afsp. bij de gyn.
    Alles zag er goed uit, maar ben niet zwanger moet voor de zekerheid wel een zwangerschapstest doen omdat ik overtijd ben.
    Als test negatief is gaan we met Ronde 2e beginnen hoop dat de medicijnen dan weer net zo goed aanslaan als de eerste keer.

Groetjes Topper

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @katrien duck : gecondeleerd , triest hoor
    @ bengel : balen zeg ......

4. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    Hey topper,

ook 2e ronde Clomid ?

Wat ik mezelf afvraag : kan het dat Clomid ene keer wel aanslaat en dan volgende ronde niet ?

Heb ook al paar keer gelezen dat ze Clomid niet 'blijven' geven... iemand enig idee hoeveel kansen men geeft / krijgt ? Of hangt dit ook weer af van gyn ? Ik zit bij gyn in Gent, verbonden aan vruchtbaarheidskliniek en heb ook geen jaar moeten proberen op natuurlijke manier vooraleer ik mocht hormonen beginnen nemen én dat hoor je toch ook vaker niet ?

Hmm allemaal andere manieren van aanpakken zeker !

Veel succes aan iedereen!
    Groetjes,
    Evita

Groetjes,
    Evita

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    dit is mijn 3e ronde clomid 100 ...de vorige 2 rondes waren verschillend van elkaar de 1e keer maar 1 ei en de 2e keer 2 a 3 eitjes....en nu weet ik het niet omdat ik geen fm heb gehad....

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

@evitaa.. nee hoor... ligt eraan per gyn. Er staat in de gebruiksaanwijzing geloof ik, dat je het maar 6 maanden mag gebruiken, omdat je er resistent naar kan raken. Maar zolang het aanslaat waarom niet? Sommige meiden zitten er al een jaar aan ofzo.

Enne het kan zijn dat je er de ene ronde wel een eisprong van krijgt en de andere ronde weer niet. Maar meestal hogen ze dan de dosis op.

@bengel.. klote man! Maarre goede kansen met iui!

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Katrien: Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd ook voor je man natuurlijk. Kan me goed voorstellen dat het heel verdrietig is dat hij jullie kindjes nooit meer zal zien. En 61 is natuurlijk nog veelste jong.

Bengel: Balen zeg dat je ongie bent geworden. Kom op volgende ronde is het raak hoop ik. Suc6 met de iui moet het worden voor jullie.

topper: suc6 met de 2 ronde!

evitaaa: ik zit nu ook al in de 8e ronde clomid, dus kan zeker wel langer dan 6 mnd. Wil jezelf in de gaten houden of je iedere maand goed reageert op de clomid zou je eventueel kunnen tempen of ovutesten doen, maar je bent er dan misschien wel (te) veel mee bezig.

all: Volgens mij heb ik vanacht/vanochtend mijn eisprong gehad nu maar hopen dat het wordt bevrucht:) hoop er niet te veel op.

liefs vruchtje

8. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Katrien, gecondoleerd, heel veel sterkte komende periode!

9. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Hey,

bedankt voor jullie lieve berichtjes... We zijn er hier echt kapot van. Deze man kan nog helemaal niet in het leven gemist worden. Tja, wie wel eigenlijk?

We wilden eerst niet gaan beginnen met hormonen, maar hij wilde niets liever dan dat het ons zou lukken. En we hebben zo het gevoel dat hij ons erbij gaat helpen, we zetten toch door. Dat betekent wel dat we vandaag moeten beginnen met de Puregon... We hebben de laatste twee dagen al zo vaak bij hem gestaan en geroepen: 'Het gaat ons lukken!'. Ik weet niet of iemand het nummer kent, maar in de kerk gaan we Familie Three draaien...

Mijn mannetje zit er natuurlijk ook helemaal doorheen, maar hij is sterk. Laat zijn emoties wel zien, maar weet ze soms ook onder controle te houden. Zo is iedereen eigenlijk, soms beseffen we simpelweg niet wat er gaande is. Het echte besef komt volgende week pas...

10. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    (heb nummer niet goed gespeld i.v.m. zoekmachines.)

11. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Katrien: ik wil jou en je familie heel veel sterkte toewensen!

Liefs, Simba

12. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

katrien, gecondoleerd en heel veel sterkte meid!

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Katrien,

Heel knap en goed van jullie dat jullie toch doorgaan met hormonen. Hij zou het denk ik ook alleen maar fijn vinden voor jullie als jullie daar mee door gaan. En inderdaad hij gaat jullie helpen vanaf boven (ik geloof daar heel erg in). Meid nogmaals sterkte ook voor je mannetje.

liefs vruchtje

14. jola

jola Lid

28 jun 2007
    39
    0
    0
    1E RONDE CLOMID
    Nic79:begonnen met 50 mg Clomid. 13dec 1e IUI 29dec testen. (17/12/2007)

2E RONDE CLOMID
    Roosje83, begonnen met 100mg Clomid(30/11/2007)

3E RONDE CLOMID
    Jinky: begonnen met 50 mg Clomid(8 december 2007)
    Jola, 50 mg Clomid, 1e fm 16 januari, 1e iui ?(10/01/2008)

4E RONDE CLOMID
    Poohbear226: Clomid 150mg doet ook niets.Nu instellen op metforimne 500 mg,3x daags en dan in combi slikken met Clomid 50 mg (10 december 2007)

5E RONDE CLOMID
    sybje: 3e ronde clomid 100mg start 28 dec (26 dec)

8E RONDE CLOMID
    Vruchtje24: 1e ronde na MK

------------------------------------------------------------------------------------

1E RONDE HORMOONSPUITEN
    1ekindje: 11 januari begin ik met de 1e puregon spuit(28 december 2007)
    Katrien Duck: 25-12 begonnen met primolut, menstruatie omstreeks 7 januari. Die datum ook afspraak bij fert. arts en beginnen met Puregon of Menopur! (28 december 2007)

2E RONDE HORMOONSPUITEN
    Lot23: Na 4 rondes clomid, 1x met metformine nu tweede ronde puregon spuiten, eerste keer wel een mooi ei. (19 november)

[color=red8e RONDE HORMOONSPUITEN [/color]
    Bengel: 8 jan ongi geworden 10 jan uitgangsecho 16 jan 1e FM, 1e IUI(8-1-8)

===============================================

NOD
    Patje : niemand die het weet, eerst 22, toen 26 dec. en nu?
    1ekindje::9 februari??
    Vruchtje:20 januari 2008

PAUZE TOPIC (maar niet vergeten!!)
    Chrizzzzy
    patje geen clomid meer dit jaar ,december rust maand, volgend jaar januari beginnen met Lucrin, Menopur en Pregnyl. eigen ei gehad waarschijnlijk!

ZWANGER
    French: 28 december 2007
    Simba: 29 januari 2008
    Shaartje: 24 februari 2008
    Cindy31: 17 maart 2008
    Zuurtje:25 maart 2008
    mielenl:15 april 2008
    Wendy: 15 mei 2008
    Jolien:25 mei 2008
    Linneke
    Esther:10 juli 2008
    Smurfin ( Riemke ): 14 juli 2008
    Alies: 24 juli 2008
    Sara:begin augustus 2008
    Sam 10 augustus 2008
    Denise: 10 september 2008

BEVALLEN
    MJ:Akeesh & Emani
    Moon85:Britt Dorien Noelle
    Dieseltje Katja
    Kreeftje1984: op 07 december Kyara & Thirza (nu 10-12\2007)
    Jody: 8 december 2007 Cathelijne
    Marit: Sander

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen. NIET Kopiëren
    wanneer je iets gewijzigd hebt bij jezelf zet dan de datum erachter zodat we een beetje kunnen bijhouden wie hier lang niet is geweest. Indien je de lijst 3 maanden niet geupdate hebt wordt je verwijderd, tenzij je onder 'Pauze', 'Zwanger' of 'Bevallen' staat.

15. bengel

bengel Niet meer actief

ik mag vandaag weer beginnen met spuiten..'helaas' weer op 75+ had zelfd gedacht 100 (=75+++) maar moeten voorzichtig zijn..kans dat het dus weer een lange maand wordt, maar ookkans van niet, is afhankelijk van hoe vol de eierstokken zijn (vorige maand rechts plm 20 kleintjes) hoe minder vol, hoe sneller ze kúnnen groeien...

ik ga er weer voor

ps kans op 2ling met iui is volgens mijn gyn 12%...

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @bengel ...misschien een hele domme vraag ...maar 20 eitjes is dat niet te veel ?

17. Topper17

Topper17 Lid

4 dec 2007
    36
    0
    0
    Hoi Evita,

Voor mij wordt het ook de 2e ronde clomid.
    Moet nu eerst weer provera slikken en daarna clomid.

Ik zou eigenlijk ook niet weten of clomid altijd aanslaat.
    Hoe lang ben jij nu bezig om zwanger te raken?

Ik wens je heeft weel succes bij ronde 2e !

Grt
    Topper

18. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    Hey Topper,

ik ben eind juni gestopt met de pil en dan maar afwachten en afwachten.... uiteindelijk werd ik gek ! Ik heb dan eind november ook provera genomen (stop provera 27/11 - ongesteld op 30/11) en dan clomid.
    Nu ben ik onlangs 'van nature' ongesteld geworden :) fier op mijn lichaam !

Nu zit ik dus op 3e dag van Clomid kuur... en hoop dat clomid weer goed aanslaat ! Ik mag volgende week woe naar gyn voor echo (ev. bloedprik) en dan weten we weer wat meer ;)

Maar om nu op je vraag te antwoorden :oops: blijkbaar kan je lichaam de ene keer wel goed reageren op Clomid, en een andere keer dan weer niet... daarom dat er ook regelmatig op controle moet gegaan worden... is lastig vind ik met mijn werk (gelukkig werken ze in het fertiliteitscentra ook met latere uren!)

Gr,
    Evita

19. bengel

bengel Niet meer actief

hoi sybje

20 grote eitjes is veel, maar 20 beneden de 10mm is ook veel, maar die 'doen' niet mee...pas boven de 10 gaan ze meedoen, en vanaf 13 a 14mm zijn er kanshebbers.
    Ik had er dus 20 beneden de 10mm, en het duurde heel lang voordat er 1 boven de 10 uitkwam, omdat alle 20 eitjes fijn alles met elkaar deelde wat ik elke avond spoot. Er was er geen een dominant, totdat 1 eitje zei: en nu is alles voor mij en toen ging groeien en boven de 10 mm uitkwam
    (snappie?)

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke ! op die manier ...maar krijgt iedereen zo veel eitjes dan met spuiten ?
    vorige ronde had ik 2 a 3 eitjes van de clomid en dat vond ik al veel ....

Deel Deze Pagina