Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    He meiden,

Ik kom me bij jullie aansluiten. Vanmorgen heb ik helaas negatief getest en de eerste spotting gezien. Ik mag op dag 3 van mijn nieuwe cyclus gaan beginnen met 50 mg clomid. Ik lees dat een aantal van jullie op dag 5 beginnen, iemand enig idee waarom ik op dag 3 moet beginnen?Of maakt dat niet zoveel uit? Het word onze 9de ronde en ik mag op cd21 bloed gaan prikken om te kijken of er een eitje is gesprongen. Ik krijg geen fm de komende rondes. Mocht 50 mg niet aanslaan mag ik het verhogen naar 100 de ronde erop.

2. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @wieffie, wanneer je slikt maakt niet uit. net wat de gyn leuk vind. oh en welkom hier.
    @evitaaa, dat is wel veel 4 eitjes! wel lekker dat je savonds naar het ziekenhuis kan, dat scheeld weer.
    @julita, wanneer je een eisprong hebt dat verschild per persoon en ook nog eens per cyclus. tenminste wel bij mij.
    @bengel, goed nieuws meis. groei eitje(s) groei!
    @nikkie, dat is balen dat het niet lijkt aan te slaan. ik heb dat ook wel eens gehad dat het niets deed.
    @vruchtje, laatste wachtweek al, wanneer is je nod?
    ik hoop dat ik iedereen heb gehad. anders sorry.

vandaag weer naar het ziekenhuis geweest, weer niets. allemaal kleine eitjes, mn laagje was wel gegroeid naar 9,5 ofzo. nu moet ik dinsdag weer heen en dan zal het opwekken worden. dus dan gaat het beginnen. eindelijk. zit nu op cd 17 denk niet dat er nu nog wat gaat springen of laatstaan groeien!

3. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @Evita, hoe stond het erbij?
    Patje en Evita, bedankt...Ik ga woensdag weer voor controle dus ik hoop een mooi groot ei in de startblokken te hebben.
    @Wieffie, ik heb wel eens gelezen dat als je het vanaf cd3 slikt dat je meer eitjes krijgt en als je pas op dag 5 begint worden het grotere eitjes. Weet niet hoe betrouwbaar dit is...

4. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Bengel, succes bij de fm vandaag, hoop op een groot ei!

5. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Goedemorgen,

vanmorgen weer een FM gehad. Ei van 13 mm was niets gegroeid, en baarmoederslijmvlies ook niet. Bizar... Dag 9 zo'n goede score, nu niets verbeterd.

Maandag weer een FM, als er nog geen ontwikkelingen zijn gaan we verhogen.

X

Daan

6. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    Belgiƫ - Lebbeke
    Hey allemaal,

hmm jullie maken me wel wat ongerust hoor ! is 4 etijes dan echt veel ? ik dacht van niet ... en dacht ook dat hoe meer, hoe beter --> hoe meer kans ?

maar ja dus wss ook meer kans op meerling ?

Ʃn daar komt dan nog eens bij dat ik zelf "deel" van een tweeling ben... dus zit in de familie !

Wel als het zover is en het zijn er twee (of meer... :rolleyes: ) dan is het ook zo... mijn gyn heeft bij allereerste gesprek gezegd dat kans op meerling groter is bij inname Clomid, maar dat in mijn 'geval' het dus evengoed kan zijn omdat het in de familie zit....

Vanavond terug naar gyn, dus ga hem er zeker wel over aanspreken !

Mijn ventje is ondertussen iets meer bezig met het proberen te begrijpen van mijn cyclus... hij vraagt constant en ben je nu vruchtbaar, of voel je al iets van je ei.... :) is wel schattig !

Groetjes,
    Evita

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Patje: ik denk dat mijn nod ongie dag morgen is of zondag, maar heb deze maand volgens mij mijn eisprong 1 a 2 dgn later gehad dus hou daar zeker rekening mee. Jammer aan de ene kant dat er nu geen eitje (s) groeit maar wel fijn dat ze het dinsdag gaan opwekken en je weer fijn kan beginnen :) duim voor je dat alles snel goed komt.

evitaaa: Best veel eitjes 4. Nou veel klusplezier in ieder geval en hoop dat er in ieder geval 1tje wordt bevrucht.

wieffie: veel succes met clomid hopelijk slaat het in de 1ste ronde gewoon meteen goed aan.

Verder iedereen succes gewenst natuurlijk.

liefs vruchtje

8. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    meiden, betekent FM follikel meting? Daar kom ik nu net pas achter....

9. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    Belgiƫ - Lebbeke
    julita ... inderdaad fm is folikel meting... soms is het nogal verwarrend al die afkortingen enzo Ć© !

Mijn vriend zit er ook altijd mee in de knoei (ik hou alles bij in excel file).. daarmee dat hij ook vaak vraagt wat er nu aan de hand is :p

Groetjes,
    Evita

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Toen in het begin had ik ook moeite met die afkortingen hoor. Maar als jullie iets willen weten vraag maar raak :)

gr vruchtje

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    (ik had helemaal hier over heengelezen )

Balen Daan dat er nu even niets is gegroeid. Inderdaad bizar maar gelukkig loop je nu goed onder controle en kunnen ze verhogen als het nodig is. Laat je even weten als je geweest bent vandaag?

12. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    dank je Evita!
    Over de hoeveelheid van eitjes, ik weet niet of je dit bedoeld, maar ik zie er altijd heel veel op het scherm en dat is volgens mij normaal om veel eitjes te hebben. Aan het eind is er dan eentje die heel hard doorgaat groeien en die dan gaat springen. Dat is het dominante ei zegmaar.

13. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @Katrien Duck, heb je het dan over Clomid verhogen? Of neem jij ook nog iets anders?

14. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    @ Vruchtje; we kunnen inmiddels bijna zelf wel voor fert. arts doorgaan he? ;) Ik snap je opmerking niet helemaal dat ik het moet laten weten als ik vandaag geweest ben... dat heb ik toch gedaan vanmorgen? Ik moet maandag pas weer....
    Spannend hoor bij jou... nog 2 dagen. Ik duim, duim, duim, duim, duim!
    @ Julita; ik gebruik deze maand voor het eerst Puregon.

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    :oops: :oops: :oops: Daan ik weet ook niet hoe ik daar bij kom hihi. Ik duim voor jou voor maandag. Maar inderdaad op deze manier weten we straks net zoveel als die artsen.

liefs vruchtje

16. nas82

nas82 Lid

6 jan 2008
    7
    0
    0
    hallo dames

ik zou ook graag willen mee praten over dit onderwerp. ik slik ook clomid en ben deze maand aan de vierde kuur begonne. ik hoop dat dit mijn maand wordt en die van jullie.

groetjes nas.

17. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    Belgiƫ - Lebbeke
    Goede morgen allemaal,

ik had gisteren avond weer fm ... en ben helemaal de kluts kwijt.
    woe 16/01 zei gyn dat m'n grootste 15mm was... en nu bleek dat niet te kloppen en was grootste slechts 12mm :(

nu moet ik dinsdag weer terug gaan voor 3e fm , maar weet niet meer wat ik moet doen of denken // ik zit met zoveel vragen, die ik uiteraard gisteren niet gevraagd heb aan gyn --> ik was helemaal "verdoofd" en in shock

gyn zei : je kan maandag of dinsdag terugkomen voor fm en is er geen verandering dan gaan we dosis clomid verhogen ; maar gyn zei ook wel dat we best wel klussen op maandag... in geval van (wat ook niet echt positief klonk)

kan iemand me helpen met volgende vragen ?
    wat als op dinsdag fm weer negatief is ? moet ik dan eerst wacht op :evil: of kan ik gelijk weer clomid (dubbele dosis ?) nemen... of ?
    hmm ik weet het allemaal niet goed meer

kan het nog dat ik wel eisprong heb op ma/di (of zelfs later)... ik vind het gewoon zoooo k*t ... mijn vriend en ik keken uit naar een zalig weekendje klussen, maar nu weet ik niet meer wanneer het ideale moment is om te klussen ! whhhaaaarrrggggggggg !

sorry meiden voor al mijn gezaag en geklaag :( :(

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Hoi meiden.
    Balen, lees dat de eitjes bij sommigen ook niet willen groeien!
    Is echt een rot gevoel he?!
    Ik ben nu weer op de helft van de Provera en denk eerste week van februari weer aan de beurt te zijn.
    Laatste kans met clomid/metfomine anders moet ik spuiten. zie daar niet zo tegen op gelukkig!
    Heb voorlopig dus niets te melden hier, zie jullie over een week of 2 weer!Sterkte allemaal!

19. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Meiden

Even in mijn oude vertrouwde topic iedereen een hart onder de riem steken!
    Op een dag komt alles goed.... misschien niet met clomid ( kijk maar naar mij bijvoorbeeld), maar het komt goed.
    Keep your head up!

Liefs, Esther

20. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ja inderdaad, die stomme eitjes ook altijd!
    Die van mij waren vorige week vrijdag allemaal heel erg klein, t eklein om te meten en nu heb ik er 1 van 14 mm, wel te verstaan op dag 21 van mijn cyclus!
    Maandag terugkomen weer een FM en een slt. Er is geen pijl op te trekken....ppfff

Liefs Nikkie

Deel Deze Pagina