Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    ff off topic ... maar m'n vriend heeft me ten huwelijk gevraagd en dat wou ik toch even met jullie delen ;)

ik ga trouwen ! :) :) :)

Gr,
    Evita

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    wat leuk evita ! gefeliciteerd !

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat leuk nieuws evitaaa gefeliciteerd :).

liefs vruchtje

4. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    gefeliciteerd evitaa :D en weer een leuke reden om te klussen... ;)

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    gefeliciteerd evitaaa dat is nog eens leuk op valentijnsdag

6. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    Hi meiden !
    ik ben helemaal dolgelukkig , en zussie en mijn mama ook -> ze was aant het wenen toen ik het vertelde :)
    ook schoonmama en schoonzusjes zijn door het dolle heen !

Ohh het is zoo cliché met valentijn, maar echt zooo onverwachts !

En heel uniek : ik kwam thuis en moest pijltjes volgen en 'opdrachtjes' uitvoeren... en dan vond ik een sleutel (bleek van de badkamer) en er stond 'Je vindt het cadeautje in de badkamer.'

Ikke maar zoeken en zoeken... en vond niets, dus maar gebeld, want ik dacht echt dat hij mij aan het foppen was :oops:

Dan zei hij : je moet kijken waar je graag in zit --> ik zit zowat elke dag in bad dus ik keek in bad en dan zag ik het... er stond geschreven met rode zeep :

wil je met me trouwen
    je maakt me gelukkig
    je bent mijn alles

ohhh sorry hoor voor mijn lang verhaal , ik weet het is echt off topic :oops:

Groetjes
    Evita

7. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    wat romantisch! en zeker moet je dat hier kwijt, ook leuke berichten horen we graag! geniet er maar lekker van!

8. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    hij is net thuisgekomen... met nog een mooie bos bloemen ook :)
    I love my hubbie !

9. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Hoi

Wij zijn nu al meer dan 1 jaar bezig met een 2e. (1e was zonder hulp met 2 maanden raak) Schijnt nu zo te zijn dat ik geen eisprong meer heb. Ik hebt net het laatste pilletje op om mijn menstruatie op wekken. Kan daarna met clomid gaan beginnen.
    Vind het wel spannend. Mischien kan ik met andere hier over praten om ervaringen uit te wisselen.
    Tot hoorns

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi Maatje,

Welkom heelaas!
    Clomid zorgt voor een eisprong, maar om daarmee te kunnen beginnen dien je idd je ongie op te wekken. En bij cd3 t/m cd7 moet je Clomid slikken, in jouw geval 1 pilletje per dag denk ik. Het varrieert wel wanneer het aanslaat bij iemand, bij de een is het al raak na 50mg (1pilletje per dag) en de ander moet tot 200mg (4pilletjes per dag) gaan.
    Hopelijk is het bij jou gelijk de eerste ronde raak.

Hoi meiden,
    Mijn ongie is naar vreemdgenoeg vandaag gestopt, na dag 3 dus. Normaal gesproken ben ik altijd 5 á 6 dagen ongie, maar dit keer is na 3 hevige dagen gestopt. Waar kan het aan liggen denken jullie? Ik ben wel gwn wel vandaag met Clomid begonnen, 3 pilletjes per dag.

@Evitaaa, gefeliciteerd meid. Goed nieuws kunnen we wel gebruiken hier. En al een datum geprikt voor de wedding?

11. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hebben jullie al vruchtbaar slijm voordat je pregnyl krijgt. Je eitjes worden wel sneller groot door de clomid, maar heeft dat ook invloed op je slijm of loopt dat dan nog achter. Ik heb nog niks geen vruchtbaar slijm, maar wel 3 grote eitjes die op springen staan.

12. jola

jola Lid

28 jun 2007
    39
    0
    0
    Weet niet echt hoe het precies zit, Wies.

Wat ik wel weet dat het slijmvlieslaagje in de baarmoeder bij mij ongeveer 9 mm is rond de eisprong. Op cd 10, 1e fm, is ie meestal 4 mm, zo ook vandaag.

Maar heeft arts of verpleegkundige daar niet iets overgezegd dan?
    Ik heb niet de indruk gekregen dat het bij mij niet goed zou zijn, eerder dat het prima was, dus ja heb dan ook niet verder gevraagd.

Gr. Jola

13. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ja, het slijmvlieslaagje was nog niet erg veel zei ze, zou mijn eisprong nog even weg blijven dan? Ik hoop het, dan kunnen we morgen gewoon de pregnylspuit halen.

14. Neentje

Neentje Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Hoe gaat het met jullie? Drukke weekend allemaal? Het is wel heel erg stilletjes hier.

Mijn ongie is gestopt na 3 dagen, ben wel verder met Clomid gegaan zoals ik vermelde. Heb dinsdag een afspraak bij de gyn, ben nogal zenuwachtig want waarschijnlijk krijgen we de uitslag van de zwemmers en ik een HSG (waar ik op tegen zie http://www.stilverlangen.com/onderzoeke ... rzoek1.php ). En dan denk ik weer bloedprikken op cd21 om te kijken of ik nog steeds een eisprong heb. Zo niet dan komt de volgende stap.

Liefs

15. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    ik heb dinsdag mijn 1e pregnyl spuit gehad. kan het dan dat ik nu al steken in de onderbuik heb, heb er de hele weekend last van gehad. het lijkt niet op de steken die ik normaal 1 dag voor mijn ongi heb.

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi meiden,

Hier ben ik weer, ben vanochtend naar de gyn geweest met manlief. We hebben de uitslag van de sperma gekregen (wat slecht bleek te zijn) en wat info over hoe nu verder. We hebben nu een spreekuur staan in maart, betreft het overwegen van ICSI/IVF. Het kwam als een harde klap aan eerlijk gezegd, heb er ook zo mijn twijfels over aangezien het nogal tijd, energie en een dosis emotie van je vergt.

We moeten de brochures nog ff goed doornemen die we gehad hebben in het ziekenhuis, en mijn man moet nog een keer zijn zwemmers inleveren.

Zit zooooooooooooooooooooooooooo in een dip :cry:

@Vruchtje, hopelijk test je morgen positief meid!

17. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    Hi roosje,

vind het zooo erg voor je dat uitslag van sperma niet goed bleek... maar ik heb al vaker verhalen gehoord van meiden dat tóch zwanger werden (! zelfs op natuurlijke wijze !) ook al was zaad niet goed...

Dikke knuffel en veeeeeel liefs !

...
    Ik kom ook net van gyn, en hier iets of wat beter nieuws : ik heb 2 follikels klaarzitten van 17mm, dwz vanaf morgen volop beginnen klussen !

@ vruchtje : ben benieuwd hoor ! voel je "iets" ?

@ all : nog veel succes met klussen / geduld oefenen / ....

Oh jaa en het beste nieuws van vandaag, m'n vriend en ik hebben datum gaan vastleggen op gemeentehuis : 8-8-8 :) :) :)
    (vooral m'n vriend was voorstander zodat hij datum makkelijk zal kunnen onthouden ;) )

Gr,
    Evita

18. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi Evitaa,

Die hoop (dat het nog natuurlijk kan) hebben we nog niet terzijde gezet maar geloven er sterk in. Alleen ja als je zoiets te horen krijgt klap je toch wel even dicht hoor.

Nou gelukkig heb jij wel goed nieuws, mooie data hebben jullie uitgekozen en idd makkelijk te onthouden. Dus het wordt volop voorbereiden of hou je het simpel? Leuk dat je daar ff je gedachte op kan foccusen en wie weet geraak je spontaan zwanger!

En klus ze zou ik zeggen!!!

19. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    Roosje, ik was op weg naar huis aan het rijden en Wim (man van de radio ;) ) zei "dit liedje is voor u"... en ik voelde me gelijk aangesproken ... KEEP THE FAITH van Bon Jovi ... en dat is mijn boodschap van vandaag :oops:

Wat trouw betreft : we houden het hartstikke simpel, enkel wettelijk huwelijk vermits we beiden niet gelovig zijn, én 's avonds een leuke fuif of bbq ... met vrienden en familie !

Gr,
    Evita

20. Neentje

Neentje Niet meer actief

Zo lief :)

Ja simpel is toch altijd het meeste geslaagd en gezellig, nou veel suc6 en geluk toegewenst

Deel Deze Pagina