Eerste ronde clomid...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marittt, Nov 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linneke

Linneke Actief lid

Dec 28, 2006
    352
    0
    0
    Friesland
    Hey Patje20: idd weer bekende naam! Knap joh, 6 kilo eraf. Hoeveel moet je afvallen om aan de clomid te mogen? hebben ze het daar over gehad? Wat vreemd dat je eerst afvallen moet.. maar ja de gyn zal het wel weten..

Iig heel veelsterkte voor jullie~! Hoop dat je gauw verder mag! En dan snel een dikke vette test in handen krijgt!

Hey Vruchtje: wat erg dat je 2 keer een miskraam hebt gehad.. schrale troost; maar dan weet je iig dat je zwanger kúnt raken! Das wel fijn om te weten.. Hoop dat het gauw goed mag komen!

Wat rot dat jullie nog steeds op een 1e kindje wachten! Meiden wat voel ik me dan bevoorrecht met 3 meiden.. en dan zeggen veel mensen ook nog tegen mij: had je niet liever een jongetje gehad? En ook tijdens de zwangerschap hoopten veel mensen voor mij dat het een jongetje zou worden.. Hoezo voor mij hopen? Dat hoeft heelemaal niet! Ben gewoon al superblij met een babytje! Maakt niet uit wat het wordt.. vindt 3 meiden supergeweldig! Ze denken al snel dat alles maar normaal is, hè! Vergeten hoe 'n wonder het überhaubt al is om zwánger te raken en te blijven!

@ Dieseltje: Heb je zo'n verveleende zwangerschap en kraamtijd gehad dan? Maar hopen dat het straks beter gaat dan! OOk wel wat, bij sommige mensen gaat het allemaal zo makkelijk.. en bij ons zo'n werk om zwanger te worden en dan ook nog een een vervelende zwangerschap.. Maar had het er toch voor ov er..
    Ik heb vaak in ziekenhuiis gelegen, kindje te klein, bedrust houden, opgenomen met benauwdheid, prednisonkuren in ziekenhuis, vreselijk misselijk geweest al die maanden etc etc etc.. Maar ach, wat maakt het uit; op het moment dat ons kleine meiske op mn buik werd gelegd was ik alles al "vergeten", nou ja niet vergeten maar maakt het gewoon niks meer uit!
    Nou, wel terusten, doeiiii

Liefs Lin (Linneke)

2. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    @linneke, nee joh ik wilde zelf afvallen. we hebben inmiddels een jaar clomid gehad en 1 ronde hormoonspuiten. daarna was ik het zat en heb me laten opereren. we gaan in januari weer starten, en wil vragen om opnieuw clomid te proberen

3. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @ Linneke: Mijn moeder is 19 dagen na de geboorte van katja (we waren toen net thuis uit het ziekenhuis) heel onverwacht overleden. Ze lag 's morgens dood naast m'n vader. 59 jaar. 2 weken daarna heeft mijn vader een beroerte gehad en lag mijn oma op sterven. Gelukkig gaat het met allebei weer redelijk goed.

Vandaar dat ik niet echt een kraamtijd heb gehad. Ik reed toen ik 3 weken bevallen was van katja elke dag met m'n vader op en neer (ik was degene die verlof had, de rest werkte.......). Ik had totaal niet het idee dat ik nog maar net bevallen was (dat schakel je volgens mij uit).
    Op dat soort momenten doe je alles gewoon wat moet hoor, geen probleem mee. Na een maand of 4 heb ik wel even een terugslag gehad (lichamelijk en geestelijk).
    Dus ik hoop bij nr 2 op een rustige kraamtijd!

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Dieseltje: Ik had het verhaal van je moeder toen inderdaad ook gevolgd. Echt verschrikkelijk en geen woorden voor. Het is ook allemaal wel heel erg wat je hebt mee gemaakt in zo een korte tijd en ik vind het knap hoe je er mee omgaat. Ik hoop dat je volgende kraamtijd vele malen beter mag zijn, maar dat zal vast wel lukken :).

Linneke: kan me voorstellen dat je heel blij bent met 3 mooie gezonden meiden. Het zou ons ook niet uitmaken wat het geslacht is, als je het uberhaupt maar mee mag maken. Ik snap wel wat je bedoelt met die 2 mk dat we in ieder geval weten dat het wel lukt, daar haal ik ook wel veel kracht uit als ik in een dip zit. Zo van is al 2 keer gelukt, dus 3e keer wordt scheepsrecht. Het duurt alleen allemaal zo ontzettend lang. Hier van het clomid forum zijn de meeste meiden bevallen of nog zwanger. Wij zijn 3 jaar bezig en staan nog steeds met lege handen. Maar de aanhouder wint en ooit hopen wij er ook van te mogen genieten. sorry voor lange verhaal.

Patje: fijn dat jullie in januari weer gaan starten en lekker met clomid toch beter dan dat enge spuiten? Gaat bij jullie ook helemaal goed komen ben ik van overtuigd als we maar geduld hebben....

liefs vruchtje

5. Gabbel

Gabbel VIP lid

Apr 21, 2008
    6,555
    14
    38
    Gelderland
    hey dames

wat leuk dat jullie hier ook een lijst bij houden :D

ik start morgen voor het eerst met clomid 50 mg

hebben jullie veel last van de bijwerkingen gehad ?

liefs gaby

6. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb nu overal in mijn lijf vocht vast zitten.....Ik moet ermee stoppen in deze ronde....
    Het is waarschijnlijk dat ik geen progesteron aanmaak en wel een eisprong heb Ga echt goed na voor jezelf of je een eisprong hebt,want als je dubble doses hormoon krijgt heb je het zelfde als ik
    Ik moet eigenlijk aan de progestan namelijk!
    Geen wonder dat ik nog niet zwanger ben,heb 2x een innesteling gehad maar na 4 a 5 dagen ging het fout omdat je juist die progesteron MOET hebben het werkt als een lijm voor je vrucht

7. Gabbel

Gabbel VIP lid

Apr 21, 2008
    6,555
    14
    38
    Gelderland
    jeetje puzzcat :(

hoop dat het nu wel voor je ga lukken dan !
    heb je dat van de nieuwe gyn ?want ik las dat je bij die eikel weg was ;)
    nou ik heb gister een vmk gekregen :(
    en hij schreef me nu dit voor kom net bij hem vandaan
    en ik moet nu de 11 terug komen zodat hij me eitjes ging bekijken!
    dus ik wacht het dan maar gewoon af !

liefs gaby

8. puzzcat24

Ik heb nu nog geen progestan moet wachten tot de 22ste aug
    En meid.......Joh een vmk?Dan snapt mijn koppie niet waarom jij clomid krijgt!Das voor een eisprong,die heb je wel anders word je niet zwanger meid...Sterkte!

9. Gabbel

Gabbel VIP lid

Apr 21, 2008
    6,555
    14
    38
    Gelderland
    hmm dan weet ik het ook niet :(
    zou wel ergens goed voor zijn maar wat ?

10. puzzcat24

Heel misschien heeft hij nu een reden om je van dichtbij te helpen,ik weet het niet...Vind het maar vreemd...
    Heb je in het verleden moeilijkheden gehad met een eisprong krijgen?

11. Gabbel

Gabbel VIP lid

Apr 21, 2008
    6,555
    14
    38
    Gelderland
    ik ben nu vanaf november bezig met zwanger worden maar heb nu 2keer pas me ei gehad !
    af gelopen keer en daar voor dacht ik
    maar toen hij de laaste keer keek zei hij dat weet ik nog dat me eitje wel klein zijn , miss heeft het daar mee te maken ?

12. puzzcat24

Ik hoop dat je snel weer zwanger zal worden meid!
    En dan is het maar goed dat je gyn je helemaal in de gaten gaat houden,ik hoop dat er gewoon niks aan de hand is!

13. Gabbel

Gabbel VIP lid

Apr 21, 2008
    6,555
    14
    38
    Gelderland

ja ik hoop dat het nu wel goed gaat dan ;)
    gelukkig was het zaad van me mannetje wel okey !

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hoe is het met de meiden hierzo?

Alweer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst geschreven had! Ging laatst de eerste 100 pagina's doorlezen (ach je moet maar niets te doen hebben) Echt grappig!

Ik hoop voor jullie dat jullie snel zwanger zijn!
    KuZzz

15. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Hey Dieseltje,

ga je ook weer beginnen met Clomid? Spannend zeg!
    Ik zal hier weer wat vaker komen meekletsen... hoop voor je dat het weer snel raak is!

Liefs,

Daan

16. Katrien Duck

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    2DE RONDE CLOMID
    Fatimaatje2: 50mg Clomid (1 dag over tijd!)
    Naatje30: 2de ronde clomid 50mg 31/06/08

4E RONDE CLOMID
    Ravi, 50 mg Clomid (23 mei 2008)
    puzzcat24

9E RONDE CLOMID
    Roosje1983, 150 mg Clomid, 1e fm 22 Juni, 1e iui ? NOD 08 Juli 2008

------------------------------------------------------------------------------------

4E RONDE HORMOONSPUITEN
    Katrien Duck: 18 juli ongesteld, op 4 augustus 1e IUI! (2 augustus 2008)

===============================================

NOD
    Katrien Duck: 19 augustus 2008

PAUZE TOPIC (maar niet vergeten!!)
    Chrizzzzy
    patje: pauze, eerst afvallen dan verder

ZWANGER
    Smurfin ( Riemke ): 14 juli 2008
    Sara:begin augustus 2008
    Sam 10 augustus 2008
    Denise: 10 september 2008
    Sybje 6 november 2008
    lovely30 28 mei 2008
    Kelly198024 februari 2009
    BEVALLEN
    MJ:Akeesh & Emani
    Moon85:Britt Dorien Noelle
    Dieseltje Katja
    Kreeftje1984: op 07 december Kyara & Thirza (nu 10-12\2007)
    Jody: 8 december 2007 Cathelijne
    Marit: Sander
    French: Angelina
    Simba: Thijmen
    Marjo83: Julian
    mielenl: 16 april 2008 Mika
    Wendy: 8 mei Sasha (Nathalie)
    Linneke 27 mei Noëlle Emina

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Katrieennnnn! Hoe is het? Lang niets meer van je gehoord!

Hoe staat het ervoor?

18. Katrien Duck

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Hey Wen!

Alles onder controle hier.... Net weer begonnen met hormonen. Gaat me deze maand goed af, veel afleiding en er weinig mee bezig. Vanavond de pregnyl gezet en maandag (de eerste) IUI!

Hoe is het met jou? En met de kleine? Blijft toch een wereldwonder he? ;)

Kuzzz

Daan

19. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    katrien! hoe gaat het, maandag eerste iui las ik, hopen dat het net zo een uitkomst heeft als bij bengeltje!
    hier gaat alles goed, we gaan in januari nu definitief weer starten met de behandelingen. wil toch weer clomid proberen. maar eerst van de week eens mn bandje laten bij spuiten
    wil er namelijk minimaal 15 kilo afhebben voor we weer gaan starten

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

@katrien! Wauw..maandag beginnen met iui! Hopen inderdaad dat het een uitkomst heeft! Ik duim voor je! Ja zeker een wereldwonder, wel 1 met haast!

@patje, januari weer starten. Begin van een mooi jaar! Hoe gaat het nu met de kilootjes?

Share This Page