Oke, de dip is gearriveerd Mag ik even Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Zo... dat is eruit!
Even bijgelezen... lekker zeg dat er een aantal dames met een eisprong waren deze maand.... Voor mij helaas niet...maandag even gebeld met de gyn en als het goed zit krijg ik vandaag een receptje duphaston in de bus, zodat ik morgen naar de apotheek kan om op te halen en daarmee kan beginnen. Zit nu op dag 31 en zal dan rond 45 duivels op bezoek krijgen, maar kan dan tenminste weer verder.... Dit was de eerste maand dat het me echt zwaar is gevallen, emotioneel gezien dan... begin januari leek het er op dat clomid eindelijk aansloeg en dat ik kon stoppen met tempen en nu voelt het weer een beetje terug bij af..... volgende ronde in elk geval door naar 150mg clomid. Moet wel blijven tempen, maar als alles er goed uitziet pas in mei weer naar de gyn... ach en november is ook een mooie maand om mama te worden (20 november is mijn trouwdag: gecombineerde feestdag van maken?) Chris
Ik wist het gewoon kwa gevoel, pijn in me buik en het slijm. Dus had gisteren al gebeld en mocht vandaag komen voor echo en m'n gevoel had gelijk
Hee meiden, waar zijn jullie? Of hebben jullie gewoon niks bijzonders te melden? Ik eigenlijk ook niet hoor... ik zit veel te veel achter de computer. Daarom ga ik nu maar even eten koken...
Heel goed! Weten jullie trouwens wat de kans op bevruchting is als je klust voor je eisprong en wat de kans op bevruchting is als je klust na je eisprong? Of is het om het even? Het gaat natuurlijk nergens over dit... want het zegt niks ha ha. Maar toch... Snappen jullie het nog?
Ehm geen idee. Maar lijkt mij dat het beste er voor is. Zaadjes leven zo'n 2 a 3 dagen en je eitje maar 24 uur. Dus als jij om 12 uur s'middags een eisprong krijgt (heb je de dag er voor niet gedaan) en je doet het die dag niet maar de volgende dag wel sávonds is je kans zeer klein. Of zie ik dat verkeerd?
Na je eisprong ben je nog 12 uur vruchtbaar, dat is eigenlijk alles wat ik weet..... Dus het lijkt mij dat je ervoor meer kans hebt. Maarja wat je zegt, het zegt niks hahaha
Oh... 24 uur... haha nou ik weet het allemaal niet meer. Kan mij het schelen, als we maar zwanger worden, en dan mag het zaadje zelf bepalen wanneer ie richting eitje gaat, ervoor of erna, als ie maar gaat! EN SNEL EEN BEETJE
Bij de eisprong (ovulatie), barst dit eiblaasje en komt het eitje vrij. Op het moment dat er zaadcellen in de eileider aanwezig zijn, is er kans op bevruchting. De eicel moet na de ovulatie binnen 48 uur worden bevrucht, anders sterft zij af. Als er zaadcellen aanwezig zijn vormen deze een groepje rond de eicel. De eerste zaadcel die door de wand van de eicel dringt, bevrucht de eicel. Zijn staart valt dan af en de celwand van de eicel verandert van structuur, zodat andere zaadcellen niet meer binnen kunnen dringen in de eicel. De bevruchte eicel deelt zich in de eileider. Er ontstaat een klompje van cellen. Ongeveer zes dagen na de ovulatie bereikt het eitje de baarmoederholte. Het is dan een vochtblaasje Omringd met een laagje cellen en een klompje cellen aan één kant. Uit het klompje cellen ontstaat nu het embryo en nestelt zich in het baarmoederslijmvlies. Kans op bevruchting Een bevruchting is dus een kwestie van meerdere samenkomende factoren. Daarom kunnen uiteenlopende medische problemen een zwangerschap in de weg staan. Dat kan aan knelpunten bij het ovuleren liggen, maar ook aan een slechte kwaliteit van het sperma. In het algemeen kunnen we stellen dat de kans dat er een zwangerschap ontstaat, uitgaande van een gezonde man en vrouw, 25 procent per cyclus is. aldus gezondheidsplein.nl 25%! ik dacht dat het veel kleiner was, 10% ofzo?!
Maandelijks is de kans op een geslaagde bevruchting gemiddeld 20%. Op uw 35ste is dat nog 10%. aldus erfelijkheid.nl
jezus...25 % maar? Wou dat dat erfelijk was! tis nie eerlijk! mn ma was 5 keer binnen 1 maand zwanger... Ik was trouwens aan het praten met mn tante afgelopen maandag (zus van vader) enne die schijnt toendertijd ook geen eisprong gehad te hebben en die moest ook aan de hormonen....(33 en 29 jaar geleden) en mn nichtje (van de andere zus) heeft ook bijna geen eisprong...vraag me toch af of dat ook iets te maken heeft met mij...
Maar Wendy, vind je 25% weinig? Ik vind het juist veel! Dacht namelijk dat het 10% was... @Eshter, ach ja... dit is toch eigenlijk een soort chatten ?
Zooo, dat was een zwaar maandje! Ik ken het, mijn moeder is ook zonder veel moeite 5 keer zwanger geraakt. Ik was daarom ook erg verbaasd dat ik die kwaliteit niet van haar heb geërfd. Ik heb wel eens gehoord dat PCO (of een andere vorm van verminderde vruchtbaarheid) vaak meerdere keren in een familie voor kan komen. Dus het zou misschien best wel erfelijk kunnen zijn.