Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    meiden, sorry, misschien vraag ik het dubbel nu, maar ben zo ongeduldig..
    Hoeveel dagen slikte jullie nou primo en wanneer werd je ong?

2. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Ik slikte 10 dagen primo, en werd na 2 dagen ongesteld....

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

1E RONDE CLOMID
    Marit: okt 05 gestopt met de pil, zeer lange cyclus, begin okt 06 gyn PCO vastgesteld, eind okt uitslag zaad goed, 10 dagen Provera daarna 5 dagen Clomid (50mg), 22 nov bij gyn geweest. Nog geen duidelijke groei ei. 26 nov 2e echo.
    Esthertje80: oktober gestart met Primolut, netjes na 2 dagen ongesteld geworden, toen vanaf dag 2 van de menstruatie clomid 50 mg gaan slikken. Goeie eisprong gehad op dag 15
    MJ24: 7 maanden gestopt met de pil, heb 1 echte menstruatie gehad na 3.5 maanden, 1x licht roze slijmverlies. Nu tot 28 nov wachten of ik ook aan de clomid mag.
    french: feb 06 gestopt met de pil,pas 4x zelf ongi geworden en de 5e keer met behulp van provera,zaadonderzoek UITSTEKEND,begonnen met clomid 50 mg (morgen de laatste),21 nov terug naar de gyn.
    jody: in november 2005 gestopt met de pil. zonder ongi in maart een mk gehad. ongi in april, mei, aug, okt. in novem. gestart met primolut. en op 3e dag ongi starten met clomid 50mg. ben benieuwd.
    Simba: juni 06 gestopt met de pil, lange cycli, in oktober PCO vastgesteld, nu primolut, daarna 50mg Clomid
    Smurfin; Oktober 2005 gestopt met de pil. Cyclus begon met regelmaat, nu helaas niet meer... Zaadjes kunnen zich niet vrij bewegen. Nu duivels afwachten en beginnen met de eerte ronde Clomid 50, HSG scan, gevolgd door IUI. Eerste bloedonderzoek en echo net gehad. Eitje op 20-11 13 mm.
    Wendy: Mei gestopt met pil, nog steeds geen eisprong, bloedtest:hormoonwaardes heel erg laag, 5 december gyn

@maritt PCO.. heb geen idee... zag ergens dat je progestoron gehalte dan heel erg hoog is toch? Heb juist het tegenovergestelde.. het rare is, dat ik in augustus ook een keer naar de gyn ben geweest en toen zag ze in mn eierstok 4 follikels zitten...nou..die zitten daar nog steeds! hihi

@esthertje veel succes over 2 dagen...keep my fingers crossed!

@mj, aan de ene kant.. je wacht nu al zo lang op een eisprong, dat die 2 weekjes er eventueel ook nog wel bij zouden kunnen... maar aan de andere kant.. denk zelf niet dat ik zou kunnen wachten!
    Ik heb zelf ook primolut gehad.. toen moest ik 10 dagen lang die pilletjes slikken en werd 3 dagen daarna ongesteld.

@french..opvliegers? hmmm oepsie... dat heb ik zelfs nu al af en toe... arme vent van mij! haha :)

Als ik iemand vergeten ben.. veel succes!
    KuZzz

4. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik kom net van de gyn vandaan en er is nog niks aan het groeien.
    dat had ik zelf ook wel verwacht.
    nou moet ik maandag weer terug komen en als er dan nog niks is dan gaan ze de clomid verhogen.
    ik ben vergeten te vragen of dat ik eerst weer provera krijg om ongi te worden of gelijk clomid 100mg.
    misschien dat hier meiden zijn die dat weten.

5. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    @wendyp: Welkom, ook hier?!?! hahaha.Nou met mj erbij zit het hele 40 dagen topic hier... Ik hoop dat er op 5 decemer een duidelijk plan komt zodat ook jullie snel aan de slag kunnen :p

@esthertje: nog ffies....(spannend hoor. ;) )
    @smurfin: Ook welkom nog (wel een beetje laat :oops:) maar beter laat dan nooit toch? Ik hoop voor jou op een snelle ongi zodat je kunt beginnen met de pillen.
    @mj24: Ik zou niet w88 hoor! gelijk beginnen met de pillen! 8) Aan de andere kant, ik moest op de 3e dag ongi bloed laten prikken. EN ik denk dat dat wat lastig is als je op vakantie bent. Dus misschien tip van maritt volgen en zo plannen dat je thuis ongi wordt. Ik werd na 4 dagen na de primo ongi.
    @french: Wat is de uitslag van vandaag? Zijn ze gegroeid?

Nou dames, morgen al weer de laatste clomid. Ben super snel op de kast maar verder valt alles wel mee. Wel ook veel moe en koud. (ipv opvliegers zoals french) :p Volgende week naar de gyn. Moet alleen wel bij een andere als de eerste keer, dit vind ik niet zo prettig maar het ging niet anders. Ach als ie maar met goed nieuws komt dan is het nog niet zo erg.
    Groetjes en een fijn weekend.

6. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Balen French! Helemaal geen verandering te zien?
    Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je eerst weer een ongesteldheid moet krijgen (oftwel weer provera) maar helemaal zeker weet ik het niet!

@Jody, jammer is dat he dat je steeds een andere gyn hebt! Ik vind dat ook niet prettig hoor. Tenzij ze met goed nieuws komen ha ha.

7. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @french ik moest toen ik van 50 naar 100 mg clomid ging eerst weer ongi opwekken. anders schijnt het niet goed te werken!

@MJ ik heb primolut geslikt voor menstruatie de 1e keer 7 dagen en werd ik pas na 1,5 week ongesteld! de tweede keer moest ik het tien dagen slikken en begon het op dag 9 door te breken dus toen ben ik gestopt en werd ik het uiteindelijk nog pas na 5 dagen. Mijn artsen zeggen dat 5 dagen het gemiddelde is...

maar zoals je ziet reageerde ik er ook enorm verschillend op!
    Succes duurt lang he dat wachten dan! ;)

8. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    YES! Ben ongi, alleen net als sommige van jullie behoorlijk erg. Wat een rugpijn, zeg...

@ French: balen zeg. Dat schiet ook niet op! Ik denk ook dat je nu weer provera moet, en dan 100mg Clomid.

@ Wendy: welkom! Nog even wachten tot 5 december, ik hoop voor je dat de dagen een beetje snel gaan.

@ Mj24: van de kuur zelf had ik bijna geen last, dus daar hoef je het niet voor te laten. Maar het is misschien wel prettiger om thuis ongi te worden. Ik werd het na 4/5 dagen na afloop van de kuur.

@ Jody: Hopelijk krijg je goed nieuws volgende week bij de gyn. Ik duim voor je!

@ Esthertje: nog 2 dagen, ik ga je goed in de gaten houden. Zou toch mooi zijn als jij de eerste zwangere van dit forum bent!

@ Marit: hoe gaat het met jou? Wanneer moet je weer naar de gyn voor controle?

Als ik iemand vergeten ben: sorry!

9. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Ik had ook zoooooooooo'n enorme last ervan. Ik wilde me bijna ziek melden zo erg was het!

Ik moet zondag. Ik verwacht hetzelfde te horen als French... (stiekem natuurlijk wel wat hoop....)

10. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Marit, ik wil je vast heel veel succes wensen voor zondag! Enne... altijd blijven hopen. Onze lichamen zijn allemaal anders, dus misschien krijg jij wel goed nieuws... Ik hoop het echt voor je!

11. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Simba, dank je!

Fijn dat je ongi bent geworden, ook al heb je er last van. Jij moet dan niet a.s. maandag maar die maandag erop naar de gyn?

12. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @marittt: bij jou zien ze zondag een SUPER ei!

@simba: fijn dat je ongi bent geworden...weer een zorg minder.
    nu kun je echt beginnen...succes!

ik vind het wel een beetje jammer dat er nog niks te zien is...maar niet getreurd op naar de 100mg!
    ik ben wel blij dat het allemaal vlug gaat.....dinsdag 1e meting - vrijdag 2e meting - maandag 3e meting....er zit wel schot in de zaak.
    ik ben benieuwd wat er maandag gaat gebeuren.
    ik denk zelf dat er dan nog niks te zien is.....zal ik dan gelijk weer provera krijgen?
    ik bedoel...ik zit dan op dag 16 van mn cyclus...is dat dat niet te vlug achter elkaar?
    ik weet het ook niet hoor ;)

13. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Ik hoef niet naar de gyn, mijn huisarts wil het eerst zelf proberen. Ze vond het geloof ik wel interessant.

Ik moet 2 rondes 50mg gebruiken en tempen. Dit moet ik steeds met haar bespreken. Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat ik nog geen tussentijdse echo's krijg, maar aan de andere kant: als ik niet binnen 3 weken een eisprong krijg (kan ik zien dmv tempen en ovulatietesten) dan weet ik dat het niet aanslaat. Volgens de huisarts duurt een ronde met Clomid dat aanslaat namelijk maar maximaal 35 dagen. Slaat het niet aan dan moet ik alsnog naar de gyn (want de huisarts mag geen 100mg voorschrijven).

Ach... we zien het wel (meer kan ik toch niet doen ;) )...

14. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Ik denk idd dat dag 16 wel eens te snel kan zijn. Mijn huisarts wilde mij pas na 30 dagen primolut voorschrijven. Maar.... iedere arts is anders. Dus misschien denkt jouw gyn er anders over!

15. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @French. Bovenstaande is een berichtje van Gigi op het forum clomid.

16. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @marittt: thanks girl!

17. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Hoe is het hier allemaal?
    Ik ben best wel een beetje zenuwachtig in m'n lijf... Eerst de hele week in de zenuwen of m'n ei zou wachten met springen tot het weekend, want dan is m'n mannetje thuis. Nu breekt het weekend aan en vraag ik me af óf ie wel zal gaan springen.... Toestand allemaal, haha.
    Dit zal voorlopig de laatste ronde zijn dat we het op een "natuurlijke" manier voor elkaar kunnen krijgen. Zodra ik ongi wordt, gaan we starten met Clomid 50.
    Dus ik hoop op een ei, zaterdag of zondag ( of misschien maandag... ) En wie weet... [-o<
    En anders gaan we vol goeie moed deze nieuwe stap nemen.
    Ben wel heel erg blij dat ik dit hier met jullie kan delen. Ook omdat we allemaal zo'n beetje in dezelfde fase zitten.

Nou, ik moet nog een uurtje werken, en dan weekend vieren! :D

18. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Hé French, ben je een beetje aan het spelen met je plaatjes? Haha, wat een scheetige hondjes heb je gevonden!

19. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @smurfin: hahaha ja klopt...het is echt verslavend maar ik denk dat ik deze ga houden...ze zijn inderdaad errug lief!

20. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    simba mag jouw huisarts clomid voorschijven.. mijne mag dat niet zij ze..

jody spannend hoor meis..

Deel Deze Pagina