eerste ronde clomid

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mama lucy, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Nou meid.. Dan ga ik hard duimen dat hij hoogt blujft:)

2. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Hoe is het met de rest van de dames..??

3. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    sasjuh en maybe3, ziet er goed uit, hopelijk gaat je temp verder omhoog, sasjuh. Heb je trouwens toch nog kunnen klussen?

Hier heb ik de moed voor deze ronde opgegeven en zoals gezegd, ik kan pas over ruim een maand naar de gyn. Dus tja.

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Saar balen dat je zo lang moet wachten.. Mag je niet nu met Provera beginnen en dan dosis ophogen?

Wij hebben vrijdag, zaterdag, zondag en maandag geklust. Hopelijk genoeg dus :D

5. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, moet voldoende zijn!

Heb de receptjes voor Provera en Clomid liggen, maar het probleem is dat ik niet meer aan de Clomid wil, ivm bizar veel migraine.

Ik moet gewoon even geduld hebben. (Klinkt makkelijk zo ;))

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Oke nu snap ik t. Jammer dat je zolang op de gyn moet wachten.
    Bij ons in het zh heb je 3 fertiliteitsverpleegkundigen. Zij doen ook de fm's. Echt super fijn want bij hun kun je als je belt vaak de dag erop nog terecht en ook hebben ze elke dag telefonisch spreekuur tussen 12.30 en 13.30.
    De gyns hebben ook allemaal een superlange wachtlijst hier.

7. tesselaar

tesselaar Actief lid

6 jul 2012
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sasjuh dat moet genoeg zijn ;) nu hopen dat alles elkaar gaat vinden!!

@ mabye3, Balen dat je pas op 19 nov in het UMC terecht kan. wachten duurt in deze tijd zo lang :( hoe is het nu met de klachten? nog steeds veel pijn?

Hier vandaag of morgen mijn NOD, weet het niet helemaal zeker... maar vandaag iig nog geen rode duivels ;) zit te dubben of ik morgen of overmorgen een testje zal doen..
    vandaag regelmatig naar de wc geweest maar gelukkig iedere keer nog niks:) heb wel wat lichte ongi krampen.. dus ben bang dat het morgen doorbreekt.

8. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sasjuh: ik denk dat de gyn mij in dit geval zelf wil zien omdat we die behandeling nu op gaan starten. Misschien ga ik wel bellen of ik alvast kan beginnen.

@ tesselaar: volgens mij had je het tegen mij ;). Ja, wachten duurt lang! En we hebben al zoveel gewacht... Spannend hoor, misschien weer een testje voor je in het verschiet. Hopelijk zijn de krampjes wat anders. (duim, duim)

9. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@saar: ik zou inderdaad ook gewoon even bellen

@tesselaar: spannend hoor meid.. Hoop dat het raak is:)

@sasjuh: hoe is het nu bij jou?

Hier heeft ff m,n kruis neergezet, dus begonnen met utrogestan. Nu duimen draaien.!!

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik slecht geslapen, van 3 tot 5 wakker gelegen en om 6.30 getempt. Was 36.5. Ik dacht nee he.. dus direct nogmaals getempt, 36.8. Daarna nog 2 keer en beide keren weer 36.8. Dus dat maar aangehouden, maar heb er geen goed gevoel over.

Maybe waarom moet jij met utrogestan beginnen?

11. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@sasjuh: het moet niet.. maar bij 1 van m,n miskren was m,n progesteron te laag. En had ook aan de FA gevraagd voor utro. Zei schreef het niet voor omdat hun momenteel nog met een studie bezig zijn die moet bewijzen of t een oplossing os voor herhaalde miskramen, maar ze vertelde wel dat als ik het ergens anders kon krijgen het geen kwaad zou kunnen. Dus vandaar dat ik het zelf geregeld heb. Alleen niet via de FA maar wel met toestemming;)

12. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    @sasjuh nou aan het klussen zal het niet liggen dan! waarom heb je er een slecht gevoel over?

@saar succes met wachten, lijkt me erg moeilijk!

@tesselaar spannend zeg! en knap dat je nog niet getest hebt! ik kan daar nooit zo lang mee wachten. hoop voor je dat het raak is.

@maybe wat is dat precies dat utrogestan? nog nooit van gehoord.

Hier nog een dag of 10 voor mijn nod. voor de zekerheid maar vast begonnen met foliumzuur. doen jullie dat ook eigenlijk?

dat temperaturen lijkt me wel een gedoe steeds zeg. heb het zelf nog nooit geprobeerd omdat het bij ons goed gaat met de ovulatietesten. en ik zou er alleen maar onzeker van worden denk ik. maar is dat echt zo betrouwbaar? anders moet ik het misschien ook maar eens doen. wel een stuk goedkoper.

13. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    koesterhoop hoe is het eigenlijk met jou?? lekker aan het genieten??

14. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@mamalucy: dat zijn bolletjes met progesteron. Die zorgen er dus voor dat je baarmoederslijmvlies intact blijf en dus grotere kans dat als de eicel bevrucht is deze niet afgestoten word door progesteron tekort.. en il slil me 3 slagen in het rond hoor.. maar wel dagelijks gedurende de hele cyclus aan verschillende soorten vitamines

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik slik foliumzuur nu 2 maanden, sinds we weer aan t klussen zijn dus.

En slecht gevoel.. mn temp doet zo raar. Wil gewoon weten of mn eisprong goed was.

16. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    ja sas snap dat die onzekerheid vervelend is. maar je ovutesten waren wel duidelijk toch? denk dan wel dat je ervan uit kan gaan dat je een eisprong hebt gehad.

maybe wat voor vitamines slik je allemaal? ik slik nu alleen foliumzuur, wel op recept van de arts, een hogere dosis omdat ik meer risico heb vanwege familiaire aandoeningen. zijn er nog meer digen die ik eigenlijk moet slikken? arts heeft hier niks van gezegd dus ben ervan uitgegaan dat dit genoeg was.

17. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Ik slik zwanger worden vitamines van centrum materna. Extra foliumzuur. Vitamine E. Visolie, tarwekiemolie, vitamine B12, vitamine D, dhea,

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik slik foliumzuur en tarwekiemolie.

19. tesselaar

tesselaar Actief lid

6 jul 2012
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen weer getest (afgelopen maandag ook) maar weer negatief, en ook nog niet ongi.. dus denk dat het vandaag of morgen wel zal doorbreken... volgens de gyn zou ik een dag na mijn FM een eisprong moeten hebben. dus toen geklust. en dat zou vandaag precies 14 dagen terug zijn..

Ik zit ondertussen al een half jaar aan de foliumzuur. Dat hoor je te slikken vanaf 4 weken voor dat je zwanger wordt tot 8 weken na de bevruchting. Het verminderd de kans op een open ruggetje of een hazenlip. Verder slik ik geen vitamines.

20. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Vandaag ook maar even van dat tarwekiem olie gehaald. Volgens onze arts is foliumzuur pas nodig vanaf een mogelijke bevruchting en dan tot zeker 3 maanden. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad dus blijf het vanaf nu ook maar gewoon innemen.

@tesselaar ik hoop voor je dat je menstruatie alsnog uitblijft! die van mij kwam vorige ronde ook pas 16 dagen na eisprong. (niet dat ik je wil ontmoedigen hoor!) maar blijkt dat clomid voor een langere cyclus kan zorgen.

Deel Deze Pagina